Jak zwiększyć sprzedaż w branży szkoleniowej
Czy generowanie leadów można realizować w branży szkoleniowej? Jak pozyskiwać potencjalnych klientów dla projektów rozwojowych, szkoleń, kursów, gier symulacyjnych, trenerów?
Podział metod zwiększania sprzedaży na dwie podstawowe kategorie
Do niedawna sprzedaż szkoleń była względnie łatwym zadaniem. W ciągu ostatnich lat konkurencja zdecydowanie wzrosła co nakłada konieczność tworzenia bardziej jakościowych treści oraz stosowania lepszych metod marketingowych. Aby zmaksymalizować zyski płynące ze sprzedaży szkoleń warto jest się skupić na dwóch podstawowych kryteriach:
- Utrzymywaniu stałych klientów
- Zdobywaniu nowych odbiorców treści
Wielu szkoleniowców zwykle skupia całą swoją działalność wokół jednej z tych obu kategorii. Można także podchodzić do tej sprawy w sposób hybrydowy i wspierać zarówno stałych jak i nowych klientów. Przy utrzymaniu odbiorcy największe znaczenie ma jakość prezentowanych treści oraz experience użytkownika, który będzie płynął z korzystania ze szkolenia. Przykładowo, jeśli nie będzie zadowolony z merytoryki prezentowanych treści lub nie odniesie praktycznych korzyści ze szkolenia najprawdopodobniej nie zakupi kolejnego. Dlatego aby utrzymywać stałych klientów najlepiej jest tworzyć treści bardzo jakościowe, które będą posiadały jak największą wartość.
Taki model biznesowy zwykle zakłada znacznie droższe ceny szkoleń lub kursów. Dzięki temu nie trzeba martwić się o liczbę klientów, ponieważ nawet ich mała ilość będzie przynosiła wysokie wyniki w sprzedaży. W utrzymaniu stałych odbiorców bardzo pomocny jest z nimi stały kontakt. Może się on dokonywać za pomocą social mediów. Świetnym pomysłem będzie stworzenie grupy tematycznej, która będzie skupiała osoby kupujące szkolenia. Dzięki temu nabiorą one jeszcze większego zaufania co do otrzymywanych treści oraz stworzą community, które na zasadzie poczty pantoflowej będzie reklamowało szkolenia.
Wybrana branża np. sprzedaż kursów, aby zdobyć nowych klientów musi podążać za trendami i stosować nowoczesne metody reklamy. Obecnie najwięcej osób przyciągają treści znajdujące się na social mediach. Mowa tu przykładowo o reklamowaniu swoich usług za pomocą fanpage’ów, grup albo wynajmując influencerów. Przed przystąpieniem jednak do reklamowania warto jest zorientować się jakie medium jest najpopularniejsza wśród danej grupy odbiorczej. Przykładowo w Polsce większość dorosłych osób, które będą podstawowym celem przy sprzedaży kursów korzysta z Facebooka. Przy zdobywaniu nowych klientów świetnie także sprawdza się kampania reklamowa Google Ads.
lokalny rynek
Generowanie leadów w Polsce
Rozwijaj swoją firmę w oparciu o krajowych klientów, buduj przewagę konkurencyjną dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom pozyskiwania lead’ów sprzedażowych, nakarm wygłodniały dział sprzedaży potencjalnymi kontrahentami.
ekspansja zagraniczna
Klienci z całego świata
Zbuduj sprzedaż w oparciu o klientów z dowolnego kontynentu i kraju na świecie. Z naszą pomocą dotrzesz ze swoimi usługami i produktami w dowolne miejsce na kuli ziemskiej. Prowadzimy kampanie lead’owe w wielu językach dzięki wsparciu doświadczonych tłumaczy.
Zupełna podstawa, czyli optymalizacja strony
Jak zwiększyć sprzedaż? Jak wcześniej wspomniano podstawą jest docieranie do nowych klientów oraz utrzymywania stałych. Najlepsze narzędzia sprzedażowe i reklamowe będą charakteryzowały się uniwersalnością łączącą te dwa aspekty. Przykładem może być optymalizacja strony pod SEO. Warto do tego wykorzystać generowanie leadów oraz tworzenie eksperckich artykułów. Przed skupieniem się jednak na stworzonych treściach należy odpowiednio zoptymalizować stronę internetową, tak aby dobrze działała technicznie. Mowa tu przede wszystkim o:
- Responsywności czyli przyjazności dla urządzeń mobilnych. Niemal każda analiza wskazuje, że większość zakupów dokonywanych w Internecie zachodzi za pomocą smartfonów lub innych urządzeń mobilnych. Z pewnością dotyczy to również kursów. Jeśli strona będzie dobrze działała na smartfonach będzie nie tylko się lepiej pozycjonowała, ale także zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży.
- Internauci nie są cierpliwi. Dlatego przy sprzedaży usług takich jak kursy bardzo istotna będzie szybkość strony. Jeśli witryna będzie działała wolna wiele osób zdecyduje się na skorzystanie z usług konkurencji. Parametr ten świadczy również o szacunku do klienta.
- Przed dokonaniem wpłaty użytkownicy z pewnością zwrócą uwagę na parametry dotyczące bezpieczeństwa witryny internetowej. Należy o to zadbać, aby klienci zaufali marce.
Reasumując sfera techniczna strony internetowej wpływa nie tylko na pozycjonowanie jej w wyszukiwaniu organicznym Google, ale także decyduje o doświadczeniach użytkowników. Jak więc można zauważyć odpowiednia optymalizacja strony ma potencjał na przyciąganie nowych klientów oraz ich utrzymywanie.
Pozyskujemy klientów dla małych i dużych firm w całej Polsce. Posiadamy ponad 10 letnie doświadczenie wyniesione z branży sprzedażowej, marketingowej i IT. Zaufało nam blisko 250 firm i specjalistów. Dołącz do nich, to miejsce jest właśnie dla Ciebie.
CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DLA BRANŻY SZKOLENIOWEJ?
Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą
Tanie kampanie reklamowe
Korzystanie z usług agencji reklamowych często bywa dużą inwestycją. Zdecydowanie tańsze będzie reklamowanie się za pomocą platform takich jak Facebook, YouTube albo TikTok. Dobrym pomysłem jest założenie własnych kanałów i promowanie poprzez nie swoje działalności. Często będzie to wiązało się z maksymalnie niskimi kosztami oraz jednoczesnym generowaniem dużych zasięgów.
Co ciekawe takie kanały mają potencjał, aby zarabiać same na siebie. Dzięki temu, jeśli poświęci się wystarczająco dużo czasu, zaprezentowane treści będą jakościowe lub widowiskowe kanał stanie się pasywnym źródłem dochodu. Umożliwi to zarówno reklamowanie własnej działalności niskim kosztem oraz zarabianie dodatkowych pieniędzy. Warto jest również posiadać na swojej witrynie internetowej artykuły, które będą prezentowały ekspercką treść oraz budującą autorytet. Jeśli staną się one pomocne dla klientów będą najlepszą możliwą reklamą.
Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?
Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj