Jak pozyskać nowych klientów? – 79 skutecznych sposobów i metod na pozyskanie klientów


Czas czytania artykułu: 44 minut(y)

Pozyskiwanie klientów – 79 śmiertelnie prostych sposobów jak pozyskać klienta

Pamiętasz ten moment, kiedy pierwszy raz pomyślałeś o założeniu firmy? To uczucie, kiedy wpadłeś na genialny pomysł, znalazłeś niszę w swojej branży lub po prostu doszedłeś do wniosku, że jesteś tak dobry w swojej specjalizacji, że szkoda Ci czasu na marnowanie własnego potencjału przy biurku w czyjejś firmie?

Cały czas uważam, że właśnie to pierwotne uczucie, ten cel i misja powinna nam przyświecać w prowadzeniu firmy. Z biegiem czasu zaczynamy jednak zauważać, że sama pasja i doświadczenie niekoniecznie są w stanie opłacić rachunki i w tym magicznym momencie pojawia się słowo … sprzedaż. Prawdę mówiąc, u większość z nas pojawia się wtedy uczucie niepewności, strachu, a w głowie kołacze myśl „czy potrafię chwycić za telefon i sprzedać kompletnie obcej osobie moją usługę”?

Jeżeli właśnie ta myśl sprowadziła Cię utaj, to możesz odetchnąć z ulgą. Przychodzimy z pomocą i poza tradycyjnym dzwonieniem chcielibyśmy wskazać Ci masę innych, dużo bardziej dostępnych i śmiertelnie prostych sposobów na pozyskiwanie klientów w Twojej firmie. Dzięki nim wyróżnisz się z tłumu i wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych klientów. Nie będzie to jednak lista, która rozłoży na czynniki pierwsze każdą z prezentowanych metod, a raczej inspiracja do tego, które z wymienionych dróg „leżą” Ci najbardziej.

Mimo, że niektóre metody pozyskiwania klientów mogą wydawać Ci się banalne, pamiętaj że zawsze możesz zrobić je lepiej niż inni, kreatywniej, z innej strony i wycisnąć dla siebie z nich jak najwięcej. Dla przykładu: ulotka z pobliskiej pizzeri może wpaść do Twojej skrzynki i równie szybko wypaść do kosza. Może także zawisnąć na Twoich drzwiach w małej, papierowej, obrandowanej torebce, w kształcie przypominającym pizzę, zapraszając Cię na niedzielny obiad z 20% rabatem.

Lista pozyskiwania klientów została przygotowana alfabetycznie, tak żeby nie faworyzować żadnego rozwiązania, a raczej stanowić kompendium wiedzy o metodach sprzedażowych. Zaczynajmy : )

Jak pozyskiwać nowych klientów – Lista 79 metod na pozyskanie klienta:

1. Ankiety i quizy

Być może wydaje się to dość old-schollową techniką, aczkolwiek ludzie po dziś dzień lubią uczestniczyć w różnego rodzaju badaniach. Przypomnij sobie, ile razy wypełniał(a)eś ankietę, której wynikiem miał być Twój poziom IQ lub quiz na znajomość polskich piosenek, czyli które goszczą w wielu polskich serwisach. Ankiety i quizy angażują, chcemy się w nich anonimowo sprawdzić, są miłą przerwą np. w służbowych obowiązkach. Wykorzystaj ten potencjał i przygotuj ankietę dotyczącą znajomości Twojej branży lub problemu, o którym wszyscy mówią. W ankiecie obiecaj udostępnienie jej wyników, wszystkim osobom, które zostawią swój adres mailowy lub dane kontaktowe, a link do niej umieść na grupach Facebook’owych, social mediach. Możesz poprosić o udostępnienie ankiety w zamian za drobną nagrodę, którą wylosujesz spośród wszystkich, którzy wzięli udział w jej share’owaniu.

Czy wiesz, że:
Ankiety i quizy to także sposób na spędzanie czasu, aż 80% ludzi lubi odpowiadać na takie pytania.

? HOT TIP: Przy tworzeniu ankiet przyjdą Ci z pomocą: https://www.survio.com/pl/, https://www.google.com/forms/about/ czy https://www.typeform.com/.

 

2. Aplikacja mobilna

Jednym z najlepszych sposobów na przedstawienie swojej marki w prosty i przestępny sposób jest stworzenie firmowej aplikacji mobilnej. Obecnie, co pokazują nie tylko statystyki Google, ale również nasze doświadczenie i liczne sondaże, większość internautów wyszukuje informacji o interesujących ich produktach i usługach właśnie z poziomu urządzeń mobilnych (smartfony, tablety). Z tego powodu, aby ułatwić im możliwość znalezienia idealnej oferty, możemy wykorzystać najnowsze technologie przy stworzeniu własnej aplikacji. Jest ona w użyciu znacznie prostsza i przyjemniejsza niż nawet doskonale responsywna strona internetowa, dlatego z dużym prawdopodobieństwem zachęci użytkownika do spędzenia większej ilości czasu przy zapoznawaniu się z ofertą oraz zakończeniu procesu zakupem.

Czy wiesz, że:
Aż 70% sprzedaży online odbywa się przez aplikacje mobilne.

? HOT TIP: Zapoznaj się z metodami pozycjonowania aplikacji w marketplace’ach, liczba pobrań Twojej aplikacji będzie mocno uzależniona od jej pozycji na liście w Google Play czy App Store.

3. Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane dają ogromną możliwość dotarcia do całkowicie nowej grupy odbiorczej, która nigdy wcześniej nie słyszała o naszej firmie. Inną korzyścią płynacą z artykułów sponsorowanych, jest ich wartość pod względem pozycjonowania naszej strony internetowej. Boty Google bardzo uważnie śledzą tzw. Autorytet strony, na który duży wpływ mają linki zewnętrzne pozyskiwane m.in. z artykułów sponsorowanych. Poza tym, dobrze przedstawiona oferta naszej firmy przez neutralnego autora zostanie bardzo dobrze odebrana w grupie jego odbiorców. W zależności od tego, jak duża część tych osób będzie ściśle zainteresowana naszymi produktami i usługami, możemy oczekiwać, że znacząca część z nich, co najmniej zapozna się z ofertą.

Czy wiesz, że:
Aż 63% czytelników ufa bardziej artykułom sponosorowanym, aniżeli tym tradycyjnym?

? HOT TIP: Do publikacji artykułów sponsorowanych używaj https://www.whitepress.pl, https://linkhouse.co/ lub nawiąż bezpośredni kontakt z wydawcą, którego treści najlepiej korespondują z tematyką Twojej firmy.

4. Backlinki (linki zewnętrzne) od Twoich klientów

Backlinki od zewnętrznych klientów, to kolejny sposób generowania leadów, który w tym samym czasie pomaga również w ogólnej promocji strony. Wspominaliśmy już o autorytecie strony i tym, jak duży jest wpływ backlinków od zaufanych w branży stron. Backlinki ze stron klientów to jednak przede wszystkim okazja do przyciągnięcia do siebie osób, które zainteresowane są podobnymi usługami, jakie wykonaliśmy dla innej firmy. Jeżeli potencjalny klient zostanie zachwycony stroną, którą wykonaliśmy dla jego konkurenta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że kiedy zechce zmienić coś u siebie, to skontaktuje się właśnie z nami. Wtedy będziemy mogli dostarczyć swój serwis lub produkt, bez konieczności przeprowadzania dodatkowych akcji marketingowych.

? HOT TIP: Poszukaj lub namów swoich klientów do stworzenia podstrony „Partnerzy” lub pogłówkujcie wspólnie nad metodami wzajemnego linkowania. Dobrym pomysłem jest napisanie 2-częściowego artykułu, którego wersje będą wzajemnie się linkować.

5. Badania marketingowe

Istnieje wiele skutecznych narzędzi marketingowych i jedynie od nas zależy, jak je wykorzystamy. Trzeba jednak pamiętać, że nie w każdej branży sprawdzą się wszystkie z nich. Na początku warto zaczynać od maksymalnie kilku kanałów promocji i narzędzi, które mają na celu generowanie leadów. Jednak skąd wiedzieć od czego zacząć lub jak zmienić strategię, kiedy działania nie przynoszą rezultatów? Najlepszą opcją są badania marketingowe. Dzięki otrzymywanym po nich wynikom, możemy swobodnie zastanowić się, jakie akcje przyniosą najszybsze i najlepsze wyniki zarówno krótko, jak i długoterminowo. Badania marketingowe mogą także obejmować byłych albo stałych klientów, dzięki którym można dowiedzieć się, co skłoniło ich do rozpoczęcia współpracy.

Czy wiesz, że:
56% firm, regularnie przeprowadza badania marketingowe.

? HOT TIP: Opublikuj link do badań na grupach Facebook’owych powiązanych z Twoją branżą i poproś grupowiczów o udział.

6. Baza dziennikarzy

Mówi się dziś, że głównym źródłem informacji nie są już gazety ani telewizja, a internet. Nie oznacza to jednak, że nie warto podjąć współpracy z wpływowymi na rynku lokalnym lub ogólnopolskim dziennikarzami. Pozytywne wypowiedzi pod adresem naszej firmy mogą przynieść duży skutek przy zdobywaniu nowych klientów. Nawet, kiedy ktoś czytający artykuł lub słuchający wypowiedzi dziennikarza, nie będzie potrzebował naszego produktu lub usług w określonym momencie, to w jego podświadomości i tak pozostanie obraz naszej marki jako rzetelnego podmiotu. Poza tym, wielu dziennikarzy udziela się na serwisach internetowych swoich pracodawców, gdzie dotarcie do dużego grona odbiorców jest znacznie łatwiejsze.

Czy wiesz, że:
Kontakty z dziennikarzami mogą poprawić i zwiększyć PR firmy aż o 40%.

? HOT TIP: Stwórz listę wszystkich dziennikarzy, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani publikacją Twoich materiałów. Nawiąż z nimi kontakt, co jakiś czas podsyłaj tematy, w których opracowaniu możesz pomóc, dziel się z nimi swoją wiedzą i wykorzystaj rolę jako eksperta, nigdy nie spamuj!

7. Blog firmowy

Obecność w internecie to od lat konieczność dla każdej firmy, która stara się zdobyć znaczną bazę klientów. Dziś nie wystarczy jednak samo posiadanie estetycznie wykonanej strony z dobrze przedstawioną ofertą. Ludzie chcą dowiedzieć się znacznie więcej o firmie, o jej działaniach oraz upewnić się, że na pewno jest odpowiednim podmiotem do współpracy. Najlepszą opcją, aby to udowodnić jest blog firmowy. Poprzez umieszczanie na nich wartościowych artykułów pokazujemy internautom, że znamy się na swojej profesji. Na blog firmowy mogą się również dostać, a następnie zmienić w klientów osoby, która szukały odpowiedzi na konkretne pytanie w Google. Skutecznie prowadzony blog firmowy to ogromny boost dla strony w oczach przeglądarek, co automatycznie zwiększa szansę konwersji.

Czy wiesz, że:
Firmy z aktywnym blogiem generują 67% leadów miesięcznie.

? HOT TIP: Praca włożona w pisanie bloga nie powinna „pójść w piach”. Zmonetyzuj artykuły dzięki prostym wtyczkom i zabiegom, które opisaliśmy na https://hotlead.pl/pozyskiwanie-klientow/content-is-a-king-tak-ale-poki-co-krol-jest-nagi-i-bardzo-biedny/

 

8. Broszury, katalogi, ulotki

Broszury, katalogi, ulotki to jedne z najstarszych narzędzi marketingowych na naszej liście. Przez niektórych uważane za przestarzałe, jednak z naszej perspektywy i doświadczenia, możemy zapewnić, że wciąż bardzo skuteczne. Przedstawianie swojej oferty w formie ulotek, broszur lub katalogów daje potencjalnemu klientowi dostęp do bezpośredniego wglądu w to, co mamy im do zaoferowania. Niezależnie, czy zrobią to natychmiast przy pierwszym spotkaniu, czy później, dzięki danym kontaktowym i zachęcająco wyglądających treści, możemy doprowadzić do tego, że pomiędzy nami a klientem dojdzie do pierwszej interakcji, a to może skończyć się konwersją. Przy wykorzystywaniu tych narzędzi, przede wszystkim ulotek, trzeba jednak maksymalnie postarać się trafić w optymalną grupę odbiorczą.

Czy wiesz, że:
79% konsumentów czyta broszury przed zakupem.

? HOT TIP: Zainwestuj w jakość materiałów drukowanych, niestandardowy format czy rodzaj papieru. To najczęściej spotykane medium tradycyjnej sprzedaży może zwrócić uwagę Twoich potencjalnych klientów.

9. Byli klienci

Kolejnym sposobem na zdobycie nowych klientów są… paradoksalnie starzy klienci. Niezależnie od tego, co było powodem zakończeni współpracy (zakończenie zadania, lub brak potrzeby jej kontynuowania), jeżeli relacje były utrzymywane na dobrym poziomie, a produkt lub zlecenie spełniało najwyższe standardy jakości, istnieje duże prawdopodobieństwo, że byli klienci podzielą się tymi informacjami z innymi. Sami możemy spróbować ich do tego zachęcić. Na przykład po otrzymaniu przez klienta produktu zakupionego przez internet, możemy zapytać go o jego opinię oraz możliwe ewentualne poprawy. Z podobnego sposobu mogą skorzystać restauracje i zapytać na temat wystroju oraz jakości potraw. Innym sposobem wykorzystania byłych klientów do pozyskania nowych jest zebranie dobrych referencji i podzielenie się nimi na swojej stronie, co znacznie zwiększy opinię o marce.

Czy wiesz, że:
Aż 60% klientów powraca do firm, z którymi mieli pozytywne doświadczenie.

? HOT TIP: Do aktywowania byłych klientów możesz wykorzystać ankietę satysfakcji, w której dasz wolną rękę do podzielenia się sugestiami, które mogą usprawnić produkt, usługę czy np. obsługę klienta.

10. Case study i portfolio realizacji

Case study czyli szczegółowe opisanie konkretnego problemu to jeden z najlepszych sposobów na przedstawienie osiągnięć firmy, podniesienie jej rzetelności i pozycji w branży oraz zainteresowanie klienta i zachęcenie go do skorzystania z usług lub produktu. Najlepiej sprawdza się w branżach, w których potrzebna jest specjalistyczna wiedza do rozwiązania pewnych problemów. Pisząc case study trzeba być jednak szczególnie ostrożnym, aby nie napisać tekstu, który jest jedynie pochwałą działań swojej firmy, a raczej swego rodzaju poradnikiem lub pomocą wypełnioną wartościową dla klienta wiedzą. Jeżeli zadbamy o ten aspekt, to nie będziemy musieli robić wiele więcej, aby przekonać go do skorzystania z usług – klient sam szybko zorientuje się, że nasza firma doskonale zna się na swoim fachu.

Czy wiesz, że:
Ponad 70% klientów B2B przegląda case studies przed podjęciem decyzji zakupowej.

? HOT TIP: Case study przygotuj w formie prezentacji, PDF’a czy eBook’a, a następnie opublikuj je w profesjonalnych mediach społecznościowych, z których korzystają Twoi potencjalni klienci np. LinkedIn czy GoldenLine.

11. Chat boty

Chat boty należą do jednej z nowszych i zarazem najskuteczniejszych innowacji, które od pewnego czas doskonale sprawdzają się na stronach internetowych. Na początku największe korzyści z chat botów można było dostrzec w branży e-commerce, kiedy internetowe respondery doradzały klientom w wyborze i złożeniu zamówienia. Niewiele później stały się jednak tak samo przydatne w innych branżach, dlatego dziś z chat botami można spotkać się na ogromnej ilości stron. Nie zawsze sami możemy natychmiastowo zareagować na wiadomości od klienta, a czas to pieniądz, dlatego w takiej sytuacji zaczynają oni szukać innej opcji zakupu. Dzięki chat botowi mamy pewność, że potencjalny klient nie jest pozostawiony sam sobie, a jego wątpliwości szybko rozwiane, lub w najgorszym przypadku, wstrzymane do czasu, kiedy sami będziemy mogli zareagować.

Czy wiesz, że:
Chatboty mogą zaoszczędzić firmom aż 30% kosztów obsługi klienta.

? HOT TIP: W przetestowaniu tego rozwiązania przyjdą Ci z pomocą: https://www.chatbot.com/, https://chatfuel.com/ czy https://manychat.com/.

12. Cold mailng

Cold mailing to doskonała metoda do pozyskiwania klientów, z którymi nie miałeś do tej pory kontaktu. Wymaga jednak sporo wyczucia, ponieważ nieumiejętnie napisana wiadomość zostanie odczytana jako spam i zniechęci do Twojej marki. Z tego względu nie przedstawiaj bezpośrednio swojej oferty już przy pierwszym mailu! Rozpocznij od paru zdań opisu, skąd znasz i za co podziwiasz daną firmę. Ważne, żeby napisać o faktycznych zaletach przedsiębiorstwa. Wysyłanie masowych wiadomości o tej samej treści będzie źle odczytane. Następnie pokaż, jakie korzyści otrzyma klient ze współpracy z Tobą. Na samym końcu zaproponuj wspólną rozmowę w celu ustalania dalszych szczegółów.

? HOT TIP: Kluczowa w mailowaniu na zimno jest jakość pozyskanej bazy danych oraz personalizacja. Bez tych elementów nie zaczynaj przygody z cold mailingiem i lepiej oddaj je w ręce specjalistów z https://hotlead.pl.

 

13. Eventy

Wydarzenia branżowe to świetna okazja, żeby zdobyć nowe kontakty. Nie wystarczy jednak po prostu tam przyjść. Rozdawanie swoich wizytówek na lewo i prawo nie jest dobrym rozwiązaniem. Zamiast tego przygotuj dokładnie to, co chcesz powiedzieć potencjalnym klientom. Naucz się przedstawiać w ciekawy sposób to, czym się zajmujesz. Warto również przemyśleć eventy, w których zamierzasz brać udział. Najlepiej wybrać te organizowane przez kluczowe instytucje w Twojej branży. To tutaj masz największe szanse na znalezienie wartościowych osób, z którymi nawiążesz współpracę. Należy wykorzystać każdą okazję, którą tworzą branżowe organizacje. W ten sposób będziesz od razu rozpoznawalny.

Czy wiesz, że:
Eventy zwiększają zainteresowanie produktem aż o 80%.

? HOT TIP: Zastanów się czy w Twojej przestrzeni biurowej znajdzie się miejsce na organizowanie kameralnych eventów. To bardzo dobra okazja, żeby przyszli klienci zobaczyli firmę od kuchni np. podczas poniedziałkowego śniadania z 2h prelekcją o …

14. Fora internetowe

Fora internetowe mogą wydawać się niepotrzebną stratą czasu. Jednak drzemie w nich duży potencjał do rozpowszechnienia Twojej marki i pozyskania nowych klientów. Udzielając się na tego typu serwisach, stajesz się widoczny. W przypadku małych i średnich firm jest to bezcenne. Tylko rozpoznawalne przedsiębiorstwo ma szansę na szybki rozwój. Dlatego pomagaj użytkownikom na forach internetowych. Odpowiadaj na ich pytania, rozwiązuj problemy, a wkrótce będziesz znany jako kompetentna osoba, której warto zaufać. Właśnie w taki sposób buduje się silną markę. Chociaż ten sposób wymaga poświęcenia trochę czasu, to jest to mądra inwestycja, która w przyszłości przyniesie duże korzyści.

Czy wiesz, że:
Prawie co drugi użytkownik internetu uczestniczy w forach internetowych.

? HOT TIP: W strategię działań content marketingowych powinieneś wpisać nie tylko komentowanie wpisów powiązanych tematycznie, ale również tworzenie nowych wątków i pobudzanie użytkowników do polemiki w danym temacie. Załóż konta na kilku najsilniejszych branżowo forach i buduj pozycję eksperta.

15. Gadżety firmowe

Gadżety firmowe są strategią uzupełniającą do pozyskiwania nowych klientów. Dzięki nim wyróżnisz się na tle innych przedsiębiorstw, które nie dbają o takie szczegóły. Rozdawaj te drobne przedmioty na wydarzenia branżowych, szkoleniach oraz targach. Stwórz konkursy, w których dołączysz je do nagród. W ten sposób Twoja marka zacznie być kojarzona z pozytywnymi emocjami. Ludzie chętniej będą zwracać na nią uwagę i korzystać z jej usług. To prosty sposób na pogłębienie relacji z przyszłymi partnerami biznesowymi. Mogą stanowić podziękowanie za dotychczasową współpracę i zachęcić do przyszłych projektów. Nie wymaga to wiele pracy, a przynosi sporo korzyści.

? HOT TIP: Zainwestuj w jakość zamiast w ilość. Zamiast reklamowej smyczy podaruj praktyczny gadżet, który można wykorzystać w życiu codziennym: parasol, power bank czy parciana torba na zakupy (eko) to tylko kilka pomysłów. Zadbaj o subtelny, elegancki i delikatny branding, pamiętaj że nikt nie chce być żywo reklamą Twojej firmy.

16. Gazetki promocyjne

Gazetki promocyjne są stosowane nawet przez największych gigantów biznesu. Warto się od nich uczyć i wykorzystać tę strategię dla własnego sukcesu. Regularne dostarczanie odbiorcom materiału z jasnym opisem naszych produktów lub usług, buduje silną pozycję na rynku. Ludzie lubią przeglądać kolorowe gazetki z ładnymi obrazkami. Można na nich umieścić przykładowe ceny razem z promocjami, które obowiązują. W ten sposób zainteresujemy potencjalnego konsumenta do zapoznania się z naszym towarem. Dzięki temu mamy szansę, że trafimy w jego oczekiwania. Zaletą tej metody jest jej spory zasięg, który może poszerzyć grupę nowych kontrahentów. Jeśli będą zadowoleni z oferty, na pewno wrócą w po więcej!

? HOT TIP: Stwórz elektroniczną wersję gazetki reklamowej ze swoimi produktami i umieść ją w serwisach typu https://www.gazetkowo.pl/ czy https://www.gazetkipromocyjne.net/. To doskonałe wsparcie pozycjonowania strony oraz fraz kluczowych z nią związanych.

 

17. Grupa na Facebooku

Internet to medium, które dysponuje obecnie największym zasięgiem. Społeczność na Facebooku jest tak wielka, że mogłaby stworzyć nowe państwo. Nie można pominąć takich możliwości. Wykorzystaj to i znajdź najpopularniejsze grupy branżowe. Podobnie jak w przypadku forów internetowych udzielaj się tam. Komentuj cudze posty i dodawaj własne. Wykaż się swoją wiedzą na dany temat. Dzięki temu ludzie zaczną postrzegać Cię jako eksperta w danej dziedzinie. Kiedy Twoja firma będzie odbierana jako profesjonalna, to klienci zaczną chętniej korzystać z jej usług. Jeśli to możliwe dodawaj linki do swojej strony internetowej, zachęcaj ludzi do zapoznania się z Twoją ofertą. Jeżeli wyróżnisz się jakością na tle pozostałych użytkowników, szybko pozyskasz grono stałych klientów.

? HOT TIP: Pomyśl o założeniu własnej grupy Facebook’owej. Postaraj się jednak, żeby nie zawierała w tytule nazwy firmy, a tematykę którą będzie poruszać. W ten sposób przyciągniesz większą liczbę userów. Pamiętaj, że grupę należy stale promować i zabiegać o nowych uczestników. Nie ma nic gorszego niż pusta grupa, więc jeżeli planujesz tego typu działania, to uwzględnij je w szerszej strategii marketingowej.

18. Grupa biznesowa

Kluby i grupy biznesowe są genialną przestrzenią do poznania najlepszych osób z branży. To miejsce, gdzie swobodnie możesz dzielić się swoimi dokonaniami i zwrócić na siebie uwagę przyszłych kontrahentów. Najlepsze grupy biznesowe dbają o to, żeby ich członkowie odnosili sukces. Z tego względu chętnie piszą o nich, komentują, oceniają – robią dobrą reklamę, która przyciąga nowe zainteresowane tematem osoby. Często będziesz mógł zaprezentować swoją wiedzę na serwisie grupy. Twój artykuł przeczytają ludzie, do których wcześniej nie miałeś dojścia, a którzy obserwują daną branżę i szukają konkretnych rozwiązań. To niezwykle cenna grupa odbiorców, ponieważ zazwyczaj zostaje z firmą na dłużej.

? HOT TIP: Przynależność do lokalnej grupy przedsiębiorców zapewni Ci stałą liczbę nowych klientów. Informacji o grupach szukaj w lokalnych Izbach Handlowych, prywatnych stowarzyszeniach czy zwyczajnie wpisując „business club / business center / klub biznesu + miasto”.

19. Identyfikacja wizualna, branding, tożsamość firmy

Tożsamość firmy wpływa bezpośrednio na to, jak jest odbierana przez klientów. Przedsiębiorstwa, które są nijakie, najczęściej będą zupełnie pomijane przez klientów. Dlatego warto zadbać o to, żeby Twoja marka wyraźnie wyróżniała się na tle innych. Można to zrobić na wiele sposobów: zadbać o szczególny wygląd siedziby firmy, zaprojektować nowe uniformy pracowników, kolor samochodów, którymi jeżdżą itp. Tak jak w przypadku nowo napotkanej osoby, niemal od razu wyrabiamy sobie zdanie na jej temat. Z firmą jest podobnie. Od tego, jak przedsiębiorstwo zostanie odebrane przez klientów, zależy, ile z nich zdecyduje się na współpracę. Zadbaj o cechy charakterystyczne swojej firmy, a zadbasz o jej rozpoznawalność.

? HOT TIP: Przy projektowaniu identyfikacji zastanów się nad swoją grupą docelową. Nieatrakcyjna graficznie strona prestiżowego produktu nie przyciągnie docelowej grupy klientów, a wręcz ich odstraszy. Spójność wizerunku z produktem i usługą to podstawa. Do zaprojektowania prostych elementów graficznych możesz wykorzystać https://www.canva.com/.

20. Influencer marketing

Obecnie korzystanie z pomocy influencerów świetnie się sprawdza do pozyskania nowych klientów. Wystarczy, że znajdziesz osobę, która jest rozpoznawalna w social mediach. Ludzie najchętniej decydują się na zakup danego produktu za pośrednictwem osobistego polecenia. Twórca internetowy ma wyrobiony szacunek w gronie swoich odbiorców. Dlatego nawiązanie współpracy z taką osobą pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej oferty. W praktyce wygląda to tak, że płacisz twórcy daną kwotę za zareklamowanie Twojego produktu w jego artykule lub filmiku. W ten sposób ludzie dużo chętniej decydują się na zakup.

Czy wiesz, że:
92% konsumentów ufa rekomendacjom influencerów.

? HOT TIP: Nie każdej firmie współpraca z influencerem będzie się opłacać. Przygotuj się na dużo większe budżety i dłuższą współpracę niż przy standardowych kampaniach marketingowych. Zwróć uwagę na spójność wizerunku influencera z Twoją marką – czy na pewno znany YouTuber będzie odpowiednią twarzą dla firmy transportowej? W pozyskiwaniu kontaktów do znanych osób pomoże Ci https://indahash.com/.

21. Kampanie płatne za klik (PPC)

Kampanie płatne za klik (PPC) docierają tysięcy do potencjalnych klientów w jednym momencie. Wyświetlane są w najbardziej uczęszczanych miejscach w sieci, więc bardzo szybko można uzyskać ogromny wzrost zainteresowania Twoją stroną internetową. Wystarczy rozpocząć współpracę z takimi systemami reklamowymi jak Google Ads czy Facebook Ads. Jest to bezpieczna inwestycja, ponieważ płacisz tylko wtedy, gdy odbiorca klinie w Twój link. Dlatego masz sto procent pewności, że ktoś zobaczył Twoją ofertę. Ta metoda pozwala na monitorowanie efektów, które przynosi reklama. W dowolnym momencie możesz ją usunąć lub zmodyfikować.

? HOT TIP: Do optymalizacji swoich kampanii wykorzystaj sztuczną inteligencję (niestety osiąga dużo lepsze wyniki niż ręczna praca człowieka). Pomogą Ci w tym narzędzia: https://fasttony.es/start/pl/start/ oraz https://opteo.com/.

22. Kanał na YouTube

Załóż kanał na YouTube swojej strony internetowej. W ten sposób dasz się znaleźć przyszłym klientom. YouTube jest nazywany drugą co do wielkości wyszukiwarką w internecie. Nic dziwnego, dużo łatwiej i szybciej jest obejrzeć krótki filmik prezentujący dany produkt, niż czytać przydługi artykuł. Dlatego zadbaj o to, żeby twój kanał żył. Umieszczaj filmiki regularnie i dbaj o ich wysoką jakość. Przypilnuj, żeby prezentacja wyglądała profesjonalnie i przyciągała uwagę. Dobrze przygotowany materiał video może zostać rozprowadzony w ciągu kilku godzin. Dzięki temu liczba odsłon z dnia na dzień może zwiększyć się kilkukrotnie. Z pewnością odczujesz taki wzrost rozpoznawalności Twojej marki.

Czy wiesz, że:
YouTube to druga najczęściej odwiedzana strona na świecie.

? HOT TIP: Zapoznaj się z tematem optymalizacji filmów YouTube pod SEO i oprócz wartości wizerunkowej wyciśnij z YouTube’a możliwie dużo dla strony internetowej. Do produkcji prostych filmów możesz skorzystać z https://www.fiverr.com/, Spark od Adobe https://spark.adobe.com/make/video-maker/youtube/ czy YouTube Studio.

23. Komentarze pod artykułami i monitoring mediów

Jeżeli chcesz, żeby Twoja marka zaistniała w internecie, musisz zacząć się aktywnie w nim udzielać. Dobrą praktyką jest komentowanie branżowych artykułów. Jeżeli będą to treści merytoryczne, pomocne, pokazujące dużą wiedzę, to od razu przykują uwagę. Szybko Twoja marka stanie się rozpoznawalna i polecana innym. Warto obserwować sytuacje w mediach, żeby adekwatnie reagować. Trafny komentarz w odpowiednim czasie szybko zostanie zauważony i polubiony przez ludzi. Po jakimś czasie każdy będzie widział, że wyróżniasz się na tle pozostałych. Takie zainteresowanie może przerodzić się w zwiększoną liczbę odsłon Twojej strony internetowej.

? HOT TIP: W monitoringu mediów pomogą Ci https://brand24.pl/, https://trends.google.com/trends/ czy https://www.brandwatch.com/products/analytics/.

24. Konferencja

Konferencje branżowe są doskonałą okazją, żeby zaistnieć wśród nowych klientów. Najlepszą formą będzie wystąpienie jako prelegent. W ten sposób oczy wszystkich zebranych będą zwrócone na Ciebie. To idealna sytuacja, żeby pokazać swoją obszerną wiedzę i kompetencje. To okazja, żeby ludzie zobaczyli w Tobie eksperta, który proponuje najwyższej klasy rozwiązania. Takie wystąpienie warto poprzedzić informacjami na portalach społecznościowych. Dzięki temu zwiększysz swój zasięg. Konferencje to też miejsce, gdzie spotykają się ludzie zainteresowani daną branżą. To świetna przestrzeń, żeby poznać kogoś nowego i nawiązać bliższe relacje biznesowe. Przed wystąpieniem pamiętaj o rzetelnym przygotowaniu.

Czy wiesz, że:
76% osób uczestniczy w konferencjach i targach dla networkingu.

? HOT TIP: Przygotuj się do swojego wystąpienia posiłkując się np. książką „TED Talks. Oficjalny poradnik TED. Jak przygotować wystąpienie publiczne” – to praktyczny poradnik oparty na doświadczeniach z wystąpień najbardziej znanych na świecie konferencji https://www.ted.com/.

25. Konfigurator produktu lub usługi

Jeżeli zaproponujesz swoim klientom konfigurator produktów lub usług, możesz być pewien, że zostaniesz lepiej zapamiętany. Ludzie niezwykle cenią możliwość dopasowywania rzeczy do własnych potrzeb. Strona internetowa, która ma konfigurator, wyraźnie się wyróżnia. W ten sposób nie tylko zachęcisz klienta do kupna, ale także poszerzysz grono swoich odbiorców. Udostępnienie możliwości spersonalizowania produktu lub usługi sprawi, że ludzie przywiążą się do Twojego serwisu. Chętnie będą do niego wracać i polecać go znajomym. Jest to opcja, która generuje na tyle duże korzyści, że warto ją na poważnie rozważyć.

? HOT TIP: Konfigurator produktu lub usługi wciąga klientów do zabawy. Zastanów się czy sam przypadkiem nie lubisz posprawdzać opcji korzystając z suwaków i innych opcji konfiguracji. Zadbaj o to, żeby klient miał możliwość zapisania swojej konfiguracji np. wyposażenia samochodu do pliku .pdf – ułatwi to dalszą rozmowę z przedstawicielem firmy.

26. Landing page

Wyobraź sobie, że potencjalny klient kliknął link, który umieściłeś na Facebooku czy mailu. Trafia bezpośrednio na landing page, na którym w ciągu kilku sekund decyduje, czy chce dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej ofercie. Dlatego tak ważne jest, żeby dobrze przygotować to miejsce. Powinno być proste, czytelne i intuicyjne w obsłudze. Klient powinien od razu rozeznać się, co i gdzie może znaleźć. Pamiętaj o chwytliwym nagłówku, który przyciągnie uwagę na dłużej. Dodaj wysokiej jakości zdjęcia, wskaż korzyści płynące ze współpracy z Twoją firmą. Dobrze stworzony landing page doprowadzi klienta do kupna towaru, który proponujesz. Dodatkowo zachęci pozostałych użytkowników do skorzystania z serwisu.

? HOT TIP: Do produkcji nowego landing page usługi czy produktu wykorzystasz https://landingi.com/pl (w modelu płatności miesięcznej) lub szablon WordPress (płatność jednorazowa + wymagana praca programisty) z https://themeforest.net/category/marketing/landing-pages.

 

27. Lead magnet

Twoim podstawowym zadaniem nie jest sprowadzenie potencjalnego klienta na stronę internetową. Najlepiej, żeby został tam na dłużej i podzielił się swoimi danymi. Dzięki temu będziesz mógł użyć adresu email do dalszych działań marketingowych. Do tych celów idealnie nadaje się lead magnet. Powinien być krótki, przejrzysty i zawierać konkretną korzyść, jaką klient otrzyma w zamian za swój mail. Co może być takim darmowym dodatkiem? Krótki poradnik, aplikacja, kalendarz, mini kurs itp. Warto w lead magnet zainwestować trochę czasu, ponieważ w stosunkowo krótkim czasie zdobędziesz całkiem sporą liczbę adresów mailowych, dzięki którym rozwiniesz relację biznesową z klientem.

? HOT TIP: Pomyśl jaką realną wartość możesz zaproponować klientom. Czy na pewno słaby merytorycznie ebook lub zniżka 10% będzie odpowiednią nagrodą za klik? Prawdopodobnie, tak samo jak my, niekoniecznie przepadasz za skarpetkami lub ręcznikiem pod choinką. Większość firm bagatelizuje ten temat i „wręcza” kontrahentom tego typu upominki.

28. Magazyn online

Za pomocą magazynu online (z Twojej branży) dotrzesz do nowych grup klientów. Artykuł przygotowany przez Ciebie albo na temat Twojej firmy świetnie rozszerza zasięg, którym dysponujesz. Ludzie czytają teksty specjalistyczne i bardziej ufają markom, pod których szyldem powstają. Dlatego warto zainteresować się tym sposobem, żeby zdobyć lojalnych klientów. Magazyn online może być także miejscem, w którym zostanie umieszczona reklama Twojego produktu. W ten sposób wiele ludzi kliknie link przenoszący bezpośrednio na Twój serwis internetowy. Stamtąd dużo łatwiej jest zdobyć dane kontaktowe, które posłużą do dalszych relacji biznesowych.

? HOT TIP: Poczytny magazyn firmowy to nie tylko miejsce reklamy i dzielenia się ekspercką widzą. Wykorzystaj popularność do zarabiania na publikacji pokrewnych tematycznie artykułów i stworzenia bazy firm.

29. Marketing szeptany

Marketing szeptany gwarantuje, że wokół Twojej marki robi się pozytywny szum. Ludzie zaczynają mówić o usługach i produktach, które proponujesz. Wystarczy kilka komentarzy, opinii lub dyskusji, żeby rozpocząć efekt kuli śnieżnej. Im głośniejszy jest temat, tym więcej ludzi się w niego angażuje. Wielu ludzi początkowo niezainteresowanych tematem z czystej ciekawości wejdą na Twoją stronę internetową. Duża część z nich zostanie tam na dłużej. Marketing szeptany, żeby był skuteczny, musi być odpowiednio prowadzony. Dlatego warto postarać się, żeby posty na forach były pisane z autentyczną chęcią pomocy ludziom. Natomiast linki do Twojej strony powinny być zamieszczane bardzo naturalnie.

Czy wiesz, że:
Blisko 92% konsumentów ufa rekomendacjom od znajomych.

? HOT TIP: Do wyszukania tematów, które aktualnie zainspirują Cię w wymyśleniu historii wykorzystaj https://buzzsumo.com/ lub https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/content_ideas.

30. Mikroformaty i rich snippets

Jeśli chcesz, żeby Twoja strona była często odwiedzana, to zwróć uwagę na mikroformaty i rich snippets. Dzięki najnowszym mikrodanym nie tylko ułatwisz użytkownikom poruszanie się po Twoim serwisie, ale także sprawisz, że wyszukiwarka będzie chętniej proponowała go w swoich wynikach. W ten sposób sprawisz, że więcej ludzi na niego wejdzie. Dodatkowo większy komfort użytkowania sprawi, że będą chcieli na niej zostać dłużej. Dobre skojarzenia ułatwią nawiązanie długoterminowych relacji biznesowych z klientami. W ten sposób zbudujesz grupę stałych klientów, która z upływem czasu będzie się rozrastać.

? HOT TIP: Jeżeli do zbudowania swojej strony użyłeś WordPress’a, skorzystaj z wtyczki https://wordpress.org/plugins/all-in-one-schemaorg-rich-snippets/.

31. Newsletter

Newsletter to szybki sposób na pozyskanie maila do Twoich klientów. Jeżeli przygotujesz wartościowe treści, które możesz regularnie wysyłać ludziom, którzy udostępnili swój adres mailowy, będziesz miał doskonałą okazję, żeby przedstawiać swoje produkty i usługi. Ważne, żeby zrobić to w umiejętny sposób. Newsletter nie może być bezpośrednią formą reklamy. Musi rozwiązywać jakiś problem lub odpowiadać na nurtujące klienta pytanie. Może to być spis najnowszych rabatów, uprzedzenie o nadchodzących konkursach albo darmowe materiały, które są przydatne w danej branży. W ten sposób zachęcisz klienta do współpracy z Twoją marką, jednocześnie nie zrażając go nachalnym namawianiem.

Czy wiesz, że:
81% marketerów używa newsletterów, jako głównego narzędzia do komunikacji z klientami.

? HOT TIP: Newslettery z elementami personalizacji (imię, ostatnio przeglądane kategorie produktów) konwertują dużo lepiej niż „suche” wiadomości. Przy ich wysyłaniu wysyłaniu możesz skorzystać z https://freshmail.pl/, https://www.getresponse.pl/.

32. Oklej auto

Prawdopodobnie niejednokrotnie przejeżdżając lub idąc przez miasto widziałeś mijające Cię samochody, które miały na sobie emblematy i logo firmy. Pierwsze spotkanie z taką treścią najpewniej nie sprowokowało Cię do automatycznego skorzystania z oferty, jednak obraz danej firmy już na zawsze pozostał w Twojej głowie. Przemienienie firmowych samochodów w jeżdżące reklamy to doskonała decyzja. Prezentujemy w ten sposób ofertę firmy, oraz sprawiamy, że potencjalny klient wchodzi na tym etapie w pierwszą interakcję z Twoją firmą. Poza tym, taka forma reklamy pozwala na dotarcie do bardzo dużej grupy osób. Jeżeli weźmiemy pod uwagę niską inwestycję wiążącą się z taką reklamą, łatwo możemy obliczyć, że duże korzyści odniesiemy już w momencie zdobywania tą metodą chociażby kilku klientów miesięcznie. Jesteśmy jednak pewni, ze potencjał jest znacznie większy.

? HOT TIP: Postaraj się żeby oklejone auto wyróżniało się od innych, standardowych reklam. Firmową Skodę, zamień w sportowe Ferrari lub zastanów się w jaki sposób możesz przyciągnąć uwagę innych kierowców stojących razem z Tobą w korku.

33. Okres próbny, trial

Oferując swoje produkty w formie interaktywnej lub usługi, aby zwiększyć swoją wiarygodność w oczach klienta, możesz zaoferować okres próbny. Nikt nie lubi kupować kota w worku, dlatego wszyscy jesteśmy bardziej skłonni do kupowania tego, co już znamy. Dla ciebie, jako sprzedawcy, oznacza to mniej więcej tyle, że zainwestowanie swojego czasu, lub pozwolenie na okresowe skorzystanie z twojego produktu za darmo jest najlepszym sposobem na przekonanie do siebie klienta. Dodatkowo, pomimo tego, że za sam okres próbny nie otrzymamy zapłaty, jeżeli jesteśmy pewni, że produkt sprostał oczekiwaniom klienta, możemy wywindować swoje ceny w górę, ponieważ mamy pewność, że produkt lub usługa i tak zostaną sprzedane.

? HOT TIP: Okres testowy jest pewnego rodzaju wciągnięciem klienta do zabawy i próbą uzależnienia go od usługi czy produktu. Wykorzystaj ten czas na zbudowanie jak najlepszego doświadczenia i skojarzenia z Twoją marką. Zapewnij wsparcie nie tylko automatycznymi wiadomościami, ale również ludzkim telefonem support’owym ze strony opiekuna klienta.

 

34. Optymalizacja strony i testowanie

Strona internetowa to niezaprzeczalnie jeden z najważniejszych elementów marketingowych w dzisiejszym świecie. Jednak czasy, w których nawet obskurnie wyglądające strony internetowe z rozjeżdżającą się czcionką, niewyświetlającymi się obrazami oraz nieustannie występującymi błędami mogły przynosić firmie wymierne rezultaty dawno minęły (na szczęście). Dziś Twoja strona musi być zoptymalizowana, aby zaprezentować ofertę klientowi w rzetelny sposób. Tylko poprzez budowę zaufania możemy sprawić, że internauta wybierze właśnie naszą ofertę zamiast skierować się do konkurencji. Skąd jednak możemy mieć pewność, że strona działa prawidłowo? Rozwiązaniem jest przeprowadzenie serii testów oraz audytu SEO, który pozwoli również na odkrycie słabych punktów strony z punktu widzenia przeglądarek.

? HOT TIP: Optymalizacja to nie tylko wytyczne, które otrzymasz od swojej agencji SEO, ale również testowanie pozornie nic nie znaczących elementów jak np. kolor przycisku „Dodaj do koszyka” lub copy claimu znajdującego się w sliderze strony głównej. Z pomocą przyjdą Ci takie narzędzia jak: https://vwo.com/ czy https://www.hotjar.com/.

35. Outsourcing generowania leadów (lead generation)

Skorzystanie z usług zewnętrznej agencji lub freelancera w kwestii generowania leadów może być bardzo opłacalną opcją dla firm, które oferują usługi lub sprzedaż produktów za wysoką cenę. Kiedy oferujesz specjalistyczne usługi lub produkty, które nie są bardzo szeroko dostępne, Twoje ceny powinny zostać ustawione na wyższym poziomie. Z drugiej jednak strony, znacząca część klientów nie jest skłonna do szybkiego podejmowania decyzji odnośnie zakupu czegoś, co kosztuje większą ilość pieniędzy. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy profesjonalistów w kwestii generowania leadów. Outsourcing pozwala również na skupienie się jedynie na zakresie obowiązków, w którym czujesz się komfortowo i jesteś ekspertem.

? HOT TIP: Agencja, która specjalizuje się w generowaniu nowych leadów sprzedażowych, posiada wyszkolonych pracowników, prowadzi dziesiątki kampanii i siłą rzeczy zawsze będzie mieć większe doświadczenie oraz pomysły. Skorzystaj z wiedzy specjalistów z https://hotlead.pl/.

36. Outsourcing sprzedaży

Podobnie jak w przypadku outsourcingu generowania leadów, przekazanie sprzedaży zewnętrznej jednostce pozwala na skupieniu się na najważniejszych aspektach swojej działalności bez obawiania się o brak klientów. Zewnętrzne firmy lub freelancerzy oferujący usługi w tym zakresie posiadają specjalistyczną wiedzę z zakresu sprzedaży i są gotowi zastosować skomplikowane techniki w celu zdobycia klientów dla Twojej firmy. Zajmą się przeprowadzeniem badania rynku oraz odkryją najskuteczniejszy sposób na zachęcenie określonej grupy odbiorczej do skorzystania z oferty. Ty w tym czasie będziesz mógł się skupić na rozwijaniu produktu lub świadczeniu usług, czyli na tym, w czym czujesz się maksymalnie komfortowo.

? HOT TIP: Podobnie jak w przypadku outsourcowania generowania leadów do specjalizującej się w tym agencji, oddelegowanie procesu sprzedaży można powierzyć zewnętrznej firmie. Zastanów się jednak czy wydelegowany zespół będzie potrafił zamknąć sprzedaż tak samo jak Twoi handlowcy lub Ty sam, będąc specjalistą w swojej branży i znając swój produkt lub usługę jak nikt inny. Jest to oczywiście możliwe, aczkolwiek wymaga dużego zaufania oraz czasu na przekazanie całego procesu po obu stronach.

37. Page Speed i mobile friendly

Statystyki Google przedstawione w 2018 roku wskazywały na to, że ponad połowa wyszukiwani w największej światowej wyszukiwarce wykonywane były z poziomu urządzeń mobilnych. Od tego czasu różnica prawdopodobnie tylko się powiększyła. Oznacza to, że optymalizacja strony, nie tylko pod względem responsywności, ale również szybkości jej działania musi obejmować również urządzenia mobilne. Kiedy Page Speed jest niski, większość osób zrezygnuje z jej otworzenia. Nie tylko pozbawia nas to okazji do konwersji potencjalnego klienta, ale jest również bardzo negatywnym wskaźnikiem dla botów Google. Z tych powodów, aby mieć szansę na dotarcie do większej grupy klientów konieczne jest zadbanie o szybkość strony zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

? HOT TIP: Im wyższy wskaźnik Page Speed tym większe zaufanie Google do Twojej strony, a więc lepsza pozycja w wynikach, która przełoży się na sprzedaż. Swój wynik możesz sprawdzić na https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl. Warto żebyś zaznajomił się również z technologią AMP (uproszczonej wersji strony na urządzenia mobilne).

38. Partnerzy biznesowi

Nawiązywanie korzystnych stosunków biznesowych z dużymi partnerami to doskonały sposób na umocnienie swojej pozycji w branży. Dobre kontakty warto utrzymywać jednak nie tylko z innymi firmami zajmującymi się podobnymi usługami lub oferującymi podobne produkty. Czasem może esie zdarzyć, że do jednego z naszych partnerów biznesowych trafi klient, który potrzebuje produktu będącego niedostępnym w asortymencie danej firmy. Wtedy, jeżeli jesteśmy w partnerskich stosunkach, a sami możemy zaoferować taki produkt lub usługę, klient zostanie skierowany do nas. Podobna sytuacja zdarza się w sytuacji, kiedy przeprowadzenie pewnych serwisów nie jest możliwe indywidualnymi siłami. Wtedy, aby zapewnić klientowi jeszcze lepszą obsługę, nasi partnerzy biznesowi mogą skorzystać z outsourcingu i przekazać część obowiązków nam.

? HOT TIP: Przygotuj kampanię budowania sieci partnerskiej w firmach, w których Wasze usługi będą się uzupełniać. Sprzedajesz pozycjonowanie? Porozmawiaj z usługami hostingowymi (magazynują w końcu strony internetowe) lub platformami do tworzenia sklepów www (ich klienci będą potrzebować promocji). Przede wszystkim rozmawiaj i daj się poznać z pomocnej i profesjonalnej strony.

39. Podcasty

Podcasty na przestrzeni ostatnich dwóch lat stały się ogromnymi hitami. Czasem można odnieść wrażenie, że ciężko znaleźć osobę, która nie czerpie wiedzy z żadnego podcastu. Dla ciebie, jako dla osoby odpowiedzialnej za promowanie swojej firmy, tworzy to ogromną okazję do zjednoczenia i zainteresowania potencjalnych klientów. Kluczem do odniesienia sukcesu jako podcaster jest dzielenie się bardzo wartościową wiedzą w sposób, który na pierwszy rzut oka nie przypomina promowania firmy. Jeżeli pomożesz słuchaczom rozwiązać ich problem lub nauczysz ich czegoś nowego, z całą pewnością duża część z nich skorzysta z twojego produktu lub usługi, kiedy będzie tego potrzebować. Nie tylko w ramach wdzięczności, ale również ze względu na to, że do tego czasu zbudujesz sobie w ich oczach pozycję eksperta.

Czy wiesz, że:
Blisko 40% polaków słucha podcastów.

? HOT TIP: Jeżeli sam nie masz pomysłu ani werwy do nagrywania swoich podcastów, zacznij przynajmniej słuchać tych, które dotyczą Twojej branży. Są doskonałym uzupełnieniem wiedzy i inspiracji, szczególnie kiedy stoisz w korku lub jedziesz w dłuższą trasę. Ciekawe podcasty zajdziesz na https://www.spotify.com/pl/ lub wpisując nazwę swojej branży + podcast w Google.

40. Połącz siły z inną firmą

Jednym ze sposobów na zdobycie nowej, dużo rozleglejszej grupy klientów jest połączenie sił z inną firmą. Zawsze lepiej współpracować z kim, kto oferuje podobne lub dopełniające usługi i produkty. W ten sposób tworzymy sobie okazję do rozszerzenia działalności na dużo większą grupę z racji posiadania większej liczby rąk do pracy. Dodatkowo, nowy zakres oferowanych produktów i działań przyciągnie całkowicie nową grupę odbiorczą, do której żadna z firm nie mogłaby dotrzeć w pojedynkę. Współpraca z drugim podmiotem, w zależności od tego jak jest bliska, pozwala na wspólne wymienianie się klientami oraz przekazywaniem sobie części obowiązków. W przypadku bliskiej współpracy daje również możliwość przeprowadzania większych operacji marketingowych z racji większego, wspólnego budżetu.  

? HOT TIP: Podobnie jak w przypadku budowania sieci partnerskiej, połączenie sił z firmą oferującą podobne usługi zwielokrotni szanse sprzedażowe. Dobrym przykładem systemu federacyjnego jest firma https://pl.asseco.com/, która dzięki tej strategii zatrudnia obecnie ponad 24 tys. pracowników.

41. Polityka cenowa

Badania rynku i znalezienie odpowiedniego miejsca w branży dla siebie, to jeden z najważniejszych czynników determinujących szansę na odniesienie sukcesu na dłuższej przestrzeni czasu. Nie można przy tym zapomnieć o odpowiedniej polityce cenowej. Kliencie muszą mieć powód do wybrania właśnie Twojej firmy. Najłatwiejszym sposobem na zachęcenie ich do tego jest zastosowanie przyciągającej polityki cenowej. Określ swój próg opłacalności, a następnie zdecyduj w jaki sposób możesz wyróżnić swój produkt za pomocą ceny spośród konkurentów. Odnalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy jakością a ceną pozwala na silne ugruntowanie swojej pozycji, dlatego nie koniecznie musisz starać się oferować najniższą cenę na rynku, aby od samego początku cieszyć się wysokim poziomem sprzedaży.

? HOT TIP: Testuj różne modele cenowe, wygraj z konkurencją oferując to samo co inni, ale w innym, bardziej przyjaznym modelu, którego podświadomie oczekują Twoi odbiorcy. Zastanów się ile sam i w jaki sposób chciałbyś zapłacić za swoją usługę lub zapytaj o to znajomych. Pierwsze odpowiedzi, mimo że najprawdopodobniej oderwane od rzeczywistości, będą tymi na którymi musisz mocno pogłówkować. Pomyślałbyś, że maszynkę do golenia można sprzedawać w comiesięcznym modelu abonamentowym? Ta firma tak – https://www.dollarshaveclub.com/.

42. Pomóż innym, załóż fundację

Założenie fundacji, która będzie pomagała ludziom w potrzebie, skojarzy Twoje nazwisko (lub nazwę firmy) z pozytywnymi emocjami. Dobry wizerunek to klucz do zdobycia zaufania swoich przyszłych klientów. Nie można również zapomnieć, że dobre uczynki przyciągają uwagę mediów. Dzięki temu Twoja firma będzie pokazywana na różnych portalach, które oglądają setki ludzi. W ten sposób dojdziesz do odbiorców, z którymi do tej pory nie miałeś żadnego kontaktu. Jeżeli wykażesz się na polu charytatywnym czy filantropijnym, to pokażesz, że jesteś solidnym partnerem do współpracy. Z usług takich ludzi dużo chętniej się korzysta. Lojalności klientów nie zdobywa się z dnia na dzień. Chociaż fundacja to duży wysiłek, to na dłuższą metę warto w nią zainwestować.

? HOT TIP: Pomaganie innym nie powinno mieć charakteru zarobkowego i jeżeli nie płynie prosto z Twojego serca to pomiń ten punkt. Nie zmienia to faktu, że założenie fundacji wpierającej bliską Twojej firmie społeczność lub rozwiązującej jej problem (np. ekologia) wpisują się w działania CSR, które prowadzone w rozsądny i odpowiedzialny sposób przyczynią się do budowy pozytywnego wizerunku oraz pokażą ludzką twarz firmy.

 

43. Porównywarki cen

To dosyć prosty sposób na zaprezentowanie Twojej oferty szerszemu gronu odbiorców. Na polskim rynku najpopularniejszymi serwisami do porównywania cen są m.in.: Ceneo, Nokaut oraz Okzaje.info. Współpraca z tymi platformami jest dosyć opłacalna, ponieważ według statystyk prowadzonych przez Ceneo, mogą generować nawet 40% aktywności na Twojej stronie internetowej. Jednak, żeby tak się stało, musisz zadbać o konkurencyjne ceny. Jeśli Twój produkt będzie dużo droższy od reszty propozycji, skutecznie zniechęci ludzi do sprawdzenia oferty. Pamiętaj także, że można dodać produkt jako promowany – wtedy nie trzeba desperacko walczyć o najniższe ceny na rynku.

? HOT TIP: Przetestuj współpracę z różnymi platformami i zastanów się czy zamiast konkurować ceną nie zainwestować w niecodzienną obsługę klienta. Ostatecznie, przy porównywaniu dwóch firm, których ceny są identyczne, wygra ta, która wzbudzi większe zaufanie, poczucie bezpieczeństwa lub np. wyróżni się szatą graficzną lub dłuższym terminem na zwrot towaru.

44. Portale branżowe

W zależności od dziedziny, którą się zajmujesz, grupa odbiorców będzie różna. Do skutecznej reklamy swoich produktów i usług musisz poznać najpopularniejsze portale branżowe i tematyczne. Tak jak pizza portal umożliwia klientom znalezienie najlepszej pizzy w mieście, tak portal z Twojej branży zaprezentuje Twoją ofertę większej liczbie klientów. To wygodna opcja zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. W takim przypadku ważne jest zaprezentowanie własnej marki. Jeśli Twoja firma nie będzie się niczym wyróżniała z całej listy na portalu, to ciężko wymagać, żeby ludzie chętnie klikali w Twój link. Wystarczy uzupełnić pole z logiem firmy, przygotować promocje i chwytliwy slogan, żeby przyciągnąć czyjąś uwagę.

? HOT TIP: Podczas rozważania współpracy z portalem branżowym zastanów się nad serią artykułów eksperckich, zamiast jednorazową akcją banerową. Wynegocjuj również obecność w portalach społecznościowych oraz newsletterze portalu. Jeżeli dysponujesz ograniczonym budżetem, sprawdź https://www.whitepress.pl lub https://linkhouse.co/.

45. Portale pracy

Na portalach pracy znajdziesz nie tylko pracowników, ale także potencjalnych klientów. Na wielu stronach poza propozycją pracy czy stażu, można zamieścić informacje na temat Twojej firmy. To rodzaj wizytówki, którą będą oglądać różni ludzie, nie tylko poszukujący pracy. Warto zadbać o to, żeby Twoja firma prezentowała się rzeczowo i profesjonalnie. Bez lania wody i standardowych teksów, które już dawno przestały przyciągać uwagę. Spraw, żeby odbiorcy uwierzyli, że współpraca z Tobą to najlepsza rzecz, jaką mogą zrobić. Zamieszczanie ogłoszeń na portalach pracy nie zawsze jest bardzo efektywne, ale każde działanie, które wzmacnia rozpoznawalność Twojej marki, ma znaczenie.

? HOT TIP: Oferta pracy Twojej firmy wpłynie na pozytywny wizerunek firmy w branży. Ale nie tylko. To także dobry sposób na budowanie jakościowych linków do Twojej strony, a to bezpośrednio przekłada się na jej autorytet w Google. Dodatkowo, jeżeli nie masz pomysłu w jaki sposób dostać się do firmy, w której upatrujesz duże szanse sprzedażowe, wyślij jej swoje CV i umów się na rozmowę rekrutacyjną, podczas której zdradzisz swój plan i w żartobliwym tonie poprosisz o przekazanie Twojej wizytówki osobie, do której szukasz kontaktu. Gwarantuję Ci, że zostaniesz zapamiętany.

46. Portfolio

O firmie i jej ofercie można pisać najpiękniejsze rzeczy, ale i tak nie przekonają one klienta. Konsumenci szukają twardych faktów i dowodów na Twoje kompetencje w danym zakresie. Dlatego zadbaj o stworzenie solidnego portfolio. Wyeksponuj swoje największe osiągnięcia i pokaż korzyści, które klienci zyskali dzięki współpracy z Tobą. Zamieszczaj zdjęcia, linki, tak żeby na pierwszy rzut oka widać było jakość Twojej pracy. Warto wspomnieć o wszelkich wyróżnieniach, certyfikatach, dyplomach, które firma zdobyła. Czyny świadczą o profesjonalizmie mocniej niż słowa. Zamiast opisywać swoim klientom swoją firmę, pokaż jej osiągnięcia. W ten sposób szybciej zdobędziesz zainteresowanie.

? HOT TIP: Portfolio czy case study są jak opinie innych osób na temat Twojej usługi czy produktu. Samo ich pojawienie się na Twojej stronie to i tak duży sukces. Gdybyś jednak chciał iść o krok dalej, pomyśl w jaki sposób podejść do tego tematu kreatywnie. Jedną z inspiracji, jak pochwalić się nowym klientem znajdziesz tu – https://www.youtube.com/watch?v=McPj4tjE0vQ.

47. Prasa

Każdy dobry przedsiębiorca jest świadomy, jaki potencjał do promocji kryje prasa. W tym przypadku grono przyszłych klientów możesz poszerzyć na dwa sposoby. Po pierwsze, zamieścić reklamę swojego produktu w przeznaczonym do tego miejscu. Czytelnik, chcąc nie chcąc rzuci na nią okiem. W ten sposób zapadnie ona głębiej w pamięć i w przyszłości sprowokuje do odwiedzin Twojej strony internetowej. Po drugie, artykuł lub recenzja Twojej oferty skutecznie przekona ludzi, że warto z niej skorzystać. Oczywiście pod warunkiem, że pokazuje firmę w pozytywnym świetle, a nie w negatywnym. Do prasy łatwiej jest trafić, jeśli organizujesz wydarzenia społeczne np. w ramach funkcjonowania fundacji.

Czy wiesz, że:
Aż 55% czytelników zwraca uwagę na reklamy prasowe.

? HOT TIP: Wybieraj tylko te tytuły, które związane są z Twoją firmą i mogą przynieść realny impact Twojej firmie. Negocjuj pojawienie się Twojego artykułu także na stronie www i innych kanałach wydawcy.

48. Prezentacja produktu i usługi

Czyny przekonują lepiej niż słowa. Dlatego zaprezentowanie Twoich produktów i usług może zwiększyć zainteresowanie odbiorców. Warto zadbać o to, żeby prezentacja była przygotowana fachowo. Jej zadaniem jest wyeksponowanie pozytywnych cech Twojej oferty. Jednak nie tylko na produkt będą patrzeć ludzie. Sama osoba, która przeprowadza prezentację, przykuwa uwagę. Dlatego nie można zapomnieć o pozytywnym i profesjonalnym podejściu do odbiorców. Nawet takie szczegóły jak ubiór mają znaczenie. Po spotkaniu ludzie mogą odejść z wrażeniem, że muszą skorzystać z oferty Twojej firmy, albo z przekonaniem, że z amatorami nie będą współpracować. Dlatego warto poświęcić dodatkowy czas na przygotowanie.

? HOT TIP: Opublikuj prezentację w serwisach społecznościowych, a szczególnie w https://www.slideshare.net/ lub skonwertuj ją na video i wrzuć do YouTube, korzystając z https://www.ispringsolutions.com/ispring-river.

49. Prezentacje online

Prezentacje online tak jak prezentacje na żywo mają pokazać najlepszą stronę danego produktu i firmy. Jednak w tym przypadku masz dużo większy zasięg. Internet daje niemal nieograniczone możliwości docierania do klientów. Sprawa jest trudniejsza, ponieważ poza przygotowaniem prezentacji, musisz zwrócić uwagę na detale techniczne. Nie powinno być żadnych problemów z połączeniem, a jakość obrazu i dźwięku muszą być na najwyższym poziomie. Warto zadbać o dodatkowe informacje w opisie filmu. Rozważ także wykorzystanie technologii 3D, która umożliwia klientowi oglądanie produktu z perspektywy, która mu najbardziej odpowiada.

? HOT TIP: Zamiast tworzyć prezentację kompletnie od zera, pomyśl czy nie lepiej zaoszczędzić czas i kupić gotowy szablon, który znacznie przyspiesz pracę. Przykłady znajdziesz na: https://graphicriver.net/presentation-templates.

50. Profil firmy w social media

Facebook, LinkedIn, GoldenLine to tylko niektóre z platform, jakie możesz użyć do zaprezentowania swoich usług w internecie. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał tego narzędzia, to dokładnie uzupełnij swój profil firmowy. Spraw, żeby wszystkie niezbędne informacje były od razu widoczne. Czym się firma zajmuje? Jakie ma osiągnięcia? Warto dodać link do strony internetowej z dokładną ofertą. W przypadku Facebooka można wrzucać zdjęcia i relacje ze zrealizowanych projektów. W ten sposób ludzie od razu widzą, czego mogą się spodziewać. Twój profil z czasem będzie przyciągał więcej odbiorców, którzy zostawią pozytywne opinie. To bezcenna reklama, której najszybciej przekonuje pozostałych klientów.

Czy wiesz, że:
Z SoMe aktywnie korzysta aż 3,8 miliarda ludzi na całym świecie.

? HOT TIP: Jeżeli nie masz czasu żeby prowadzić wszystkie kanały społecznościowe, zastanów się nad automatyzacją działań social media. Wykorzystasz do tego: https://zapier.com/ lub https://hootsuite.com/.

51. Rabaty, konkursy, okazje – kody rabatowe

W przypadku, kiedy na rynku wszystkie firmy proponują podobne usługi i ceny, trzeba dać coś, dzięki czemu się wyróżnisz. Dobrym sposobem są rabaty, konkursy i kody rabatowe. Jeżeli klient ma wybór między firmą, która oferuje takie same usługi, jak konkurencja, ale do tego dorzuca kod rabatowy na przyszłe zakupy, to z miejsca zdecyduje się na usługi tej pierwszej. Warto pomyśleć również o kartach lojalnościowych, dzięki którym stali klienci pozostaną z firmą przez długi czas i zachęcą znajomych do skorzystania oferty. Mądrze udzielane rabaty szybko zwiększą popularność Twojej firmy.

Czy wiesz, że:
Ponad 60% konsumentów przyznaje, że rabaty i zniżki wpływają na ich decyzje zakupowe.

? HOT TIP: W przypadku dużej liczby produktów w Twoim sklepie internetowym skorzystaj z serwisów oferujących umieszczenie kodów rabatowych np. https://www.qpony.pl/. To, alternatywne dla porównywarek cenowych, źródło pozyskiwania kalorycznego ruchu.

52. Radio

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że radio jest dosyć starym sposobem na reklamowanie swojej firmy. Należy jednak pamiętać o tym, że mnóstwo osób w domowych zaciszach, w samochodach, a nawet w pracy słucha ulubionych stacji radiowych. Dlatego też, Ty jako przedsiębiorca zwróć uwagę na ten nośnik reklamowy i w pełni wykorzystaj jego potencjał. Dobrze skonstruowane hasło reklamowe na pewno będzie mieć ogromny oddźwięk. W wielu przypadkach potencjalni klienci nawet nie zdają sobie sprawy o istnieniu danej firmy. Twoja reklama powinna skupiać na sobie uwagę, powinna być zabawna i chwytliwa, tak aby każdy kto ją usłyszy chciał sprawdzić czym dokładnie się zajmujesz i jakie usługi oferujesz.

? HOT TIP: Reklama w radiu nie będzie najtańszym źródłem pozyskiwania klientów, ale na pewno doskonale sprawdzi się budowaniu wizerunku i świadomości marki. Inwestuj nie tylko w kampanie radiowe, ale przede wszystkim w eksperckie porady, wywiady, sponsoring nad audycją bliską Twojej tematyce.

 

53. SEO – Pozycjonowanie

Kolejnym wypróbowanym przez wiele osób patentem na zdobywanie nowych klientów są tak zwane usługi SEO. Pozycjonowanie strony, portalu czy sklepu internetowego może przynieść wiele korzyści. Wybierając taką opcję warto skupić się na znalezieniu odpowiednich fraz kluczowych i na tej podstawie stworzyć  nowe treści SEO zgodne z obowiązującymi zasadami. I tak na przykład jeśli coś sprzedajesz w sieci, to Twoimi słowami kluczowymi mogą być nazwy konkretnych produktów. Teksty umieszczone w katalogach i na podstronach zawierające takie właśnie frazy będą częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. To samo dotyczy stron, różnych serwisów i portali internetowych. Wystarczy, że wybierzesz właściwe słowa i w ten sposób rozreklamujesz swoją działalność. Pamiętaj jednak o tym, by wszystkie treści były unikalne i okraszone ciekawymi zdjęciami.

? HOT TIP: Niezależnie czy stroną lub sklepem zajmuje się agencja czy Ty sam, zacznij od jasno sprecyzowanej strategii. Co chcesz osiągnąć? Jakie wskaźniki interesują Cię najbardziej? Jak strategia wpisuje się w rozwój całej firmy? To tylko kilka pytań na które musisz znać odpowiedzi. Nie zapominaj, że głównym celem pozycjonowania jest sprzedaż i to właśnie w tym kierunku powinny zmierzać wszystkie związane z nim działania. Dywersyfikuj działania na kilka podstawowych grup: optymalizacja, budowanie profilu linkowego, tworzenie jakościowego contentu.

54. Serwisy ogłoszeniowe

Dziś większość osób poszukując jakichś usług, produktów czy informacji w pierwszej kolejności zagląda do sieci. Jeśli Ty, jako przedsiębiorca chciałbyś regularnie zdobywać nowych klientów, to nie zapominaj o umieszczaniu anonsów w popularnych serwisach ogłoszeniowych. Stworzenie takiego krótkiego tekstu nie powinno stanowić dla Ciebie problemu. W treści ogłoszenia opisz w kilku słowach swoją działalność, zaproś na stronę internetową i zachęć do współpracy. Im więcej oryginalnych anonsów stworzysz, tym lepiej dla Twojej firmy. Miej jednak na uwadze fakt, że ogłoszenia powinny być unikalne. Wykorzystując możliwości serwisów ogłoszeniowych możesz liczyć na przypływ nowych klientów, ale także na utrzymywanie przy sobie stałych kontrahentów.

? HOT TIP: Możesz się zdziwić, ale portale ogłoszeniowe, w wąskich branżach stanowią główne źródło pozyskiwania klientów. Dobrze przygotowana strona z Twoim ogłoszeniem to nie tylko okazja na wyróżnienie się spośród konkurencji, ale również metoda na budowanie wartościowych linków.

55. Serwisy z opiniami i rekomendacje

Jak już wiadomo sieć jest potężnym narzędziem, które daje spore możliwości. Jeszcze jednym ciekawym patentem na wykorzystanie internetu do zdobywania nowych klientów będą serwisy z opiniami i rekomendacjami. Jeśli tylko oferujesz jakieś usługi lub jeżeli sprzedajesz jakieś konkretne produkty, to nawiąż współpracę z takimi serwisami i daj możliwość swoim klientom wyrażania opinii na temat Twoich działalności. Skupiając się na tym patencie możesz zastosować kilka trików. Przede wszystkim, wprowadź ranking produktów. Mnóstwo osób interesuje się tylko takimi artykułami, które były chętnie kupowane przez inne osoby. Poza tym, daj możliwość wystawiania oceny na przykład od jednego do sześciu, ale nie zapominaj także o możliwości wyrażenia opinii własnymi zdaniami. Sporo klientów będzie chciało samodzielnie napisać rekomendację, a umożliwiając taki krok zdobędziesz większe zaufanie.

? HOT TIP: Czy przypominasz sobie sytuację, kiedy ostatnio zastanawiałeś się nad kupnem sprzętu elektronicznego? Od czego zaczęła się ta droga? Czy przypadkiem nie od opinii bliskiego znajomego, członka rodziny? Duża liczba opinii dotyczących Twojej firmy zapewnia poczucie słuszności wyboru produktów i usług. Po każdej transakcji proś o zostawienie opinii, a te najbardziej kreatywne i rzeczowe nagradzaj drobnymi upominkami jak np. 5% zniżki na kolejne zakupy. Opinie to nie tylko serwisy np. https://www.opineo.pl/, ale także te, umieszczane w Twojej wizytówce Google.

56. Serwisy ze zleceniami

Jeżeli Twoja działalność polega na oferowaniu różnych usług, to dobrą opcją na zdobywanie klientów będzie aktywne dodawanie ogłoszeń w serwisach ze zleceniami. Mnóstwo osób, właśnie w ten sposób poszukuje fachowców. Wykorzystując potencjał serwisu jakim jest na przykład Oferia.pl będziesz mógł wystawiać ogłoszenia zachęcające do współpracy, ale możesz także samodzielnie zdobywać nowych klientów. Wystarczy, że znajdziesz anons osób, które potrzebują takiego specjalisty jak Ty. Zaproponuj swoje usługi, określ cenę i termin ich wykonania. Kto wie, być może w ten sposób zdobędziesz zaufanie nowych klientów? Jeśli jednak wolisz sam się ogłaszać, to nic nie stoi na przeszkodzie. Stwórz ofertę, która zwróci na siebie uwagę i zaproponuj konkurencyjną cenę.

? HOT TIP: Przeanalizuj swoją konkurencję i jej obecność w serwisach ze zleceniami. Zastanów się, w jaki sposób odróżnić się od konkurencji. Poszukaj portali odpowiadających Twojej tematyce i sprawdź czy oprócz umieszczenia swojej oferty możesz także wykazać się swoją wiedzą np. pomagając w tworzeniu tekstów i opisów do bliskiej Ci kategorii. Fachowców szukaj na https://fixly.pl/.

57. Sieć afiliacyjna

Przeglądając sprawdzone patenty na zdobywanie nowych klientów w sieci, coraz częściej na pierwszy plan wysuwa się sieć afiliacyjna. Jeżeli masz własny biznes i jeśli chcesz nim zainteresować konkretną grupę osób, to tego typu marketing powinien Cię zainteresować. Poszukaj blogerów i youtube’rów, którzy są popularni w sieci i zaproponuj im współpracę. Na chwilę obecną blogi i videoblogi cieszą się sporym zainteresowaniem wśród internautów. Osoby szukające nowych usług lub produktów sprawdzają co na ich temat sądzą znani blogerzy. Jeśli na stronie takiego bloga pojawi się akcja związana na przykład z wypełnieniem jakiejś ankiety na temat Twojej firmy, kliknięciem na określony link lub jeżeli po prostu na blogu będzie reklama Twojej firmy, to istnieje spora szansa na to, że osoby czytające bloga odwiedzą Twoją stronę, a to już jest tylko jeden krok od skorzystania z Twoich usług.

? HOT TIP: Podobnie jak w sieci partnerskiej, afiliacja sprzyja wzrostowi sprzedaży. Sieci oferują całą gamę dostępnych rozwiązań, sposobów rozliczeń (np. cost per lead) oraz metod doboru wydawców dla Twoich usług i produktów. Więcej szczegółów znajdziesz na https://webepartners.pl/reklamodawca/.

58. Sieć dystrybutorów

Jeżeli chciałbyś zwiększyć zyski w swojej firmie i jeżeli zależy Ci na zdobywaniu nowych klientów, to zwróć uwagę na sieci dystrybucyjne. Jest to swoistego rodzaju system powiązań, dzięki któremu Twoje produkty mogą trafiać do klientów nawet z drugiego końca Polski. Dobrze skonstruowana sieć dystrybucji da Ci spore możliwości i ułatwi rozwój firmy. Musisz znaleźć tylko odpowiednich kontrahentów, którzy będą chętni do sprzedawania Twoich produktów. Weź pod uwagę takie kwestie jak doświadczenie, umiejętność nawiązywania nowych kontaktów oraz chęć do rozwoju. Pamiętaj jednak o tym, że sieć dystrybutorów nie może być zbyt duża. Im więcej pośredników, tym większe koszty związane z transportem, obsługą i innymi usługami.

? HOT TIP: Zainwestuj w kampanię dotarcia do potencjalnych dystrybutorów, fachowców którzy parają się usługami wykorzystującymi Twoje produkty i usługi. Sprzedajesz okna? Porozmawiaj z ekipami budowlanymi. Sprzedajesz usługi dla biznesu? Porozmawiaj z istniejącymi już sieciami handlowców obsługującymi np. największe telekomy. Dystrybutorzy to Twoi cisi handlowcy, a więc dbaj o nich z należytą starannością. Dostarczaj nową wiedzę na szkoleniach, próbki materiałów, zastanów się jak możesz pomóc w zdobywaniu nowych klientów, a efekt wzajemnej synergii przerośnie Twoje oczekiwania.

 

59. Sklep internetowy

Do tej pory prowadziłeś jedynie stacjonarną działalność? Chcesz zdobywać nowych klientów? Zdecyduj się na otwarcie sklepu internetowego. Prowadzenie takiej działalności jest sprawdzonym, nowoczesnym i bardzo wygodnym patentem na poszerzanie swojej oferty oraz na zwiększanie zainteresowania konkretnymi usługami i produktami. Jeśli Twoim głównym celem jest pozyskiwanie nowych klientów, to otwierając swój sklep internetowy dobierz do niego odpowiedni asortyment, zadbaj o wiarygodne i aktualne zdjęcia produktów oraz stwórz ich unikalne opisy. Dziś, osoby kupujące w sieci przyzwyczaiły się do wielu wygodnych rozwiązań. Jednym z nich jest możliwość płacenia online. Dodaj do swojego sklepu taką opcję, a na pewno zyskasz większe zainteresowanie.

? HOT TIP: Zanim na dobre zostaniesz internetowym sprzedawcą i zainwestujesz dziesiątki tysięcy złotych w zbudowanie profesjonalnego systemu e-commerce, wypróbuj sił w gotowych systemach, płatnych systemem abonamentowym. Za niecałe 100 zł./miesięcznie otrzymasz podstawowe narzędzie do sprzedaży i przekonasz się czy warto. Szukaj gotowych rozwiązań np. https://www.shoper.pl/.

60. Strona internetowa

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, dlaczego Twój lokalny biznes nie cieszy się już tak dużym zainteresowaniem jak kilka lat temu, to jednym powodów może być fakt, że teraz większość osób swoje zakupy robi w sieci. Jeśli więc chcesz pozyskać nową klientelę, to stwórz własną stronę internetową. Mając na uwadze fakt, że w sieci istnieje wiele stron o podobnej tematyce, pamiętaj o tym, by wyróżnić się czymś z tłumu. Może to być oryginalna grafika, jakieś chwytliwe hasło reklamowe i unikalne treści. Skuteczna strona internetowa to taka, która będzie wyświetlana w pierwszych wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach. Tworząc nowy projekt przyjrzyj się wszystkim detalom i zwróć uwagę na obowiązujące zasady SEO.

Czy wiesz, że:
94% konsumentów, zwraca uwagę na designe strony przy pierwszym kontakcie.

? HOT TIP: Strona internetowa to Twój najlepszy przedstawiciel handlowy. Dostępny 24h na dobę, z każdego miejsca na ziemi. Zastanów się tylko czy stać Cię na to: żeby był niechlujnie ubrany, nie znał odpowiedzi na wszystkie pytania klientów, nie inspirował i edukował klientów na wczesnym etapie lejka sprzedażowego, nie zachęcał do zakupu i kontaktu lub z jakiegoś powodu, nie był dostępny pod ręką (na urządzeniu mobilnym)?

61. Sponsoring

Bardzo ciekawym, a jednocześnie skutecznym rozwiązaniem umożliwiającym zdobywanie nowych klientów jest sponsoring. Ty, jako przedsiębiorca możesz znaleźć drużynę sportową np. piłkarską i w ramach spisanej umowy sponsorować ulubionych piłkarzy. W zamian za to logo Twojej firmy może znaleźć się na strojach klubowych, plakatach i innych nośnikach reklamowych związanych z drużyną. Sposób ten, z pewnością przykuje uwagę i pozwoli Ci zdobyć zaufanie klientów. Potencjalni kontrahenci wiedząc, że udzielasz się w taki właśnie sposób chętniej będą podchodzić do rozmów biznesowych, a nowi klienci z przyjemnością z bliska przyjrzą się Twojej działalności. Wybierz konkretny klub sportowy, nawiąż z nim współpracę i rozwijaj swój biznes.

? HOT TIP: Poza sponsorowaniem drużyn, zastanów się czy istnieje np. sportowiec, wschodząca gwiazda, której osiągnięcia i zasady odzwierciedlają charakter Twojej firmy. Jest wielu indywidualnych sportowców (również amatorów), którzy osiągają światowe wyniki, finansując się samodzielnie. Dziedziny sportowe to jedno (blisko im do biznesu), ale sponsoring może również dotyczyć podróży, inicjatyw społecznych.

62. Stwórz katalog firm ze swojej branży

Tworzenie katalogu firm ze swojej branży daje wiele różnych korzyści. Dzięki zastosowaniu jednej techniki pozyskiwania Klientów możemy osiągnąć kilka rzeczy, które musielibyśmy robić oddzielnie. Stwórzmy swój katalog firm. Wiele stron internetowych daje nam takie możliwości jako franczyzę, albo też możemy skorzystać z gotowych skryptów, celem uruchomienia własnego katalogu firm. Można to zrobić także w prosty sposób poprzez stronę umożliwiającą założenie własnej witryny na zasadzie CMS. Zróbmy katalog firm z naszej branży, dodając do tego katalogu również swoją firmę. Dzięki temu będziemy lepiej widoczni w wynikach wyszukiwania Google.

? HOT TIP: Katalog firm branżowych pod Twoim patronatem powinien rozwiązywać najważniejsze oczekiwania danej grupy np. sprzedaż. Poza profilami firm, pomyśl również o części contentowej, w której dasz możliwość wypowiedzi ekspertom.

63. Stwórz narzędzie rozwiązujące problem np. kalkulator OC

Pod hasłem „stwórz narzędzie” nie istnieje gotowy przepis na rozwiązanie problemów, których do tej pory nikt nie rozwiązał. Korzystając z gotowych wtyczek, możemy jednak zastosować na własnej stronie gotowe rozwiązania, dzięki czemu odbiorcy naszych usług nie będą musieli wchodzić na różne witryny, żeby znaleźć rozwiązanie. Dla przykładu, jeśli prowadzimy sklep z materiałami budowlanymi, a inwestor zainteresowany jest materiałem do nakrycia dachu, może to być blacha, warto na naszej stronie internetowej umieścić kalkulator do obliczania powierzchni dachu, a idąc dalej, kalkulator (bądź opis), który pozwoli w jednym miejscu obliczyć ilość materiału, który należy zakupić. Biorąc pod uwagę to, że występują co najmniej cztery różne rodzaje dachu w Polsce, jest to istotny problem, a obliczanie powierzchni dachu sprawia ogromne problemy, nie tylko laikom tematu. Inwestor, który wszystkie obliczenia poczyni na naszej stronie, nie będzie musiał wracać do naszej strony, tylko po dokonaniu obliczeń po prostu na niej zostanie i mając komplet informacji wykona do nas telefon, żeby zamówić towar.

? HOT TIP: Z jakimi problemami zmagają się najczęściej Twoi klienci? Tworzysz usługę dla biznesu? Stwórz proste narzędzia, które rozwiążą naprawdę proste problemy. Generator stopki mailowej? https://www.hubspot.com/email-signature-generator. Kalkulator kredytu hipotecznego? https://www.totalmoney.pl/kalkulatory/kredyt-hipoteczny-kalkulator-rat.

64. Stwórz wtyczkę lub rozszerzenie do przeglądarki

Tworzenie wtyczek lub rozszerzeń jest mało docenianym elementem pozyskiwania Klientów. Najczęściej wtyczki i rozszerzenia rozumiemy jako niepotrzebne elementy. Kiedy jednak potrzebujemy danej rzeczy, od czasu do czasu uruchamiamy dane rozszerzenie. Rozszerzenie czy wtyczka nie zżera nam zasobów komputera i nie działa w tle, a jest przydatna i pod ręką. Taka wtyczka, która będzie sygnowana nazwą naszej firmy oraz będzie pomocna, na pewno zdobędzie uznanie Klientów. Może to być np. przypomnienie o jakimś działaniu. Jeśli prowadzimy ubezpieczalnię, może to być wtyczka Google Chrome, która automatycznie przypomni użytkownikowi o kończącym się ubezpieczeniu OC.

? HOT TIP: Żeby zrobić taką wtyczkę, należy tylko zalogować się do naszej strony w Google i postępować zgodnie z opisanymi krokami. Link do opisu robienia rozszerzeń do Google Chrome: https://support.google.com/chrome/a/answer/2714278?hl=pl

65. Sztuczna konkurencja

Stworzenie konkurencji dla siebie nie spowoduje spadku Klientów. Wręcz przeciwnie, posiadanie kilku stron internetowych dla tej samej firmy pozwoli na zwiększenie ilości sposobów komunikacji z potencjalnymi Klientami. Zwiększanie pozycjonowania dwóch stron również wzmocni naszą obecność w Internecie. Założenie dwóch stron internetowych, automatycznie spowoduje konieczność założenia dwóch kanałów na YouTube i na innych serwisach. Możemy wtedy być bardziej rozpoznawalni.

? HOT TIP: Zdziwiłbyś się ile stron i firm tego samego właściciela znajduję się w wynikach wyszukiwania w najbardziej konkurencyjnych branżach.

66. Telemarketing

Telemarketing jest sposobem pozyskiwania Klientów, który ma swoją historię. Nie jest nowym odkryciem, ale w dobie Internetu znalazł kolejne sposoby na dotarcie do Klienta. Tutaj należy zaznaczyć, że możemy nasze działania wykonywać samodzielnie lub zlecić te czynności firmom zewnętrznym. Możemy samodzielnie tworzyć bazę Klientów, którym będziemy rozsyłać materiały marketingowe lub skorzystać z ogromnych możliwości firm zewnętrznych. Nie warto uciekać od usług firm zewnętrznych, gdyż wyspecjalizowane firmy, które zajmują się tym, mają o wiele większą siłę przebicia. Nie warto też stawiać jedynie na usługi outsourcingowe, gdyż obok tego możemy samodzielnie zbierać informacje o Klientach chociażby prowadząc fanpage na Facebooku, a później z dostosowanym materiałem docierać do potencjalnych odbiorców. Jak wyżej, nie jest to zjawisko nowe, więc nadal skuteczny może być marketing telefoniczny, dlatego warto zbierać bazę potencjalnych Klientów, którzy zgodzą się zostawić nam swoje dane. Być może Klient, który kupił już u nas pokrycie dachowe, będzie potrzebował cement na tynk. Posiadając materiał, na przykład w atrakcyjnej cenie, możemy poinformować o tym naszego Klienta.

? HOT TIP: Zanim zainwestujesz w kampanię telemarketingową, popracuj nad ludzkim skryptem rozmowy, nikt nie lubi rozmawiać z automatem, nawet jeśli pod drugiej stronie słuchawki znajduje się żywa osoba. A jeśli szukasz najnowszych rozwiązań służących automatyzacji to koniecznie zobacz https://lydia.ai.

67. Telewizja

Telewizja nie odchodzi do lamusa. W torcie mediów nadal największy kawałek zajmuje telewizja naziemna. Istnieje coraz więcej kanałów telewizji naziemnej, dzięki czemu ceny reklamy stają się coraz niższe. Ponad to, sponsorowanie lokalnej drużyny piłki nożnej jest równie dobrą reklamą jak spot reklamowy. Logo naszej firmy na koszulkach piłkarzy rzuca się w oczy i, może nie tyle w świadomy sposób, ale raczej podświadomie widzowie będą zaczynali kojarzyć usługi naszej firmy. Każdy sposób umieszczania logo naszych usług w miejscach, do których dociera telewizja, jest dobrym sposobem docierania do Klientów.

Czy wiesz, że:
Reklama telewizyjna zwiększa zapamiętanie marki o ponad 70%.

? HOT TIP: Kampania telewizyjna zazwyczaj zarezerwowana jest dla największych graczy. Pomyśl o najkrótszych, 5-sekundowych formatach lub o niestandardowych czasach emisji, które zaoszczędzą nieco z firmowego budżetu.

68. Tradycyjna poczta

Mimo to, że w dobie RODO ogromny problem stanowi docieranie do adresów potencjalnych Klientów, to nadal jest to bardzo ważny kanał dystrybucji wiedzy o naszych usługach. Mało tego, uciekanie się do tradycyjnych sposobów docierania do Klientów może stanowić swoisty element zaskoczenia i zostać pozytywnie odebrane przez ludzi. Warto jednak przemyśleć naszą kampanię i zrobić ją z rozmachem, żeby nie żałować później nie wykorzystanej okazji. Jeśli prowadzimy przychodnię zdrowia, możemy w bardzo ładny sposób zaprosić ludzi z naszego terenu, drogą listowną, do darmowej rejestracji i darmowego badania, pod kątem chorób cywilizacyjnych. Jeśli prowadzimy firmę ochroniarską, możemy zrobić kampanię informacyjną dla ludzi starszych żeby nie dali się zrobić metodą „na wnuczka”. Dla nas koszt nie wielki, ale mając odrobinę szczęścia informacja o tym trafi do lokalnych mediów.

? HOT TIP: Już samo otrzymanie tradycyjnego listu będzie czymś, co na pewno Cię wyróżni. Jeżeli zadbasz dodatkowo o niestandardowy format, nie tylko zawartości, ale także koperty, to na pewno rozbijesz bank.

69. Udostępnij prezentację np. Slideshare

Wiele firm na świecie, tych największym, udowadnia dzień po dniu, że najlepszy efekt marketingowy osiągają te firmy, które nie są anonimowe, które mają twarz zwykłego człowieka. Taki efekt daje prezentacja naszych usług, jak np. Slideshare. Dodajmy filmik, na którym szef firmy opowiada o usługach jakie oferuje. Takie zbliżenie z potencjalnym Klientem przyniesie ogromne korzyści. Najlepszym przykładem takiego działania był Steve Jobs, który prezentował większość swoich produktów na wrześniowych konferencjach. Sypał żartem i zachwalał, oraz istniał w świadomości wielu użytkowników.

? HOT TIP: Alternatywą do prezentowanego już wcześniej Slideshare’a może być https://speakerdeck.com/ czy np. jedna z wybranych platform e-learning’owych.

70. Unikalny model biznesowy

Na współczesnym rynku nie ma nisz do zapełnienia. Jeśli są, to oczywiście plus dla nas jeśli je zapełnimy. Jeśli natomiast działamy w branży, w której istnieje realna konkurencja, warto zastanowić się, co można dołożyć do tego, co oferujemy. Jeśli na przykład posiadamy siłownię, sprawdźmy co oferują inni. Możemy wprowadzić darmowe badania dla Klientów naszej siłowni. Darmowy karnet dla dziecka. Ofertę posiłków, które będziemy dostarczali do domu Klienta. Cenę na preferencyjnych warunkach uzyskamy, kontaktując się z lokalną restauracją. My dostarczymy jej Klientów, a oni zrealizują za nas tą usługę.

? HOT TIP: Jeżeli cała Twoja konkurencja sprzedaje usługi wyceniane godzinowo, Ty postaraj zamknąć się je w abonament lub jakąkolwiek inną jednostkę, niespotykaną dotąd w Twojej branży. Przyszli klienci, podczas porównywania 10 ofert na pewno zwrócą na Ciebie uwagę, a to pierwszy stopień do sukcesu.

71. Webinary

Praktycznie każda usługa jaką wykonuje człowiek dla swoich Klientów, może przybrać otoczkę usługi profesjonalnej, dla której potrzebna jest unikalna wiedza. Możemy to wykorzystać, nagrywając filmy szkoleniowe i umieszczając je na swojej stornie internetowej czy na platformie YouTube. Jeśli prowadzimy serwis randkowy, nasz film może dotyczyć tego, w jaki sposób rozpocząć pisanie do naszej wybranki. Miły głos lektora i barwne, unikalne teksty na pewno poruszą niejedno serce.

Czy wiesz, że:
60% marketerów uważa webianary za skuteczne narzędzie sprzedażowe i generowania leadów.

? HOT TIP: Swoje wystąpienia i prelekcje możesz prowadzić live np. przez Facebook’a lub przy użyciu gotowych platform jak np. https://clickmeeting.com/pl.

72. Wikipedia – zostań autorem, twórz definicje, dodawaj linki

Wikipedia jest fundacją i utrzymuje się z datków internautów. Celem jej istnienia jest dostarczanie darmowej wiedzy na temat wszystkiego. Jak przystało encyklopedii. Tylko, że encyklopedia dla całego świata, zawierająca miliardy definicji może też być doskonałym sposobem na pokazaniu światu naszej osoby i zaprezentowania swojej oferty. Sami możemy tworzyć treści na Wikipedię, ale musimy wiedzieć, że samo utworzenie pożądanego przez nas hasła reklamowego będzie mogło zostać usunięte przez Moderatorów. Dlatego w pierwszej kolejności warto utworzyć kilka innych haseł na Wikipedii, których jeszcze nie ma lub udoskonalić istniejące. Następnie można spróbować utworzyć hasło dotyczące contentu, który chcielibyśmy pokazać światu. Należy jednak pamiętać, że Wikipedia to nie reklama oraz, że treści nieencyklopedyczne będą usunięte. Należy stworzyć artykuły encyklopedyczne w sprytny sposób umieszczając interesujące nas treści w przypisach. Wtedy będziemy wyskakiwali wyżej w wynikach wyszukiwania Google, gdyż odnośniki na Wikipedii będą prowadziły np. do naszej strony internetowej.

? HOT TIP: To dość czasochłonna i nie zawsze skuteczna technika, ale znajdź wszystkie definicje, które dotyczą Twojej branży i zastanów się czy możesz wzbogacić je o swoją ekspercką wiedzę. Następnie, podczas edycji treści, dodaj linki zewnętrzne do Twojego bloga który dotyczy danego zagadnienia. Po zatwierdzeniu przez moderatora, link do Twojej strony doda jej ogromnego impactu tzw. authority, co przełoży się na jej lepsze pozycje oraz samą sprzedaż. Oprócz edycji istniejących już definicji, możesz także poszukać tych, które stworzysz kompletnie od zera.

 

73. Wizytówka w Google

Wizytówka w Google jest bardzo ważnym czynnikiem warunkującym to, czy nasze przedsiębiorstwo będzie miało Klientów. Twoja firma pojawi się w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu nazwy usługi, którą wykonujemy lub podobną frazę. Najważniejsze jest to, że sami aktualizujemy i dodajemy treści do wizytówki Google. Warto porobić zdjęcia naszego zakładu i dodać inne cenne informacje jak np. godziny otwarcia, które również są kluczowe dla ludzi, którzy znaleźli naszą firmę przez Internet. Większość z nich zwraca uwagę na godziny otwarcia, gdyż ma do przejechania kilka kilometrów i nie chce jechać w ciemno. Z tego samego powodu dodajmy numer telefonu, żeby zainteresowany mógł do nas zadzwonić i umówić termin przyjazdu. Nie chcemy przecież, żeby na głowę zwaliło nam się pięćdziesięciu Klientów na raz, a w drugiej części dnia nie było nikogo.

? HOT TIP: Jeżeli nie masz jeszcze swojej wizytówki koniecznie wejdź na https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i rozpocznij dodawania treści.

74. Wizytówka w znanych katalogach 

Należy pamiętać, o tym że im więcej nas w Internecie, tym częściej nasze usługi będą widoczne dla przeciętnego internauty. I tak jeśli ktoś poszukuje kominiarza w okolicach Lublina, może wpisać frazę „kominiarz Lublin”, ale też może napisać samo „kominiarz”. Dostanie miliony wyników wyszukiwania, ale nie ma się co oszukiwać, Internauci wchodzą na pierwsze wyniki pod reklamami. Musimy zrobić wpisy w różnych katalogach internetowych (kiedyś, na początku Internetu, były częściej odwiedzane niż wyszukiwanie przez Google) i rozszerzać je, bo wpisanie samej informacji „kominiarz” może jest szybkie, ale brakuje w tym treści i potencjalny Klient może być nie w pełni zadowolony z uzyskanych informacji. Dlatego dodajmy w Panorama Firm, w Zumi i w każdym możliwym katalogu internetowym (katalog.interia.pl, katalog.wp.pl itp.) wizytówkę naszej firmy nie zapominając o wszystkich danych kontaktowych (nie zapomnijmy o numerze telefonu) ale także z odpowiednim opisem, różnym dla poszczególnych katalogów. Nie używajmy jednego opisu zawsze i wszędzie dla swojej firmy. Teksty mają być unikalne. Dodajmy jak najwięcej multimediów do wizytówki w takim katalogu. Zdjęcia to już mało. Dodajmy wideo opowiadające o działalności naszej firmy, jak do niej dojechać i dającej informacje czym nasza firma konkuruje z innymi tego typu na rynku.

? HOT TIP: Postaw się w roli swojego klienta i pomyśl, w jaki sposób szuka informacji o firmach jak Twoja. Jeżeli uznasz, że głównym kanałem wiedzy jest wyszukiwarka, a pierwsze wyniki będą należeć do największych graczy jak np. Zumi, zadbaj o pojawienie się w nich swojej wizytówki. Ponad wszystko, pamiętaj aby wpisy dotyczące Twojej firmy nigdy się nie dublowały.

75. Wizytówka w serwisach branżowych, marketplace`ach.

Gdy już zrobimy wizytówkę w Google oraz w katalogach jak pf, powinniśmy przejść bardziej w rewiry usług, którymi się zajmujemy. I tak, celem dostania się do Klientów potrzebujących mechanika, musimy dokonać odpowiednich wpisów na portalach branżowych, które zajmują się stricte tematyką naszej działalności. Tam też nie zapomnijmy o dodaniu danych kontaktowych i możliwie bogatego portfolio zrealizowanych usług. Jeśli posiadamy warsztat samochodowy i dodajemy wpis na portalu dotyczącym serwisu filtra DPF to nie piszmy „czym jest DPF” tylko skupmy się na tym, jakie usługi wykonujemy najlepiej. Może zdarzyło się nam, że częściej od wypalania serwisowego DPF wymienialiśmy filtr na nowy? Napiszmy zatem, że pomogliśmy naszym Klientom uniknąć niepotrzebnych kosztów, gdyż przy samej diagnostyce znajdowaliśmy problem i zamiast podejmować próby regeneracji czy wypalania, od razu szukaliśmy zamiennika.

? HOT TIP: O ile sam jeszcze nie stworzyłeś swojego katalogu firm branżowych (patrz kilka punktów wcześniej), dodaj swoją firmę do spisu innych, konkurencyjnych firm. Pamiętaj o unikatowości opisu i wyróżnieniu się.

76. Wpisy gościnne

Wpisy gościnne zróbmy tylko na stronach, gdzie będziemy przypuszczać, że taki wpis przyniesie nam jakąś korzyść. Zróbmy listę stron, na których taki wpis by się nam przydał. Umieszczanie na stronie z kulturystyką informacji o biżuterii nie jest raczej dobrym pomysłem. Przyniesie więcej szkody niż pożytku. Oczywiście, im więcej Twoich treści w Internecie, tym lepiej, ale w dłuższej perspektywie, kiedy użytkownicy będą „cedzić” informacje, takie wpisy będą razić już istniejących odbiorców Twojego contentu. Z tego samego powodu, pisz zwięźle i na temat i tylko to, co chcesz w tym wpisie przekazać. Nie lej wody, nie wprowadzaj w błąd. Nie rób też rozprawki na kilka stron, bo to na pewno nie wzmocnij Twoich treści. Napisz coś ciekawego. Po opublikowaniu wpisu gościnnego, poinformuj o takim wpisie innych, np. na profilach społecznościowych. Przysporzy to ruch stronie, na której opublikowałeś i być może zachęci do właściciela witryny do współpracy w przyszłości.

? HOT TIP: Zaproponuj stworzenie guest posts podzielonego na 2 części, gdzie jedna znajdzie się na Twoim blogu, a druga u innego blogera. Zyskacie nie tylko na wzajemnym linkowaniu, ale także na podzieleniu się odwiedzającymi.

77. Wtyczki

Wtyczki pomogą Ci rozwinąć istniejące usługi i „sprzedać” content, który już istnieje. Dosłownie i w przenośni. Użycie wtyczek pozwoli na umocnienie się wśród Klientów oraz monetyzację naszych stron. Warta do zastosowania jest wtyczka służąca do blokowania w pewnym momencie dalszego ciągu treści. Po przeczytaniu jednego akapitu wtyczka zablokuje resztę treści i zachęci do zakupu pełnego dostępu. Wielu twierdzi, że takie „prenumeraty” odpychają użytkowników od publikowanych treści. Jest to nieprawda. Do pewnego momentu TVN24 publikował swoje programy w pełni w Internecie. Od niedawna dostęp do niektórych jest blokowany poprzez reklamy (ale pełny po obejrzeniu jej), albo całkowicie do niektórych treści zablokowany. Nie odepchnęło to widzów od internetowej wersji TVN24. Wręcz przeciwnie. Umieszczanie treści w czasie rzeczywistym oraz prezentowanie niektórych materiałów wcześniej niż w wersji tradycyjnej, wepchnęło niektórych użytkowników w ręce subskrypcji.

? HOT TIP: O wtyczkach i rozwiązaniach służących monetyzacji treści blogowych pisaliśmy już na https://hotlead.pl/pozyskiwanie-klientow/content-is-a-king-tak-ale-poki-co-krol-jest-nagi-i-bardzo-biedny/.

78. Zakupy grupowe

Zakupy grupowe pozwalają na dotarcie do Klientów, którzy dotychczas uważali, że nie stać ich na nasze usługi. Nadal ich nie będzie stać, ale kupując na Grouponie myślą, że coś się zmieniło. Ileż razy łapiemy się na tym, że cena usług na Grouponie jest podobna jak normalnie? Ale ileż użytkowników skorzysta z takiej formy zakupów. Umieszczajmy nasze usługi na Grouponie, co tylko przysporzy nam reklamy oraz ściągnie użytkowników do nas.

? HOT TIP: Przed udostępnieniem swojej oferty w zakupach grupowych, pomyśl czy jesteś w stanie obsłużyć masową liczbę klientów i dokładnie sprawdź warunki współpracy z portalem. Taniej nie zawsze znaczy lepiej.

79. Znajomi

Użycie znajomych do reklamy być może wydaje się nieprzyjemne, ale niekoniecznie. W sprytny sposób możemy przemycić linka sprzedażowego. Nie musimy im nic wciskać. Wystarczy rozmawiać z nimi na temat naszego contentu. Możemy ich nienachalnie zachęcać. Możemy umieszczać w serwisach społecznościowych nienachalne zachęty do newslettera. Czynnikiem warunkującym materiał, który chcemy reklamować nie jest to do ilu osób dotrzemy z nim, ale jak wysoko w świadomości ludzi ten materiał się znajdzie. Dalej pójdzie sam.

? HOT TIP: Ten tip powinien znaleźć się pewnie na samym początku : ) Znajomi to pierwsze źródło szczerych opinii i często także pierwsi klienci, którzy chętnie stają się Twoimi ambasadorami. Zadbaj o to, żeby z dumą i pełnym przekonaniem mówili o Twojej usłudze i jeżeli trzeba, wyposaż ich w podstawowe materiały jak np. ogólna wizytówka.

 

Dziękujemy, że dotarłe(a)ś do końca! Mamy nadzieję, że dostarczyliśmy Ci wystarczająco dużo inspiracji, które zaowocują budowaniem i zwiększeniem sprzedaży usług i produktów. Daj znam znać czy było warto i podziel się swoją opinią, komentarzem lub łapką w górę : ) W nagrodę za wytrwałość, wszystkim osobom, które w formularzu kontaktowym podadzą hasło „5START”, obiecujemy dodać do nowej kampanii, 5 leadów bez dodatkowych kosztów.
4.9/5 - (43 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top