Jak zwiększyć sprzedaż w branży agencji marketingowej, agencjach video, agencjach SEO

Czy generowanie leadów można realizować w branży digitalowej? Jak pozyskiwać potencjalnych klientów dla usług marketingowych takich jak produkcja video lub pozycjonowanie stron? 

Czym jest nowoczesna sprzedaż i jak rozwijała się w ostatnich latach?

Sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem internetu stała się w ostatnich latach, jedną z prężniej rozwijających gałęzi rynku. Przyczyniła się do tego nie tylko pandemia koronawirusa, ale również postępująca cyfryzacja życia i zwyczajów klientów. Zakupów online dokonuje ponad 70% Polaków uzasadniając, że są one wygodniejsze, szybsze i tańsze. Czas spędzony na przejrzeniu w sieci oferty kilku sklepów jest nieporównywalnie krótszy niż obejrzenie tych samych samych produktów i porównanie cen w kilku sklepach stacjonarnych. Do tego dochodzą liczne korzyści z zakupów online. Mają one zapewnić konsumentowi bezpieczeństwo transakcji i zadowolenie z zakupów. W końcu, jakby nie patrzeć, kupując w internecie klient widzi jedynie obrazek produktu, a wiedzę o nim czerpie z opisu. Dlatego sklepy prześcigają się w pomysłach, jak przekonać do siebie konsumentów.

Jak zwiększyć sprzedaż w marketingu?

W przeciwieństwie do dawnej sprzedaży – wyłącznie stacjonarnej – klienci są już dobrze wyedukowani. Dzięki dostępności materiałów, opinii i recenzji nie są zdani wyłącznie na swoje doświadczenie. Liczne internetowe fora tematyczne, grupy na Facebooku i wiele innych miejsc w sieci są platformami wymiany poglądów. Potencjalni klienci nie są już zdani wyłącznie na wiedzę i pomoc sprzedawcy. Opinie innych ludzi – posiadających dany produkt lub korzystających z usług konkretnej firmy cieszą się zazwyczaj większym zaufaniem niż te publikowane na stronach www przez sprzedawców. Dodatkowo mamy do czynienia z dużą liczbą przepisów zapewniających konsumentom bezpieczeństwo zakupów online. Możliwość zwrotu produktów w ciągu określonego czasu, rezygnacja z przyjęcia zamówionej paczki, wciąż rosnące ceny usług przewoźników, konieczność balansowania pomiędzy zadowoleniem klienta i opłacalnością prowadzonego biznesu, a także wiele innych czynników – wszystko to sprawia, że wraz z rozwojem nowoczesnej sprzedaży przedsiębiorcy zmuszeni są do zmian w podejściu do klienta i całego procesu sprzedaży.  Nowoczesna sprzedaż polega na komunikacji z klientem. Sprzedawca przekonuje kupującego korzyścią z zakupu danego produktu lub usługi i przedstawia rozwiązanie problemu klienta. Nowoczesna sprzedaż to także zautomatyzowanie procesu sprzedaży tak, aby potencjalny klient miał jak najkrótszą i najprostszą drogę do sfinalizowania transakcji. 

Ostatnie lata to dynamiczny wzrost znaczenia rynku e-commerce, a także sprzedaży detalicznej różnych produktów w sieci. Stale rośnie liczba sklepów internetowych. Wynika to ze stosunkowo prostego procesu założenia takiego sklepu, łatwości zdobycia pierwszych kontaktów handlowych i – przy odpowiednim zaangażowaniu – pierwszych zamówień od klientów. Schody pojawiają się w momencie, gdy konkurencja zaczyna sięgać po coraz bardziej rozbudowane techniki sprzedaży i ma coraz większy dostęp zarówno do swoich, jak i nowych grup docelowych. Nowoczesna sprzedaż opiera się na głębokim wejściu w psychikę klienta i dokładnym dostarczeniu mu treści, produktów i usług, których on potrzebuje.

lokalny rynek

Generowanie leadów w Polsce

Rozwijaj swoją firmę w oparciu o krajowych klientów, buduj przewagę konkurencyjną dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom pozyskiwania lead’ów sprzedażowych, nakarm wygłodniały dział sprzedaży potencjalnymi kontrahentami.

ekspansja zagraniczna

Klienci z całego świata

Zbuduj sprzedaż w oparciu o klientów z dowolnego kontynentu i kraju na świecie. Z naszą pomocą dotrzesz ze swoimi usługami i produktami w dowolne miejsce na kuli ziemskiej. Prowadzimy kampanie lead’owe w wielu językach dzięki wsparciu doświadczonych tłumaczy.

Czym charakteryzuje się branża rynku e-commerce?

Rynek e-commerce jest obszarem gospodarki niezwykle podatnym na zmiany. W żadnym wymiarze nie jest on stały, ponieważ kształtują go zachowania klientów, ich sposoby pozyskiwania w sieci informacji, produktów i usług, a także sytuacja zewnętrzna. Każdy z tych elementów wpływa na kierunek rozwoju tego obszaru rynkowego. Branża SEO, a także działalność agencji marketingowych i video wspierające przedsiębiorców w walce o zdobycie nowych klientów mają się całkiem dobrze, chociaż – trzeba przyznać – że i na tym polu działania są trudniejsze niż w początkach funkcjonowania internetu. Już nie wystarczy posługiwać się najprostszymi schematami docierania do klientów lub też pozycjonowania stron www, aby odnieść sukces. Po pierwsze sklepów i usługodawców w sieci jest coraz więcej. Każdy z nich pragnie być minimum w TOP 5 w wyszukiwarce Google. Do tego trwa wyścig w płatnym reklamowaniu stron, zarówno w reklamach tekstowych, jak i produktowych. Wraz ze wzrostem wartości produktów sprzedawanych online pojawiła się konieczność przekonania potencjalnych klientów do przelania swoich pieniędzy na wirtualne konta sprzedawców. Pojawia się problem bezpieczeństwa transakcji i zabezpieczenia interesów konsumentów. Branża e-commerce to także maksymalizowanie sposobów dotarcia do większej grupy potencjalnych klientów, ciągła analiza zachowań konsumentów i znalezienia odpowiedzi na ich zapytania w sieci.

Mimo tych trudności e-commerce jest niezwykle obiecującym rynkiem. Wskazują na to dane, które jasno pokazują, że zainteresowanie Polaków usługami online rośnie. W samym pierwszym kwartale 2021 roku liczba nowych e-sklepów powiększyła się o ponad 2 tysiące. Na przestrzeni kilku lat wzrost liczby sklepów może być szokujący – od 21,7 tysięcy w 2013 roku, po 46,5 tysiąca w 2021 roku. Wzrosła liczba branż, które duży udział sprzedaży produktów lokują właśnie w internecie. Jest to widoczne zwłaszcza w sektorze handlu odzieżą i obuwiem. 

Branże z zakresu usług pozycjonujących i reklamowych: agencje SEO, marketingu, czy video muszą nadążać za aktualnymi trendami i wytycznymi wyszukiwarki Google. Zwłaszcza pozycjonowanie stron jest procesem długotrwałym i mocno uzależnionym od wskazówek od webmasterów Google. Pojawiają się nowe algorytmy, według których pozycjonowane są strony. Wiele elementów, które kiedyś wystarczyły do wyciągnięcia stron www do TOP5 jest już nieaktualnych. Roboty Google są coraz dokładniejsze w śledzeniu linków i zawartości stron internetowych. Jest jednak i ta dobra wiadomość. Dzięki tak rozwiniętym sposobom śledzenia i obserwowania zachowań klientów jest też większa możliwość przygotowania trafionej reklamy. 

Pozyskujemy klientów dla małych i dużych firm w całej Polsce. Posiadamy ponad 10 letnie doświadczenie wyniesione z branży sprzedażowej, marketingowej i IT. Zaufało nam blisko 250 firm i specjalistów. Dołącz do nich, to miejsce jest właśnie dla Ciebie.

Czy zapotrzebowanie na agencje SEO, marketingowe i video będzie rosło?

Biorąc pod uwagę aktualne trendy oraz dane z ostatnich kilku lat, należy spodziewać się zwiększonego zapotrzebowania na powyższe usługi. Prawdą jest, że do pewnego stopnia przedsiębiorca może samodzielnie pozycjonować i reklamować swoją firmę. Jednak, w przypadku dużej konkurencyjności rynku i konieczności nadążania za rywalami i oczekiwaniami klientów, decyzja o zatrudnieniu profesjonalistów staje się koniecznością. Dla agencji świadczących usługi pozycjonowania stron oraz usługi reklamowe jest to ogromna szansa na zwiększenie liczby swoich klientów. Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w tych dziedzinach, którzy są otwarci na nowe sposoby działania i docierania do grup docelowych. Jednak, w związku z dużą liczbą tego typu usług na rynku zaczyna się liczyć przede wszystkim kreatywność, elastyczność i skuteczność w działaniu.

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DLA BRANŻY MARKETINGOWEJ?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

    Jak zwiększyć sprzedaż w branży SEO i marketingowej? Pozyskiwanie wartościowych leadów dla marketingu

    Na rynku e-commerce mamy obecnie wysyp firm oferujących przedsiębiorcom pozyskanie klientów. Trwa wyścig w poszukiwaniu sposobów dotarcia do usługobiorców. Należy zwrócić uwagę, że sprzedaż w internecie jest transakcją wiązaną. Sklep oferuje towary klientom detalicznym. Ale również sam jest nabywcą usług. Zarówno sklepy, jak i agencje SEO, marketingowe i video mają ten sam cel – zwiększenie liczby klientów. Różnica polega na tym, że jedni są zainteresowani dotarciem do klientów detalicznych, drudzy do sektora B2B. 

    Trudność polega na dopasowaniu usługi do indywidualnych potrzeb kontrahenta. Zdobycie zainteresowania potencjalnego usługobiorcy to zaledwie część drogi, którą agencja musi pokonać. Prawdziwe pozyskanie klienta wymaga precyzyjnego przygotowania oferty, najlepiej z kawałkiem darmowej usługi, która przekona go o konieczności nawiązania współpracy z daną agencją. W przeciwieństwie do relacji firma – konsument prywatny, układ firma – firma wymaga zbudowania relacji opartej na zaufaniu i ustaleniu wspólnych korzyści. Decyzja o skorzystaniu z takich usług nie jest impulsywna, dlatego też i sposoby dotarcia do klienta biznesowego nie powinny opierać się na emocjach. W tym przypadku liczą się fakty, zrealizowane (z sukcesem) projekty, opinie innych kontrahentów. Należy skupić się na kanałach sprzedaży, w których potencjalni kupujący mogą szukać usługodawcy. Należy liczyć się z koniecznością przeznaczenia większego budżetu na reklamę, ponieważ klient biznesowy często jest klientem powracającym – o ile jest zadowolony z usługi. W takiej sytuacji agencja może liczyć na marketing szeptany i polecanie jej przez kontrahentów. Warto wówczas zainwestować w dobrze zaprojektowaną stronę www – czytelną, wzbudzającą zaufanie i wyczerpującą informacje o firmie. Idąc tym tropem, niezbędna staje się obecność agencji w mediach społecznościowych. Najpopularniejszy jest oczywiście Facebook. W dalszym ciągu wielu Polaków śledzi aktualności pojawiające się w social mediach. Prezentując firmę, publikując i odświeżając treści, można dosyć szybko zgromadzić grupę zainteresowaną usługami. Dobrze jednak wiedzieć, że jest to duża grupa klientów, ale zazwyczaj nastawiona na prostsze usługi i dysponująca mniejszym budżetem. Opłaca się jednak wykorzystać popularne media społecznościowe do generowania leadów. Przemawiają za tym: możliwość uzyskania sporych zasięgów publikowanych postów, elastyczność w dopasowaniu budżetu do kampanii reklamowej i łatwość przygotowania graficznego takiej reklamy. Można precyzyjnie określić cel reklamy i grupę odbiorców, a tym samym operować budżetem w sposób efektywny. Przygotowując reklamę należy określić działanie potencjalnego klienta. W zależności od potrzeb, pozyskiwanie leadów może dotyczyć zebrania danych kontaktowych, zapisu na newsletter, pobrania materiałów (darmowych lub płatnych), szybkiej sprzedaży usługi.

    Podobną sytuację można zaobserwować w wyszukiwarce Google. Aby firma była postrzegana jako godna zaufania, jej obecność w liście TOP 5 jest praktycznie obowiązkowa. Niestety, dalsze pozycje nie gwarantują pozyskania wartościowego partnera. Dlatego, przy dużej konkurencyjności wśród agencji SEO, agencji marketingowych lub video, wykupienie płatnych reklam wydaje się oczywistością. Generowanie leadów poprzez wyszukiwarkę jest możliwe tylko wtedy, gdy firma jest widoczna. Korzystając z bezpłatnych możliwości oferowanych przez Google, korzystne jest założenie wizytówki. Zazwyczaj owocuje to zwiększoną liczbą wyświetleń firmy. Korzystając z Profilu Firmy (dawniej: Google Moja Firma) tworzy się profil firmy w wyszukiwarce Google, którym można zarządzać publikując aktualności. Dzięki tej usłudze firma pojawia się w wynikach wyszukiwania, w zakładce mapy, w przeglądarce internetowej oraz w aplikacji Google Maps. Dzięki temu pozyskiwanie leadów odbywa się na różnych płaszczyznach.

    Zaufanie potencjalnych klientów można zyskać dzięki profilowi założonemu na międzynarodowym serwisie Linkedln, którego specjalnością jest budowanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Serwis ten prężnie się rozwija i skupia wokół siebie przedsiębiorców. 

    Agencje SEO, marketinowe i video czerpią informacje o potencjalnych klientach ze źródeł udostępnionych przez Google. Najpopularniejszy jest oczywiście Google AnalyticsGoogle Search ConsoleGoogle Trends. Są też płatne narzędzia służące do analizy zachowań klientów, wyszukiwanych haseł i słów kluczowych. Korzystając z nich, można bardzo precyzyjnie dotrzeć do klientów na różnych etapach ich zainteresowania daną usługą. Zaciekawienie klienta ofertą, wygenerowanie leadów i ostatecznie podpisanie umowy jest procesem, którego nie można przeprowadzić bez szczegółowej analizy. Określenie celu danego działania skutkuje wzrostem konwersji i przechwyceniem klientów skłonnych do wydania pieniędzy.

    Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

    Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

    Scroll to Top