Generowanie leadów sprzedażowych

Czym dokładnie jest generowanie lead’ów, jak rozumiemy definicję lead’a, jakie są etapy i dlaczego powinno się oddać ten proces w ręce specjalistów? Właśnie tu znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania.

Najważniejszym, a często również najtrudniejszym zadaniem stojącym przed każdą firmą jest pozyskiwanie nowych klientów. Dotyczy to firm na każdym etapie ich rozwoju. W przypadku drobnych lokalnych przedsiębiorstw generowanie leadów sprzedażowych przyczyni się do szybkiego rozwoju oraz wyprzedzenia lokalnej konkurencji natomiast w przypadku dużych firm, generowanie leadów b2b pomoże w znalezieniu, klientów i projektów, które przyniosą jeszcze większy profit.

Budowanie relacji ze stałymi klientami oraz retargeting powinny być jednymi z głównych priorytetów firmy, jednak to nowi klienci napędzają rozwój przedsiębiorstwa. 

Zakupują nowe towary, przychodzą z potrzebą rozwiązania nowych problemów, oraz z interesującymi dla wszystkich projektami. Działania podejmowane w celu pozyskania nowych klientów nazywa się lead generation. Większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę, że jest to ważne. Niestety tylko mała część z nich podejmuje optymalne działania z wykorzystaniem najnowszych technologii, dlatego warto zdecydować się na współpracę z profesjonalistami. Dzięki takiemu rozwiązaniu można skupić się na swojej specjalizacji, a zdobywanie klientów oddać w ręce ekspertów od generowania leadów.

lokalny rynek

Generowanie leadów w Polsce

Rozwijaj swoją firmę w oparciu o krajowych klientów, buduj przewagę konkurencyjną dzięki sprawdzonym i skutecznym metodom pozyskiwania lead’ów sprzedażowych, nakarm wygłodniały dział sprzedaży potencjalnymi kontrahentami.

ekspansja zagraniczna

Klienci z całego świata

Zbuduj sprzedaż w oparciu o klientów z dowolnego kontynentu i kraju na świecie. Z naszą pomocą dotrzesz ze swoimi usługami i produktami w dowolne miejsce na kuli ziemskiej. Prowadzimy kampanie lead’owe w wielu językach dzięki wsparciu doświadczonych tłumaczy.

%
Właścicieli firm lokuje budżety w generowanie lead'ów
%
Lead'ów pozyskujemy dzięki metodzie follow-up
Średnia wartość pozyskania jakościowego lead'a
%
Kwalifikowanych leadów konwertuje na umowę

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DZIĘKI GENEROWANIU LEAD’ÓW?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

Czym jest lead?

Leadem określa się osobę wykazującą większe zainteresowanie usługą danej firmy lub jej produktem. Może być ono pokazane w wiele różnych sposobów np. poprzez wypełnienie formularza na stronie, zapisanie się do newslettera, pobranie darmowego produktu w zamian za pozostawienie danych. Generowanie leadów jest bardzo ważne, ponieważ otrzymujemy dzięki temu informacje o klientach, którzy są rzeczywiście zainteresowani naszą ofertą. Nie oznacza to oczywiście, że są pewni zakupu, lub skorzystania z usług, jednak znacznie łatwiej jest zachęcić do współpracy osoby, które zrobiły w tym kierunku pierwszy krok, niż osoby, które w danym momencie po raz pierwszy usłyszą o naszej firmie. Leady mogą również pomóc w poprawie komunikacji lub nawet oferty firmy. W tym celu wykorzystywane są otwarte ankiety, w których poza wykazaniem zainteresowania, potencjalni, lub obecni klienci mogą podzielić się swoją opinią.

Lead generation - Co dokładnie robimy

Gorące leady bezpośrednio do Twojej skrzynki odbiorczej. Zobacz dokładnie w jaki sposób szukamy Twoich klientów.

01

Cold mailing

Budowanie baz odbiorców, kampanie e-mail marketingowe, follow-up’y, automatyzacja

02

Telemarketing

Tworzenie baz danych, pisanie skryptów sprzedażowo-informacyjnych, call center

03

LinkedIn

Wybór odpowiedniej grupy docelowej, kontakt z wybranymi osobami, networking

04

Facebook

Wykorzystanie potencjału social media do pozyskiwania nowych klientów mi.in. formularze lead 

05

Google

Kierowanie odbiorców do stron wspierających pozyskiwanie klientów np. landing page

06

Sieć afiliacyjna

Zarządzanie obecnością firmy na platformach afiliacyjnych, wsparcie w zbudowaniu strategii

07

Sieć partnerska

Zbudowanie jakościowej sieci partnerskiej, dystrybutorów, odbiorców, sprzedaży 

08

Content marketing

Strategia budowania treści wspierających generowanie leadów i pozyskiwanie nowych klientów 

09

Ankiety i quizy

Budowanie angażujących ankiet, quizów i konkursów w celu pozyskania wartościowego lead’a

10

Monitoring mediów

Analiza i szybka reakcja na wzmianki o tematach związanych z firmą, w czasie rzeczywistym

11

Growth hacking

Niestandardowe metody pozyskiwania lead’ów, analityka, budowanie profilu linkowego

12

Chat bot'y

Dobór i konfiguracja automatycznych bot’ów wspierających obsługę klienta

Etapy generowania lead’ów

Droga od pierwszego kontaktu potencjalnego klienta z firmą, do stania się wartościowym dla nas leadem, który może stać się stałym klientem, jest długa i kręta. Co więcej, w zależności od tego, czy generujemy leady pod sprzedaż b2b, czy zachęcenie do skorzystania z usług lokalnej firmy, strategie i kanały generowania leadów będą się diametralnie różnić. Zawsze jednak cały proces można podzielić na kilka istotnych elementów, których pominięcie może udaremnić wszystkie nasze starania.

Pierwszym etapem przygotowawczym do generowania leadów są działania wewnątrz firmy, a konkretnie wstępna analiza, tego, czy firma posiada pracowników, których kwalifikacje pozwalają na generowanie leadów. Następnie powinien nastąpić wybór środków i narzędzi, które pomogą nam w rzeczywistym generowaniu leadów. Później następuje sam proces generowania leadów, czyli stworzenie rozwiązań, które pomogą potencjalnie zainteresowanym klientom w pozostawieniu danych kontaktowych, oraz zachęcenie ich do tego. 

Kolejnym krokiem jest klasyfikacja leadów, która pozwala na określenie jakości każdego z leadów. Nie można go pominąć, ponieważ nie każdy lead ma szansę stania się rzeczywistym klientem lub partnerem firmy. Klasyfikacja pomaga również w dobraniu sposobu kontaktowania się z leadem oraz stworzenia spersonalizowanej oferty. Kolejnym elementem jest tzw. pielęgnacja leadów, czyli wybór leadów z największym potencjałem, a następnie zadbanie o stworzenie z nimi relacji i podtrzymywanie ich. 

Na samym końcu etapów generacji leadów jest finalizacja transakcji. Warto tutaj skupiać się na leadach, które faktycznie mają szansę na przyniesienie dużych zysków, ponieważ lepiej skupić się na stworzeniu relacji z kilkoma stałymi klientami, niż znaleźć kilkunastu klientów, którzy skorzystają z naszych usług, lub produktów tylko raz.

Dlaczego lepiej oddać to specjalistom niż robić samemu?

Lead generation to skomplikowany proces, który wymaga wiedzy zarówno z zakresu marketingu internetowego, jak i psychologii, oraz sposobach oddziaływania na klienta. Dzięki przekazaniu zadania generowania leadów profesjonalnemu zespołowi oszczędzamy nie tylko swój czas, ale również pieniądze, które moglibyśmy wydać w nieodpowiedni sposób. Eksperci od generowania leadów mogą pozwolić sobie na wykorzystanie większej ilości sposobów nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami. W tym samym czasie przedsiębiorcy i pracownicy firmy mogą zająć się swoimi zadaniami i obsługą bieżących klientów i projektów.

Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

Przewiń do góry