Czas czytania artykułu: 3 minut(y)
Pewien angielski generał, Robert Baden-Powell, powiedział kiedyś: „Patrz szeroko. I nawet kiedy wydaje Ci się, że patrzysz szeroko – ciągle patrz jeszcze szerzej.“.
I choć mówił wtedy do skautów, z którymi budował największą organizację młodzieżową na świecie, możemy z powodzeniem przenieść tę myśl na nasz grunt zawodowy. Nowa perspektywa? Dlaczego nie!
Ile książek o tematyce sprzedażowej przeczytałeś/łaś? Kilka, kilkanaście? Może nawet kilka półek w Twojej biblioteczce ugina się pod ciężarem biznesowych treści. Dajemy jednak głowę, że po przeczytaniu naszych propozycji z satysfakcją przyznasz, że ta inwestycja się opłaciła i z niecierpliwością będziesz oczekiwał kolejnych rekomendacji. A przy okazji zyska na tym Twój biznes – czy może być lepiej?
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
1. MACHINA SPRZEDAŻOWA – JUSTIN ROFF-MARSH
Jeśli myślisz, że o sprzedaży wiesz już wszystko, to przygotuj się na małe trzęsienie ziemi, którego autorem będzie Justin Roff-Marsh.
„Machina sprzedaży“ to nie jest poradnik o tym, jak sprzedawać. To zupełnie nowe spojrzenie na organizację pracy działu handlowego i wykorzystanie indywidualnych predyspozycji sprzedawców. To pozycja absolutnie obowiązkowa dla wszystkich managerów i dyrektorów handlowych, którzy nie boją sie porzucić stereotypowego myślenia, na rzecz nieco rewolucyjnej metody SPE (Sales Process Engineering), niosącej wymierne i nierzadko spektakularne korzyści dla całego przedsiębiorstwa.
Cała książka opiera się na 4 kluczowych zasadach:
1. Centralizuj planowanie pracy.
2. Standaryzuj przepływ pracy.
3. Specjalizuj zasoby.
4. Formalizuj zarządzanie.
Marsh w przystępnym języku i trafnych przykładach wskazuje, jak dzięki ich wdrożeniu przenieść firmę na nowy, nowoczesny poziom działania, a pracowników na wyżyny swojej efektywności. W książce znajdziesz także prawdziwe historie firm, które na przestrzeni ostatních 15 lat podjęły współpracę z Autorem i zyskały tym przewagę nad swoimi rywalami rynkowymi, a ich firmy zbudowały niezwykle efektywne systemy sprzedaży.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprawić, żeby handlowcy zajmowali się tylko sprzedażą, a firma działała, jak dobrze naoliwiona machina – koniecznie zaopatrz się w swój egzemplarz książki Marsha.
Cena: 119 zł / Gdzie kupić: https://www.hbrp.pl/sklep/machina-sprzedazowa-justin-roff-marsh.html
2. CZERWONA KSIĄŻECZKA SPRZEDAWCY. 12,5 ZASADY GENIALNEJ SPRZEDAŻY – G. JEFFREY
Opinia, którą często można usłyszeć w kontekście tej pozycji, to „biblia handlowca“. Sam Autor pisze we wstępie: „Jeśli pragniesz odnieść wymarzony sukces jako sprzedawca, oto jest książka, którą powinieneś kupić natychmiast, przestudiować dwa razy, wcielić w życie jak najszybciej i zaglądać do niej każdego dnia.“ Książka została faktycznie zaprojektowana tak, aby móc mieć ją zawsze pod ręką.
Gitomer Jeffrey to praktyk z wieloletnim doświadczeniem, głoszący tezę, że dobry sprzedawca, aby efektywnie sprzedawać, musi być przede wszystkim serdeczny, bo tylko dzięki pozytywnemu nastawieniu do procesu sprzedaży, jesteśmy w stanie sprzedawać skutecznie ZAWSZE. Fascynująca teoria, prawda?
Książka jest idealna dla sprzedawcy z doświadczeniem, który chce podszkolić się w zamykaniu rozmów sprzedażowych, ale i dla osoby, która dopiero wkracza w świat handlu. Każdy znajdzie tutaj dla siebie wartościowe, poparte doświadczeniem i latami obserwacji, treści.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz zespół sprzedażowy, chcesz zadawać lepsze pytania lub planujesz wejście na kolejny level sprzedaży – ta książka powinna trafić w Twoje ręce.
Cena: 30 – 80 zł / Gdzie kupić: https://ksiegarnia.pwn.pl/Czerwona-Ksiazeczka-Sprzedawcy-12-5-zasady-genialnej-sprzedazy,68710635,p.html
3. PSYCHOLOGIA PERSWAZJI – K. HOGAN
Zastanawiasz się czasem, jak wpływowi ludzie (politycy, biznesmeni, przywódcy) potrafią pociągnąć za sobą rzesze innych ludzi? Marzy Ci się, aby nauczyć się, jak pogłębiać relacje międzyludzkie, przekształcić lęk w siłę i utrwalić osiągnięcia w pracy i życiu prywatnym? Dr Kevin Hogan z pewnością przyjdzie Ci z pomocą.
Ta książka to poradnik, który pomoże Ci zrozumieć i wypracować sposób na to, jak osiągąć kompromisy w sporach w drodze dyskusji. Autor pokazuje krok po kroku, jak przeniknąć umysły innych ludzi i nie naginając zasad etyki, wywierać wpływ na ich życie i podejmowane decyzje. Metody i sposoby perswazji proponowane przez Hogana są unikalne, przedstawione w przyjemny, łatwy do przyswojenia sposób.
Jeśli tylko opanujesz i wcielisz w życie opisywane w książce metody i techniki, będziesz w stanie przekonać niemal każdego do wszystkiego, co tylko nie wchodzi w konflikt z jego najgłębszymi przekonaniami. Wspaniała wizja, prawda? I to nie tylko dla osób zajmujących się sprzedażą. „Psychologia perwazji“ zasługuje na miejsce w Twojej biblioteczce.
Cena: 30zł / Gdzie kupić: antykwariaty/aukcje – nakład został wyczerpany
Czekamy na Twoją opinię po lekturze naszych propozycji. A może masz swoje ulubione tytuły, które uważasz za absolutny „must have“ handlowca? Podziel się nimi w komentarzu.