Sellizer – narzędzie sprzedażowe z analityką ofert


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

W dobie spamu i wszechobecnie uderzających w nas ofert warto zastanowić się, czy ktoś jakoś analizuje nasze poczynania od chwili, kiedy dostaniemy propozycję kupna dobra, bądź skorzystania z usługi?

Jak dotąd trudno było znaleźć narzędzie lub program, które byłoby w stanie przeanalizować losy oferty, od momentu dotarcia do adresata. Naprzeciw takim potrzebom wychodzą twórcy Sellizera. Nie jest to ani system CRM, ani kolejny program do cold-mailingu, a bardzo ciekawe narzędzie, które niesamowicie ułatwia proces sprzedaży i pozwala analizować to, co do analizy wcześniej było trudne.

 

Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:

Czym jest Sellizer?

Sellizer nie jest typowym systemem CRM. Jest to narzędzie, które ma niejako ułatwić prezentowanie naszej oferty klientom, pomóc im lepiej ją zrozumieć. Twórcy chwalą się, że działa to również w drugą stronę – narzędzia analityczne, w które wyposażony jest Sellizer, pozwalają na otrzymywanie zaawansowanych feedbacków, opartych na schematach i algorytmach zawartych w programie.

Jest to zatem narzędzie dla sprzedawców, którzy ambitnie podchodzą do wykonania poszczególnych etapów procesu sprzedaży, celując w rozwój i zwiększenie wartości zamówień. Twórcy polecają swój produkt firmom działającym głównie w branży B2B lub B2C, które posiadają minimum trzech handlowców, obsługujących około 20 klientów miesięcznie.

 

Schemat działania.

Sellizer działa na zasadzie bardzo prostego algorytmu, złożonego z trzech etapów:

  1. Wysłanie oferty do Klienta.
    Banalnie prosta czynność, polegająca na załadowaniu do narzędzia odpowiedniego pliku oraz wypełnieniu formularza zawierającego dane klienta. Intrygującą opcją jest wybór, który dają nam autorzy narzędzia – możemy wysłać ofertę typowo, bezpośrednio i automatycznie na skrzynkę mailową klienta lub zrobić to ręcznie – w tym przypadku Sellizer generuje nam link, który śmiało możemy zamieścić na Facebooku czy wysłać go w wiadomości na Messengerze. Narzędzie pozwala zmienić również tytuł oferty oraz treść wiadomości, która będzie wyświetlona na ekranie klienta. Po tym wystarczy odczekać, aż nasz kontrahent otworzy ofertę i zapozna się z nią.
  2. Powiadomienie o otwarciu oferty.
    Kiedy nasz klient otworzy ofertę, narzędzie od razu poinformuje nas o tym za pomocą wiadomości SMS lub/i e-mail. Jest to o tyle istotnie narzędzie, gdyż największa szansa na zamknięcie sprzedaży, to czas 10 minut od otwarcia i zapoznania się z ofertą przez klienta. Powód jest prosty – nasz potencjalny kontrahent jest „na gorąco”, po zapoznaniu się z ofertą ma wciąż w głowie szczegóły – zarówno wątpliwości, jak i ciekawe informacje, więc najłatwiej dokonać finalizacji sprzedaży w tym momencie.
  3. Analiza.
    Sellizer jest bardzo ciekawym narzędziem do analizowania tego, w jaki sposób klienci podchodzą do oferty naszej firmy. Po kontakcie z potencjalnym kontrahentem warto przeanalizować, co klienta najbardziej i najmniej zaciekawiło. Narzędzie Sellizer pozwala na sprawdzenie, które etapy oferty były dokładniej sprawdzane przez klienta, a które pomijane. Jest to interesujące, głównie z tego powodu, że mało które narzędzie pozwala na tak dogłębne analizowanie poczynań potencjalnego klienta. Wspomaga również zarządzających danym projektem, umożliwiając sprawdzenie, w którym momencie pracownik nie radzi sobie najlepiej z procesem sprzedaży.
Sprawdź również:  Jak przechytrzyć algorytm LinkedIn w 2020 i zyskać większe zasięgi?

 

Cena systemu

Twórcy Sellizer mają w swojej ofercie cztery warianty cenowe swojego narzędzia. Działają one na zasadzie abonamentu miesięcznego, a każdy z nich może być zakupiony na okres jednego, sześciu lub dwunastu miesięcy (różnice w cenach poszczególnych usług)

  1. Pakiet Early – cena: 19 PLN/mies. lub 17,67 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 6 miesięcy) lub 15,20 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 12 miesięcy);
  2. Pakiet Solo – cena: 89 PLN/mies. lub 82,77 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 6 miesięcy) lub 71,20 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 12 miesięcy);
  3. Pakiet Team – cena: 139 PLN/mies. lub 129.30 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 6 miesięcy) lub 111.20 PLN/mies. (przy zakupie usługi na 12 miesięcy);
  4. Enterprise – funkcje i pakiet ofert spersonalizowane pod klienta; cena do negocjacji; wzmożone wsparcie działu supportu.

 

Zalety i wady

Jak każde rozwiązanie, tak i Sellizer posiada wiele zalet, ale oczywiście znajdzie się w nim także kilka wad. Opinie klientów zadowolonych z korzystania z Sellizer najczęściej wymieniają takie aspekty, jak:

  • możliwość monitorowania stanu wysłanej oferty i ewentualna szybka reakcja na potrzeby klienta,
  • łatwa i szybka rejestracja w języku polskim,
  • bardzo przyjemny i czytelny interfejs – brak nadmiernych ścian tekstu, intuicyjny rozdział ikonek,
  • solidny support i możliwości kontaktu z twórcami narzędzia – przez czat, telefon i maila,
  • baza wiedzy, wprowadzająca klienta szybko i bezboleśnie w najważniejsze narzędzia Sellizera,
  • składanie oferty złożonej z więcej niż jednego pliku, a co za tym idzie – oszczędność czasu,
  • możliwość wysłania oferty zbiorczo, do konkretnej grupy osób,
  • łatwa i przyjemna integracja z pocztą i systemami CRM – docelowo twórcy chcą, aby ich narzędzie działało zgodnie z ponad 90% systemów, dostępnych na rynku,
  • możliwość rozdziału zadań i uprawnień,
  • szczegółowe statystyki i informacje na temat samej oferty – co przyciągnęło jego uwagę, a co pominął, etc,
  • możliwość importu listy odbiorców z plików.
Sprawdź również:  Masz nową parę! Czyli jak obchodzić się z wygenerowanymi leadami – 12 porad z przykładami

Wśród wymienianych wad powtarza się:

  • brak aktualnego raportowania – największa bolączka Sellizera. Dane, które można podejrzeć dotyczą okresu od poprzedniego tygodnia wstecz.

 

Podsumowanie.

Sellizer jest bardzo ciekawym rozwiązaniem dla osób chcących ulepszyć swoją sprzedaż oraz sam jej proces. Stworzony został z myślą o średnich przedsiębiorstwach, choć nie tylko – z powodzeniem mogą korzystać z niego te większe, jak i mniejsze firmy. Jest to również bardzo przydatne narzędzie analityczne, które pozwala spojrzeć na ofertę naszej firmy nieco z boku, z dozą lekkiego krytykanctwa, co może nam pomóc w eliminacji słabych i nieciekawych punktów oferty w przyszłości.

Za narzędziem przemawia bardzo czytelny, przyjemny i intuicyjny interfejs, duża ilość możliwych do przeprowadzenia analiz oraz spore dopasowanie do systemów CRM, przeważających w aktualnych trendach. Dużym plusem jest też język polski, co pozwala ominąć barierę językową (która czasami jest nie do przeskoczenia). Warto zaprzyjaźnić się z Sellizer – ta inwestycja na pewno się opłaci.


Przewiń do góry