Czas czytania artykułu: 2 minut(y)
Handlowiec online – czym się tak naprawdę zajmuje?
Handlowiec online to zawód budzący coraz większe zainteresowanie. Osoba na tym stanowisku pracuje w obszarze sklepów internetowych oraz serwisów aukcyjnych. Jej podstawowe zadania obejmują opiekę nad działaniem portalu, zamawianym towarem, składaniem czy wysyłką zamówień.
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
Sales Concierge – czym się zajmuje?
Praca wirtualnego handlowca polega na wspieraniu działań firmy w celu obniżenia kosztów, a także poprawy efektywności przy kwalifikacji leadów. To osoba pracująca na podstawie twardych danych, które zbierane są z rynku w wyniku zastosowania specjalnego algorytmu, ale również wykorzystania innowacyjnych technologii.
Taka opcja pozwala dopasować reklamę do naszych potrzeb, abyśmy mieli szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Jaki powinien być handlowiec online?
Sales Concierge w głównej mierze powinien wyróżniać się otwartością na nowe znajomości, komunikatywnością oraz operatywnością. Ponadto niezwykle ważne kwestie obejmują umiejętność podtrzymywania dobrych relacji z klientami, a także wiedzę z zakresu zarządzania portalami czy sklepami internetowymi.
Wybierając specjalistę, powinniśmy kierować się także jego znajomością przepisów sprzedaży w sieci czy biegłość w obsłudze komputera. Warto zwrócić szczególną uwagę na wprawę w prowadzeniu negocjacji oraz umiejętność porozumienia się w innych językach niż ojczysty.
Co powinien umieć wirtualny handlowiec?
Wiedza oraz umiejętności handlowca online są bardzo ważnymi elementami, wpływającymi na efektywność w codziennej pracy. Dlatego zatrudniana osoba powinna posiadać informacje dotyczące sprzedaży zdalnej, budowania relacji z klientami czy metod angażowania ich podczas spotkania online.
Osoba na takim stanowisku będzie umiała przygotować się zarówno merytorycznie, jak i technicznie do rozmów z klientem, mając wiedzę na temat najlepszych praktyk, jakie może wykorzystać. Co więcej, wybrany przez nas Sales Concierge musi wiedzieć, jak profesjonalnie poprowadzić każde spotkanie.
Zdobywanie nowych klientów – co jeszcze warto wiedzieć?
Pozyskiwanie nowych klientów to bardzo ważne zadanie, z którym powinien nam pomóc wirtualny handlowiec. Jednak w całym procesie niezwykle istotne jest również podejmowanie dodatkowych czynności, pozwalających nam na dotarcie do osób zainteresowanych podjęciem z nami współpracy.
Wśród nich możemy wymienić usługę generowania leadów, umożliwiającą nam zdobywanie potencjalnych klientów oraz kontaktów biznesowych przy pomocy różnych kanałów sprzedażowych.
Komu powierzyć generowanie leadów?
Lead generation to skomplikowany proces wymagający bogatej wiedzy, doświadczenia oraz odpowiednich umiejętności, by wszelkie podejmowane działania przynosiły pożądane rezultaty.
Nasza firma w kompleksowy sposób podchodzi do zleceniodawcy, wspierając go na każdym etapie współpracy, obejmującej takie czynności jak wysyłanie cold mailingu, prowadzenie kampanii reklamowej czy publikowanie treści w mediach społecznościowych.
Handlowiec online – czym się tak naprawdę zajmuje? Podsumowanie artykułu
Zadaniem wirtualnego handlowca jest opieka nad funkcjonowaniem serwisu, portalu czy sklepu internetowego, z uwzględnieniem zamawianych towarów, składaniem bądź wysyłką zamówień. Zatrudniana przez nas osoba zajmuje się również kontaktem z kupującymi, formułowaniem opisów produktów, a także udzielaniem potencjalnemu klientowi wszelkich niezbędnych informacji na temat danego przedmiotu drogą telefoniczną lub mailową.