Czas czytania artykułu: 3 minut(y)
Wraz z rozwojem popularności social mediów monitorowanie mediów stało się jeszcze bardziej korzystne i – w wielu przypadkach – konieczne.
Usługa ta ma na celu pozostawanie na bieżąco z ważnymi informacjami z branży, w tym ze wzmiankami na temat prowadzonej działalności oraz jej konkurencji. W ten sposób marka może dbać o swój wizerunek, a także zyskać wiele więcej różnorodnych korzyści. Zastanawiasz się, jaka jest cena monitoringu mediów? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości na temat tej usługi!
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
Monitoring mediów – ile kosztuje i na czym polega?
Monitorowanie mediów jest usługą, która pomaga firmom dbać o swoją reputację, a także zarządzanie swoją strategią komunikacji. Dzięki regularnemu śledzeniu informacji na temat wybranych fraz uniknąć można zarówno małych nieporozumień, jak i dużych skandali, które mogłyby poważnie zaważyć na wizerunku. Tego rodzaju usługę można zlecić na przykład wyspecjalizowanej agencji PR, której pracownicy nie tylko zajmą się monitorowaniem informacji, ale także ich analizą oraz selekcją.
Choć regularność jest niezwykle ważna w monitoringu mediów, cennik takich usług wcale nie nadwyręża firmowego budżetu. Stosunkowo niewielki wydatek może jednak przynieść szereg różnego rodzaju zysków, zwłaszcza długoterminowych.
Cena monitoringu mediów a rodzaje pozyskiwanych materiałów
Specjaliści z agencji PR mogą pozyskać zarówno materiały pisane, znajdujące się w prasie bądź w treściach zamieszczanych na portalach i mediach społecznościowych, jak i materiały dźwiękowe czy wideo – z radia, telewizji czy Internetu. Pierwszy rodzaj informacji bardzo często będzie objęty miesięcznym abonamentem, w ramach którego zleceniobiorca przeprowadzi odpowiedni research i selekcję. Za nagrania natomiast nierzadko płaci się ,,od sztuki”, jednak aby skorzystać z możliwości jego uzyskania, należy z wyprzedzeniem poinformować specjalistów, że spodziewamy się wzmianki naszego biznesu. To, ile kosztuje monitoring mediów, będzie więc uzależnione w największej mierze od indywidualnych potrzeb, a także rozpoznawalności marki na rynku.
Jeśli zaś chodzi o innego rodzaju materiały, najczęściej wyszukiwane są one po wybranych słowach kluczowych. Wśród nich znajdziemy, chociażby nazwę firmy czy świadczonych przez nią produktów i usług, jeśli posiadają nazwę własną. Istotne mogą być również nazwiska ważnych dla firmy osób. Bardzo często przydatne okazuje się ponadto monitorowanie informacji dotyczących całej branży.
Ile kosztuje monitoring mediów i dlaczego warto się na niego zdecydować?
Jak wspomnieliśmy, cena monitoringu mediów jest niewielka w porównaniu do korzyści, które odczujemy, jeśli tego rodzaju działania będą prowadzone regularnie i rzetelnie. Monitorowanie pojawiających się w internecie treści dotyczących marki pozwala zrozumieć, w jaki sposób jest ona postrzegana przez odbiorców, a więc odgrywa istotną rolę w zakresie kreowania wizerunku. Co więcej, narzędzie to pozwala na wczesne wykrycie potencjalnych kryzysów wizerunkowych i wdrożenie odpowiednich rozwiązań. Dzięki niemu marki mają okazję sprostować nieprawdziwe informacje na swój temat, a także zaradzić powstawaniu negatywnych opinii poprzez profesjonalną interakcję z odbiorcami.
Atrakcyjna cena monitoringu mediów pozwala na budowanie świadomości marki oraz znajomości trendów
To, ile kosztuje monitoring mediów, zdecydowanie nie powoduje dziury w budżecie – jest wręcz przeciwnie. Śledzenie wzmianek na temat marki oraz oferowanych przez nią produktów czy usług pozwala włączyć się do dyskusji z odbiorcami i pozyskać nowych klientów. Co więcej, tym samym poznajemy również ich punkt widzenia, dzięki czemu możemy lepiej dostosować naszą ofertę do ich potrzeb. Nie bez znaczenia jest także fakt, że za pomocą monitorowania mediów pozostajemy na bieżąco z obowiązującymi trendami, które w ramach możliwości można wdrożyć, aby podnieść swoją pozycję na rynku.
Obserwowanie działań konkurencji i nawiązywanie współpracy
Cena monitoringu mediów to niewielka kwota do zapłacenia w zamian za ogromną ilość użytecznych informacji, które możemy wykorzystać na różne sposoby w celu rozwoju naszego biznesu. Regularne obserwowanie działań konkurencji daje pojęcie o jej mocnych, ale również słabych stronach, a monitorowanie wzmianek o produktach we własnej ofercie pozwala na zidentyfikowanie osób, z którymi można nawiązać współpracę celem ich promocji.
Monitoring mediów – cennik
Jeżeli chcemy skorzystać z usługi monitoringu mediów, cennik będzie uzależniony od ilości informacji, jaką chcemy pozyskiwać, czasie, z jaką są aktualizowane, a także ilości zwrotów kluczowych, które mają być śledzone. Te z kolei zależą między innymi od wielkości marki, choć cena monitoringu mediów zamyka się zazwyczaj w kilkuset złotych.
Z rzetelnej, atrakcyjnej cenowo usługi monitorowania mediów możesz skorzystać podejmując z nami współpracę – to tylko jedna ze strategii pozyskiwania klientów, którą możemy dla Ciebie wdrożyć. Informacje medialne otrzymasz od nas w czasie rzeczywistym, dzięki czemu zawsze jesteś na bieżąco ze wzmiankami na temat Twojej działalności, a także poczynań konkurencji.