Co daje sieć partnerska?


Czas czytania artykułu: 3 minut(y)

W dobie Internetu pozyskiwanie nowych klientów może się odbywać nawet na kilkanaście różnych sposobów – w naszej firmie wykorzystujemy je wszystkie, co wyróżnia nas na polskim rynku.

Jedną ze szczególnie korzystnych strategii jest sieć partnerska. Zalety takiego rozwiązania są naprawdę liczne i pozwalają rozwinąć się obu stronom współpracy. Na czym polega i co daje sieć partnerska? O tym dowiesz się w dzisiejszym artykule!

 

Sieć partnerska – co daje i na czym polega?

Choć dla wielu osób pojęcie sieci partnerskiej może wydawać się enigmatyczne, z pewnością spotkaliśmy się z tego typu reklamą usług. W tego rodzaju współpracy jedną ze stron określamy mianem reklamodawcy, drugą natomiast – wydawcy. Reklamodawcami mogą być sklepy internetowe bądź firmy oferujące swoje usługi w Internecie. To właśnie oni tworzą program czy też sieć partnerską – zalety płynące z tego rozwiązania przekładają się na ciągle rosnącą popularność tego rozwiązania. Korzyści czerpią jednak niewątpliwie również wydawcy, czyli osoby posiadające swoją przestrzeń w Internecie – na przykład konto na Instagramie – w której mogą polecać usługi lub produkty reklamodawcy w zamian za prowizję.

Sieć partnerska, zwana również afiliacyjną, jest niejako pośrednikiem między wymienionymi partnerami. Pełni rolę swoistego miejsca spotkań, w którym wydawcy mogą znaleźć korzystne dla siebie programy partnerskie, spójne z tworzonymi treściami, natomiast reklamodawcy mogą pozyskać osoby, w przypadku których promocja usług przyniesie najlepszy efekt. Jeśli chodzi o samą w sobie sieć partnerską, zalety polegają na znacznym ułatwieniu współpracy dwóch stron, a także monitorowanie jej wyników.

 

Sieć partnerska – zalety i działanie programu afiliacyjnego w praktyce

Programy partnerskie stały się elementem marketingu internetowego już ponad 25 lat temu – to wtedy wprowadziła je firma Amazon, umożliwiając wydawcom promowanie książek za pomocą linków afiliacyjnych. Obecni wydawcy – youtuberzy, serwisy internetowe, blogerzy czy influencerzy – również bardzo często promują usługi reklamodawcy poprzez umieszczanie linków prowadzących na ich stronę w swoich postach czy materiałach wideo. Tego rodzaju reklama może mieć również formę baneru, kodu rabatowego czy pliku XML.

Bardzo często dąży się do tego, aby charakter promowanych usług czy produktów był spójny z tematyką danego serwisu, bloga czy konta na serwisie społecznościowym. Zgodnie z obecnymi przepisami tego rodzaju współprace powinny być zawsze odpowiednio oznaczane, aby odbiorca treści wiedział, że ma do czynienia z reklamą afiliacyjną.

 

Sieć partnerska – co daje i jakie zadania powinna spełniać?

Sieć partnerska jako miejsce w Internecie służące ułatwianiu współpracy pomiędzy reklamodawcami i wydawcami powinna spełniać szereg zadań. Jednym z najważniejszych jest zapewnienie oprogramowania, a także zaplecza technicznego, które ową współpracę umożliwią. Sieć powinna również dostarczać narzędzi afiliacyjnych, a także takich, które umożliwią łatwe monitorowanie statystyk dotyczących ich wydajności. W ramach tego rodzaju platformy reklamodawcy mogą również rozliczać prowizję, co jest niezwykle wygodne.

 

Program afiliacyjny i sieć partnerska – zalety z punktu widzenia wydawcy

W przypadku programu afiliacyjnego i sieci partnerskiej zalety dla wydawcy wiążą się przede wszystkim z zyskiem pieniężnym. Prowizje zazwyczaj oscylują w okolicy kilku-kilkunastu złotych, choć zdarzają się i takie, gdzie zarobić można nawet powyżej 20 procent. Należy tutaj wspomnieć również o tym, że tego rodzaju współpraca może być rozliczana w różny sposób:

  • cost per sale – czyli prowizja od zakupu,
  • cost per lead – w tym przypadku wydawca otrzymuje prowizję, jeśli użytkownik wykona pożądaną przez reklamodawcę akcję, na przykład zapisze się do newslettera,
  • cost per click – w tym modelu rozliczenia wystarczy, że użytkownik kliknie w link afiliacyjny bądź baner, aby wydawca uzyskał wynagrodzenie.

Jeśli chodzi o sieć partnerską, zaletami dla wydawcy są niewątpliwie możliwość dokonania wyboru promowanych usług i produktów, a także budowanie pozytywnego wizerunku wśród odbiorców – zwłaszcza gdy współpraca została nawiązana z rozpoznawalną marką lub taką, która działa w duchu wartości podzielanych przez daną społeczność.

 

Co daje sieć partnerska z perspektywy reklamodawcy?

Korzystając z sieci partnerskiej reklamodawca zyskuje możliwość sprawnego zarządzania prowizjami, a także wsparcie techniczne ze strony platformy. Nawiązanie współpracy jest nieskomplikowane, a dzięki niej firmy są w stanie dotrzeć do szerszego grona klientów. W kwestii tego, co daje sieć partnerska reklamodawcom, należy również wspomnieć o tym, że jest to nie tylko skuteczna strategia marketingowa, ale również w wysokim stopniu bezpieczna. Zapłacą oni bowiem tylko za te reklamy, które okazały się skuteczne – a więc odpowiedzialność za ich odpowiednie zaprojektowanie leży w całości po stronie wydawcy. Jeśli chcesz, aby Twoja współpraca afiliacyjna była maksymalnie korzystna, skorzystaj z pomocy naszych specjalistów!

Oceń artykuł - Dziękujemy : )

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.


Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top