Monitoring internetu – skuteczne narzędzie do generowanie leadów


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Czy będąc właścicielem firmy nie chciałbyś czasami czytać w myślach swoich klientów?

Dowiedzieć się co tak naprawdę o Twojej marce sądzą i czego tak naprawdę potrzebują? Gdzie znaleźć to bezcenne źródło informacji, które da nam wiarygodne dane? Branża e-commerce rozwija się w olbrzymim tempie i specjaliści na całym świecie prześcigają się w tworzeniu narzędzi do jak najbardziej skutecznej analizy potrzeb i zachowań osób robiących zakupy przez internet. Możliwości mamy coraz więcej, warto więc poznać jedną z najciekawszych ostatnio metod zbierania informacji o upodobaniach konsumentów.

 

Monitoring internetu – co to jest?

Monitoring internetu to nic innego jak zebranie możliwie największej liczby danych o naszych klientach, ich potrzebach i opiniach w jednym narzędziu pozwalającym na dalszą analizę i wyciąganie wniosków. Jest obecnie na rynku wiele nowych i bardzo skutecznych aplikacji pozwalających na kompleksowy research i szczegółową interpretację wyników i coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z takich rozwiązań.

Jakie więc możliwości daje nam monitoring internetu? Otóż przede wszystkim możemy szczegółowo śledzić wszystkie wzmianki w internecie na temat naszej marki lub oferowanych produktów. Aplikacja w bardzo dokładny sposób sprawdza, gdzie w czeluściach internetu były poruszane wątki związane z naszym brandem i łatwo nas w te miejsca przekierowuje. Ale to dopiero początek! Nie tylko możemy przeczytać, co klienci o nas sądzą i jakie wyrażają opinie. Możemy robić to w czasie rzeczywistym – czyli reagować bezpośrednio i szybko na wszystkie sytuacje kryzysowe. Jeśli mamy do czynienia z niekorzystnymi komentarzami czy informacjami, które w oczywisty sposób szkodzą naszemu przedsiębiorstwu to możemy zareagować natychmiast i sprostować informacje lub domagać się usunięcia krzywdzących opinii. Aż trudno uwierzyć, że teraz jest to tak łatwe, jeżeli pamiętamy jeszcze czasy żmudnego “ręcznego” przeszukiwania internetu w celu uzyskania podobnych informacji.

 

Monitoring internetu i social media

Wszyscy wiemy jak wielką wagę w świecie internetu odgrywają social media. Bezustannie jesteśmy bombardowani personalizowanymi reklamami różnych marek na portalach społecznościowych i to właśnie dzięki nim często dokonujemy zakupu. Gdy otrzymujemy zamówione produkty bardzo często wrzucamy do sieci zdjęcia i pierwsze wrażenie jakie mieliśmy po ich otrzymaniu a inni użytkownicy wchodzą z nami w interakcję i również odnoszą się do konkretnych produktów i marek w swoich opiniach. Czasami na temat danego produktu potrafi się wywiązać olbrzymia dyskusja i dla właścicieli konkretnych przedsiębiorstw pada tam wiele cennych uwag.

Dlatego też aplikacje monitorujące nie tylko wychwytują dla nich takie wzmianki, ale też segregują opinie na pozytywne, neutralne i negatywne, co pozwala na szybką reakcję w najbardziej istotnych sprawach. Kolejną kwestią jest fakt, że rynek social media obfituje w niezliczoną ilość grup i forów dyskusyjnych. Ile czasu zajęłoby nam samodzielne przeszukiwanie najciekawszych wątków z udziałem naszej firmy? Na szczęście nie musimy już tego robić bo programy prześledzą to za nas i dostarczą jasne wyniki. Sztuczna inteligencja stosowana w tych narzędziach jest na tak wysokim poziomie, że otrzymujemy w kilka chwil to, co nasz zespół zrobiłby pewnie w kilka dni.

Najbardziej popularne narzędzia monitorujące sieć i social media to:

  • Brand24
  • SentiOne
  • Newspoint
  • Hootsuite

 

Generowanie leadów – kluczowa zaleta monitoringu internetu

Powiedzmy sobie szczerze – samo zebranie istotnych informacji nie będzie zbyt wiele znaczyło, jeżeli nie przeprowadzimy szczegółowej analizy otrzymanych danych i nie wyciągniemy wniosków. Narzędzia monitorujące mają i tutaj gotowe rozwiązania w postaci bardzo rozbudowanych paneli analitycznych, które przedstawią wyniki monitoringu w postaci czytelnych i zrozumiałych wykresów, tabel czy zestawień. Na tej podstawie mamy dokładne podsumowanie i jasną wizję, gdzie możemy znaleźć nowych klientów. 

 

Oto kilka przykładów jak możemy tego dokonać:

  • influencerzy – zazwyczaj pod postami znanych osób w social mediach toczą się największe dyskusje o markach i produktach, dlatego też dzięki informacjom z monitoringu internetu będziemy dokładnie wiedzieć, do których influencerów się zgłosić z naszymi produktami i zachęcić ich obserwatorów do zakupu a wśród których nasze produkty nie znajdą zbyt dużego zainteresowania
  • analiza konkurencji – aplikacje monitorujące mogą na nasze życzenie prześledzić opinie na temat oferty naszych konkurentów, a dla przedsiębiorcy to bezcenna informacja, pozwalająca udoskonalać produkty własne i sprawiać, że pozyskanie klienta z ofertą lepszą niż u konkurencji jest o wiele łatwiejsze
  • grupy tematyczne na portalach społecznościowych – grupy miłośników i pasjonatów danego tematu są skarbnicą wiedzy na temat potrzeb klientów; dzięki monitoringowi internetu dowiemy się na jakich grupach najczęściej poruszane są tematy związane z naszą branżą i w których z nich jest dla nas największa grupa docelowa
  • liderzy opinii – bardzo cenną informacją do uzyskania poprzez monitoring jest wyszukanie osób, które często zabierają głos w dyskusjach na temat naszej branży; w aplikacjach monitorujących istnieje często funkcja oznaczania użytkowników, dzięki czemu możemy badać opinie konkretnych osób oraz ewentualnie nawiązywać z nimi współpracę
  • zaangażowanie bezpośrednie marki – czy może być coś lepszego, niż gdy w rozmowach tematycznych uczestniczy sam właściciel marki? Kiedy klient widzi zaangażowanie i realne wsparcie ze strony lubianej firmy to nie tylko będzie kupował dalej jej produkty – on stanie się wręcz ambasadorem całego przedsięwzięcia i z przyjemnością zachęci przyjaciół i znajomych do skorzystania z naszych usług.
  • zarządzanie kampaniami reklamowymi – dzięki uzyskanym podczas monitoringu danym nasze kampanie są o wiele bardziej skuteczne, ponieważ docierają do właściwego segmentu klientów, nie marnujemy pieniędzy z budżetu na reklamę na bezcelowe kampanie, tylko od razu celujemy tam, gdzie wiadomo, że znajdziemy odbiorców

 

Monitoring, który zmienia oblicze internetu

Jeszcze nie tak dawno pewnie zastanawialiśmy się co to jest monitoring internetu, a dzisiaj trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie dużej firmy bez możliwości zdobycia tak dokładnych danych w czasie rzeczywistym wraz ze szczegółową analizą uzyskanych informacji. Monitoring internetu i social media nie tylko robi za nas ogromną pracę marketingową ale również w olbrzymi sposób wpływa na zwiększenie naszych przychodów. Zyskujemy nowych klientów, mamy z nimi coraz lepszy kontakt oraz doskonale poznajemy ich potrzeby, które z kolei przekładamy na o wiele lepsze produkty i bardziej skuteczne reklamy. Mamy też wskazanych mnóstwo miejsc w internecie, gdzie toczą się dyskusje o naszej branży z potencjalnie zainteresowanymi przyszłymi klientami. Wystarczy tylko śledzić te newralgiczne miejsca i być tam gdzie są nasi klienci. Dzięki takiemu zaangażowaniu w sieci będziemy odbierani jako bardziej wiarygodne przedsiębiorstwo, które dba o interesy swoich użytkowników i własne.

Oceń artykuł - Dziękujemy : )

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top