Czas czytania artykułu: 3 minut(y)
Dokładne wykorzystanie wyszukiwarki Google i uzyskanie odpowiednich wyników to bardzo przydatna i łatwa do zdobycia umiejętność, ale niewielu ludzi ją posiada.
Jest to prosta metoda na efektywniejszą pracę przy prowadzeniu działań sprzedażowych tak, aby odnaleźć dokładnie takie dane, jakich potrzebujemy do pracy. Niektóre informacje w Internecie tylko czekają, aby je odnaleźć!
Celem tego artykułu jest:
- Podanie prostych i namacalnych przykładów, które pomogą Ci zdobyć tę umiejętność
- Pokazanie, jak możesz efektywnie wykorzystywać wyszukiwarkę Google do pozyskiwania leadów, prospectingu i sprzedaży B2B
Jeżeli powyższe punkty Cię interesują, zapraszam do dalszej lektury.
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
Google Search Operators
Google Search Operators (znany również jako “zaawansowane wyszukiwanie” lub Operatory Wyszukiwania Google) to komendy, które umożliwiają poszerzenie zwykłego wyszukiwania tekstu, przy pomocy których w prosty sposób możemy doprecyzować lub zwiększyć te wyniki. Dzięki Google Search Operators możesz zrobić wszystko: od prospectingu, znalezieniu ludzi na portalu LinkedIn, sprzedaży B2B, czy wyszukaniu adresów e-mail. Zrozumienie podstaw Google Search Operatos może poprawić jakość Twojej pracy.
Ich wykorzystywanie jest banalnie proste, wystarczy nauczyć się kilku najważniejszych komend i ćwiczyć wyszukiwanie istotnych dla nas informacji.
Lista najpopularniejszych operatorów wyszukiwania
- site: ogranicza wyniki z określonej witryny
- intitle: strony, które zawierają słowo kluczowe
- inurl: strony internetowe ze słowem kluczowym w adresie URL
- filetype: strony internetowe z określonym typem pliku typu pdf czy png
- [number]…[number] ogranicza wyszukiwanie do określonego zakresu liczb
Przykłady zastosowań związanych z obszarem sprzedaży, rozwoju i marketingu
Znajdź: arkusze kalkulacyjne Google zawierające słowa: startupy i 2020 w tytule
site: docs.google.com/spreadcheets intitle: startups 2020
Przykład zastosowania: To wyszukiwanie dostarczy Ci linki do list arkuszy kalkulacyjnych Google z danymi o startupach i roku 2020.
Na przykład: jeśli oferujesz usługi dla startupów, które zatrudniają pracowników zdalnie, właśnie znalazłeś listę z ponad 900 potencjalnymi leadami.
Znajdź: lista profili na LinkedIn, w których pojawiają się słowa Założyciel i zatrudniamy (Founder i We’re hiring)
site: linkedin.com/in/”founder We’re hiring”
Przykład zastosowania: To wyszukiwanie powinno wyświetlić listę założycieli startupów/ firm, które obecnie zatrudniają pracowników i zarządzają rosnącym zespołem.
Na przykład: jeśli ci założyciele pasują do twojego profilu klienta, możesz bezpośrednio kliknąć w link i skontaktować się z tą osobą. Generuje to gotowe leady sprzedażowe.
Znajdź: dokumenty Google, które zawierają słowa: “SaaS”, konferencja i 2020
site: docs.google.com conference saas 2020
Przykład zastosowania: To wyszukiwanie powinno znaleźć dane powiązane z konferencjami SaaS w 2020 roku.
Na przykład: Możesz znaleźć listy wydarzeń, aby upewnić się, że nie przegapisz żadnego ważnego eventu z Twojej branży. Co więcej, możesz skontaktować się z tysiącami potencjalnych klientów, upewniając się, że docierasz do osób, które będą uczestniczyć w tych konferencjach.
Znajdź: bazy Airtable/ listy, które zawierają słowo inwestorzy w adresie URL
site: airtable.com inurl: investors
Przykład zastosowania: Airtable tworzy mnóstwo treści z odpowiednimi listami, które pomagają uzyskać dostęp do większej ilości informacji o firmach.
Na przykład: w tym przypadku możesz pozyskać leady inwestorów, którzy mogą by istotni dla Twoich potrzeb w zakresie pozyskiwania funduszy, sprzedaży B2B lub prospectingu. Należy pamiętać, że listy te nie tylko zawierają nazwy inwestorów, ale także udostępniają istotne informacje o każdym z nich, na przykład dane kontaktowe, takie jak adres e-mail czy numer telefonu.
Znajdź: znajdź raporty branżowe z wielu źródeł
inurl: report intitle: “trends saas” filetype: pdf
Przykład zastosowania: To wyszukiwanie pomoże Ci być na bieżąco z trendami z branży. Dzięki szybkiemu wyszukiwaniu możesz natychmiast znaleźć odpowiednie informacje dostosowane do działań związanych z prospectingiem.
Kilka wskazówek na koniec
Mam nadzieję, że powyższe przykłady pomogą Ci lepiej zrozumieć, jak działają operatory wyszukiwania Google, i będą pomocne w podejmowaniu inicjatyw związanych z pooszukiwaniami. Operatory zaawansowanego wyszukiwania Google znacznie skracają czas wyszukiwania danych, a także ułatwiają znalezienie precyzyjnych informacji.
- Najważniejsze w stosowaniu Google Search Operators jest umiejętne użycie komend. Bardzo często, aby uzyskać dokładniejsze wyniki należy łączyć różne operatory w obrębie jednego zapytania.
- Małe i wielkie litery nie mają znaczenia, czyli nie musimy zaczynać zdania od wielkiej litery, wyszukiwarka ignoruje wielkość liter, literówki i znaki interpunkcyjne
- Pamiętaj, aby wpisując operator wyszukiwania, nie stosować przed nim spacji (wówczas nie zadziała)
- Zachęcam do samodzielnego testowania różnych konfiguracji w praktyce, aby odnaleźć odpowiednie komendy i konfiguracje.