Tytuł maila follow-up, który generuje 2x więcej odpowiedzi


Czas czytania artykułu: 5 minut(y)

Nierzadko zdarza się, że nadawcy maili do klientów nie są świadomi, jak duży wpływ na odbiorcę ma odpowiedni lead.

Gdy pierwszy mail nie zachęcił do wiadomości zwrotnej, należy wysłać kilka kolejnych. Cytując Roberta Fillmore, skuteczność sprzedaży w znacznym stopniu dyktuje wytrwałość w kontynuacji. 96% transakcji dochodzi do skutku po piątym kontakcie. Planowanie i wysyłanie kilku maili jest jednak żmudną pracą, dlatego w dzisiejszych czasach powstały sposoby przyspieszające efekty reklamy. Pozostaje więc pytanie – w jaki sposób zwiększyć liczbę odpowiedzi klientów? Odpowiedzią jest cold mailing, w którym nadawca odpowiednio zredaguje lead wiadomości.

 

Dlaczego tematy maili mają takie znaczenie?

Temat jest pierwszą rzeczą, którą widzi klient po otworzeniu swojej poczty. Osoby, których skrzynka jest nieuporządkowana, nie sprawdzają treści każdej wiadomości. Nieprzemyślane tematy skutkują zignorowaniem maili przez odbiorcę. W momencie, w którym leady wzajemnie się uzupełniają, szansa na sprawdzenie pełnej wiadomości przez klienta i uzyskania od niego odpowiedzi wzrasta kilkukrotnie.

Powyższa informacja jest powodem, dla którego generowanie leadów i przemyślany cold mailing powinien stanowić ważną część marketingu firmy. Efektywne wykorzystanie tej metody pozwoli skrócić oczekiwanie na odpowiedź, a także zawrzeć więcej transakcji.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą w efektywnym cold mailingu, prowadzącym do większych przychodów.

 

Wskazówki i porady w generowaniu leadów

 

1. Postaw na personalne podejście do klienta

Używając promocyjnych zwrotów niewiele zdziałasz. Przez ich nadużywanie w dzisiejszych czasach, odbiorcy pozostają na nie ślepi. Wyrażenia takie jak „Kilka ostatnich akcji…” lub „Kończy się czas…” straciły na znaczeniu i nie przyciągają już uwagi klientów.

Postaw na spersonalizowane wiadomości, które zaciekawią odbiorców i sprawią, że będą chcieli na nie odpowiedzieć. Mail powinien zachęcić klienta do działania. Przykładem dobrze rozpoczętych zdań są: „Rozmowa dotycząca XYZ …” oraz „Kolejne kroki do …”.

 

2. Zachowaj zwięzłość i osiągalność

Ludzie chętniej zaangażują się w czynności, które nie wymagają od nich większego zaangażowania. Dlatego lepiej nastawieni będą do wiadomości nierezerwujących im dużej ilości czasu. A co za tym idzie, chętniej spełnią oczekiwania nadawcy. Maile, których tematy nie są zrozumiałe na pierwszy rzut oka, będą z premedytacją ignorowane. Aby tego uniknąć, zastanów się porządnie nad odpowiednim sformułowaniem tematu i leadu, który będzie krótki i zwięzły, ale na tyle treściwy, że zainteresuje potencjalnego odbiorcę.

Przykładem takiego tematu może być: „Aktualizacja cen…” czy „Notatki ze spotkania…”. Warto również pamiętać, że tematy takie jak „Oczekiwanie na Twoją odpowiedź…” nie będą rozpatrywane pozytywnie i najprawdopodobniej będą ignorowane.

 

3. Eksperymentuj

Ekspermentowanie to kolejny krok do efektywnej promocji Twojej działalności. Większość działań w wielu firmach wykonawanych jest automatycznie i bez większej analizy, dlatego istnieje mała szansa na osiągnięcie zamierzonego celu. Kolejne wiadomości do klienta powinny zawierać taką sama strukturę, jak poprzednie maile. Wciąż należy jednak mieć na uwadze negatywny odbiór typowych promocyjnych sformułowań, których nadawca nie powinien używać.

Warto również zastanowić się nad stworzeniem Twojego własnego systemu, który pozwoli Ci na ocenę skuteczności prowadzonych przez Ciebie i Twoich pracowników działań. Doskonałym przykładem jest mail Zenefits, który stawia pytanie na znaną już odpowiedź. Sposób, w jaki temat został ujęty, daje odbiorcy wrażenie, że istnieje rozwiązanie problemu, o którym mowa w mailu, na przykład koszty przestrzegania przepisów. Jest to jeden z najlepszych przykładów cold mailingu, jaki dotychczas wymyślono.

 

4. Odpowiednio wykorzystaj fragmenty obok tematu

Krótkie frazy znajdujące się obok tematu w skrzynce odbiorczej klienta stanowią doskonałe pole do zwrócenia uwagi na treść znajdującą się wewnątrz wiadomości. Stanowią one przedłużenie tematu, dlatego, odpowiednio zredagowane, zwiększą szansę na otworzenie maila przez klienta. Temat wiadomości powinien z reguły był krótki i chwytliwy, dlatego jeśli nie uda Ci się zawrzeć odpowiedniego przekazu w kilku słowach, jest to doskonała szansa na jego dokończenie.

 

5. Wpływ pytań na odbiorcę

Kontynuując punkt pierwszy, który mówił o podejściu do promocji jako do indywidualnej konwersacji, warto jest postawić na pytania, które spotęgują pożądany przez nas charakter wiadomości. Pytania zmuszą klienta do wygenerowania odpowiedzi, a co za tym idzie, do działania. Pytania mogą być związane z poprzednimi mailami, nawet jeśli nie zostały one przeczytane. Warto upewnić się, że dany temat jest wysyłany do odpowiedniego odbiorcy, w przeciwnym razie istnieje ryzyko ponownego zignorowania wiadomości.

Doskonałymi przykładami takiego działania są tematy: „Czy możemy iść dalej?” lub „Czy są jakieś blokady/ograniczenia…?”. Istnieje wtedy duża szansa na zainteresowanie klienta, który będzie chciał odpowiedzieć na zadane pytania lub chociaż sprawdzić treści wiadomości do niego przesyłanych.

 

6. Klucz do sukcesu stanowi indywidualne podejście do klienta

Znacznie większe zainteresowanie klienta osiągnie się w momencie, w którym maile do niego przesyłane będą zawierały jego imię i nazwisko oraz będą dotyczyły interesujących go treści. Istnieje wtedy większa szansa na otrzymanie wiadomości zwrotnej. Oprócz nazwy możesz również spersonalizować temat wiadomościj, korzystając ze szczegółów, takich jak wzajemne połączenia, wydarzenia czy wspólne tematy.

 

7. Nie bądź obojętny na zastrzeżenia klientów

Jeśli zdarzyło Ci się, że odbiorca nie był zadowolony z Twoich działań, powinieneś skontaktować się z nim ponownie po rozwiązaniu owych problemów. Upewnij się jednak, że w wiadomości zostało wyraźnie zaznaczone zwrócenie uwagi na poprzednie zastrzeżenia. Gdy odbiorca zauważy, że nadawca nie jest obojętny na jego zdanie, z pewnością chętniej przystąpi do konwersacji i zainteresuje się kolejnymi działaniami.

Jeśli poprzednio obawą klientów była polityka prywatności Twojego produktu, temat „Aktualizacja naszych zasad prywatności” będzie skutkowała większym zainteresowaniem w przypadku klienta, który zgłosił ten problem.

 

8. Kontynuacja wątków

Odpowiadając na poprzednie maile, zwracasz uwagę odbiorcy na zignorowaną wiadomość. W ten sposób nie ma konieczności tworzenia nowego, spersonalizowanego tematu.

Odpowiedzi na stare wątki mają domyślny wiersz tematu z dopiskiem „Re:”. Z pewnością przyciąga to większą uwagę odbiorcy, ale przed wysłaniem wiadomości należy upewnić się, czy na pewno wysyłany jest odpowiedni wątek do odpowiedniej osoby.

Teraz, kiedy znamy już podstawowe zasady cold mailingu, przejdźmy do paru wskazówek, dzięki którym unikniesz błędów w marketingu swojej działalności.

Cold mailing – czego unikać?

 

1. Słowa, które przekierowują Twoje wiadomości do spamu

Pisząc wiadomości zwróć uwagę na eliminację słów, które będą powodować przeniesienie Twoich maili do folderu „spam”. Dotyczy to zarówno tematu, jak i treści wiadomości. Dostawcy usług poczty e-mail (ESP) filtrują każdą wiadomość, a te, które nie przejdą kontroli, trafiają automatycznie do spamu.

Mail, który nie dotarł na główną skrzynkę odbiorczą klienta, praktycznie nie ma szans do niego dotrzeć. Przykładem takiej wiadomości jest między innymi: „Bezpłatne przedłużenie okresu próbnego”.

 

2. Używanie CAPS LOCKA

Wielkie litery są często używane w nieformalnych kanałach komunikacji, takich jak platformy mediów społecznościowych, w celu oznaczenia krzyku lub podniesienia głosu. Jest to odbierane bardzo nieprofesjonalnie, dlatego lepiej unikać takiej formy komunikacji z klientem.

Chociaż może to z pewnością przyciągnąć uwagę odbiorcy, większość ludzi odbierze to z dezaprobatą. Oprócz ryzyka, że zostaniesz przefiltrowany do spamu, używając tej taktyki zostaniesz odebrany bardzo negatywnie przez klientów. Tematy, takie jak „40% ZNIŻKI – ODPOWIEDZ TERAZ” są doskonałym przykładem tego, dlaczego nie należy używać tej techniki. Wyglądają, jakby wymagały uwagi, co z kolei skutkuje całkowitym zignorowaniem.

 

3. Click baiting

Click baiting polega na zredagowaniu takiego tytuł, który zaciekawi odbiorcę w tak dużym stopniu, że sprawdzi on treść maila. Najczęściej jednak wtedy treść w żadnym stopniu nie nawiązuje do tematu. Jest to częsta metoda stosowana w marketingu, uznawana jednak za nieprofesjonalną, w związku z czym klient zraża się do danej firmy.

Odbiorcy mogą zacząć zgłaszać Twoje maile jako spam, co może utrudnić dostarczanie kolejnych wiadomości. Click baiting zwiększy odbiór wiadomości, niestety nie przyniesie oczekiwanych odpowiedzi, a w końcu spowoduje utratę wielu klientów. Przykładem tematu w tym stylu jest „Ostatnia rzecz…”, która skłoni odbiorcę jedynie do otworzenia maila, natomiast najprawdopodobniej po takim działaniu przekieruje Twoje wiadomości do folderu „spam”.

 

4. Potwarzanie tych samych fraz i zwrotów

Powinieneś zrezygnować z wysyłania podobnie brzmiących maili lub identycznych tematów. Klienta nie zainteresują wiadomości redagowane w identyczny sposób, a jedynie ułatwią mu decyzję do dalszego ignorowania Twoich kolejnych maili. Należy więc działać przeciwnie – użycie różnorodnych zwrotów i strategii pozwoli na większe zainteresowanie odbiorcy Twoimi wiadomościami.

Temat „Czy możemy skontaktować się z Tobą w przyszłym tygodniu?” nie poskutkuje, jeśli w poprzednich mailach była mowa o rozmowie telefonicznej. Jeśli tamte wiadomości zostały zignorowane, istnieje 99% szansy na to, że ta również zostanie pominięta.

 

5. Poruszanie niewłaściwych tematów

Tematy, które są zmieniane, a jednocześnie nie pasują co priorytetów stawianych przez klienta, nie będą przynosiły oczekiwanych efektów. Przykładem może być temat „Jak zwiększyć produktywność pracowników?” w momencie, w którym problemem klienta nie jest produktywność jego podopiecznych, nie sprawi, że zainteresuje się on tematem. Należy sprawdzić dokładnie, z jakim problemem zmaga się dany klient i właśnie poprzez ten problem starać się do niego dotrzeć.

Utrzymuj przesyłane wiadomości w określonym porządku

Powyższy artykuł przedstawia efekty, w jaki sposób odpowiednia personalizacja wiadomości może zwiększyć Twoje zyski. Odpowiednie reagowanie na problemy klientów nie tylko zwiększy ich zaufanie do Ciebie, ale również sprawi, że będą oni z większą chęcią angażować się w odpowiedzi na przesyłane maile. Mamy nadzieję, że artykuł był dla Ciebie pomocny. Podziel się w komentarzach, z jakimi najlepszymi tytułami spotkałeś się w swoim życiu, i dzięki jakim strategiom cold mailingu wdałeś się w konwersację z daną firmą.


Przewiń do góry