Darmowy CRM Bitrix24 dla firmy – opinie i możliwości


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Skuteczne prowadzenie biznesu opiera się przede wszystkim na zadowoleniu i satysfakcji klientów.

Dlatego też konieczne jest zadbanie o relacje z nimi, począwszy od rozpoznania potrzeb konsumentów oraz ich identyfikację, aż po zawarcie transakcji i różnego rodzaju usługi posprzedażowe. Postęp technologiczny, w tym informatyczny, umożliwia korzystanie z wielu narzędzi wspomagających procesy marketingu, sprzedaży i obsługi klientów. Tak zwane systemy CRM (z ang.  Customer Relationship Management) służą właśnie do takich celów, jednak wybór jednego z nich dla naszej firmy powinien być świadomy i przemyślany. Poszczególne systemy różnią się bowiem niektórymi cechami funkcjonalnymi, co może mieć wpływ na ich działanie w danym przedsiębiorstwie.

Niewątpliwie warty uwagi jest system CRM Bitrix24, którego wszechstronność i ogromne możliwości mogą zapewnić wielu firmom pozyskanie nowych klientów oraz utrzymanie ich zainteresowania.

 

Czym jest Bitrix24 i komu może się on przydać?

System Bitrix24 to kompleksowe narzędzie, które oferuje profesjonalne środki do pozyskiwania klientów i utrzymywania z nimi dobrych relacji. Oprócz tego posiada również dużo funkcji wspomagających, które przy natłoku spraw podczas prowadzenia firmy są wręcz nieocenione. Opis Bitrix24 należy zacząć od zdecydowanie najbardziej przydatnego narzędzia na tej platformie, czyli widoku CRM, który w istocie jest po prostu rejestrem prowadzonych spraw (tzw. deali). Wszystkie one są przedstawione w czytelny sposób, według wzoru tablicy kanban, co oznacza, że są podzielone na etapy, w jakich się aktualnie znajdują. Użytkownicy mogą w łatwy sposób zmienić położenie poszczególnych deali na tablicy.

Wyświetlają się one również na głównej tablicy aktualności oraz w kalendarzu, dzięki czemu możemy mieć pewność, że wszyscy pracownicy się z nimi zapoznają. Bitrix24 przyda się każdej firmie, z bardzo prostego powodu – po prostu niezwykle organizuje i ułatwia pracę. Oprócz tego umożliwia komunikację z pracownikami, między innymi poprzez czaty grupowe, a także pozwala na zgromadzenie i szybkie wyszukiwanie kontaktów w specjalnie do tego przeznaczonej bazie. Dlatego też może być dużym ułatwieniem dla firm, które borykają się z natłokiem obowiązków.

 

Możliwości Bitrix24

Poza wyżej wymienionymi funkcjami ułatwiającymi pracę, Bitrix24 posiada wiele innych przydatnych narzędzi, typowych dla systemów CRM. Z aplikacji można korzystać w trybie prostym, który jest przeznaczony raczej dla małych lub średnich firm z niezbyt rozbudowanym działem sprzedaży. Ta forma funkcjonowania Bitrix24 charakteryzuje się między innymi tym, że wiadomości z czatów, e-maile lub połączenia kategoryzowane są od razu jako deale. Pozbawia to pracowników konieczności segregowania ich, co jest sporym ułatwieniem. Istnieje również tryb klasyczny, w którym członkowie działu sprzedaży muszą dokonać segregacji przychodzących wiadomości na deale, kontakty oraz leady (dane kontaktowe klientów uzyskane w procesie sprzedażowym). Należy w tym miejscu zaznaczyć, że platforma cechuje się dużymi możliwościami personalizacji.

Wiele narzędzi można dostosować do własnych upodobań, między innymi definicje poszczególnych typów deali. Bitrix24 posiada także funkcje przypomnień i potwierdzeń oraz planowania spotkań. Umożliwiają one nawiązywanie relacji z klientami i przede wszystkim dbanie o nie. Poza tym pracownicy używający tej platformy mogą korzystać ze swoich skrzynek pocztowych bezpośrednio w panelu. Aplikacja jest zintegrowana z najpopularniejszymi serwisami poczty elektronicznej, takimi jak G-Mail, Exchange itp. Pozostałe mogą zostać wdrożone za pomocą IMAP, czyli internetowego protokołu pocztowego, pozwalającego na zarządzanie folderami skrzynki mailowej. Zalety Bitrix24 to między innymi prostota obsługi w dużej mierze oparta na intuicji użytkownika, wiele gotowych integracji, czy możliwość dostępu na urządzeniach mobilnych. Oczywiście nie jest to system idealny. Jeśli chodzi o jej wady, to klienci czasem wspominają o stosunkowo długim czasie dodawania kontrahentów lub kwestiach związanych z technicznymi aspektami funkcjonowania aplikacji.

 

 

Czym wyróżnia się Bitrix24?

Platforma ta niewątpliwie zasługuje na uwagę przy wyborze systemu CRM. Jej wyjątkowymi cechami są przede wszystkim funkcje organizacyjne, opisane powyżej. Ich działanie jest niezwykle skuteczne i na pewno poprawi funkcjonowanie firmy w realny i zauważalny sposób. W połączeniu z cechami ułatwiającymi pracę i komunikację Bitrix24 charakteryzuje się kompleksowymi rozwiązaniami, wspomagającymi marketing i obsługę klienta. Czyni go to jednym z najbardziej profesjonalnych systemów CRM w Polsce. Pomimo tego, że świadomość istnienia tego typu platform, a tym bardziej chęć korzystania z nich, jest na razie w naszym kraju niewielka, to zdecydowanie warto zastanowić się nad zintegrowaniem Bitrix24 ze swoją firmą. Aplikacja posiada 18 wersji językowych, w tym oczywiście polską, angielską oraz niemiecką.

 

Ile kosztuje Bitrix24?

Koszty użytkowania platformy wbrew pozorom nie są one zbyt wygórowane. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie oferuje Bitrix24 można powiedzieć, że są to rozsądne pieniądze. Wahają się one od 56 do ponad 400 zł miesięcznie, w zależności od rodzaju wybranego planu. Dodatkowo istnieje również wersja darmowa posiadająca podstawowe funkcje systemu CRM oraz kilka dodatkowych. Do tej pory liczba pracowników, którzy mogli korzystać z tego planu, była ograniczona do dwunastu, jednak jakiś czas temu, ze względu na sytuację na świecie oraz chęć wsparcia coraz większej ilości firm przechodzących na pracę zdalną, limit ten został zniesiony. Oczywiście im droższa subskrypcja, tym więcej przydatnych i profesjonalnych funkcji. Plany specjalne charakteryzują się większą przestrzenią na komputerowe pliki (do 50 GB), a także bardziej rozbudowanym systemem CRM, lepszymi i sprawniejszymi środkami komunikacji, czy większymi możliwościami sprawnego administrowania. Plany biznesowe są najbardziej profesjonalne i zapewniają odpowiednio lepsze funkcjonowanie systemu CRM oraz innych narzędzi pomocniczych.

 

 

Nasza recenzja Bitrix24 nie wymienia wszystkich udogodnień, jakie oferuje ta platforma. Aplikacja ta oprócz podstawowych funkcji analitycznych, interaktywnych oraz operacyjnych, zapewnia również wiele możliwości ułatwiających prowadzenie działalności. Firmie Bitrix24 zaufało już ponad 6 milionów klientów na całym świecie, co jest dość niezwykłym wynikiem. Niewątpliwie warto skorzystać z tej platformy, aby szybciej, łatwiej i dokładniej załatwiać sprawy, tworzyć projekty oraz zwiększać satysfakcję klientów swojej firmy.

4/5 - (27 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top