CRM w chmurze – zalety i bezpieczeństwo

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Nie da się ukryć, że bezpieczeństwo naszych firmowych, wrażliwych danych powinno być i jest priorytetem dla każdego przedsiębiorstwa.

Jeżeli masz na celu założenie firmy, która ma docelowo zajmować się marketingiem bądź sprzedażą, system CRM jest obowiązkowy. Za pomocą naszego artykułu dowiesz się czym jest CRM, jak funkcjonuje w chmurze oraz jak bardzo ułatwia naszą pracę. Zapraszamy!

 

Czym jest CRM i dlaczego warto z niego korzystać?

CRM (z ang. customer relationship management) to w dosłownym tłumaczeniu „zarządzanie relacjami z klientami”. Dzięki temu narzędziu praca w przedsiębiorstwie jest o wiele łatwiejsza. CRM to też forma komunikacji z przełożonymi, którzy widzą naszą aktywność poprzez dodawanie kontrahentów, klientów, jak i potencjalnych klientów do bazy kontaktów. W przypadku firm nastawionych na interakcję z klientami, czyli marketingowych, sprzedażowych to narzędzie, które jest obowiązkiem. Trzeba mieć na uwadze, że osoba, która nie kupiła naszego produktu może do nas powrócić i przyszłości nabyć nasz produkt. Wszelka aktywność związana z całym procesem realizacji zamówienia, bądź odmowy kupna powinna być odnotowana przez pracownika w CRM, jak i krótkie wyjaśnienie dlaczego produkt został nabyty, bądź nie. Poprzez CRM możemy budować strategie marketingowe, w którym to pracownicy meldują co zrobili konkretnego dnia i jak wyglądały ich rozmowy.

Czy CRM sprawia na wzrost sprzedaży? Oczywiście! Nawet jeżeli nie bezpośrednio, to pośrednio jak najbardziej. Zawsze techniki sprzedażowe stosowane przez jednego pracownika mogą być nieskuteczne, natomiast inny pracownik dzięki innemu podejściu może sprzedać dany produkt. Poprzez notatki pracowników w CRMie na temat rozmów z potencjalnymi kontrahentami wyciągamy wnioski dlaczego klient nie nabył naszego produktu, bądź usługi i ich analiza jest konieczna. Weźmy pod uwagę, że w firmach sprzedażowych rotacja pracowników jest procesem występującym dosyć często i gdy odchodzi jeden z nich, to następca widzi jego wszelkie działania i nie trzeba go wdrażać w działania oraz może łatwiej zrozumieć strategię firmy, przez co szybciej podniesie jej efektywność.

To system, który poza podnoszeniem wyników sprzedażowych, przejrzystości działań oraz analizy strategii marketingowych jest bardzo prosty w obsłudze. Nie dość, że nie trzeba być ekspertem od technologii by z niego korzystać, to w dodatku programy umożliwiają nam katalogowanie klientów poprzez ulokowanie firm w odpowiednich sektorach gospodarki jak: budownictwo, PR, usługi itd. oraz tagowanie.

Właśnie, sprzedaż. Warto powiedzieć, że negocjacje również powinny być elementem, który znajdzie się w CRM. Za jego pomocą możemy określić szanse sprzedażowe. Za ich pomocą możemy zobaczyć na jakim etapie jest prowadzona sprzedaż (czy jest bliska, bądź daleka finalizacji) i jakie działania muszą być podjęte, by dopiąć jej końca. Bywają sytuacje, że któryś z pracowników zachoruje, bądź jest nieobecny i właśnie poprzez CRM możemy zobaczyć jak wyglądały negocjacje.

Jak pracodawca może wykorzystywać CRM poza monitorowaniem działań pracowników? No, przede wszystkim może przydzielać im zadania, które muszą wykonać i my jako szefowie zobaczymy ich aktywność poprzez pozostawienie przez nich notatek, jak również możemy ustalać harmonogram naszej pracy. Masz sporo spotkań biznesowych? Zaprogramuj je za pomocą CRM! Będzie to forma „przypominajki”, że musisz spotkać się z panem X, czy Panią Y. W związku z tym, że CRM musi się rozwijać, powstała wersja w chmurze, o której sobie teraz powiemy.

 

Praca CRM w chmurze? Tak, to możliwe!

CRM działający w chmurze to rozwiązanie coraz częściej spotykane przez firmy. System jest dostarczany za pomocą zewnętrznego serwera, dzięki czemu nasze działania mogą wyjść poza obręb budynku naszego przedsiębiorstwa. Zewnętrzne firmy oferujące CRM w chmurze starają się oferować coraz to nowsze rozwiązania mające sprawić, że klient przekona się do ich oferty typu: telefonię VoIP, programy fakturowe czy też obsługę systemu 24/7 czy też lepsze bezpieczeństwo danych w chmurze

Dlaczego jest to lepsze rozwiązanie od klasycznej wersji CRM? Poza tymi wyżej wymienionymi, przerzucamy ciężar odpowiedzialności na właściciela serwera, który oferuje nam takie rozwiązania jak dostęp do aplikacji bez konieczności instalowania ich na naszych komputerach, jak i bezpieczeństwo danych osobowych. Właśnie ten ostatni czynnik jest jednym z głównych motywatorów posiadania CRM w chmurze. Przenosząc dane na zewnętrznych dyskach czy też wysyłaniu ich przez pocztę nie mamy pewności, że są one w pełni bezpieczne. Może się pojawić taka sytuacja, w której pracownik wynosi zewnętrzny dysk, na którym są wrażliwe dane, natomiast w przypadku wykorzystywaniu tego systemu jest to po prostu niemożliwe – każdy pracownik ma dostęp do danych w formie online, jednak opuszczenie przez niego miejsca pracy nie sprawia, że cały system się wali i nie jesteśmy zdolni do tego, by sprzedawać nasze produkty.

Technologia w postaci tabletów czy smartfonów dosięga nas w coraz większym stopniu – oglądamy dzięki niej filmy za pomocą naszych urządzeń, ale i również możemy na niej pracować. Za pomocą CRM w formie online, realne jest korzystanie z niego podczas spotkań biznesowych poza budynkiem naszej firmy, jak i podczas wyjazdów służbowych oraz sytuacji, gdy nie ma nas w firmie. Przede wszystkim możemy korzystać z plików w wersji Word, Excel czy też innych, których nie musimy sobie przesyłać za pomocą poczty czy zewnętrznych przenośników jak pendrive, tylko umieszczamy go w chmurze i z tego poziomu inni pracownicy mogą z nich korzystać.

Cloud computing sprawia, że nie musimy się przejmować tym, czy nasz sprzęt będzie funkcjonować należycie i korzystanie z niej sprawia, że nie będziemy drżeć o to, czy nasz laptop przetrwa i tym samym wpędzimy się w ryzyko utraty danych – centra obliczeniowe dysponują ogromnymi mocami przerobowymi zapewniając nam bezpieczeństwo naszych danych i nie ma przy tym szans, by gdzieś nagle wyparowały. Co istotne, dzięki niemu możemy działać 24/7 nie będąc uzależnionym od działania wewnętrznych firmowych serwerów.

 

Czy moje dane będą bezpieczne?

Oczywiście, że tak! Bezpieczeństwo danych w chmurze to priorytet dla każdej firmy dostarczającej nam taką możliwość pracy. Samych podmiotów realizujących takie usługi jest bardzo dużo i konkurencja na rynku tylko poprawia sytuację konsumentów, którzy mogą wybrać jak najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu. Połączenie jest szyfrowane w formacie SSL/HTTPS i masz pełną przejrzystość danych. Ponadto dane są przechowywane za pomocą kopii zapasowych. Praktycznie wszystkie podmioty oferujące pracę w chmurze spełniają wszystkie wytyczne RODO co do przechowywania danych osobowych.

Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wiele firm pracuje zdalnie, to idealne rozwiązanie, które zazwyczaj już jest stosowane w polskich firmach. Dane są gromadzone w jednym miejscu, dzięki czemu masz pewność, że nikt niepożądany nie dostanie do nich dostępu, a narzędzia oferowane przez dostawców systemu z pewnością będą wartością dodaną. Zarządzanie zespołem handlowców w takim systemie jest o wiele łatwiejsze – można nakładać na pracowników zadania, jak i w bardzo prosty sposób można się z nimi połączyć przez wewnętrzny komunikator. Powtarzamy, bezpieczeństwo danych w chmurze jest na najwyższym poziomie!

Nie będziemy wam proponować konkretnego rozwiązania, bo one też się wiążą z kosztami. Istnieją darmowe systemy CRM w chmurze, jak i płatne, które oferują tryb bezpłatnego przetestowania ich rozwiązań z czego warto skorzystać. Mamy nadzieję, że po lekturze naszego artykułu sięgniecie po system CRM w chmurze wykorzystując go w sposób efektywny, co znajdzie odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych!


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Przewiń do góry