Sprzedażowy landing page – co to jest i jak go skutecznie zrobić?

  • 11
    Udostępnienia

Czas czytania artykułu: 13 minut(y)

Zakładam, że prawdopodobnie postawiono ostatnio przed Tobą zadanie zbudowania landing page.

Być może również, jedna z agencji podczas spotkania dotyczącego kampanii sprzedażowej, przez wszystkie przypadki odmieniła słowo landing page lub po prostu chcesz sprawdzić co to pojęcie landing page oznacza. To sprowadziło Cię w miejsce, które w możliwie najprostszy sposób ma Ci wyjaśnić: co to jest landing page, jak i za ile go stworzyć oraz oczywiście podejrzeć przykłady najlepszych z nich. Właśnie z myślą o Tobie stworzyliśmy najprostsze kompendium wiedzy o landing page, które posłuży Ci jako prosta baza wiedzy. Zacznijmy od podstaw.

 

1. Co to jest landing page – definicja, cel i rodzaje

W marketingu internetowym landing page (strona docelowa lub strona lądowania z ang. landing) to samodzielna strona internetowa, stworzona specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej. To miejsce, w którym użytkownik, potencjalny klient „ląduje” po kliknięciu w link np. z wiadomości mailowej lub jednej z reklam w Google, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter lub innych, podobnych miejsc w sieci.

W przeciwieństwie do stron internetowych, które zazwyczaj mają wiele zadań i celów na raz (np. informacyjne, edukacyjne, sprzedażowe) i zachęcają do zajrzenia w głąb oraz ich eksploracji, landing page’e są projektowane tylko w jednym celu, którym jest wykonanie określonego działania (np. wypełnienia formularza, zapisania się do newslettera, wzięcia udziału w wydarzeniu czy kupienia wybranego przedmiotu, usługi czy np. ebook’a).

Obecnie można znaleźć wiele rodzajów landing page w Internecie (zależą one od specyfiki firmy oraz jej produktów czy usług), ale tak naprawdę istnieją dwa główne rodzaje stron docelowe, określonych głównie przez ich cele.

Pierwsze, strony docelowe generujące potencjalnych klientów, zwane także stronami lead generation, które używają formularza jako metody zbierania i gromadzenia określonych danych (np. imię i nazwisko, adres email czy numer telefonu). Marketerzy B2B i firmy sprzedażowe jak nasza,  używają tego typu strony docelowej do tworzenia listy potencjalnych klientów. Czasami oferują coś bezpłatnego, na przykład ebook lub możliwość zapisu na webinar, w zamian za informacje kontaktowe. Marki e-commerce mogą również wykorzystywać te strony do tworzenia list newsletterowych, które następnie służą do przedstawiania specjalnych oferty jak np. bezpłatna wysyłka.

Drugie, landing page nastawione na kliknięcia, często używane przez sprzedawców e-commerce i SaaS (Software as a service – oprogramowanie jako usługa), gdzie przez strony docelowe przechodzą bezpośrednio do sprzedaży lub subskrypcji. Zwykle mają prosty przycisk jako wezwanie do działania, które kieruje odwiedzającego do bramki płatności (jak np. sklep z aplikacjami).

W znacznej większości, landing page jest ograniczony tylko do jednej strony, w której zawarte są najważniejsze informacje skłaniające potencjalnych klientów do konkretnej akcji. Możliwość zwiększenia szans na konwersję sprawia właśnie, że strony typu landing page są najlepszą opcją obniżania kosztów pozyskania potencjalnej sprzedaży lub wykonania działania (tzw. CTA – Call to action).

 

2. Jak zrobić landing page i jaki kreator (z ang. creator) wybrać

Możliwości na stworzenie profesjonalnego, ale przede wszystkim konwertującego landing page na całe szczęście jest wiele. Różnią się one dostępnością cenową oraz czasem potrzebnym do wdrożenia gotowej strony lądowania. Wybór kreatora landing page zostawiamy Tobie, nie rekomendujemy żadnego z nich (wybór zależny jest od specyficznych preferencji każdej firmy czy użytkownika).

 

Landing page na WordPress

WordPress to najpopularniejsza na świecie platforma tworzenia i zarządzania stronami internetowymi, w tym także stronami lądowania. 38% globalnej sieci działa właśnie na WordPressie, od blogów hobbystycznych po największe portale informacyjne. Główną jego zaletą jest prostota i intuicyjność obsługi, którą nawet niedoświadczeni klienci opanują w podstawowym stopniu bez przeszkód. Oprócz tego, że WordPress jest po prostu genialny, jest także szybki, przyjazny wyszukiwarkom i co najważniejsze, dostępny za darmo!

Olbrzymią zaletą tego rozwiązania jest dostępność ponad 55 000 wtyczek, które pozwalają rozszerzyć jego możliwości i dopasować witrynę do swoich potrzeb. Na uwagę zasługuje także fakt, że w sieci znajduje się cała masa szablonów (skórek graficznych), które zamienią standardowego WordPress’a w oryginalną i naprawdę przyjazną oku stronę docelową.

 

 

W tym miejscu należy jednak wspomnieć, że nie wszystkie wtyczki oraz szablony są darmowe, za te ładniejsze i dużo bardziej zaawansowane trzeba zapłacić (zazwyczaj jednorazowo). Uczciwie trzeba zaznaczyć, że wdrożenie dowolnego szablonu i dopasowanie go do własnych potrzeb może wymagać od nas wprawy i nie rzadko pomocy osoby znającej WordPress’a co najmniej w stopniu średnio-zaawansowanym.

Szablon strony landing page tzw. template można znaleźć oczywiście za darmo, ale polecamy także jedno z najbardziej popularnych miejsc, w których szablony, za niewielką ceną, można zakupić. W tym momencie, na ThemeForest znajdują się 903, dopracowane pod kątem designu szablony dedykowane stronom lądowania – https://themeforest.net/category/wordpress?term=landing%20page

 

Landingi.com – Platforma do samodzielnych działań marketingowych

Landingi to polska platforma do tworzenia landing page i nie tylko. Olbrzymią zaletą systemu jest to, że nie trzeba posiadać żadnej wiedzy programistycznej i projektowej, żeby stworzyć swój landing page. Intuicyjny kreator sprawia, że wdrożenie prostej strony celowej „wyklikamy” w zaledwie kilka minut. Aplikacja pozwala również na tworzenie pop-up’ów (tzw. wyskakujących okienek), które podwyższają konwersję na stronie.

 

 

Za niewielkie pieniądze, w modelu subskrypcyjnym zaczynającym się od 99 zł netto miesięcznie, mamy do dyspozycji ponad 250 gotowych szablonów, które ułatwią nam proces tworzenia. Każdy z nich, jak również ten stworzony kompletnie od podstaw (ręcznie), będzie dostępny na wszystkich możliwych urządzeniach, od smartphone’a, przez tablet, po wersję np. na laptopie (tzw. responsive web design). Ponadto, w bibliotece Landingów dostępnych jest ponad 5000 zdjęć, które każdy użytkownik może wykorzystać wedle swoich potrzeb i wizji artystycznych. Strony lądowania na platformie objęte są również certyfikatem SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo naszych danych.

Landingi oferują oczywiście 14-dniowy okres próbny. Szablony: https://landingi.com/pl/projektuj/landing-page/landing-page-templates/

 

Unbounce.com – Platforma tworzenia landing page wspierająca ponad 15.000 firm i marek

Unbounce to platforma specjalizująca się w generowaniu stron landing page, wybierana głównie przez agencje, e-commerce i SaaS. Rozwiązanie to pomaga skonwertować więcej odwiedzających w potencjalnych klientów, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż. Korzystając z kreatora przeciągania i upuszczania dostępnych w bazie elementów i modułów, można tworzyć i publikować własne strony docelowe bez konieczności kodowania ich przez programistę.

Platforma posiada ponad 125 wysoko konwertujących szablonów (w tym również AMP), które w ułamku sekundy można stworzyć na potrzeby dowolnej kampanii. Konfigurowalne szablony z opcjonalnymi skryptami JavaScript i CSS zapewniają wygląd i funkcjonalność, zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. Zaprojektowane landing page można optymalizować, aby za każdym razem działały jak najlepiej, wykorzystując dodatkowo moc sztucznej inteligencji (dostarcza najlepszą stronę docelową każdemu odwiedzającemu) lub testy typu A/B.

 

 

Zaletą tego rozwiązania jest możliwość integracji z ponad 900 aplikacjami, takimi jak Zapier, WordPress, HubSpot, Marketo, Salesforce, Campaign Monitor i MailChimp. Unbounce twierdzi, że jego klientami są takie firmy jak: The New York Times, Shopify Plus, World Vision, New Balance i Hootsuite.

Sprawdź również:  Prospecting w sprzedaży - Co to jest i jakie techniki stosuje

Szablony: https://unbounce.com/landing-page-templates/

 

Getresponse.pl – Nowy, ulepszony kreator landing page

To kolejna propozycja platformy, dzięki której zbudujesz profesjonalny landing page w kilka kliknięć (nawet, jeśli nie znasz się na designie). Strony lądowania od GetResponse pozwolą Ci na zbudowanie bazy kontaktów, oferowanie dodatkowych treści, w konsekwencji, pozyskiwanie leadów wysokiej jakości. Wypromujesz i sprzedasz produkty, skorzystasz z gotowych lejków sprzedażowych, aby dodać produkty lub usługi na stronę. Dzięki rozwiniętej funkcjonalności wypromujesz także własne webinary, pozyskasz ruch na stronie rejestracji czy przyciągniesz tłumy na dowolne wydarzenie online.

Podobnie jak w pozostałych rozwiązaniach, GetResponse proponuje użycie gotowych, responsywnych szablonów, zaprojektowanych z myślą o wysokiej konwersji. Możliwe jest korzystanie z wbudowanego edytora grafik oraz wypełnienie strony profesjonalnymi zdjęciami z serwisu Shutterstock i gifami z Giphy.

 

 

Do dyspozycji mamy także moduł analityczny, pozwalający śledzić skuteczność swoich landing pages oraz prowadzenie testów A/B, tak aby znaleźć najskuteczniejsze treści i design. GetResponse zapewnia, że średnia konwersja ich landing pages to 5,86%. Możliwie jest tu także automatycznie importowanie produktów i usług z Etsy, Stripe, Shopify, BigCommerce, Magento, WooCommerce i PrestaShop.

 

Wix.com – Stwórz profesjonalną stronę internetową

Wix stał się dość dobrze znany w ciągu ostatnich kilku lat, częściowo dzięki ogromnym kampaniom marketingowym z udziałem takich gwiazd jak Heidi Klum, Jason Statham i Gal Gadot, lepiej znanej jako Wonder Woman. Ale zacznijmy od podstaw. Obecnie Wix jest największym graczem w dziedzinie tworzenia witryn internetowych i obsługuje aż 160 milionów witryn.

Wix oferuje doskonały program do tworzenia małych witryn (w tym również landing page) typu „przeciągnij i upuść”. Dostępnych jest 100 darmowych szablonów. Wix zapewnia własny hosting, a także nazwy domen (bezpłatne i płatne). App Market ułatwia dodawanie dodatkowych funkcji, takich jak galerie zdjęć lub moduły e-commerce.

 

 

Rozwiązanie Wix.com przeznaczone jest głównie dla małych firm, restauracji, sklepów internetowych i artystów, takich jak muzycy i fotografowie. Design i szablony stron zoptymalizowane są pod kątem urządzeń mobilnych. W pewnym sensie można porównać Wix do domu z prefabrykatów: podstawowa struktura już istnieje i nie można jej zmienić. Możesz jednak pomalować ściany według własnego uznania (czyli wybrać ładny motyw) i dodać ulubione meble (galerie zdjęć i inne aplikacje).

Szablony: https://pl.wix.com/website/templates/html/landing-pages

 

Dedykowany projekt i realizacja landing page „po swojemu”

W czasach, kiedy nie było jeszcze gotowych platform, które umożliwiały tworzenie stron w kilka kliknięć, projekty landing page realizowało się od podstaw. Co to oznacza? Proces projektowania zaczynał się od budowy makiety strony lądowania, następnie grafik na jej podstawie, przygotowywał gotowy design graficzny. Zaakceptowany projekt trafiał w ręce koderów, którzy zmieniali obraz w gotowy kod HTML i CSS oraz przygotowywali system do zarządzania treścią na landing page, zwany CMS (z. ang. content management system).

 

 

Ta opcja cały czas jest dostępna, aczkolwiek warto wspomnieć o jej zaletach jak również wadach. Główna zaleta, to oczywiście dedykowany projekt graficzny, czyli możliwość wypracowania grafiki pod nasze sprecyzowane oczekiwania. Ten proces trwa, ale wieńczy go idealny skrojony na miarę, wygląd landing page, który w 100% odpowiada naszym wymaganiom. Minusem tego rozwiązania jest czas potrzebny na uruchomienie gotowej strony docelowej (zazwyczaj od dwóch do kilku tygodni) oraz koszty (od kilkuset do kilku tysięcy złotych). W tej cenie, mamy jednak stronę, która spełnia nasze oczekiwania oraz przystosowana jest do naszej firmowej identyfikacji.

Rozwiązań, kreatorów, platform, które pomogą zaprojektować nam sprzedażowy landing page jest oczywiście znacznie więcej. Wybraliśmy kilka najpopularniejszych, które naszym zdaniem zasługują na uwagę. Sugerujemy jednak, żeby rozważyć wszystkie możliwe opcje, zarówno pod kątem kosztów, możliwości graficznych oraz funkcjonalności.

 

3. Przykłady skutecznych landing page – 6 inspiracji

Mimo, że wiele stron landing page wygląda zupełnie inaczej i wykorzystuje różne strategie przyciągania odbiorców, wszystkie służą jednemu głównemu celowi. Strony docelowe umożliwiają odwiedzającym przejście do następnego etapu w podróży zakupowej.

Zamiast działać jako podstawowa reklama, która pokazuje klientowi produkt, strona docelowa ma na celu zaangażowanie i stworzenie zadowolenia klienta, oferując mu coś, co odnosi się do produktu lub branży firmy. Kiedy więc wypełni formularz i np. otrzymają nagrodę w postaci ciekawych treści, może jeszcze bardziej zaufać Twojej marce i ostatecznie zostać klientem.

 

 

Nie sposób podać przykłady wszystkich dobrze zaprojektowanych i skutecznych landing page. To tak, jakbyśmy w jednym miejscu mieli stworzyć listę wszystkich stron internetowych. Podpowiemy jednak, gdzie my szukamy inspiracji przy ich tworzeniu i jakimi technikami sprawdzamy najlepsze rozwiązania.

Oto garść 6 sprawdzonych wskazówek, jak znaleźć przykłady landing page i dopasować je do własnych wymagań:

  1. Wyszukiwarka Google – daje nam możliwość wyszukania stron, które prezentują ciekawe zestawienia najlepszych landing page. Jak szukać? Proponujemy frazy: „landing page examples”, „landing page template”, “landing page design”, “landing page gallery”. W wynikach otrzymamy takie strony jak np.: https://instapage.com/blog/landing-page-examples – (110 przykładów stron lądowania z podziałem na różne kategorie).
  2. Dedykowane galerie stron lądowania np. https://www.landingfolio.com/ czy https://onepagelove.com/inspiration/landing-page
  3. Markety szablonów – wspomniany już wcześniej ThemeForest (jeden z największych marketplace’ów z szablonami stron internetowych, nie tylko dla WordPress, ale także wielu innych platform zarządzania treścią). Potężna dawka inspiracji: https://themeforest.net/search/landing%20page – 6496 produktów (samych grafik, gotowych szablonów, generatorów, elementów marketingowych związanych ze słowem „landing page”).
  4. Strony wspomnianych wcześniej platform do budowy landing page, które nie tylko zawierają gotowe szablony, ale również wpisy blogowe, które na czynniki pierwsze rozkładają anatomię budowy stron lądowania.
  5. Pinterest – jako ogromny zbiór grafik, przykładów, designu oraz zajawek artykułów związanych z landing page: https://pl.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=landing%20page
  6. Behance – galeria prac najlepszych na świecie grafików, którzy publikują swoje projekty, także te związane z landing page: https://www.behance.net/search?search=landing%20page

 

4. Cena landing page, czyli kilka słów o kosztach

Dokładnie jak w przypadku budowy standardowej strony internetowej (landing page jest w końcu jej określoną odmianą), pytanie o koszty sprowadza się do stwierdzenia „to zależy”. Stworzenie strony sprzedażowej może nas równie dobrze kosztować 0 złotych, a w najgorszym przypadku, kilka tysięcy. No właśnie, co powinniśmy brać pod uwagę szacując cenę budowy strony lądowania i dlaczego, trudno będzie osiągnąć efekt „Szybko, tanio, dobrze”. Przygotowaliśmy kilka wariantów:

  • Wolno, tanio i dobrze – to sytuacja, w której Ty sam musisz zająć się stworzeniem landing page i polegać na własnych umiejętnościach (częściowo graficznych oraz tych, które dotyczą obsługi gotowych kreatorów lub takich systemów jak WordPress). Opcja w cenie za 0 złotych (przy założeniu, że wyceniasz swój czas na taką samą kwotę) to zainstalowanie na darmowym serwerze WordPressa i znalezienie darmowego szablonu, który wdrożysz i uruchomisz we własnym zakresie. Alternatywą będzie skorzystanie z gotowego kreatora (pisaliśmy o nich wcześniej) i „wyklikanie” szablonu. Cennik zaczyna się zwykle od ok. 99 zł za miesiąc.
  • Szybko, drogo i dobrze – to opcja dla użytkowników z grubszym portfelem, którzy decydują się na wsparcie zewnętrznej firmy np. agencji interaktywnej, która od zera przeprowadzi ich przez proces tworzenia landing page. Dobra wiadomość jest taka, że w tym przypadku Twoja rola sprowadza się do udzielania opinii, oceny i ostatecznie zaakceptowania całego projektu. Gorsza to ta, że minimalna cena projektu zaczyna się od 1500 zł netto. Górnej granicy kosztowej nie ma (zależy od stopnia zaawansowania i funkcjonalności projektu).
  • Szybko, tanio i niekoniecznie dobrze – tutaj z pomocą przychodzą nam ponownie gotowe kreatory. Nie mając umiejętności graficznych będziesz skazany na wybór gotowego szablonu, który oferuje dana platforma. Jesteś w stanie „wyklikać” go dość szybko, ale umówmy się, efekt nie będzie piorunujący. Niektóre z tych rozwiązań oferowane są za darmo lub w minimalnych budżetach cenie 17 zł za miesiąc (Wix).
Sprawdź również:  Jak zwiększyć sprzedaż - 7 skutecznych pomysłów na zwiększenie sprzedaży

 

5. Zasady i dobre praktyki tworzenia landing page

Celem skutecznego i sprzedażowego landing page jest zawsze konwersja, a więc wykonanie czynności, dla której strona docelowa została stworzona (wypełnienie formularza, kliknięcie przycisku „kup teraz” itp.). Zasady tworzenia będą się więc skupiać wokół realizacji tego celu. Warto jednak zaznaczyć, że przewagą landing page nad np. stroną firmową jest fakt, że można dowolnie ją zmieniać, testować i optymalizować.

Zasadą numer 0, naszym zdaniem najważniejszą i ponad pozostałymi wskazówkami jest właśnie testowanie. Odłóż na bok własne przekonania oraz opinię Pani z sekretariatu i daj zadecydować liczbom, wskaźnikom oraz statystyce. Po pierwsze, a w zasadzie przede wszystkim … TESTUJ! Tytuły, pola formularza, claimy, call to action, grafiki, zdjęcia osób, układy i strukturę landing page.

 

Zasada 1: Uprość to

Projekt strony docelowej powinien być prosty i przejrzysty, aby uniknąć dezorientacji i rozpraszania użytkowników. Nie przesadzaj z ilością treści, wystarczy podać minimum informacji, aby odwiedzający wiedzieli, co otrzymują i czy trafili w odpowiednie miejsce. To samo dotyczy formularzy: nie przesadzaj i nie proś o zbyt wiele danych osobowych. Zacznij od trzymania się podstaw – imienia i nazwiska, adresu e-mail, branży i firmy – i używaj inteligentnych formularzy, aby nie pytać o informacje, które już masz.

 

Zasada 2: Pisz językiem klientów

Częścią wspomnianej wcześniej prostoty jest mówienie językiem potencjalnych klientów. Strony docelowe pełne żargonu, frazesów lub skomplikowanego języka wprawiają użytkowników w zakłopotanie. Agresywny język może również wzbudzić podejrzenia odwiedzających wobec nachalnej sprzedaży, co może oznaczać, że nie przekonają się do wykonania określonego działania.

Zacznij od przyciągającego uwagę nagłówka, który zmusza odwiedzających do zatrzymania się i rozważenia Twojej propozycji. Zoptymalizuj opisy i wyróżniki Twojej oferty. Im prościej przekażesz niezbędne informacje, tym łatwiej osiągniesz zakładaną konwersję!

 

Zasada 3: Wykorzystaj zdjęcia oraz video

Chociaż chwytliwe nagłówki i odpowiednia treść przyciągają odwiedzających, mogą nie wystarczyć, aby utrzymać zainteresowanie. Aby zapewnić odpowiednie zaangażowanie odwiedzających i zwiększyć ich wrażenia, dołącz film, obraz lub jedno i drugie. W rzeczywistości używanie filmów na stronach docelowych może zwiększyć konwersje o 80%!

 

Zasada 4: Usuń menu oraz całą nawigację

Twoja strona docelowa ma dwa zadania: przedstawić ofertę i zdobyć leada. Mając to na uwadze, ważne jest, aby wyeliminować wszelkie elementy rozpraszające, które mogą powodować błądzenie użytkowników – w tym pasek nawigacyjny witryny i inne linki, które mogą odesłać ich w miejsce niezwiązane z landing page. Nie mając dokąd pójść, odwiedzający skupią się na aktualnej ofercie.

 

Zasada 5: Nie zapomnij o urządzeniach mobilnych

Większość ludzi używa smartfonów i innych urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu, a nie komputerów, dlatego strony docelowe zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych mają kluczowe znaczenie dla uzyskania konwersji. Pomyśl gdzie i kiedy wyświetli się Twoją reklama, którą przyciągniesz ruch do landing page. Załóż, że przynajmniej w 50% przypadków będzie to któreś z urządzeń mobilnych. Czy chcesz zatem pominąć połowę szans na wygenerowanie leada? Bałagan z nieodpowiednio wyświetlającymi się formularzami, opisami, filmami może skutecznie odstraszyć Twoich potencjalnych klientów.

 

Zasada 6: Rozważ wykorzystanie ChatBot’a

Konwersacyjne strony docelowe z zaangażowaniem chatbota stają się coraz bardziej popularne jako alternatywa dla stron opartych na formularzach. Wielu odwiedzających woli ułatwić sobie ścieżkę decyzyjną rozmawiając w pierwszej kolejności z dedykowaną Twojej ofercie osobą. Z drugie strony, chatboty są dość dyskretnym sposobem gromadzenia informacji kwalifikujących się klientów i zwiększania współczynników konwersji.

 

6. Jak napełnić landing page nowymi leadami

Aby strona docelowa działała, musisz zapewnić jej ciągły ruch odwiedzających. Na szczęście jest tu wiele opcji, ale przyjrzyjmy się kilku najbardziej kalorycznym źródłom ruchu na landing page, które odpowiadają za generowanie jakościowych leadów.

 

Ruch z płatnych wyników wyszukiwania

Większość wyszukiwarek jak np. Google udostępnia możliwość wykupienia płatnych reklam. Kiedy potencjalny klient szuka wybranego produktu lub usługi, otrzymuje sponsorowany wynik (reklamę), który zazwyczaj znajduje się na górze strony, ponad naturalnymi wynikami.

W przeciwieństwie do innych wyników na stronie, reklamy płatne za kliknięcie są przygotowywane i opłacane przez marketerów. Co najważniejsze, podczas tworzenia reklamy można wybrać, dokąd dany link poprowadzi użytkownika. To właśnie w tym momencie najlepiej przekierować użytkowników do landing page. Utworzona strona docelowa będzie zawsze lepiej pasować do tekstu reklamy i zawierać wyraźne wezwanie do działania (przekłada się to również na koszty za kliknięcie).

 

Płatny ruch społecznościowy

Wyświetlanie reklam w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn, to świetny sposób na dotarcie do osób i społeczności, które będą szczególnie zainteresowane Twoją marką.

Zamiast osób wyszukujących dane słowo kluczowe związane z Twoim produktem czy usługą, możesz reklamować się osobom, które np. interesują się tematyką powiązaną z Twoją marką. Piękno polega na tym, że możesz nawiązać kontakt z klientami, zanim zaczną szukać Twojego produktu – lub zanim go zechcą!

Oprócz oferowania zaawansowanych funkcji kierowania reklam, każdy kanał społecznościowy ma swoją własną charakterystykę. Na przykład Instagram sprawdza się dobrze w przypadku produktów i marek lifestyle’owych o silnej atrakcyjności wizualnej. Z drugiej strony reklamodawcy B2B wolą korzystać z LinkedIn, aby dotrzeć do specjalistów pracujących w określonych branżach, na określonych stanowiskach.

 

Kampanie e-mailowe

E-mail marketing jest często reklamowany jako najskuteczniejszy kanał ze względu na jego ogromny zasięg (i niskie koszty) w porównaniu z innymi platformami. Badanie przeprowadzone w 2018 roku przez Radicati Group przewiduje, że do 2022 roku liczba użytkowników poczty e-mail wzrośnie do 4,2 miliarda. To ponad połowa naszej planety!

Potężne połączenie e-maili i stron landing page może służyć zarówno do pielęgnowania istniejących relacji z klientami, jak i do nawiązywania tych nowych. Po utworzeniu listy kontaktów, starannie przygotowany e-mail pozwala zachęcić potencjalnych klientów swoją ofertą, podczas gdy strona lądowania informuje o szczegółach oferty i kieruje odwiedzających do działania.

 

Bezpłatny ruch związany z wyszukiwaniem

Termin „ruch organiczny” odnosi się do wszystkich odwiedzających, którzy pochodzą z bezpłatnego źródła – takiego jak dolna połowa wyników wyszukiwania np. w Google (SERP – Search engine result page). Tworząc atrakcyjne i przemyślane treści w swojej witrynie lub na stronach docelowych, możesz zapewnić, że Twoja firma będzie częściej pojawiać się w naturalnych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja w rankingu treści, tym więcej odwiedzin landing page.

Nazywanie tego rodzaju ruchu „nieopłaconym” jest jednak trochę mylące. Nie oznacza to, że nie ma czasu i pieniędzy zainwestowanych w pozycję w rankingu. Jest cała grupa profesjonalistów, których zadaniem jest wyciskanie jak największego ruchu organicznego z Google poprzez połączenie starannej strategii, wiedzy technicznej i genialnego tworzenia treści. To w skrócie optymalizacja wyszukiwarek (SEO – Search engine optimization).

 

Podziel się z nami swomi uwagami i komentarzami na temat tworzenia landing page. Jakie są Twoje doświadczenia w tym zakresie? Które praktyki sprawdziły się w wypadku Twojej firmy najlepiej? A może korzystasz z ciekawych źrodeł, które mogłyby podpowiedzieć innym użytkownikom, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia kolejnych stron docelowych? Zapraszamy do dyskusji.


  • 11
    Udostępnienia
Przewiń do góry