Generowanie lead'ów w Poznaniu

Prowadzisz firmę na terenie Poznania? Szukasz nowych okazji biznesowych, leadów sprzedażowych, szans na zwiększenie liczby klientów Twoich usług i produktów? Skontaktuj się z nami.

Generowanie leadów jest jednym z efektywniejszych sposobów sprzedawców na pozyskiwanie klientów i wzrost efektywności sprzedaży. Dobrze przygotowany proces generowania leadów pozwala na zaoszczędzenie czasu, trafienie bezpośrednio do zainteresowanej produktem grupy odbiorców i oszacowanie ich gotowości do nabycia konkretnego towaru w przyszłości. 

W artykule zostanie wyjaśniona niejednoznaczna definicja słowa “lead” oraz jak wygląda generowanie leadów na przykładzie Poznania, z uwzględnieniem sytuacji makroekonomicznej i dominujących na rynku firm. 

Słowo lead z braku istnienia dosłownego polskiego odpowiednika jest często tłumaczone jako potencjalny klient. Jest to jednak zbyt ogólna definicja, bo w rzeczywistości lead to tylko ta grupa klientów, która w sposób realny będzie wpływać na wzrost efektywności sprzedaży. Należy pamiętać, że lead to nie każdy, kto wziął udział w wypełnieniu formularza rejestracyjnego, bo takie postrzeganie definicji może wpłynąć na nieścisłości w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Nie zawsze musi być to pojedyncza osobą czy firma. W przypadku procesów zakupu B2B lead może być określoną sytuacją, w której firma potrzebuje naszego produktu lub tę rolę może pełnić cały komitet zakupowy. Definicja lead lub sposobu generowania leadów sprzedażowych zawsze będzie różnić się w zależności od danej firmy i oferowanego produktu, jednak jej wyraźne sformułowanie ma ogromne znaczenie na przebieg transakcji pomiędzy sprzedawcą a kupującym. 

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW? 
SZUKASZ OFERTY GENEROWANIA LEAD’ÓW DLA SWOJEJ FIRMY?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

    Jak zatem wygenerować lead? Generowanie leadów polega na pozyskaniu kwalifikowanych klientów (dzięki zgromadzonym danym kontaktowym) oraz przekonaniu ich do kupna, jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży, w taki sposób aby zwiększyć efektywność danej firmy. 

    Istnieją 4 podstawowe etapy lead generation, a mianowicie: 

    1. Opis produktu, usługi, którą oferujesz potencjalnym klientom
    2. Zachęcenie użytkownika do skorzystania z twojej oferty i przekierowanie go na konkretną stronę, gdzie będzie mógł skorzystać z oferty
    3. Konkretna strona – inaczej strona docelowa, która zawiera ofertę oraz formularz, za pomocą którego potencjalny klient zostawi swoje dane kontaktowe
    4. Formularz, dzięki któremu zyskujemy informacje na temat leadu 

    Szukasz jakościowych lead’ów dla swojej firmy? Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą.

    10 najpotężniejszych firm w Poznaniu:

    1) Eurocash
    2) Volkswagen Poznań
    3) Enea
    4) Volkswagen Group Polska
    5) Żabka Polska Spółka
    6) GlaxoSmithKline Pharmaceuticals
    7) Transgourmet Polska
    8) Kompania Piwowarska
    9) Komputronik
    10) Piotr i Paweł

    Sytuacja makroekonomiczna Poznania

    Poznań z roku na rok staje się coraz bardziej przyjaznym i bezpiecznym dla jego mieszkańców miastem. Należy do jednych z najpopularniejszych polskich miast i wciąż zyskuje coraz większą rozpoznawalność wśród rodaków i cudzoziemców. Poznań stawia na wpieranie kreatywności i przedsiębiorczości, oraz na pomysłowe wykorzystywanie ze swojego dziedzictwa kulturowego oraz bogatej historii. 

    Na koniec 2018 roku liczba ludności w Poznaniu wynosiła ponad 536 tysięcy, co stanowiło aż 15,4% wszystkich mieszkańców Wielkopolski. Przeciętny poziom zatrudnienia w sektorze przedsiębiorstw wyniósł 165,5 tys. osób i przewyższył ubiegły rok statystyczny. W skali województwa wielkopolskiego średnie zatrudnienie w mieście stanowiło aż 21%, a stopa bezrobocia była najniższa. Wynagrodzenie brutto poznaniaków było wyższe aż od 23% w porównaniu do średniej płacy w Wielkopolsce. Dochody budżetu Poznania wyniosły prawie 1045 mln zł, czyli około 28% planu rocznego. Zaplanowane w budżecie wydatki zamknęły się na kwocie 870,2 mln zł, a rozdysponowana kwota wyniosła o ok. 17% mniej niż uzyskane dochody.  

    Nieznacznemu pogorszeniu uległy podstawowe wskaźniki finansowe i ekonomiczne przedsiębiorstw niefinansowych. W 2018 roku wzrosła wartość produkcji sprzedanej przemysłu w porównaniu do ubiegłego roku. W skali województwa wielkopolskiego produkcja sprzedana w Poznaniu stanowiła ponad 25%. Znacznie wzrosły przychody ze sprzedaży wyrobów i usług w budownictwie, gdzie produkcja budowlano-montażowa stanowiła 42,9% produkcji sprzedanej budownictwa.  Znaczny wzrost sprzedaży w Poznaniu odnotowano również w takich branżach jak transport i gospodarka magazynowa, sprzedaż detaliczna i hurtowa.

    Poznań w ciągu kilku ostatnich lat może się pochwalić również wzrostem oddanych do użytkowania mieszkań. W strukturze mieszkań dominowały budynki przeznaczone na sprzedaż i wynajem, które wynoszą 82,7% ogółu mieszkań. W I kwartale 2018 roku 14,8 tys. mieszkańców Poznania skorzystało ze świadczeń pomocy środowiskowej, której łączna wypłacona wartość stanowiła aż 16,5 mln zł. W Poznaniu widać również wzrost znaczenia branży turystycznej, gdzie na samym początku roku z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 203,4 tys. turystów, którym udzielono 323,2 tys. noclegów, czyli aż o 37,3 % niż w ubiegłym roku statystycznym.

    Kwalifikowane lead’y bezpośrednio do Twojej skrzynki mailowej. Sprawdź.

    10 pomysłów na biznes, który wypali w Poznaniu

    W obecnych czasach rynek ewoluuje z roku na roku. Ma na to wpływ szybki postęp nowoczesnych technologii, migracje ludności, oddziaływanie social mediów i wiele innych czynników. Poniżej została przedstawiona subiektywna lista biznesów, które mogą dobrze sprawdzić się w Poznaniu. 

    1) Sprzątanie – firma porządkowa w tak dużym mieście jak Poznań może przynieść dużo korzyści. Powstaje coraz więcej dużych korporacji, w których do utrzymania czystości potrzeba czasem nawet kilkunastu pracowników. Zwykli ludzie mają coraz mniej czasu, więc często szukają osoby do pomocy w posprzątaniu swojego zakątka. Przy dobrze opracowanym planie działania i wysokiej dokładności świadczonych usług firma szybko może stać się rozpoznawana i polecana wśród mieszkańców. 

    2) Sklep Zero Waste – ze względu na negatywne zmiany zachodzące w klimacie ideologia Zero Waste staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Duże miasta, takie jak Poznań, są idealnym miejscem na otworzenie biznesu związanego z ekologicznymi rozwiązaniami. Jedzenie na wagę do własnych pudełek, bawełniane woreczki na owoce i warzywa czy wielorazowe kubki na wynos. Pomysłów jest mnóstwo, a zainteresowanych tematem coraz więcej.

    3) Tłumacz – przy dobrej znajomości języków obcych, warto pomyśleć nad uzyskaniem odpowiednich kwalifikacji i zostaniu tłumaczem. Poznań charakteryzuje się dużym przepływem zagranicznych turystów oraz stale zamieszkujących go cudzoziemców, którzy mogą potrzebować fachowej pomocy w tłumaczeniu różnych dokumentów. Wiele dużych firm zatrudniających obcokrajowców podejmuje chętnie długookresowe współprace z tłumaczami. Jeżeli władasz biegle niepopularnym w Polsce językiem, Twoje szanse na efektywny biznes w tej dziedzinie są jeszcze większe. 

    4) Dom ślubny – ślub i wesele często wiąże się z ogromnym stresem. Każde narzeczeństwo chce zaplanować wszystko jak najlepiej, jednak wymaga to dużo czasu i poświęcenia. 

    Firma, która zajmie się wszystkim, od rezerwacji sali, wybór jedzenia, aż po plan wesela, może być świetnym rozwiązaniem dla zapracowanych przyszłych małżonków. W Polsce tego typu usługi zaczynają się dopiero pojawiać, ale otwarcie takiego punktu w Poznaniu może wzbudzić duże zainteresowanie. 

    5) Food truck’i – smaczna, szybkie jedzenie w drodze do pracy czy na uczelnie. Nie wymaga dużego nakładu środków, a przy ciekawym, nieszablonowym pomyśle może stanowić furorę wśród głodnych poznaniaków. 

    6) Domy kultury – miejsca, które na nowo przeżywają rozkwit. Zarówno młodzież, jak i seniorzy, bardzo chętnie uczęszczają na różnego typu twórcze zajęcia. Gra na instrumencie, amatorski teatr, malowanie na szkle – pomysłów jest mnóstwo, tak jak i chętnych. 

    7) Architekt wnętrz – często zachwycamy się pięknymi zdjęciami mieszkań w katalogach, jednak pomysł na urządzenie wnętrza a jego wykonanie często mają ze sobą niewiele wspólnego. Skorzystanie z pomocy profesjonalisty pozwoli oszczędzić dużo czasu, pieniędzy i nerwów.

    8) Studio fotograficzne – większość osób marzy, aby móc pochwalić się profesjonalną sesją zdjęciową. Bardziej kreatywni mogą stworzyć punkt specjalizujący się w ściśle określonym rodzaju fotografii, np. niemowląt czy zwierząt, ale nawet na zdjęcia do dokumentów cały czas jest popyt, tym bardziej w Poznaniu.

    9) Zostanie franczyzobiorcą – im popularniejsza marka, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu. Jest to dobry pomysł na biznes dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie jeszcze zaczynać od zera.

    10) Usługi consultingowe – szybka i efektywna pomoc u specjalisty. Consulting staje się coraz bardziej popularny i może mieć wiele odsłon. Cenna porada, która pomoże w lepszym funkcjonowaniu firmy, może być cenniejsze niż każde pieniądze.

    Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

    Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

    Scroll to Top