Kampanie płatne PPC

Kampanie Facebook Ads i Google Ads to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi służących generowaniu leadów. Docieramy do Twoich klientów dzięki precyzyjnie targetowanym kampaniom.

Płatne kampanie PPC (z ang. Pay Per Click) to aktualnie nieodłączny element strategii marketingowej niemal każdej firmy. Dzięki płatnym reklamom Google Ads możliwe jest promowanie strony internetowej firmy, jej produktów i usług, bezpośrednio w wyszukiwarce. 

Czyli w miejscu, w którym najczęściej użytkownicy poszukują informacji o potrzebnych im produktach. Po części na tej samej zasadzie działają reklamy Facebook Ads, jednak w ich przypadku reklamodawca może wybrać jeden z dwóch systemów rozliczania. Można płacić w systemie PPC lub za wyświetlenie promowanej treści określonej ilości użytkowników. W przypadku Facebook Ads reklamy wyświetlane są konkretnym osobom na podstawie dopasowania do kryteriów takich jak zainteresowania i czynniki demograficzne.

%
Polaków korzysta z wyszukiwarki Google
mld.
Wyszukiwań dokonywanych jest w Google każdego dnia
mld.
Użytkowników odwiedza co miesiąc Facebook'a
mln.
W I kwartale 2019 klienci zainwestowali w reklamy FB

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DZIĘKI GENEROWANIU LEAD’ÓW?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

    Kampanie płatne PPC (Google Ads i Facebook Ads) w generowaniu leadów

    Generowanie leadów sprzedażowych to główne zadanie reklamy w wyszukiwarce. Google Ads jest najpopularniejszym w Polsce systemem reklamy PPC. Dobrze zaprojektowana kampania pozwala dostarczyć informacje o produktach i usługach dokładnie tym osobom, które ich potrzebują. Tego typu reklama jest daleka od nachalnych komunikatów reklamowych, które i tak są niezauważane przez użytkowników lub powodują ich zdenerwowanie. Reklama w postaci linku sponsorowanego, powiązanego z konkretnymi słowami kluczowymi, to pomoc i podsunięcie użytkownikom rozwiązania, którego sami szukają. 

    Kampanie płatne PPC - Co dokładnie robimy

    Dobór grupy odbiorców

    Starannie wyselekcjonowana grupa klientów, do której kierujemy komunikację

    Projekt kampanii PPC

    Przygotowanie haseł reklamowych, stworzenie materiałów graficznych

    Uruchomienie kampanii PPC

    Wdrożenie wszystkich założeń oraz przygotowanych materiałów 

    Optymalizacja kampanii PPC

    Dobór odpowiednich reklam oraz haseł reklamowych gwarantujących skuteczność

    Kontakt z lead'ami

    Aktywna komunikacja z klientami, którzy wyrazili chęć skorzystania z oferty czy nawiązania kontaktu

    Monitoring i raportowanie

    Monitorowanie efektów, testy A/B, przygotowanie raportu i dostępu do pozyskanych leadów

    Stronę można promować w formie płatnych linków lub banerów. Reklama PPC jest elastyczna i efektywna, a reklamodawca ponosi koszty tylko w momencie, gdy użytkownik wyszukiwarki kliknie w reklamę. Tak korzystne warunki sprawiają, że jest to jedna z najczęściej i najchętniej wybieranych metod promowania w sieci. Odpowiednie skonstruowanie promowanej treści oraz ustawienie parametrów reklamy daje świetne efekty w postaci konwersji. Outsourcing sprzedaży w tym przypadku jest rozwiązaniem nie tylko wygodnym i oszczędzającym czas, ale także metodą maksymalizacji efektywności wykorzystania budżetu reklamowego. Odpowiednie dopasowanie parametrów reklamy zapobiega „przepaleniu” budżetu przez bezwartościowe kliknięcia, nieprowadzące do sprzedaży. 

    Pozyskiwanie klientów przy pomocy Facebook Ads jest równie skuteczną metodą reklamy. Według najnowszych danych Facebook nadal jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie. Zarejestrowanych jest na nim 2,271 mld użytkowników. 

    To ogromna publiczność, do której można dotrzeć dzięki Facebook Ads. Dzięki funkcji, jaką pełni serwis społecznościowy i ogromnej ilości informacji udostępnianych przez jego użytkowników (np. dane demograficzne, zainteresowania, poglądy) największym atutem Facebook Ads jest możliwość dokładnego targetowania przekazu. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dopasowanie grupy odbiorców przekazu. Cele reklamy mogą być różne, jednak każdy z nich można zaklasyfikować do jednej z trzech, głównych grup: konwersja, działanie lub świadomość. 

    Jakie są efekty i dlaczego warto

    Każdy projektant produktów i usług w pierwszej kolejności musi zastanowić się nad tym, jakie potrzeby będą one zaspakajać. Użytkownicy internetu poszukują produktów, które rozwiązują ich konkretne problemy lub w określony sposób ułatwiają funkcjonowanie. Tak samo, jak nie ma lepszego produktu, niż ten, który jest dla użytkownika przydatny, nie ma lepszej reklamy, która jest spersonalizowanym przekazem, który prezentuje potrzebne odbiorcy rozwiązania. Właśnie takim typem przekazu są reklamy typu PPC. 

    Efektem dostarczenia użytkownikowi rozwiązania jego problemu jest nie tylko sprzedaż. Skutki wykorzystania w kampanii narzędzi takich jak Google Ads czy Facebook Ads to nie tylko zysk finansowy, ale również budowanie pozytywnego wizerunku reklamodawcy, jako firmy, dostarczającej rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb odbiorcy. 

    Niewątpliwą zaletą reklam PPC jest szybkość ich działania. Linki sponsorowane „wyciągają” stronę na sam szczyt listy wyszukiwania, podczas gdy na efekty bezpłatnych działań SEO trzeba czekać nierzadko nawet kilka miesięcy.

    Często zadawane pytania

    Płatne kampanie PPC to aktualnie jedna z najskuteczniejszych dostępnych form reklamy. Na ich skuteczność wpływa przede wszystkim możliwość dokładnego targetowania grupy docelowej. Odpowiednie skonfigurowanie reklamy wpływa na maksymalizację generowania leadów sprzedażowych przy jednoczesnym minimalizowaniu nakładów finansowych i unikaniu zjawiska „przepalania” budżetu reklamowego.

    Wraz z wprowadzeniem Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) zarówno Google, jak i Facebook zaktualizowały swoje regulaminy i wprowadziły rozwiązania, które mają chronić dane użytkowników. Przede wszystkim użytkownicy informowani są o tym, że udostępniane przez nich dane, będą wykorzystywane do celów marketingowych. Oczywiście obie firmy wprowadziły rozbudowane systemy i regulacje, które pomogły wdrożyć RODO w życie. 

    Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

    Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

    Przewiń do góry