fbpx

Cold mailing

Cold mailing tu jedno z najbardziej znanych i podstawowych narz臋dzi s艂u偶膮cych generowaniu lead贸w. Docieramy do Twoich klient贸w w spersonalizowany spos贸b.

Cold e-mail to wst臋pna wiadomo艣膰 e-mail, kt贸ra jest wysy艂ana do odbiorcy w celu uzyskania korzy艣ci pod k膮tem sprzeda偶y, mo偶liwo艣ci nawi膮zania wsp贸艂pracy lub innych benefit贸w dla obu stron, zar贸wno nadawcy jak i odbiorcy.

Kr贸tko m贸wi膮c, kiedy wysy艂amy wiadomo艣膰 e-mail do osoby, kt贸rej jeszcze nie znamy, z jakiego艣 konkretnego powodu, wysy艂amy wiadomo艣ci typu cold mail. Ponadto, e-mailing 鈥瀗a zimno鈥 nie ogranicza si臋 tylko do sprzeda偶y, istnieje kilka przyk艂ad贸w wiadomo艣ci e-mail, kt贸rych mo偶emy do艣wiadczy膰 i zobaczy膰 w naszym codziennym 偶yciu np. wys艂anie notki prasowej do redakcji.

Warto pami臋ta膰, 偶e skrzynka mailowa jest jednym z najcz臋艣ciej u偶ywanych przez nas narz臋dzi. Codziennie, niezale偶nie w jakich celach, zawodowych czy prywatnych korzystamy z niej w celu wymiany wiadomo艣ci z inymi osobami. To w艂a艣nie sprawia, 偶e cold mailing jest ca艂y czas najefektywniejsz膮 (pod k膮tem koszt贸w i otrzymywanych efekt贸w) form膮 dotarcia do potencjalnych klient贸w.

Cold e-mail jest jak rzutka rzucona w ciemno艣膰. Czasami mo偶e trafi膰 w cel, czasami niestety nie (w przypadku os贸b nie zainteresowanych, tym co mamy do powiedzenia). Wa偶ne jest jednak to, aby rzuci膰 rzutk膮 w odpowiedni spos贸b i zmaksymalizowa膰 szanse trafienia w dziesi膮tk臋. W hotLead pos艂ugujemy si臋 odpowiednimi narz臋dziami, praktykami, a przede wszystkim do艣wiadczeniem, kt贸re pozwala nam trafia膰 precyzyjnie w cel.

%
艢redni wska藕nik otwar膰 wiadomo艣ci (Open rate)
%
Os贸b sprawdza swoj膮 skrzynk臋 pocztow膮 ponad 5x dziennie
x
Bardziej efektywny ni偶 Facebook czy Twitter
na
10 os贸b woli rozmawia膰 mailowo ni偶 telefonicznie

CHCESZ POZYSKA膯 NOWYCH KLIENT脫W DZI臉KI GENEROWANIU LEAD’脫W?

Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 ze swoim doradc膮

Czy cold mailing i marketing oparty na wysy艂anych wiadomo艣ciach e-mail jest jeszcze efektywny? Przewiduje si臋, 偶e liczba e-maili wysy艂anych w ci膮gu najbli偶szych kilku lat b臋dzie si臋 mno偶y膰 i do roku 2022 mo偶e osi膮gn膮膰 333 miliardy e-maili dziennie. Milenium i decydenci biznesowi B2B maj膮 wci膮偶 obsesj臋 na punkcie poczty elektronicznej. Wed艂ug statystyk Forbesa Millenialsi woleliby otrzyma膰 wiadomo艣膰 e-mail w celach s艂u偶bowych ni偶 odebra膰 telefon. M贸wi si臋 r贸wnie偶, 偶e 34% millenials贸w denerwuje si臋, gdy otrzymuje e-mail promuj膮cy produkt, kt贸ry w danym momencie ich nie interesuje. To kolejny dow贸d na to, 偶e wys艂anie cold maila do w艂a艣ciwej osoby jest tak kluczowe.

Cold mailing - Co dok艂adnie robimy

Dob贸r grupy odbiorc贸w

Starannie wyselekcjonowana grupa klient贸w, do kt贸rej kierujemy komunikacj臋

Zbudowanie bazy mailowej

Jako艣ciowa baza danych, zawieraj膮ca wszystkie elementy pozwalaj膮ce na sukces kampanii

Zaprojektowanie kampanii

Stworzenie ci膮gu komunikacji, wiadomo艣ci follow-up, elementy gwarantuj膮ce konwersj臋

Wysy艂ka kampanii

Dob贸r dnia i godziny kampanii, gwarancja dostarczenia wiadomo艣ci do odbiorc贸w

Kontakt z lead'ami

Aktywna komunikacja z klientami, kt贸rzy wyrazili ch臋膰 skorzystania z oferty czy nawi膮zania kontaktu

Monitoring i raportowanie

Monitorowanie efekt贸w, testy A/B, przygotowanie raportu i dost臋pu do pozyskanych lead贸w

Istnieje kilka sposob贸w na to, aby cold mail nie zosta艂 odebrany jako SPAM i realnie zainteresowa艂 Twoich klient贸w. W hotLead.pl stosujemy je w ka偶dej kampanii, tylko dlatego osi膮gamy tak dobre wyniki.

Kr贸tko m贸wi膮c, kiedy wysy艂amy wiadomo艣膰 e-mail do osoby, kt贸rej jeszcze nie znamy, z jakiego艣 konkretnego powodu, wysy艂amy wiadomo艣ci typu cold mail. Ponadto, e-mailing 鈥瀗a zimno鈥 nie ogranicza si臋 tylko do sprzeda偶y, istnieje kilka przyk艂ad贸w wiadomo艣ci e-mail, kt贸rych mo偶emy do艣wiadczy膰 i zobaczy膰 w naszym codziennym 偶yciu np. wys艂anie notki prasowej do redakcji.

Temat wiadomo艣ci. Jest to czynnik, kt贸ry zadecyduje, czy dana osoba otworzy e-mail, czy nie. Jest to pierwszy kontakt z odbiorc膮 i powinien by膰 zaplanowany bardzo strategicznie. Sam pewnie wiesz po sobie, 偶e gdy temat wiadomo艣ci Ci臋 zaciekawi, po艂owa pracy jest zako艅czona.

Tre艣膰 wiadomo艣ci. Powinna by膰 kr贸tka, prosta i czytelna dla odbiorcy. Ludzka koncentracja i skupienie uwagi maleje tak szybko, jak rozwijaj膮ce si臋 technologie, kt贸re zmieniaj膮 nasze codzienne nawyki konsumpcyjne.

Personalizacja wiadomo艣ci czyli najwi臋kszy klucz do sukcesu. Kiedy kto艣, kogo pozna艂e艣, po d艂ugim czasie pami臋ta Twoje imi臋, dobrze si臋 czujesz? Ta sama psychologia dzia艂a r贸wnie偶 z e-mailami. Wolisz rozmawia膰 z osob膮, kt贸ra nazywa Ci臋 鈥濿itam,鈥 zamiast 鈥濵arku,鈥. W hotLead.pl zawsze pami臋tamy, aby przed wys艂aniem kampanii spersonalizowa膰 wiadomo艣ci e-mail.

Kontynuacja komunikacji czyli tzw. follow-up鈥檡. 80% sprzeda偶y wymaga co najmniej 5 pr贸b kontaktu. St膮d tak wa偶ne jest odowiednie zaprojektowanie kampanii, nie tylko w czasie, ale r贸wnie偶 w sposobie i cz臋stotliwo艣ci komunikacji. Dlaczego? W dzisiejszych czasach ludzie konsumuj膮 tak du偶o tre艣ci, szczeg贸lnie online, 偶e maj膮 coraz kr贸tsz膮 pami臋膰, a wi臋c potrzebuj膮 przypomnienia. Dzi臋ki nowoczesnym narz臋dziom do wysy艂ania wiadomo艣ci e-mail mo偶na zaplanowa膰 wysy艂k臋 w odpowiednich odst臋pach czasu.

Najbardziej optymalny czas na wysy艂anie wiadomo艣ci. S膮 dwa r贸偶ne aspekty, na kt贸re zwracamy uwag臋 podczas pracy nad ustawieniami kampanii, w kt贸rej liczymy na otrzymanie pozytywnej odpowiedzi. Pora dnia – po badaniu przeprowadzonym na ponad miliardach adres贸w e-mail wyniki pokaza艂y, 偶e najlepszy czas na wys艂anie e-maili to godzina ok. 10:00 przed po艂udniem. Bior膮c pod uwag臋, 偶e prawie 70% odpowiedzi przychodzi w ci膮gu 1 godziny, otrzymujesz naprawd臋 gor膮ce leady jeszcze tego samego dnia. Dzie艅 tygodnia 鈥 kiedy docieramy do kadry kierowniczej, wtorki i czwartki s膮 zazwyczaj postrzegane jako najlepsze dni na odpowiedzi w ca艂ym tygodniu.

Cz臋sto zadawane pytania

Nie. Opinia odno艣nie traktowania cold mailing jako spamu wzi臋艂a si臋 z przykrych do艣wiadcze艅 w艂a艣cicieli darmowych skrzynek pocztowych, kt贸rzy masowo otrzymywali graficzne wiadomo艣ci z produktami, kt贸rymi bardzo cz臋sto nie byli zainteresowani. Spersonalizowana wiadomo艣膰 od osoby, przedstawiaj膮cej si臋 z imienia i nazwiska, uzasadniaj膮ca ch臋膰 kontaktu i wyboru odbiorcy nie powinna by膰 traktowana jak niechciana poczta, a jako potencjalna korzy艣膰 biznesowa.

Przypomnijmy bardzo istotn膮 kwesti臋, mimo 偶e interpretacje bywaj膮 r贸偶ne, RODO dotyczy os贸b fizycznych, a nie firm i kontakt贸w biznesowych. RODO nie zabrania kontakt贸w z klientami, zbierania od nich danych, a tym bardziej zaprzestania jakichkolwiek praktyk marketingowych. Zak艂adamy przecie偶, 偶e komunikacja i cel wys艂ania wiadomo艣ci odbywa si臋 z korzy艣ci膮 dla samego odbiorcy. W hotLead, przy kampaniach skierowanych do os贸b z imienia i nazwiska, najwi臋ksz膮 uwag臋 zwracamy r贸wnie偶 na to, czy wys艂ana wiadomo艣膰 mo偶e zosta膰 potraktowana jako niezam贸wiona informacja handlow膮. W 艣wietle art. 10 ust. 1 ustawy z 18.07.2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮 zakazane jest przesy艂anie niezam贸wionej informacji handlowej, skierowanej do oznaczonego odbiorcy b臋d膮cego osob膮 fizyczn膮, za pomoc膮 艣rodk贸w komunikacji elektronicznej, w szczeg贸lno艣ci poczty elektronicznej. Dzia艂anie takie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepis贸w ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wynika to z art. 10 ust. 3 ustawy o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮.

Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

Um贸w si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 ze swoim doradc膮 i zacznij kampani臋 generowania lead贸w ju偶 dzisiaj

Przewi艅 do g贸ry