Cold mailing

Cold mailing tu jedno z najbardziej znanych i podstawowych narzędzi służących generowaniu leadów. Docieramy do Twoich klientów w spersonalizowany sposób.

Cold e-mail to wstępna wiadomość e-mail, która jest wysyłana do odbiorcy w celu uzyskania korzyści pod kątem sprzedaży, możliwości nawiązania współpracy lub innych benefitów dla obu stron, zarówno nadawcy jak i odbiorcy.

Krótko mówiąc, kiedy wysyłamy wiadomość e-mail do osoby, której jeszcze nie znamy, z jakiegoś konkretnego powodu, wysyłamy wiadomości typu cold mail. Ponadto, e-mailing „na zimno” nie ogranicza się tylko do sprzedaży, istnieje kilka przykładów wiadomości e-mail, których możemy doświadczyć i zobaczyć w naszym codziennym życiu np. wysłanie notki prasowej do redakcji.

Warto pamiętać, że skrzynka mailowa jest jednym z najczęściej używanych przez nas narzędzi. Codziennie, niezależnie w jakich celach, zawodowych czy prywatnych korzystamy z niej w celu wymiany wiadomości z inymi osobami. To właśnie sprawia, że cold mailing jest cały czas najefektywniejszą (pod kątem kosztów i otrzymywanych efektów) formą dotarcia do potencjalnych klientów.

Cold e-mail jest jak rzutka rzucona w ciemność. Czasami może trafić w cel, czasami niestety nie (w przypadku osób nie zainteresowanych, tym co mamy do powiedzenia). Ważne jest jednak to, aby rzucić rzutką w odpowiedni sposób i zmaksymalizować szanse trafienia w dziesiątkę. W hotLead posługujemy się odpowiednimi narzędziami, praktykami, a przede wszystkim doświadczeniem, które pozwala nam trafiać precyzyjnie w cel.

%
Średni wskaźnik otwarć wiadomości (Open rate)
%
Osób sprawdza swoją skrzynkę pocztową ponad 5x dziennie
x
Bardziej efektywny niż Facebook czy Twitter
na
10 osób woli rozmawiać mailowo niż telefonicznie

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DZIĘKI GENEROWANIU LEAD’ÓW?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

    Czy cold mailing i marketing oparty na wysyłanych wiadomościach e-mail jest jeszcze efektywny? Przewiduje się, że liczba e-maili wysyłanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie się mnożyć i do roku 2022 może osiągnąć 333 miliardy e-maili dziennie. Milenium i decydenci biznesowi B2B mają wciąż obsesję na punkcie poczty elektronicznej. Według statystyk Forbesa Millenialsi woleliby otrzymać wiadomość e-mail w celach służbowych niż odebrać telefon. Mówi się również, że 34% millenialsów denerwuje się, gdy otrzymuje e-mail promujący produkt, który w danym momencie ich nie interesuje. To kolejny dowód na to, że wysłanie cold maila do właściwej osoby jest tak kluczowe.

    Cold mailing - Co dokładnie robimy

    Dobór grupy odbiorców

    Starannie wyselekcjonowana grupa klientów, do której kierujemy komunikację

    Zbudowanie bazy mailowej

    Jakościowa baza danych, zawierająca wszystkie elementy pozwalające na sukces kampanii

    Zaprojektowanie kampanii

    Stworzenie ciągu komunikacji, wiadomości follow-up, elementy gwarantujące konwersję

    Wysyłka kampanii

    Dobór dnia i godziny kampanii, gwarancja dostarczenia wiadomości do odbiorców

    Kontakt z lead'ami

    Aktywna komunikacja z klientami, którzy wyrazili chęć skorzystania z oferty czy nawiązania kontaktu

    Monitoring i raportowanie

    Monitorowanie efektów, testy A/B, przygotowanie raportu i dostępu do pozyskanych leadów

    Istnieje kilka sposobów na to, aby cold mail nie został odebrany jako SPAM i realnie zainteresował Twoich klientów. W hotLead.pl stosujemy je w każdej kampanii, tylko dlatego osiągamy tak dobre wyniki.

    Krótko mówiąc, kiedy wysyłamy wiadomość e-mail do osoby, której jeszcze nie znamy, z jakiegoś konkretnego powodu, wysyłamy wiadomości typu cold mail. Ponadto, e-mailing „na zimno” nie ogranicza się tylko do sprzedaży, istnieje kilka przykładów wiadomości e-mail, których możemy doświadczyć i zobaczyć w naszym codziennym życiu np. wysłanie notki prasowej do redakcji.

    Temat wiadomości. Jest to czynnik, który zadecyduje, czy dana osoba otworzy e-mail, czy nie. Jest to pierwszy kontakt z odbiorcą i powinien być zaplanowany bardzo strategicznie. Sam pewnie wiesz po sobie, że gdy temat wiadomości Cię zaciekawi, połowa pracy jest zakończona.

    Treść wiadomości. Powinna być krótka, prosta i czytelna dla odbiorcy. Ludzka koncentracja i skupienie uwagi maleje tak szybko, jak rozwijające się technologie, które zmieniają nasze codzienne nawyki konsumpcyjne.

    Personalizacja wiadomości czyli największy klucz do sukcesu. Kiedy ktoś, kogo poznałeś, po długim czasie pamięta Twoje imię, dobrze się czujesz? Ta sama psychologia działa również z e-mailami. Wolisz rozmawiać z osobą, która nazywa Cię „Witam,” zamiast „Marku,”. W hotLead.pl zawsze pamiętamy, aby przed wysłaniem kampanii spersonalizować wiadomości e-mail.

    Kontynuacja komunikacji czyli tzw. follow-up’y. 80% sprzedaży wymaga co najmniej 5 prób kontaktu. Stąd tak ważne jest odowiednie zaprojektowanie kampanii, nie tylko w czasie, ale również w sposobie i częstotliwości komunikacji. Dlaczego? W dzisiejszych czasach ludzie konsumują tak dużo treści, szczególnie online, że mają coraz krótszą pamięć, a więc potrzebują przypomnienia. Dzięki nowoczesnym narzędziom do wysyłania wiadomości e-mail można zaplanować wysyłkę w odpowiednich odstępach czasu.

    Najbardziej optymalny czas na wysyłanie wiadomości. Są dwa różne aspekty, na które zwracamy uwagę podczas pracy nad ustawieniami kampanii, w której liczymy na otrzymanie pozytywnej odpowiedzi. Pora dnia – po badaniu przeprowadzonym na ponad miliardach adresów e-mail wyniki pokazały, że najlepszy czas na wysłanie e-maili to godzina ok. 10:00 przed południem. Biorąc pod uwagę, że prawie 70% odpowiedzi przychodzi w ciągu 1 godziny, otrzymujesz naprawdę gorące leady jeszcze tego samego dnia. Dzień tygodnia – kiedy docieramy do kadry kierowniczej, wtorki i czwartki są zazwyczaj postrzegane jako najlepsze dni na odpowiedzi w całym tygodniu.

    Często zadawane pytania

    Nie. Opinia odnośnie traktowania cold mailing jako spamu wzięła się z przykrych doświadczeń właścicieli darmowych skrzynek pocztowych, którzy masowo otrzymywali graficzne wiadomości z produktami, którymi bardzo często nie byli zainteresowani. Spersonalizowana wiadomość od osoby, przedstawiającej się z imienia i nazwiska, uzasadniająca chęć kontaktu i wyboru odbiorcy nie powinna być traktowana jak niechciana poczta, a jako potencjalna korzyść biznesowa.

    Przypomnijmy bardzo istotną kwestię, mimo że interpretacje bywają różne, RODO dotyczy osób fizycznych, a nie firm i kontaktów biznesowych. RODO nie zabrania kontaktów z klientami, zbierania od nich danych, a tym bardziej zaprzestania jakichkolwiek praktyk marketingowych. Zakładamy przecież, że komunikacja i cel wysłania wiadomości odbywa się z korzyścią dla samego odbiorcy. W hotLead, przy kampaniach skierowanych do osób z imienia i nazwiska, największą uwagę zwracamy również na to, czy wysłana wiadomość może zostać potraktowana jako niezamówiona informacja handlową. W świetle art. 10 ust. 1 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej, skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Działanie takie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wynika to z art. 10 ust. 3 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

    Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

    Przewiń do góry