Kampanie generowania leadów na LinkedIn

Serwis społecznościowy LinkedIn to jedno z najbardziej znanych narzędzi służących generowaniu leadów sprzedażowych. Docieramy do Twoich klientów w spersonalizowany sposób.

LinkedIn to aktualnie największy na świecie portal społecznościowy dla właścicieli i pracowników firm z każdej branży. To platforma wymiany wiedzy, informacji, nawiązywania cennych kontaktów i promowania wartościowych treści. Zarówno content, publikowany na łamach LinkedIn, jak i zachowania użytkowników na niego reagujących, znacznie różnią się od pozostałych mediów społecznościowych. 

Przy ogromnej konkurencji, wysokim nasyceniu treściami marketingowymi i ograniczonych zasięgach organicznych Facebooka, platforma ta jest świeżym i niezwykle efektywnym kanałem, umożliwiającym pozyskiwanie klientów. Zarówno w pozyskiwaniu klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

polskich menedżerów używa serwisu LinkedIn
%
Użytkowników aktualnie posiada serwis LinkedIn
mln.
Użytkowników LinkedIn pracuje na stanowiskach kierowniczych
mln.
Specjalistów od marketingu B2B dystrybuuje w nim treści
%

CHCESZ POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW DZIĘKI GENEROWANIU LEAD’ÓW?

Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą

    LinkedIn w generowaniu leadów sprzedażowych

    LinkedIn to miejsce idealne do budowana profesjonalnego wizerunku firmy, poszerzania świadomości marki i generowania leadów sprzedażowych i pozyskiwania klientów. Podczas gdy inne media, każdego dnia, zasypują nas prawdziwą lawiną contentu, którego jakość pozostawia wiele do życzenia, jego ilość jest zbyt duża, a brak dopasowania do potrzeb odbiorcy jest przyczyną tzw. ślepoty banerowej, LinkedIn zachowuje wysokie standardy. Profesjonalnie prowadzony profil firmowy, uczestniczenie w dyskusjach dotyczących tematów ważnych dla klientów, branży i środowiska, tworzenie grup i publikowanie wartościowego dla odbiorców contentu, pozwala zbudować zamierzony wizerunek firmy lub produktu i zdobyć zaufanie odbiorców. 

    Kampanie LinkedIn - Co dokładnie robimy

    Wybór grupy klientów

    Starannie wybrana grupa odbiorców, z którą komunikujemy Twoją ofertę 

    Zbudowanie kontaktów

    Budujemy jakościową bazę klientów, zawierającą wszystkie wytyczne jak np. stanowisko

    Projekt kampanii

    Stworzenie ciągu wiadomości, follow-up, elementy gwarantujące konwersję

    Wysyłka kampanii

    Dobór dnia i godziny kampanii, gwarancja dostarczenia wiadomości do odbiorców

    Kontakt z klientami

    Aktywna komunikacja z leadami, którzy wyrazili chęć skorzystania z oferty czy nawiązania kontaktu

    Monitoring i raportowanie

    Monitorowanie efektów, testy A/B, przygotowanie raportu i dostępu do pozyskanych leadów

    Na LinkedIn liczą się przede wszystkim kontakty. Dzięki wyszukiwarce i udostępnionym przez platformę narzędziom, takim jak LinkedIn Sales Navigator, możliwe jest dotarcie do potencjalnych klientów. Generowanie leadów sprzedażowych na LinkedIn wiąże się bezpośrednio z budowaniem sieci kontaktów. Niewątpliwą przewagą, jaką ma LinkedIn nad innymi serwisami społecznościowymi jest to, że za jego pośrednictwem możemy skontaktować się bezpośrednio z konkretną osobą. Przykładowo: w firmie, której chcemy zaoferować nasze produkty, taką osobą będzie ktoś, kto zajmuje się podejmowaniem decyzji zakupowych.

    Publikacje ciekawego, wartościowego contentu oraz nieustanne rozbudowywanie sieci kontaktów, przynoszą zysk w postaci bardzo dobrego, organicznego zasięgu. Dzięki temu, że ilość publikowanych treści na tej platformie jest mniejsza, niż w innych mediach społecznościowych, są one dobrze przemyślane i wyróżniają się wysoką jakością, możemy być pewni, że publikowany wpis dotrze do większości osób, które mamy w sieci kontaktów. Dodatkowo każde polecenie publikacji przez osobę z naszej sieci, powoduje udostępnienie danej treści do wszystkich jej kontaktów. 

    LinkedIn oferuje również zaawansowane narzędzia, dzięki którym możliwe jest tworzenie kampanii reklamowych. Poza tradycyjną reklamą sponsorowaną warto zwrócić uwagę na możliwość reklamy dynamicznej, czyli takiej, która wykorzystując informacje z profilu odbiorcy, dopasowuje się do niego.

     

    Efekty działań marketingowych, prowadzonych na LinkedIn

    Można pokusić się o stwierdzenie, że LinkedIn doskonale wpisuje się w popularne powiedzenie, że najlepsza sprzedaż to taka, kiedy sprzedawca nie sprzedaje, ale wtedy, gdy klient kupuje. Profesjonalne działania na LinkedIn prowadzą do generowanie leadów sprzedażowych w taki właśnie sposób.

    Outsourcing sprzedaży w przypadku tak specyficznego serwisu, jak LinkedIn, jest najlepszym rozwiązaniem. Prowadzenie efektywnych działań poprzez marketing relacji, który jest na LinkedIn najważniejszy, zajmuje dużo czasu i wymaga odpowiedniego przygotowania. Z pewnością jednak prowadzi do budowania trwałych, opartych na zaufaniu, relacji z klientami i partnerami. Działania prowadzone na LinkedIn są nie tylko źródłem sprzedażowych leadów, ale również wpływają na budowanie dobrego wizerunku firmy i utrwalanie jej w świadomości odbiorców. Dobrze zaplanowana aktywność w tym kanale komunikacji pozwala zdobyć pozycję eksperta w danej branży.

    Często zadawane pytania

    Nic nie działa lepiej niż zbudowanie profesjonalnego wizerunku. Nawet duży budżet na reklamę produktu lub firmy, które nie mają zbudowanych podstaw, czyli rozpoznawalności w grupie docelowej, wizerunku przedsiębiorstwa, określonych wartości, jakimi się kierują, nie przyniesie oczekiwanych efektów. Dlatego właśnie prowadzenie działań na LinkedIn jest aktualnie jednym z najważniejszych obszarów kampanii wizerunkowych i reklamowych. To dzięki obecności na tej platformie możliwe jest nie tylko generowanie leadów sprzedażowych, ale również budowanie trwałych relacji z klientami i partnerami. Warto pamiętać, że po drugiej stronie transakcji zawsze stoi człowiek. Dlatego właśnie personalizacja przekazu, tworzenie wartościowych treści i prowadzenie marketingu relacji są najlepszym sposobem na zdobycie zaufania grupy docelowej. 

    Po wejściu w życie Ogólne rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO, ang. GDPR) regulamin LinkedIn został zmieniony i dostosowany do aktualnych regulacji prawnych. Zaktualizowane zostały umowy użytkowników. Członkowie LinkedIn mają kontrolę nad tym, jak dotyczące ich informacje (np. demograficzne) wykorzystywane są w kierunku targetowania przekazów reklamowych. Dane osobowe odbiorców kampanii reklamowej, takie jak ich adresy e-mail, są usuwane z menedżera kampanii LinkedIn w sposób automatyczny, po 90 dniach. O wszystkich zabezpieczeniach, które LinkedIn wdrożył w celu zapewnienia swoim użytkownikom bezpieczeństwa, można przeczytać w zakładce „LinkedIn Pomoc”.

    Skorzystasz na 2-4 nowych klientach tygodniowo?

    Umów się na bezpłatną konsultację ze swoim doradcą i zacznij kampanię generowania leadów już dzisiaj

    Scroll to Top