5 pro-tip’ów z LinkedIn, które pomogą Ci w sprzedaży


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Korzystanie z serwisu LinkedIn może oznaczać dla przedsiębiorcy ogromne korzyści – za pomocą tego serwisu zbudujesz wizerunek profesjonalisty w sieci i nawiążesz kontakty biznesowe.

Nie każdy jednak ma świadomość, jak aktywność w tym serwisie może wpływać na sprzedaż i generowanie leadów. Poznaj 5 sposobów na to, by skuteczniej sprzedawać dzięki swojemu profilowi na LinkedInie.

Skuteczne generowanie leadów na LinkedInie. 5 sprawdzonych sposobów na lead generation LinkedIn

 

1. Połącz profil na LinkedIn bezpośrednio z systemem CRM

Najbardziej skutecznym sposobem na to, by zwiększyć sprzedaż dzięki LinkedIn jest połączenie go bezpośrednio z Twoim systemem CRM. W wielu przypadkach przedsiębiorcy i marketingowcy popełniają ten błąd, że co prawda, posiadają rozwinięte i atrakcyjne kanały sprzedaży i komunikacji ze swoimi klientami, jednak każdy z nich funkcjonuje osobno, w oderwaniu od pozostałych. W wielu przypadkach to może powodować konieczność uciążliwego kopiowania danych i związanych z tym pomyłek takich jak pominięcie części interakcji lub ich zdublowanie.  W przypadku LinkedIn możesz łatwo wyeliminować ten problem. Najskuteczniejsza będzie integracja Twojego systemu CRM z profilem LinkedIn. To pozwoli Ci ograniczyć ilość pracy i opanować chaos. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na połączenie CRM i profilu na LinkedInie i skuteczniejsze generowanie leadów. Warto wśród nich wymienić między innymi program Leadjet – posiada on również wiele innych przydatnych opcji, takich jak możliwość przygotowania wzorów wiadomości.

 

2. Zwiększ zasięgi  i lead generation dzięki LinkedIn Live

Bardzo skutecznym sposobem na zdobycie większych zasięgów i generowanie leadów jest wykorzystanie narzędzia LinkedIn Live. To opcja, która została wprowadzona przez popularny portal nie tak dawno i od razu zaczęła cieszyć się dużym powodzeniem. Pozwala ona na to, by zaplanować wydarzenie i transmitować je w LinkedIn w czasie rzeczywistym. Oczywiście jest to rozwiązanie dobrze znane z innych mediów społecznościowych. Jeżeli chcesz transmitować konferencję, promować eventy, zorganizować webinar czy przeprowadzić wywiad z gościem zawsze możesz po prostu wykorzystać w tym celu serwis Youtube i udostępnić linka do transmisji na innych platformach. O wiele skuteczniejsze może być jednak przeprowadzenie transmisji na LinkedInie – w ten sposób najszybciej mogą zostać poinformowane o niej osoby działające w Twojej branży.

Niestety, jak na razie opcja LinkedIn Live nie jest dostępna automatycznie dla wszystkich kont prywatnych i firmowych. Jeżeli chcesz przeprowadzić transmisję, będziesz musiał wcześniej zwrócić się do serwisu o udostępnienie tej opcji. Będziesz musiał wypełnić specjalny formularz, podać dane dotyczące Twojej firmy i plany związane z wykorzystaniem narzędzia. Istotne może być również to, jakie transmisje organizowałeś w przeszłości. Serwis ogranicza wykorzystanie LinkedIn Live chcąc zagwarantować, że będzie wykorzystywana w sposób, który rzeczywiście coś wnosi dla użytkowników. Oczywiście, transmisja w LinkedIn Live może wymagać o wiele więcej zachodu niż np. na Youtube, jednak może przełożyć się na rewelacyjne efekty, gdy dotrzesz do kluczowych osób z Twojej branży. Zwróć uwagę, że transmisje live otrzymują zwykle siedem razy więcej reakcji i 24 razy więcej komentarzy niż zwykłe posty.

 

3. Dopracuj swoje posty

Oczywiście, zawsze podstawą sukcesu w mediach społecznościowych powinny być dopracowane, przemyślane posty – także pod względem formy. Zwróć uwagę na to, że nie musisz ograniczać się do standardowych fontów. Jeżeli chcesz się wyróżnić, możesz poeksperymentować z formatowaniem i stworzyć styl, który będzie przyciągał uwagę. Zwiększasz w ten sposób prawdopodobieństwo, że osoby, które scrollują oś czasu zatrzymają się i przeczytają Twój post. Uważaj jednak na to, by nie przedobrzyć – zbyt oryginalne, udziwnione formatowanie może sprawić, że Twoje treści nie tylko będą wyglądały nieprofesjonalnie – staną się po prostu nieczytelne. Także zbyt duża różnorodność stylów spowoduje chaos na Twoim profilu – dbaj o spójność poszczególnych elementów.

 

4.  Zmień przycisk „dodaj kontakt” na „obserwuj”

Jesteś zmęczony otrzymywaniem wielu zaproszeń do kontaktów ze strony osób, których nie znasz lub które kojarzysz bardzo słabo? Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji może być zmiana przycisku „dodaj kontakt” na „obserwuj”. Jeszcze do niedawna jedynie najbardziej popularne konta VIP-ów takich jak Richard Branson czy Bill Gates mogły korzystać z tej opcji, od 2018 roku jest ona dostępna dla wszystkich. To rozwiązanie, które ma wiele zalet: pozwala zmienić komunikację dwukierunkową na jednokierunkową i ograniczyć ilość spamu. Osoba, która doda Cię do obserwowanych ma możliwość śledzenia wszystkich Twoich publicznych postów, jednocześnie nie będąc w Twojej sieci kontaktów. Obserwowanie konta jest o wiele mniej uciążliwe dla osoby, która je prowadzi: nie musi ona wchodzić w żadną bezpośrednią interakcję, akceptować zaproszeń czy odpisywać na wiadomości. Możesz zwiększać zasięg swoich postów, jednocześnie nie powiększając grona „znajomych”. Obserwowanie kont na LinkendInie może również powodować mniejszą presję – nie ma obaw o to, że zaproszenie zostanie odrzucone, dlatego też osoby zainteresowane Twoją ofertą będą chętnie korzystać z tej opcji.

Aby zmienić przycisk, na swoim profilu wejdź w opcję „Ustawienia” (najwygodniej na smartfonie) – otwiera ją przycisk zębatki w górnym prawym rogu. Wybierz zakładkę „Prywatność”. Znajduje się tam sekcja „Kto może Cię obserwować?”. Wybierz „Wszyscy na LinkedInie” i „Tak” przy pytaniu o to, czy wybierasz obserwowanie jako główną opcję.

Po zmianie przycisku na „obserwuj” nadal będzie możliwe dodanie Cię do kontaktów – po prostu będzie wymagało to dodatkowych kroków, podczas gdy opcja obserwowania będzie wyeksponowana tak, aby jej wybranie było najbardziej intuicyjne. To prawdopodobnie zniechęci osoby, które masowo wysyłają zaproszenia, a jednocześnie pomoże Ci docierać ze swoją ofertą do osób, które rzeczywiście mogą być nią zainteresowane.

 

5. Wyeksponuj najciekawsze posty na swoim profilu

Z całą pewnością na Twoim profilu są treści, na których wypromowaniu szczególnie Ci zależy – na przykład ważne informacje o Twojej ofercie, osiągnięciach czy aktualnych promocjach, materiały do pobrania. Nie pozwól, by zginęły spychane przez coraz nowsze posty. Wyeksponuj je na górze, tak aby pozostawały przez cały czas widoczne. W tym celu w sekcji „Aktualizacje” wybierz interesujący Cię post i kliknij na ikonkę „Więcej”. Ukaże Ci się lista rozwijana, z której wybierz opcję „Przypnij do góry”. Przypięty post zobaczysz w prawym górnym rogu, na samym szczycie aktualizacji oraz w sekcji „Ostatnie aktualizacje”.

Zwróć uwagę na to, że LinkedIn pozwala przypiąć jedynie jedną aktualizację naraz. Jeżeli chcesz „odpiąć” przypięty post, ponownie kliknij na ikonkę „Więcej” i tym razem z listy wybierz opcję „Odepnij pinezkę”. W ten sposób wybrany post przestanie być eksponowany i możesz przypiąć inny. Aktualizacja, którą odpiąłeś, nie zniknie, będzie dalej widoczna w profilu w kolejności dodawania.

 

Oceń artykuł - Dziękujemy : )

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top