Czas czytania artykułu: 2 minut(y)
Social Selling to nazwa strategii marketingowej wykorzystywanej obecnie na szeroką skalę ze względu na skuteczność oraz pozytywny wpływ na wizerunek marki. Polega ona na budowaniu relacji z klientami, odbiorcami czy partnerami za pośrednictwem mediów społecznościowych poprzez dostarczanie jakościowych treści bądź angażowanie się w dialog z publicznością – na przykład w sekcji komentarzy.
Strategia ta obejmuje wiele zagadnień, o których można już było co nieco przeczytać na naszym blogu – dzisiaj zajmiemy się kwestią tego, jak utrzymywać kontakt i angażować klientów na platformach społecznościowych.
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
Budowanie relacji z klientami poprzez Social Selling
Kluczem do sukcesu w Social Sellingu jest dostarczanie wysokiej jakości treści, które zaangażują potencjalnego klienta w interakcję. Aby było to możliwe, zachodzi konieczność podjęcia szeregu działań, wśród których pierwszym – i najważniejszym – jest poznanie grupy docelowej konkretnych usług czy produktów. Warto zadać sobie pytanie o to, kim są nasi odbiorcy, czego potrzebują, czym się interesują oraz z czym się mierzą.
Na tej podstawie będziesz mógł trafnie wybrać odpowiednią platformę, która pomoże Ci w budowaniu relacji z klientami poprzez Social Selling. Należy przy tym pamiętać, że potrzeby odbiorców oraz trendy są zmienne. Dlatego warto wdrożyć takie narzędzia, które pomogą monitorować, w jakie interakcje wchodzą potencjalni klienci z naszymi treściami.
Na podstawie charakterystyki grupy docelowej oraz obserwacji jej wypowiedzi można również wypracować indywidualny styl komunikacji, czyli dostosować sposób wypowiadania się do potrzeb odbiorców.
Zbiór danych na ich temat jest ponadto niezbędny do tego, aby stworzyć wartościowy content, który będzie miał szansę ich zaangażować. Powinien być on spójny, a w publikowaniu oraz interakcjach należy zachować regularność i konsekwencję. W tym celu warto stworzyć harmonogram publikacji, a także odpowiednio zróżnicować ich rodzaj oraz treść.
Jak utrzymywać kontakt i angażować klientów na platformach społecznościowych?
Kluczem do tego, jak angażować klientów na platformach społecznościowych, jest tworzenie wartościowego, przemyślanego contentu. Warto robić to stopniowo, pozwalając odbiorcom krok po kroku poznawać markę.
W pierwszej kolejności warto opowiedzieć o wartościach marki, historii i tworzących ją osobach, a następnie pokazać, jaka jest jej misja oraz w jaki sposób może pomóc klientom. Na każdym etapie należy dbać o to, aby potwierdzać, że tworzy się firmę godną zaufania, która stawia na autentyczność.
Bardzo ważnym elementem w budowaniu relacji z klientami poprzez Social Selling jest także pokazywanie zaangażowania marki w rozwiązywanie problemów klientów oraz pozostawanie z nimi w dialogu. W związku z tym należy zadbać o regularną aktywność na platformach społecznościowych i inicjowanie interakcji poprzez odpowiadanie na komentarze czy zadawanie pytań.
Co ważne, warto odpowiadać również na krytykę – należy to jednak robić w sposób konstruktywny i opanowany, co pokaże profesjonalizm oraz autentyczność marki.
Jak angażować klientów na platformach społecznościowych?
Jeśli chcesz zbudować solidną relację z klientami, która będzie oparta na zaufaniu, musisz udowodnić, że jesteś wiarygodny, a więc posiadasz ekspercką wiedzę w tym, czym się zajmujesz. Co więcej, w komunikacji z odbiorcami warto skupić się nie na konkretnych produktach, ale na tym, w jaki sposób firma może pomóc im w rozwiązaniu ich problemów czy zaspokojeniu potrzeb.
Potrzebujesz więcej porad dotyczących tego, jak angażować klientów na platformach społecznościowych? Koniecznie skontaktuj się ze specjalistami z hotLead!