LinkedIn Sales Navigator – 5 nowoczesnych taktyk wyszukiwania


Czas czytania artykułu: 5 minut(y)

LinkedIn to idealne miejsce do wyszukiwania leadów B2B, ale tylko wtedy, kiedy wiesz co robić.

Jest kilka sprawdzonych sposobów:

  • reklamy LinkedIn – skuteczna, ale droga opcja,
  • publikowanie treści oraz budowanie marki osobistej – bardzo czasochłonne zajęcie, ale przynoszące w dłuższej perspektywie wymierne rezultaty,
  • LinkedIn Outreach – dzięki tej opcji można pobrać bardzo szczegółowe profile za pomocą LinkedIn Sales Navigator i wykorzystać personalizację do lepszego pozyskiwania nowych klientów. Z idealną równowagą wyników, czasu i pieniędzy.

Właśnie na tej ostatniej opcji chcemy się dzisiaj skupić.

W przeciwieństwie do Facebooka, Twittera, czy Quory, na LinkedIn znajdziesz całą masę profesjonalnych profili. Ponieważ LinkedIn bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę, możliwość przeglądania większej liczby profili lub dostęp do kontaktów, są opcjami płatnymi.

Ale znamy na to rozwiązanie! Nazywa się ono LinkedIn Sales Navigator. Zdradzimy Ci dzisiaj, jak skutecznie z niego korzystać oraz podsuniemy 5 nowoczesnych metod wyszukiwania i rozwoju, które możesz wdrożyć od zaraz.

O czym dzisiaj porozmawiamy?

  1. Jak rozpocząć swoją przygodę z LinkedIn Sales Navigator.
  2. Alerty o zmianie pracy.
  3. Przyciąganie potencjalnych klientów.
  4. Wyszukiwanie ludzi podobnych do Twoich obecnych klientów.
  5. Filtr wyszukiwania „Wysłano na LinkedIn“.

Dodamy jeszcze kilka innych smaczków, więc koniecznie zostań z nami do samego końca.

 

Jak rozpocząć swoją przygodę z Linkedin Sales Navigator?

Wiele osób zastanawia się, czy ta gra jest warta świeczki? Czy 243,89 zł miesięcznie to inwestycja, która się zwróci? Odpowiedź brzmi TAK, ale tylko wtedy, kiedy aktywnie wykorzystasz growth-hacking oferowany przez LinkedIn, jako źródło pozyskiwania nowych klientów.

Dzięki Sales Navigator możesz:

  • filtrować odbiorców docelowych w bardziej szczegółowy sposób,
  • polecać potencjalnych klientów, śledzić aktualizacje i łączyć się z określonymi osobami,
  • używać zaawansowanego filtrowania, niedostępnego nigdzie indziej na platformie.

Co ciekawe, większość użytkowników Sales Navigatora nie potrafi umiejętnie go wykorzystać! Najczęściej wyszukują za jego pomocą branży lub stanowisk, a następnie korzystając z narzędzi automatyzacji, wysyłają najnudniejszy pod słońcem szablon, typu: „Cześć Tomek, widzę, że pracujesz w XYZ. To wspaniale! Może chciałbyś opowiedzieć mi więcej o tym, czym się zajmujesz? Zapraszam do mojej sieci kontaktów“.

Bla bla bla … takich wiadomości w zasadzie nikt nie traktuje poważnie. Dodatkowo LinkedIn nie chce, byś spamował jego platformę podobnymi treściami. Wysyłając wiele podobnej treści wiadomości, możesz otrzymać nawet specjalne „spamowe“ oznaczenie.

Żeby lepiej dopasować komunikaty wysyłane do nowych kontaktów, musisz tworzyć treści, które łączą Cię z Twoją grupą docelową. To zajmie trochę czasu, ale taka podstawa jest niezbędna do skutecznego pozyskiwania klientów.

I tutaj właśnie z pomocą przybywa LinkedIn Sales Navigator, która posiada multum funkcji, które wspierają proces wyszukiwania kontaktów. Zaraz nauczysz się, jak wykorzystywać te nowoczesne metody i znajdować dzięki nim same najwyższej jakości leady.

PRO TIP: jeśli masz wątpliwości, czy to opcja dla Ciebie, wykorzystaj możliwość bezpłatnego, 30-dniowego testu.

 

Alerty o zmianie pracy

W Sales Navigator możesz filtrować alerty o zmianie pracy. W ten sposób, jeśli zauważysz zmianę pozycji u osoby z Twoich kontaktów lub z którą po prostu kiedyś rozmawiałeś, możesz napisać: „Cześć Michał, gratulacje z okazji zmiany pracy! Korzystając z okazji, chciałbym dokończyć naszą poprzednią rozmowę na temat XYZ– znajdziesz dla mnie chwilę?

 

 

Przyciąganie potencjalnych klientów

Jeśli nie korzystałeś jeszcze opcji „Kto oglądał mój profil?“, to na co jeszcze czekasz? 😉 Przejdź do swojego profilu, z prawej strony znajdziesz omawiane pole. Kliknij i sprawdź, kto odwiedził Twój profil, a następnie wyślij tym osobom spersonalizowane zaproszenie do połączenia.

Kolejny krok, to wrzutka na swój profil – może być Twój ostatni artykuł lub inna publikacja. Daj się poznać z najbardziej profesjonalnej strony. To zadziała lepiej niż reklama. Jeśli ktoś odwiedził Twój profil, to prawdopodobnie jest już Tobą zainteresowany – wykorzystaj to na swoją korzyść!

 

https://www.linkedin.com/me/profile-views/urn:li:wvmp:summary/

 

Możesz napisać wiadomość typu: „Witaj Anno, zauważyłem, że odwiedziłaś ostatnio mój profil. Czy jest coś konkretnego, co Cię tutaj przyciągnęło? Widzę, że pracujesz w branży XYZ, może zainteresuje Cię moja ostatnia publikacja na temat XYZ? Daj znać, czy chciałabyś ją zobaczyć. Dobrego dnia“

 

Grupy LinkedIn

Na platformie LinkedIn w zaawansowanym wyszukiwaniu, można filtrować według grup, gdzie znajdziemy masę specjalistów zainteresowanych jednym tematem. Możesz filtrować np. według grup growth hackingowych, e-commerce lub innych, które są aktualnie w kręgu Twoich zainteresowań.

Żeby łatwo wyszukiwać grupy, wystarczy przejść w pasek wyszukiwania i wpisywać interesujące nas frazy kluczowe, np. growth hacking. Potem wystarczy już przejrzeć wyniki i voila! Sales Navigator umożliwia jeszcze bardziej szczegółowe wyszukiwania, więc możesz naprawdę mocno zawęzić obszar poszukiwań i mieć pewność, że trafisz na właściwych odbiorców.

Potem pozostaje już tylko wysłanie zaproszenia, np. „Cześć Damian, widzę, że należymy do tej samej grupy YXZ. Byłoby ekstra nawiązać kontakt z kimś, o podobnych zainteresowaniach i sprawdzić, czy znajdzie się tutaj miejsce na współpracę. Co o tym sądzisz?

 

Wyszukiwanie ludzi podobnych do Twoich obecnych klientów

Jedną z najpotężniejszych funkcji Sales Navigator jest możliwość wyszukiwania kontaktów, podobnych do tych, których już mamy. I jest to niebywale proste!

  • wchodzimy w Sales Navigator
  • wyszukujemy swoich obecnych klientów
  • wybieramy dowolnego klienta
  • klikamy opcję „Pokaż podobne“

W tym momencie otrzymasz około 100 potencjalnych kontaktów, podobnych do tych z Twojej sieci. Z tego właśnie powodu nie musisz tworzyć wielu nowych treści, ani powiadomień – możesz wykorzystać te, które już masz.

 

Filtr wyszukiwania „Wysłano na LinkedIn“

Ten typ wyszukiwania umożliwia znalezienie treści opublikowanych przez potencjalnych nabywców. Załóżmy, że Twój potencjalny klient pracuje właśnie nad rozwojem biznesu. Wchodzimy w zaawansowane wyszukiwanie Sales Navigator i wprowadzamy słowa kluczowe (najważniejsze w całym procesie) w polu „Słowa kluczowe w opublikowanych treściach“, np. generowanie leadów. LinkedIn wyświetli nam listę wpisów, w których te słowo kluczowe było zawarte. Ekstra, prawda?

Na koniec możesz wysłać do wybranych osób wiadomość typu: „Cześć, Twój ostatni wpis o XYZ naprawdę trafił w sedno! Dobra robota. Napisałem kilka artykułów o growth hackingu, może miałbyś ochotę na nie zerknąć? Chętnie podzielę się linkami. Czekam na odpowiedź.“

 

W porządku – po zapoznaniu się ze wszystkimi sposobami, pewnie wybrałeś już dla siebie jakąś strategię, prawda? W tym momencie musimy zdradzić jedną wadę Sales Navigator – wszystkie czynności, dla każdego pojedynczego leada musisz wykonywać ręcznie i pojedynczo. To zajmuje naprawdę sporo czasu.

Na szczęście na to też jest rada, a na imię jej AUTOMATYZACJA! Zamiast ręcznie kopiować szablony, klikać miliony razy w poszukiwaniu kontaktów, możesz wykorzystać bezpieczny system Expandi, który pomoże Ci w ogarnięciu tych wszystkich zadań, równocześnie „nie podpadając“ zaporze LinkedIn, która blokuje spamowe ruchy w portalu.

Expandi posiada limity akcji, które upodabniają działania aplikacji do działań ludzkich, pozwala ustalać zadania wg stref czasowych, a nawet wycofuje lub odrzuca oczekujące długo zaproszenia, które LinkedIn często uznaje za spam.

Połączenie Sales Navigatora i Expandi pozwoli Ci na maksymalne wykorzystanie zasobów LinkedIn’a. Ten pierwszy umożliwi Ci dotarcie do konkretnych osób, dzięki wykorzystaniu zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Ten drugi pozwoli Ci sprawnie obsłużyć to wszystko, co uda Ci się pozyskać.

 

Podejmij rękawicę i sprawdź, ile możesz zdziałać, a o rezultatach koniecznie napisz w komentarzu pod tym wpisem. Powodzenia!

4.8/5 - (14 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top