Retargeting a remarketing – co je łączy a co różni?


Czas czytania artykułu: 2 minut(y)

Retargeting a remarketing – co je łączy a co różni?

 

Dla wielu osób remarketing i retargeting to określenia tożsame i spora część osób używa tych słów jako tożsame. Czy jest to błąd? Na pewno mniejszy, niż mylenie bynajmniej z przynajmniej. W re-marketingu/targetingu są subtelne różnice, które podczas zagłębienia się w temat są logiczne i uzasadnione, dlatego pozwólcie zabrać się w krótką przygodę po marketingowej nomenklaturze, a zapewniamy, że już nigdy nie pomylicie remarketingu z retargetingiem!

 

1.Czym jest remarketing

Remarketing to strategia marketingowa, która polega na ponownym dotarciu do osób, które już miały kontakt z daną marką, stroną internetową, produktem lub usługą. Głównym celem remarketingu jest przypomnienie użytkownikom o ofercie lub zachęcenie ich do dalszego zaangażowania się w interakcję z marką. Co ważne i warte podkreślenia, remarketing używa się w kontekście ponownego nawiązania kontaktu z kontrahentami, klientami. Dla jasnego przykładu, działaniem remarkestingowym jest e-mail z przypomnieniem o porzuconym koszyku, bądź powiadomieniem o nadchodzącym wydarzeniu, kiedy zapiszemy się na newsletter.

 

2. Czym jest retargeting

O remarketingu możemy powiedzieć podobnie, że jest to strategia marketingowa, dzięki której docieramy do osób, które już wcześniej miały kontakt z naszą firmą, poprzez wejście na stronę, jednakże nie mamy od nich szerszego spektrum danych, takich jak adres mailowy, czy imię bądź nazwisko. Tym dość znacząco różnią się te dwa pojęcia, że retargeting opiera się mocno o pliki cookies, z kolei remarketing zbiera o wiele więcej danych. aniżeli retargeting. Tutaj także pozwolę na posiłkowanie się przykładem dla lepszego zobrazowania. Z retargetingiem mamy doczynienia  wtedy kiedy wyszukamy w Google np. Frazę – „buty do piłki nożnej”. Następnie wchodząc na Facebooka, TikToka, instagvrama, gdzie bądź, otrzymujemy spersonalizowane reklamy z butami do gry w football.

 

3. Kampanie reklamowe i pliki cookies

Wyciągając wnioski z powyższych akapitów, jeśli chcemy się reklamować na Facebook Ada, Google Ada, TikTok Ada etc. swoją uwagę należy bacznie skupić na retargetingu. Szczególnie teraz, kiedy Google zapowiedziało, że w 2024 pliki cookies nie będą już wykorzystywane do śledzenia użytkowników. Wszystko w zamysł większego zabezpieczenia samych użytkowników, a także ich prywatności. Dlatego między innymi na Facebooku warto odwiedzić zakładkę menedżera zdarzeń i w opcji śledzenia nie opierać swojego pixela o pliki cookies, a o API konwersji. Wtedy mamy pewność, ze synergia między retargetingiem, a wyłączeniem plików cookies, będzie przyjemniejsza nie tylko dla nas, dla wyników kampanii, ale także dla samych odbiorców, którzy nadal będą widzieć interesujące ich treści z naszej strony, co wpłynie bezpośrednio na sprzedaż.

4. Co Łączy Retargeting i Remarketing?

  1. Cel: Głównym celem obu strategii jest ponowne dotarcie do użytkowników, którzy już mieli kontakt z marką, ale nie dokonali zamierzonej akcji.
  2. Technologia: Obie techniki wykorzystują pliki cookie do śledzenia aktywności użytkowników w internecie.
  3. Personalizacja: Zarówno retargeting, jak i remarketing pozwalają na tworzenie spersonalizowanych komunikatów, które są bardziej skuteczne niż standardowe reklamy.

5. Co Różni Retargeting od Remarketingu?

  1. Terminologia: Retargeting jest ogólnym terminem używanym w marketingu cyfrowym, podczas gdy remarketing jest terminem specyficznym dla Google.
  2. Zakres działań: Retargeting skupia się głównie na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy opuścili stronę internetową. Remarketing może obejmować również inne formy komunikacji, takie jak kampanie e-mailowe.
  3. Platformy: Retargeting może być realizowany na różnych platformach, takich jak Facebook (Facebook retargeting) czy Google (Google retargeting). Remarketing jest głównie związany z ekosystemem Google.

Podsumowanie

Retargeting i remarketing są kluczowymi narzędziami w arsenale nowoczesnego marketera. Choć mają wiele wspólnych cech, różnią się zakresem i podejściem do ponownego angażowania użytkowników. Retargeting skupia się na wyświetlaniu reklam na różnych platformach, takich jak Facebook i Google, podczas gdy remarketing obejmuje szerszy zakres działań, w tym e-maile remarketingowe. Zrozumienie tych różnic i umiejętne wykorzystanie obu strategii może znacząco zwiększyć efektywność kampanii marketingowych.

 

5/5 - (4 ocen/y)

Autor artykułu:

  • Kevin Tabor

    Cześć, jestem Kevin, w hotLeadzie zajmuję się analityką, od szukania idealnego targetu, aż podsyłanie gotowych do wrzucenia baz z klientami. Prywatnie jestem pasjonatem różnych dziedzin życia. Po godzinach pracy można mnie znaleźć w towarzystwie mojego wiernego cocker spaniela, który jest dla mnie prawdziwym towarzyszem przy rozważaniach nad najnowszymi grami i trendami na rynku kryptowalut. Muzyka to moje drugie serce, a giełda staje się coraz bardziej fascynującym polem do eksploracji. Chętnie podzielę się swoją wiedzą i pasją w tych tematach!

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top