Tytuł maila – 23 sprzedażowe przykłady, które generują +50% otwarć


Czas czytania artykułu: 3 minut(y)

Jest wieczór, stoisz w kolejce do ulubionego klubu. Przed Tobą jakieś 100 osób, które mają ten sam cel. Wejść do środka, tam, gdzie czeka Cię prawdziwa nagroda i efekt kilku godzin przygotowań do naprawdę prestiżowej imprezy.

Jedyną przeszkodą, która może stanąć Ci na drodze do niezapomnianych wrażeń, jest selekcja i bramkarz, od którego zależy Twoje być lub nie być tego wieczoru. Podobnie jak nieodpowiednie zachowanie i wygląd mogą uniemożliwić Ci wejście, źle dobrany i skrojony temat wiadomości też może zablokować Ci szansę dotarcia do potencjalnego klienta.
Tu nie ma miejsca i czasu na wymówki albo kupisz nim swojego odbiorcę, albo znikniesz w gąszczu innych wiadomości i zostaniesz niezauważony. Temat wiadomości jest Twoim biletem wstępu do klubu. To pierwsza informacja, jaką widzi klient i właśnie od niej zależy czy gładko przejdziesz przez selekcję.

Dlaczego nikt nie otwiera Twoich wiadomości?

Pytanie to często pojawia się w naszej pracy. Istnieje wiele opracowań na ten temat, statystyk i wskaźników. Warto jednak zacząć od prostego testu. Sprawdź w katalogu SPAM swojej poczty wiadomości, których w ciągu ostatniego miesiąca nie otworzyłeś i spróbuj znaleźć w nich wspólny mianownik. Na 99% będą one charakteryzować się trzema następującymi cechami:

  • Spamowy, standardowy tytuł maila, nieodróżniający Cię od innych
  • Brak elementów personalizacji, która wskazuje na dopasowanie do odbiorcy
  • Zbyt długi tytuł wiadomości, prezentujący kluczowe informacje w części maila, która nie jest widoczna na pierwszy rzut oka.

Jaka jest więc recepta na idealny temat maila?

Wszystko zależy oczywiście od kontekstu, profilu odbiorcy oraz tematyki, którą chcesz go zaciekawić. Istnieje oczywiście kilka złotych zasad, którymi możesz się kierować. Najlepsze tematy e-maili są kreatywne, przekonujące i zawierają dość informacji, nie zdradzając zbyt wiele. Napisanie ich to nie lada wyczyn, dlatego opracowaliśmy atrakcyjne linie tematyczne e-maili sprzedażowych dla różnych sytuacji. Dostosuj je do własnych potrzeb i obserwuj, jak gwałtownie rośnie liczba wartościowych odpowiedzi.

23 przykłady skutecznych tematów, które przetestowaliśmy na 279,091 wysłanych mailach sprzedażowych, w kampaniach generujących wartościowe leady:

 

  1. [Panie Marku,] pytanie o [cel wiadomości np. współpracę, termin spotkania, rozmowę telefoniczną]
  2. Z polecenia [wspólny kontakt np. Pani Marty Kowalskiej]
  3. [Korzyść np. Darmowy audyt social media] dla [Nazwa firmy np. Coca-Cola]
  4. [Panie Marku,] czy w [Nazwa firmy np. Coca-Cola] też [zdefiniowany problem np. macie problem z rekrutacją fachowców]?
  5. 12 trików na [zdefiniowany problem np. opłacalną rekrutację handlowców]
  6. Re: Termin Skype call
  7. [Panie Marku,] pisałem na LinkedIn, ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi
  8. [zdefiniowany problem np. Zastój w branży moto] – brzmi znajomo?
  9. [Panie Marku,] potrzebujemy 7 minut
  10. [Panie Marku,] szybkie pytanie
  11. Wspólna kawa, 19.10 w Poznaniu?
  12. [Brak tytułu]
  13. [Pana/Pani] konkurencja rankuje lepiej w Google. Oto dlaczego:
  14. [Pana/Pani] klienci pokochają nasze [oferta np. reklamy na Facebook’u]
  15. [12] ekspertów w branży [ubezpieczeniowej] radzi jak [wybrać ofertę grupową]
  16. Czego nauczyło mnie korzystanie z [pomocy fachowców od RODO]?
  17. Czy [Twój dział handlowy] jest gotowy na [2-4 nowych klientów tygodniowo]?
  18. [CRM] dla [małych firm]
  19. [Panie Marku,] dzięki za rozmowę podczas [nazwa eventu np. Marketing Day]
  20. [Panie Marku,] porozmawiamy o [rozwiązanie np. wdrożeniu CRM] w [Nazwa firmy np. Coca-Cola]?
  21. Czego dział [sprzedaży] potrzebuje w [Nazwa firmy np. Coca-Cola]?
  22. [Panie Marku,] potrzebuję [Pana] rady
  23. [Panie Marku,] próbowałem się do [Pana] dodzwonić …

Co wyróżnia te wiadomości?

  • Prostota zawarta zazwyczaj w kilku słowach
  • Pytanie lub zdanie stawiające tezę zachęcającą do zajrzenia co jest w środku
  • Elementy personalizacji
  • Unikanie używania emoji, które sprawdzają się w wiadomościach B2C

Pisanie tematów wiadomości e-mail nie należy do najłatwiejszych. To, co zadziałało w kampanii w ubiegłym miesiącu, może nie działać tym razem. Bądź więc elastyczny, zawsze testuj różne warianty A/B i bądź kreatywny, a uzyskasz najlepsze wyniki. Nie pozwól, by słaby temat zabił Twoją korespondencję. Eksperymentuj z różnymi typami tematów i udoskonalaj te, które uznasz za najlepsze.

Oddajemy Ci do dyspozycji sporą garść sprawdzonych i dobrze konwertujących tytułów, z którymi osiągnęliśmy rewelacyjne rezultaty, nie bój się jednak tworzyć własnych odmian. Masz swoich faworytów, a może sam napisałeś temat, który podniósł otwieralność wiadomości o kilkadziesiąt procent? Podziel się z nami w komentarzach. Chcesz więcej wskazówek? Szukasz agencji, która zrealizuje dla Ciebie skuteczną kampanię cold mailową? Napisz do nas. Powodzenia!

4.7/5 - (10 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top