5 wskazówek – co zrobić, żeby pozyskiwać nowych klientów?


Czas czytania artykułu: 3 minut(y)

Maksymalizacja odbiorców i przyciąganie klientów idealnie wpisujących się w Twoją grupę docelową – możesz to zrobić, stosując 5 wskazówek, które prezentujemy w tym artykule.

Skuteczne generowanie leadów, czyli co robić by zamienić kontakty w nowych klientów i zwiększyć obroty w firmie?

 

1. Pisz bloga!

Możesz zapewnić swoim odbiorcom i potencjalnym klientom, dostęp do poznania kluczowych wiadomości i newsów z Twojej branży. Edukując swoich odbiorców, pisząc artykuły na ciekawe tematy, które pomogą im zrozumieć ich bolączki i dając im wartość, pozycjonujesz ofertę firmy, jako rozwiązanie, które rozwiąże ich problemy.

Mówiąc o pozycjonowaniu, można powiedzieć, że Blog is King! Pisząc posty na tematy, których ludzie będą szukać, możesz przyciągnąć odwiedzających z wyszukiwarki do swojej witryny. Jeśli skupisz się na jednym temacie, a każdy post skoncentrujesz wokół wybranych słów kluczowych, wygenerujesz zewnętrzne linki do swoich postów i zastosujesz najlepsze praktyki SEO. Możesz przyciągnąć naprawdę duży ruch do swojej witryny, a to już pierwszy krok do skutecznego lead generation.

 

2. Nie osiadaj na laurach.

Przyciągnąłeś ludzi na swoją witrynę? – świetnie, ale to dopiero początek drogi. Odwiedzenie bloga samo w sobie nie wpisuje się w ramy lead generation. Twoim zadaniem jest zatrzymać użytkownika na stronie jak najdłużej i wezwać go do działania (CTA).

Call To Action to zazwyczaj mały haczyk, zarzucany w kierunku odwiedzającego. Zapisz się do newslettera, weź udział w webinarium, kup przewodnik – wszystkie wezwania, które zdecydujesz się dołączyć do bloga, powinny być bezpośrednio związane z treścią artykułu, który publikujesz i dawać jasny sygnał, że Twoja oferta to logiczny, następny krok w ścieżce Twojego, potencjalnego klienta.

 

3. Wykorzystuj potencjał mediów społecznościowych.

Średnio spędzamy jedną siódmą naszego życia, scrollując media społecznościowe. Nie możesz przeoczyć tego imperium, jeśli chcesz, aby Twoje treści dotarły do Twojej grupy docelowej.

Należy jednak pamiętać, na której platformie społecznościowej publikujesz. LinkedIn i Facebook to nie to samo. Odbiorcy i ich oczekiwania względem publikowanych treści będą różnić się na każdej z plaform, z których korzystasz.

Ważne jest, aby być świadomym tego, jak ludzie angażują się na każdej platformie i na tej podstawie dostosowywać treści, do kanału, na którym publikujesz. Trafiając do odpowiednich odbiorców, będziesz w stanie przyciągnąć duży ruch i przekierować go do swojej witryny, lub bezpośrednio do formularza, który ma na celu generowanie leadów.

 

4. Wpadnij w oko.

Jasne jak słońce – dokładnie tak powinien być opisany wygląd Twojej witryny. Twoim celem jest, by potencjalny klient spędził na stronie jak najwięcej czasu, ale nie dlatego, że od godziny szuka kontaktu do Twojej firmy. Dlatego, że zaciekawiły go treści i po prostu chce zostać na niej bez przymusu. Jeśli Twoja witryna będzie nieprzyjemna dla oka, trudna w nawigacji a przekazywane przez nią emocje będą porównywane do tych na grzybobraniu, ludzie nie będą angażować się w prezentowane przez Ciebie treści.

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego tak się dzieje, pomyśl o tym, jak większość konsumentów wybiera produkty. Wyróżniające się spośród całości opakowanie, ma większe szanse na to, że zostanie wybrane, niż te, którego nie widać na pierwszy rzut oka. W ten sam sposób myślą odwiedzający Twoją witrynę. Jeśli nie spełnia ich oczekiwań, prawdopodobnie na niej nie zostaną.

 

5. Testuj, mierz i pnij się w górę!

Wykonywanie testów, mierzenie kluczowych wskaźników i optymalizacja w oparciu o wyniki, to kluczowe działania, które dadzą Ci pewność, że udoskonalasz swoją witrynę.

Jednym ze sposobów na testowanie, jest użycie testów A/B, czyli porównanie dwóch wariantów, aby zobaczyć, która wersja działa lepiej. O czym należy pamiętać, jeśli decydujesz się na test A/B? Upewnij się, że przeprowadzasz eksperyment tylko wokół jednej zmiennej, inaczej całe badanie nie będzie miało sensu, w końcu nie będziesz miał pewności, która zmiana przyniosła Ci więcej korzyści.

Z kolei jeśli testujesz A/B w CTA, powinieneś na bieżąco mierzyć, ile osób widzi i klika każdą z testowanych przez Ciebie wersji, aby zebrać jakościowe dane i obliczyć współczynnik klikalności. Nie jest on jednak jedyną miarą, którą powinieneś kontrolować.

Wyobraź sobie, że Twoje CTA ma bardzo wysoki współczynnik klikalności, który ostatecznie nie przekłada się na konwersję, ani na generowanie leadów. Co zrobić aby tego uniknąć? Należy zmierzyć liczbę osób, które dokonują konwersji w ramach oferty i obliczyć współczynniki. Zarówno CTR (Click-through rate) jak i CR (Conversion Rate). Powinny umożliwić lepsze zrozumienie skuteczności Twojego wezwania do działania i otworzyć perspektywy na jeszcze skuteczniejsze generowanie leadów.

Niezależnie od tego co robisz i jakie działania podejmujesz, musisz mieć pewność, że nie rzucasz w tarczę z zawiązanymi oczami.

5/5 - (1 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.


Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top