CSMART – opinie i recenzja intuicyjnego systemu CRM


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Automatyzacja procesów sprzedaży, dzięki wdrażaniu system CRM, ułatwiła zadanie nie jednej firmie i pracującym w niej handlowcom.

Dzięki nim cała praca może przebiegać szybko i sprawnie, a w dodatku możemy stale monitorować jej rezultaty. Często przed wybraniem odpowiedniego systemu CRM, firmy stają przed prawdziwym dylematem. Jest bowiem szeroki wybór tego typu usług. Przyjrzyjmy się dziś systemowi od polskiego producenta. CSMART – jest kompleksowym systemem, który ma uporządkować procesy sprzedażowe, a także zwiększyć efektywność pracy. Jak wygląda ten system w praktyce?

 

Początki z CSMART

CSMART podobnie jak wiele innych tego typu narzędzi, umożliwia darmowy okres próbny. By skorzystać z tej okazji, wystarczy więc przejść do strony producenta, a następnie poświęcić chwilę na założenie darmowego konta próbnego. Musimy przebrnąć przez formalności, czyli najpierw podać wymagane dane, a następnie e-mail, a także ustalić hasło. Może to zając dłuższą chwilę. Następnie logujemy się na swoje konto i ponownie musimy podać kilka istotnych informacji jak np. NIP firmy. Dostajemy wówczas możliwość konfiguracji funkcji i wybór odpowiednich modułów, by dopasować je do własnych potrzeb. Kiedy zakończymy pomyślnie ten etap, naszym oczom ukaże się kokpit. Na pierwszy raz, może on wyglądać nieco przytłaczająco, ponieważ znajduje się tam wiele elementów, jak np:

  • stopień realizacji planu
  • zadania
  • tablica z aktualnościami
  • zestawienia sprzedaży
  • wygrane szanse sprzedaży
  • liczba wystawionych ofert
  • liczba klientów

Jednak po dokładnym rozeznaniu się, tego typu rozwiązania są niewątpliwie funkcjonalne, gdyż to co najważniejsze mamy zebrane w jednym miejscu. Kolejną rzeczą jako rzuca się w oczy, jest menu zlokalizowane na grafitowym tle. Zgodnie z tym co mówią o CSMART opinie, dzięki temu wiemy intuicyjnie gdzie skierować kursor. Mimo że nie ma dostępnego samouczka, jednak łatwo można rozeznać się w panelu zarządzania. Kluczową kwestią, którą musimy wykonać, jest zaimportowanie kontaktów z zewnętrznej bazy danych. Niezbędne jest więc wgranie pliku, koniecznie w formacie .xls. Kolejnym krokiem, o który poprosi nas system, jest uporządkowanie kolumn, do pól CSMART, dzięki temu zachowamy porządek w naszych kontaktach. Dane znajdą się w zakładce, podzielonej na firmy i osoby. Możemy dokonać filtracji na wiele sposobów np. po grupie kontaktu, a nawet tagach. Ciekawym rozwiązaniem jest także możliwość zapraszania współpracowników. Wystarczy wejść w “Ustawienia” i kolejno “Pracownicy”, a na końcu “Dodaj”. Każdemu współpracownikowi, możemy także przypisać uprawnienia, lub stworzyć własny zestaw dostępu.

 

 

 

Integracje w CSMART

Standardowo powinniśmy zacząć od integracji kalendarza i poczty internetowej. W tym celu należy wrócić do zakładki “Ustawienia” i wybrać interesujące nas sekcje. Okazuje się, że integracja skrzynki pocztowej jest niezwykle czasochłonna, gdyż musimy wypełnić formularz z niezbędnymi danymi, a następnie odczekać dość długą chwilę, by skrzynka się zintegrowała. W przypadku integracji kalendarza, jest ona o wiele prostsza. Wystarczy połączyć go za pomocą linka w odpowiednim module. Rozczarowujący jest fakt, że CSMART nie posiada żadnych innych gotowych integracji z popularnymi dodatkami. Jednak możemy cieszyć się integracją z:

  • API
  • VOIP
  • Telecube
  • Outlook
  • Gmail
  • SMSAPI

Dodatkowo producent umożliwił integrację z systemami: Enova, Comarch ERP Optima czy WAPRO MAG.

 

Funkcje CSMART

Nie da się ukryć, że system ten, zgodnie z tym co możemy przeczytać w opiniach o CSMART, umożliwi obszerny sposób, na zarządzanie relacjami z klientami. Do dyspozycji oprócz standardowego modułu- szans sprzedaży, mamy także:

  • zakładkę zadania
  • zakładkę oferty
  • zakładkę produkty
  • zakładkę faktury
  • zakładkę dokumenty
  • zakładkę magazyn
  • zakładkę raporty

Dzięki nim, z łatwością możemy wykonywać codzienną pracę na kartach klienta, a także stworzyć schemat postępowania dla pracowników. W przypadku szans sprzedaży, jak w większości systemów CRM, mamy do dyspozycji tablicę kanban, a także widok listy, co umożliwi szybkie zarządzanie szansami, a także edytowanie szczegółów. Po wejściu w każdą z osobna szans sprzedaży, mamy widok na najistotniejsze informacje, oprócz kontaktów i aktualizacji, widzimy także etap konkretnej szansy. Z tego miejsca, możliwe jest także wystawienie klientowi FV lub przygotowanie dokumentów, na podstawie gotowych szablonów. Możemy także wysłać SMS czy zadzwonić do kontrahenta. Istotnym udogodnieniem jest to, że możemy panować nad działaniami zarówno z poziomu kontaktu czy szansy, ale także za pomocą modułu zadań, który jest po lewej stronie. Dodatkowo CSMART, mimo że wygląda dość przeciętnie, jest niezwykle kompleksowy. Dzięki modułowi- magazyn, z łatwością będziemy zarządzać stanami, a także tworzyć dokumenty: PZ, WZ, PW, RW czy MM. Jak jednak za pomocą tego systemu zmierzyć efektywność prowadzonych działań?. Niezwykle przydatny okazuje się więc moduł- raporty. Mimo że nie dostajemy zbyt dużej możliwości customizacji raportów i różnego rodzaju podsumować, nie wykluczone jest przygotowanie zestawień, które dadzą nam obraz tego, co aktualnie dzieje się w przedsiębiorstwie, a także co możemy ulepszyć bądź zmienić. Raporty są podzielone na odpowiednie grupy, co pozwoli zebrać dane dotyczące nie tylko klientów czy szans sprzedaży, ale także samej sprzedaży. Miłym zaskoczeniem na końcu, jest dashboard managera.

 

CSMART i aplikacja mobilna

Nie da się zaprzeczyć, że każdy dobry system CRM, powinien mieć aplikację mobilną, by bez względu na urządzenie z którego korzystamy, mieć dostęp do najważniejszych danych. CSMART mimo początkowego jej braku, w końcu może pochwalić się swoją aplikacją. Jest ona kompatybilna zarówno z systemem Android jak i iOS. Z jej poziomu, mamy dostęp jednak tylko do podstawowych modułów jak klienci, pulpit, kalendarz, zadania i szanse sprzedaży.

 

Plusy i minusy systemu CSMART

Każdy system CRM ma swoje mocne i słabe strony. Zacznijmy od atutów CSMART. Możemy do nich zaliczyć:

  • szybkość i łatwość w dodaniu nowego kontrahenta
  • API
  • support dostępny przez całą dobę
  • dostęp z poziomu ról
  • wpieranie wielu walut
  • możliwość zmian dedykowanych
  • brak limitu przestrzeni na pliki
  • moduł ofertowania
  • prosty, przejrzysty i mocno intuicyjny interfejs
  • VOIP
  • mocno rozbudowany moduł faktur i magazynu
  • dostępność aplikacji mobilnej

Mimo wielu zalet, system ten ma także kilka mankamentów. Możemy powiedzieć, że są nimi:

  • skomplikowana i długa konfiguracja poczty e-mail
  • brak gotowych integracji
  • brak integracji Zapier
  • długi czas reakcji na zgłoszenie.

 

System CSMART – podsumowanie

Nie można zarzucić temu narzędziu braku kompleksowości, a także mnogości funkcji, które nam daje. Jednak mimo niezbędnych i podstawowych funkcji do codziennej pracy, zdarzają się małe niedociągnięcia, jak np. konfiguracja poczty internetowej. Niedosyt i rozczarowanie można także odczuwać ze względu na brak podstawowych integracji, co mogłoby dać przedsiębiorstwom wiele więcej możliwości. System ten sprawdzi się więc w firmach, które cenią sobie prostotę i intuicyjną obsługę, a kwestią drugorzędną stanowią dodatki i innego rodzaju ulepszenia.

4.9/5 - (12 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.


Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top