HubSpot darmowy CRM – nasze opinie


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Systemy CRM (customer relationship management), w czasie swojego istnienia przeszły drogę od bycia jedynie centralną bazą zawierającą dane o klientach, dokonywanych transakcjach i zamówieniach, do prawdziwego centrum dowodzenia pozwalającego na łatwe zarządzenie firmą.

To nie tylko baza wypełniona informacjami o kontrahentach, ale również przydatny pośrednik pozwalający na kontrolowanie i zlecanie zadań, rozliczanie klientów i prowadzenie aktualnych projektów. Dzięki tak dużym możliwościom systemy CRM pozwalają na skuteczne budowanie relacji z konsumentami i ułatwiają ich długotrwałe utrzymywanie. Rozwiązanie HubSpot CRM jest jedną z opcji dostępnych na rynku i warto mu się przyjrzeć.

 

HubSpot opis systemu – czym jest i kto najbardziej skorzysta na jego wdrożeniu?

HubSpot to nie tylko system, to też misja. Wyraża się ona pragnieniem zapewnienia każdej firmie, niezależnie od wielkości i zasięgu prowadzonych przez nią działań, szansy na usprawnienie kontaktu z klientami i pomoc w utrzymaniu ich jak najdłużej. Zastanawiać mogą więc koszty korzystania z HubSpot. A jego cena wyjątkowo przyjemnie zaskakuje każdego zainteresowanego! Okazuje się, iż korzystanie z oprogramowania jest całkowicie darmowe, równocześnie pozwalając przechowywać aż do 1 000 000 kontaktów.

HubSpot to nie tylko baza kontrahentów, ale również narzędzia sprzedażowe i marketingowe, pozwalające na obsługę trzech typów danych. Pierwszy rodzaj dotyczy samych kontaktów, drugi firm, trzeci natomiast transakcji. Oprogramowanie to też wyjątkowa szansa na zaplanowanie organizacji związanej z marketingiem i sprzedażą.

 

 

Hubspot funkcjonalność i duże możliwości

Wymieniając podstawowe funkcje HubSpot CRM, warto zwrócić uwagę na:

  • dane kontaktów, firm i transakcji
  • raporty działań marketingowych i sprzedażowych
  • planowanie zadań
  • narzędzia wsparcia sprzedaży
  • ustawienia indywidualne

 

Informacje o kontaktach, firmach i transakcjach

Dane kontaktów

Dane kontaktów są podstawową funkcją każdego systemu CRM. W HubSpot informacje wyświetlane są w tabelach, które można edytować, aby dopasować je do indywidualnych preferencji. Podgląd danych jest szybki i bardzo intuicyjny.

Dane firm

Dane związane z firmami z łatwością można grupować wedle swoich potrzeb. Tutaj także dane są prezenTowane w formie wygodnej tabeli. Bardziej szczegółowe informacje uzyskać można po najechaniu i kliknięciu na ikonę Preview. HubSpot samodzielnie wiąże firmy z kontaktami na podstawie adresów mailowych, dzięki czemu od razu są one widoczne wśród danych dotyczących konkretnego przedsiębiorstwa. To bardzo ułatwia pracę.

Dane transakcji

Dane transakcji są okazją do stworzenia ścieżek sprzedaży, które odpowiadać będą aktualnym potrzebom firmy i klientów. To także sposób na śledzenie każdej z operacji i zaznajomienie się z etapem, na jakim aktualnie się znajdują. Tutaj też mamy możliwość podejrzenia transakcji zrealizowanych i możliwych do realizacji oraz zaplanowania przyszłych. Tablica prezentująca listę ofert pozwala uporządkować różne pomysły. Są one przypisane do odpowiednich kolumn, a następnie układane według etapów ukończenia.

Wydawać by się mogło, że to całkiem sporo, jak na darmowy system. Jednak zalety HubSpot w zakresie danych transakcji na tym się nie kończą. Mamy możliwość  monitorowania każdego z trwających i zakończonych procesów sprzedażowych, jak również podsumowanie uzyskanych łącznie oraz z każdej transakcji przychodów. Ponadto można skorzystać z opcji ręcznego kojarzenia kontaktów i firm z transakcjami. Wszelkie dane z nimi powiązane układają się w oś czasu, pozwalającą na pełną kontrolę nad całym procesem.

 

Raporty działań marketingowych i sprzedażowych

Przejrzysty i łatwy do opanowania wygląd oraz rozłożenie widoczności informacji, pozwalają na całkowite kontrolowanie działań marketingowych i sprzedażowych. Wszelkie powiązane ze strategiami dane, widoczne są od razu. Zgromadzone w HubSpot CRM informacje, przedstawiane są na wykresach i grafach, co pozwala na łatwe zestawianie i porównywanie ich między sobą.

 

Planowanie zadań

Oprogramowanie pozwala na planowanie kolejnych zadań oraz na przyglądanie się całemu procesowi sprzedaży. Lista zadań wyświetlana jest na pulpicie. Dla wygody użytkownika można ją sortować według swoich filtrów, do których należą między innymi: termin realizacji zadania, osoba odpowiedzialna, czy etap realizacji. Dodawanie nowych i edytowanie istniejących elementów, odbywa się przy użyciu zaledwie kilku kliknięć.

 

Narzędzia wsparcia sprzedaży

Narzędzia te znajdują się w zakładce Sales i są bardzo łatwe do odnalezienia. Można je wykorzystywać do poprawy efektywności procesu sprzedaży, a ich dopasowanie do innych funkcji systemu, także nie sprawia problemów.

 

Ustawienia indywidualne

Konkretne ustawienia pozwalają na dopasowanie systemu do własnych potrzeb. Zmieniać można między innymi opcje z zakresu:

  • właściwości kontaktów i firm – np .określić dane firmy i stworzyć powiązania kontaktów z nią;
  • importu i eksportu – wyświetlenie audytu eksportowanych danych;
  • marketingu – np. sprawdzanie ustawień reklam i zebranych danych;
  • właściwości – dokonywanie dowolnych zmian w zakresie właściwości konkretnych ofert, firm lub kontaktów;
  • sprzedaży –  wprowadzanie zmian w narzędziach sprzedaży, edycja właściwości transakcji lub zamieszczenie zadania w konkretnym etapie jego realizacji;
  • użytkowników i zespołów – zarządzanie osobami posiadającymi dostęp do systemu CRM oraz przypisanie im konkretnego zakresu dostępu do systemu;
  • ustawień konta – dostosowywanie nazwy konta, języka, daty, strefy czasowej oraz waluty dokonywanych transakcji.

 

Co jeszcze warto wiedzieć o systemie HubSpot CRM?

Zastanawiać może, czy istnieją jakieś wady Hubspot? Oczywiście! Jednak są one naprawdę niewielkie. Jedną z nich może być brak języka polskiego, jako części oprogramowania. System obsługiwany jest w językach: angielskim, niemieckim, francuskim, holenderskim, japońskim, portugalskim (wersja brazylijska) oraz hiszpańskim. W przypadku wprowadzania danych, nie ma już takiego problemu, gdyż wśród 25 dostępnych opcji znajduje się także język polski. Obsługa oprogramowania może wymagać odrobiny wprawy, jednak z powodzeniem można sprawnie poruszać się po tym CRMie bez biegłej znajomości języków obcych. Wystarczą podstawowe zwroty i wyrażenia.

Warto również podkreśLić, że większość opinii na temat HubSpot znajdujących się w sieci, jest pozytywna. System został odebrany przez użytkowników z wyjątkowym entuzjazmem. Znaczący wpływ na to ma fakt, że choć jest darmowy, to zapewnia szereg ciekawych funkcji, które znacząco ułatwiają prowadzenie firmy oraz przechowywanie danych dotyczących jej działalności. Użytkownicy HubSpot CRM chwalą go przede wszystkim za łatwość wdrożenia, wsparcie procesów sprzedaży oraz intuicyjną obsługę.

Wdrożenie HubSpot CRM jest doskonałym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i dużych firm. Ułatwia on wszelkie procesy związane z kontaktami z klientami, planowaniem i wykonywaniem zadań oraz transakcji, a także wspiera w tworzeniu nowych strategii, mających na celu zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Jest więc oprogramowaniem, które zdecydowanie warto wypróbować.

4.5/5 - (18 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top