Czas czytania artykułu: 3 minut(y)
Klienci często pytają – „w jaki sposób możemy generować leady?”.
W odpowiedzi najczęściej otrzymujemy te najbardziej skuteczne, czyli cold calling i cold mailing, ale co poza tym? Istnieje jeszcze kilka metod, które również cieszą się zainteresowaniem np. kampanie PPC, działania SEO czy prowadzenie bloga. W tym artykule dowiesz się co składa się na dobry post na bloga, który wygeneruje potencjalnych klientów.
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
1. Twórz ciekawe i przydatne treści
Post na blogu ma przede wszystkim zainteresować i dostarczyć czytelnikowi wartości. Co z tego, że uda ci się wciągnąć klienta chwytliwym tytułem skoro straci on zainteresowanie w ciągu 10 sekund od kliknięcia w posta. Utrzymanie uwagi to sztuka, która wymaga miesięcy treningów, a i tak nie gwarantuje 100% efektów (większość czytelników nie dociera do końca posta). Jeśli uda ci się to zrobić zyskujesz szanse, aby czytelnik poszedł za ciosem i sprawdził, co jeszcze oferujesz w ramach swojej działalności w Internecie, dając ci tym samym szanse na wygenerowanie potencjalnego klienta.
2. Pisz do swojego odbiorcy
Zakładając, że post na blogu docelowo ma przynieść nam więcej potencjalnych klientów, musimy zdefiniować naszego odbiorcę (biorąc pod uwagę, że koniec końców chcemy, aby czytelnik został naszym potencjalnym klientem musimy być jak najbardziej precyzyjni), a następnie drogą dedukcji dojść, jakie treści dostarczyłyby faktyczną wartość.
3. „Hello bar” zamkiem …
Kiedy ktoś wchodzi na twojego bloga znajduje się na samej górze strony nie daje ci żadnej gwarancji, że przescrolluje niżej, aby dotrzeć do twojego CTA (call to action), więc najlepszym sposobem, aby czytelnik zobaczył twoje CTA jest zastosowanie wcześniej wspomnianego „hello bar” (czyli pasek, który będzie podążał za czytelnikiem w miarę dalszego scrollowania). Dzięki temu twoje wezwanie do działania będzie towarzyszyło czytelnikowi przez całą jego podróż po twoim poście na blogu.
4. … a keywordy kluczem
Żeby generować leady za pomocą bloga najpierw czytelnicy muszą na niego trafić, a ułatwią im to na pewno precyzyjne działania SEO (takie jak m.in. używanie słów kluczowych, ale z rozsądkiem), które koniec końców mogą przełożyć się na większą ilość leadów. Przed zabraniem się do pisania warto przeprowadzić szczegółowy research przy pomocy narzędzi takich jak SEMRush, aby następnie w oparciu o te słowa klucze umiejętnie zbudować tekst skierowany do naszego odbiorcy.
5. Promuj swoje posty w mediach społecznościowych i nie tylko.
Działania SEO to nie jedyny sposób, aby dać się zauważyć pisząc bloga. Dzięki mediom społecznościowym wystawiamy się na większe grono odbiorców jednocześnie nawiązując nić kontaktu z naszymi obecnymi czytelnikami, którzy również posiadają konto w mediach społecznościowych. Wstawianie na bieżąco postów o nowym wpisie na blogu pozwoli informować odbiorców o nowowstawionej treści i sprawi, że łatwiej będzie bezpośrednio się z tobą skontaktować. Udostępniając treści ze swojego bloga, przykładowo na fanpage facebooka będziesz miał pewność, że dotrą one do właściwego odbiorcy (przecież osoba śledząca twoją stronę na FB nie śledzi jej dla sportu).
6. Postaraj się zrozumieć co czytelnik chciał znaleźć w momencie, gdy trafił na twój blog.
Przy pisaniu posta na bloga bardzo istotne jest wejście w buty naszego odbiorcy, odkrycie czego szukał, jakich fraz użył, aby dotrzeć do naszego bloga, czy ostatecznie tą wartość znalazł i co stanowiło dla niego tą wartość.
7. Stosuj pop-up’y w momencie chęci wyjścia (ang. Exit Intent Pop-Ups)
Tego typu okienka służą głównie jako ostatnia deska ratunku, gdy czytelnik jest już przekonany, że chce opuścić naszego bloga i zmierza ku zamknięciu karty. Można to gładko podsumować zwrotem „tonący brzytwy się chwyta” ze względu na inwazyjność tej metody, ponieważ może ona najzwyczajniej zirytować naszego czytelnika. Mimo tego ryzyko popłaca, bo koniec końców jest to nadzwyczajnie skuteczne. Ten pop-up zwykle zachęca do zasubskrybowania newslettera, pobrania darmowej zawartości lub zaoferowanie produktu w atrakcyjniejszej cenie proponując zniżkę. Czasami czytelnikom nie potrzeba dużo, jedna mała zachęta w postaci zniżki może w dużej mierze przyczynić się pozyskania większej liczby klientów.
Generowanie leadów za pomocą bloga – podsumowanie
Pozyskiwanie klientów to temat rozpościerający się na różne płaszczyzny oraz wykorzystujący różne metody. Jedną z tych metod to prowadzenie bloga, który również może się znacząco przyczynić do zwiększenia sprzedaży. Warto rozważyć prowadzenie bloga jako alternatywna metoda pozyskiwania leadów tak, aby nie uzależniać się od jednego źródła.