Jak znaleźć dowolny kontakt i nie zostać przy okazji stalkerem


Czas czytania artykułu: 5 minut(y)

W tym artykule dowiesz się, jak znaleźć kontakt (szczególnie handlowy) do dowolnej osoby na świecie i nie zostać przy okazji posądzonym o bycie prześladowcą, stalkerem lub jakąkolwiek odmianą “creepy person”.

Jeśli chodzi o prowadzenie firmy, utrzymywanie kontaktu z klientami jest koniecznością i jednym z głównych zadań nie tylko działów handlowych, ale również zarządu. Firma rozwija się dzięki relacjom, a utrzymywanie kontaktu z klientami pomaga budować te relacje. To Ty jednak musisz nawiązać pierwszy kontakt z potencjalnymi klientami (leadami), aby pomóc im dowiedzieć się o Tobie i Twojej firmie. Oto kilka cennych wskazówek i garść porad jak możesz się za to zabrać i przy okazji zachować swoje dobre imię.

1. Wyszukiwarka Google, czyli wuja prawdę Ci powie

Podobnie jak w przypadku wyszukiwania czegokolwiek innego w Internecie, Google sprawdza się również w wyszukiwaniu osób i nowych kontaktów. Z pomocą przychodzą tu operatory wyszukiwania, takie jak AND / OR, które umożliwiają łatwe znalezienie poszukiwanych osób.

Przykład:
Wyszukaj za pomocą operatorów „tu wpisz cokolwiek” – np. wpisz: „Jan Kowalski”, aby znaleźć tylko wyniki zawierające imię i nazwisko, dokładnie w tej kombinacji. Jeśli chcesz wyszukać konkretną frazę, wraz ze słowami podanymi w żądanej kolejności, wpisz szukany termin w cudzysłowie („”). Pamiętaj, że jeśli użyjesz tej metody, wyszukiwarka pominie inne trafne wyniki, w których słowa są w innej kolejności. Dodatkowo możesz użyć również operatora strony wpisując np.: kontakt site:forbes.pl, aby znaleźć dowolną podstronę na forbes.pl, zawierająca słowo “kontakt”, a więc prawdopodobnie dział redakcyjny lub listę członków zespołu i zarządu. Wyniki będą jeszcze bardziej precyzyjne, jeśli znasz imię i nazwisko szukanego kontaktu. Wyszukaj więcej operatorów Google i używaj ich w dowolny, inny kreatywny sposób. Szczegóły znajdziesz na https://www.google.pl/intl/pl/help/operators.html i https://ahrefs.com/blog/google-advanced-search-operators/

 

2. Strona internetowa firmy

Jeśli masz do czynienia z firmą i chcesz się skontaktować z kimś z jej zarządu, najprościej jest to zrobić, korzystając z firmowej strony internetowej. Większość stron firmowych posiada działy “O nas”, “O firmie” itp. Ale nie tylko. Kontaktów do wybranych osób możesz szukać na podstronach, które najczęściej noszą nazwę:

  • O nas
  • Zespół
  • Kariera
  • Skontaktuj się z nami, Kontakt
  • Blog firmowy -> O autorze

Wskazówka PRO:
Szczegółowe informacje zawierające dane kontaktowe znajdziesz także na stronach z polityką prywatności, regulaminem itp. Firmy zobowiązane są do umieszczania w nich konkretnych danych firmowych, podstawowych informacje o firmie, takie jak adres e-mail, adres, imiona i nazwiska założycieli.

 

3. LinkedIn

Platforma, na której znajdziesz profile (przypominające CV) profesjonalistów (osób związanych z firmami, pracujących na własną rękę). LinkedIn oferuje firmom doskonałą okazję do nawiązania kontaktu z liderami rynku i kontaktu z klientami biznesowymi. Właśnie tu możesz skorzystać z bazy setek tysięcy profesjonalistów z całego świata.

Jak szukać:
Po prostu wpisz imię i nazwisko + firmę lub stanowisko, następnie napisz bezpośrednią wiadomość i poproś o szczegółowy kontakt, taki jak adres e-mail lub numer telefonu. Do wyszukiwania większej liczby kontaktów, będziesz musiał zainwestować w rozszerzony profil dla profesjonalistów np. Sales Navigator, jego koszt nie przekracza 300 zł miesięcznie, ale zanim go wypróbujesz, skorzystaj z okresu próbnego, po którym podejmiesz decyzję, czy warto.

 

4. Panorama firm i inne katalogi firmowe

To nieco old-school’owe i tradycyjne sposoby kontaktowania się z firmami, co nie zmienia faktu, że cały czas dostępne i skuteczne. Znajdziesz w nich mniejsze firmy, które niełatwo odszukać np. przy użyciu wyszukiwarki lub które nie posiadają swojej strony internetowej. Wierz lub nie, ale cały czas możesz znaleźć tam setki wyników, które zawierają listę lokalnych firm. Niektóre dane w profilu każdej firmy mogą dać ci wskazówkę na temat jej właścicieli, czasem nawet ich adresu e-mail’owego.

 

5. Wyszukiwanie WhoIs

Jeżeli nadal nie możesz znaleźć interesującego Cie kontaktu, a znasz nazwę firmy, z którą jest związany możesz zajrzeć do informacji, która dostępna jest w WhoIs. Ta zawiera dane o właścicielu domeny, dacie jej kupienia i terminie odnowienia. Jak się zapewne domyślacie, często jest to właściciel firmy lub przynajmniej osoba silnie z nią związana.

 

6. Kontakt bezpośredni

Prawie wszyscy korzystają obecnie z mediów społecznościowych, przynajmniej większość znanych mi firm. Pozwalają one na bezpośredni kontakt między ludźmi i właśnie ich możesz użyć, aby “podejść” do kogoś bezpośrednio i porozmawiać twarzą w twarz. Niezależnie od tego, czy jest to usługa czatu na stronie na Facebooku, profil na LinkedIn, po prostu zapytaj o kontakt do odpowiedniej osoby. Pamiętasz wtyczki, które zawsze Cię denerwują? Tak, dokładnie te same, które pojawiają się w najmniej odpowiednim momencie, zajmując połowę ekranu. Bingo! Zwykle jest to wtyczka do bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem obsługi klienta. Powiedz wprost, że potrzebujesz bezpośredniego kontaktu z osobą związaną na przykład z marketingiem, ponieważ (podaj naprawdę ważny powód). Nic prostszego! Najbardziej znane wtyczki to Facebook Messenger, LiveChat, CallPage i wiele innych.

 

7. Facebook

Facebook jest powszechnie używaną platformą mediów społecznościowych i pozwala na wyszukiwanie osób po prostu poprzez wyszukiwanie ich nazwisk. Po znalezieniu osoby, której szukasz, bezpośrednia wiadomość rozwiązuje problem. Facebook nie jest używany do wyszukiwania informacji, chociaż ma wiele funkcji, z których można korzystać. Szukaj po imieniu i nazwisku
osoby, które najczęściej lubią posty firmowe – zobaczysz, że często powtarzają się ci sami ludzie, którzy są pracownikami firmy lub przynajmniej działu marketingu.

 

8. Wyślij wiadomość e-mail lub zadzwoń do firmy

Chcesz zrobić pierwszy krok, aby skontaktować się z wybraną firmą? Wystarczy wysłać e-mail lub zadzwonić do sekretariatu firmy żeby się z nią skontaktować. Upewnij się, że zachowujesz ton biznesowy i poinformuj pracownika, dlaczego chcesz się z nimi skontaktować. Osoby zajmujące stanowiska związane z recepcją czy administracją nazywane są często “gate keep’erami”, właśnie ze względu na to, że musisz przebić się przez ich mur, wejście. Przygotuj się więc do tej rozmowy i zadbaj o jej personalizację. W sieci znajdziesz mnóstwo wskazówek i gotowych wzorów lub szablonów, które podpowiedzą Ci jakie elementy powinna zawierać taka rozmowa lub cold mailing. Pamiętaj o:

  • Przygotowanie – sprawdź kilka źródeł, najnowsze informacje o osobie lub firmie
  • Postawa – pewność siebie, pamiętaj, aby niczego nie sprzedawać, zachowaj mentalność potencjalnego partnera
  • Personalizacja – rozmowa lub wiadomość nie może brzmieć ani wyglądać na ogólną i automatyczną. Im więcej elementów osobistych, tym lepiej zostaniesz odebrany. Ważne jest, aby spróbować – nie martw się, jeśli nie uda się za pierwszym razem.

 

9. Bazy danych osób

Te publiczne bazy danych przechowują informacje o wielu różnych osobach, z którymi możesz się skontaktować szukając potencjalnych klientów. Spróbuj przeszukać https://pipl.com/search/ lub http://www.yasni.com/

 

10. Zgadywanie, czemu nie?

Permutatory e-mail to narzędzia, które umożliwiają wyszukiwanie adresu e-mail osób na podstawie ich nazwisk i firmowych domen, na których mają swoje skrzynki. Jeśli wszystko, co do tej pory próbowałeś, nie powiodło się, spróbuj wygenerować wszystkie możliwe wersje adresu e-mail osoby, której szukasz, za pomocą narzędzia Permutator poczty e-mail.

Wskazówka PRO:
Jeśli wkleisz adresy w polu odbiorcy w Gmailu i masz aktywnych jedną z wtyczek wyszukiwania kontaktów, takich jak ClearBit, po najechaniu myszką na każdy z tych adresów wtyczka nie wyświetli żadnego wyniku lub wyświetli kontakt jako aktywny. Bingo!

 

11. Wtyczki

W ostateczności, z pomocą przychodzą wtyczki, które zautomatyzują szukanie kontaktów, nie tylko na firmowych stronach, ale również w LinkedIn czy dla wszystkich domen internetowych, które posiadasz w bazie potencjalnych kontaktów. Nie chcemy faworyzować żadnej z nich, opinię o ich skuteczności musisz wyrobić sobie we własnym zakresie. Do dyspozycji masz m.in.:

  • Clearbit Connect
  • Email Hunter
  • Toofr
  • Findanyemail
  • Voila Norbert
  • Emailmatcher
  • Anymail finder
  • Find That Email

Nick Churick z Ahrefs przeprowadził badania na ich temat i znalazł najlepsze rozwiązanie. Pełny artykuł na https://ahrefs.com/blog/find-email-address/

 

Mam nadzieję, że znalazłeś tu kilka porad o tym, w jaki sposób zabrać się za szukanie dowolnego kontaktu dla siebie i to, co do tej pory było dla Ciebie czarną magią, od dzisiaj będzie banalnie proste. Jeśli zapomniałem o jakiejś metodzie, napisz w komentarzu. Z przyjemnością nauczę się nowych możliwości i sposobów, które zostaną wprowadzone jako aktualizacja tego artykułu.

Jeżeli dotarłeś do tego momentu, daj znam znać czy było warto i podziel się swoją opinią, komentarzem lub łapką w górę : ) Dziękujemy!
5/5 - (2 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top