Konferencje online – jak je skutecznie przeprowadzić oraz jak wybrać odpowiednią platformę


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Przenoszenie biznesów, szkolnictwa czy konsultacji lekarskich do przestrzeni internetowej nikogo z nas już nie dziwi. Warto się zastanowić, które z tych czynności przetrwają próbę czasu i pozostaną w trybie zdalnym daleko po okresie pandemicznym.

 

Jak to jest w przypadku przeprowadzania konferencji? Czy sprawdzają się one w formie zdalnej? Do pewnego stopnia. Otóż nic nie zastąpi nam atmosfery towarzyszącej konferencji stacjonarnej. Dyskusje, starcia charakterów, merytoryczne wymiany zdań czy oczywiście – sprawdzian Twojej prezencji. To podczas konferencji stacjonarnej sprawdzisz jak naprawdę umiesz się zaprezentować przed specjalistami z dziedziny, w której się specjalizujesz. Być może znajdzie się również czas, aby w kuluarach porozmawiać z interesującą Ciebie osobą.

Czy zatem wystąpienie na konferencji przez internet nie jest już tak wartościowe? Jak się pewnie domyślasz, odpowiedź brzmi przecząco. Konferencja online może być jedyną okazją ku temu, aby porozmawiać ze specjalistami z różnych zakątków kraju czy nawet świata. Konferencje stacjonarne często cechują się lokalnością, co znacznie odbiega od tego, co do zaproponowania mają te przeprowadzane zdalnie. Co więcej, prowadzenie konferencji w Internecie wiąże się ze stosunkowo niskimi kosztami. W dobie pandemicznej warto zastanowić się czy prowadzenie konferencji wymaga od nas fizycznego wyposażenia czy wręcz zwiększymy jej potencjał, jeśli przeprowadzimy ją zdalnie. Jeśli interesuje Cię jak nagrać konferencje onlinejak zrobić telekonferencje lub jak zrobić wideokonferencje, która dotarłaby do interesującego Cię grona odbiorców – to zachęcam do lektury.

 

Jak efektywnie prowadzić konferencje online?

Pierwsze pytanie, jakie powinno pojawić się w Twojej głowie, to czy ma to być wideokonferencja, czy wystarczy Ci telekonferencja. O tym jak zrobić telekonferencje czy nawet jak zrobić wideokonferencje wie do pewnego stopnia każdy z nas, wystarczy bowiem aplikacja Messenger. Zakładam jednak, że skoro czytasz ten artykuł, to liczysz na propozycje dostarczającą większych możliwości. Prowadzenie konferencji to umiejętność wymagająca obycia z mediami oraz wymagająca wysokiej kultury osobistej. Niezbędne są również godne reprezentowanie swojej marki oraz utrzymywanie kontaktu z cenionymi w danej branży ludźmi.

Kluczowym jest, aby sprecyzowany został temat Twojej konferencji. Im bardziej jest on zawężony, tym dokładniej będziesz w stanie dopasować grupę odbiorców. Konferencja online daje możliwość zebrania specjalistów z całej Polski, a nawet zagranicznych, w jednym miejscu. Jednak żeby tego dokonać, warto aby dany obszar był Ci bliski, abyś orientował się, z kim konkurujesz i do kogo najlepiej zwrócić się z pomocą. Im lepsze Twoje obeznanie, tym większe prawdopodobieństwo, że stworzona przez Ciebie konferencja online trafi do szerokiego grona odbiorców. 

Jak zrobić telekonferencje, która zwróci uwagę interesujących Ciebie odbiorców? Pierwszym etapem jest dobra promocja Twojej konferencji. Liczy się przede wszystkim Twoje zaangażowanie w kontaktowaniu się z reprezentującymi daną branżę mediami. Informowanie, przekonywanie i zapraszanie, że to Twoja konferencja online jest tą, w której warto uczestniczyć. Z pewnością wyjdziesz na plus, jeśli umiejętnie posługujesz się social mediami i wiesz jak reklamować swój fanpage. Traktuj swoje media jako wizytówkę i chwal się nią każdemu, kto mógłby Ci potencjalnie pomóc. 

Dla komfortu wystąpienia na konferencji niezbędne są dobre połączenie z Internetem oraz określenie pewnego standardu, które towarzyszyć będzie spotkaniu. Uczestnicy powinni być poinformowani o tym czy włączana kamerka jest obowiązkiem. Jeśli nie, to musisz się liczyć z tym, że część uczestników może mieć „problemy techniczne” i nie ukazać się na kamerce.

 

Jakie zalety mają konferencje online? 

Wbrew gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości na naszych oczach i potencjalnym powrocie do trybu stacjonarnego, jestem przekonany, że wiele rzeczy pozostanie w trybie co najmniej hybrydowym. Internet daje nam cały wachlarz nowych możliwości, czy to na uczelni, czy w pracy. Praktyki, które weszły nam w krew podczas pandemii z pewnością znajdą swoje uzasadnienie również wtedy, kiedy będzie już po niej.

Niewątpliwym plusem prowadzenia konferencji przez internet, są niskie koszty organizacyjne. Zastanówmy się, ile rzeczy trzeba opłacić w przypadku konferencji stacjonarnej. Organizacja przestrzeni i sprzętu elektrycznego, zapewnienie bufetu dla uczestników oraz opłacenie za nich dojazdu i niekiedy noclegu w mieście, w którym odbywa się konferencja. Wszystko to nie ma znaczenia, jeśli organizujesz konferencje online.

Jak zrobić wideokonferencje i ile opłat się z nią wiąże? Do wideokonferencji potrzeba Ci przede wszystkim chęci, mobilizacji, zgranego zespołu oraz drobnego wsparcia finansowego (np. zapewnionego przez uniwersytet). To ostatnie przyda nam się do wykupienia odpowiedniej platformy komunikacyjnej, wydania honorariów zaproszonym gościom oraz, jeśli to nas interesuje – wydania tomu pokonferencyjnego. Wszystko to zależne jest od Twoich indywidualnych potrzeb, można bowiem przeprowadzić konferencje bez wykorzystania żadnych pieniędzy.

Jak zrobić telekonferencje, ile ona kosztuje? Wariant bez kamerek znacznie obniży możliwości Twojej konferencji, jednak jak już powiedziane było wcześniej – najważniejsze jest odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie są Twoje potrzeby. Telekonferencja to również brak możliwości udostępniania ekranu, zatem standardowe prelekcje z prezentację multimedialną nie będą tu miały swojego zastosowania. Jak nagrać konferencje online, która odbywa się na telefonach? Powinno Ci się to udać bez żadnego płatnego pakietu, otóż do nagrywania ekranu na smartfonach wystarczy służąca temu aplikacja.

 

Platforma do konferencji online – jak ją wybrać?

Pytanie o platformę, dzięki której byśmy się sprawnie uporali z wystąpieniami na konferencji, wcale nie jest takie łatwe. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, trzeba się zastanowić nad naszymi wymaganiami wobec konferencji. Czy chcesz mieć możliwość nagrywania spotkań, a jeśli tak, to ile potrzebujesz na to miejsca w pamięci komputera? Ile osób ma mieć wystąpienie na konferencji, a ile miejsca zrobisz dla słuchaczy biernych? A może chcesz, aby Twoja konferencja miała estetyczną prezencję i motywy graficzne odpowiadałyby tematyce konkretnych paneli? Jeśli odpowiedziałeś/aś sobie na te pytania, to wiesz już jak zrobić wideokonferencje, która spełni Twoje oczekiwania. Pozostają jeszcze oczywiście kwestie cenowe i techniczne, są bowiem platformy proste i intuicyjne w obsłudze oraz takie, które wymagają drobnego przeszkolenia.

Odpowiedź na pytanie o to jak nagrać konferencje online, różnić się będzie w zależności od wykorzystywanej platformy. Niektóre z nich stawiają na rozbudowane możliwości nagrywania oraz bardzo pojemny dysk, natomiast trzeba się liczyć z tym, że powiększenie dysku to często dodatkowy koszt. O tym jak nagrać konferencje online najlepiej jest przeczytać wtedy, kiedy zdecydujemy się już na konkretną platformę.

4.9/5 - (9 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top