Mailing z Gmail – jak wykorzystać jego funkcje?

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Gmail to jedna z dostępnych usług pocztowych, ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem pośród różnego rodzaju użytkowników.

Jest to jedno z najczęściej wybieranych kont pocztowych dla użytkowników. Czy używając konta Gmail do celów prywatnych, kiedykolwiek rozważałeś wykorzystanie poczty Gmail w celu marketingu e-mailowego?

Jeżeli szukasz nowego ESP, ten wybór z pewnością nie jest Twoją pierwszą myślą, gdyż ta platforma pocztowa przeznaczona jest w zasadzie dla indywidualnych kont e-mailowych, a nie do celów marketingowych. Warto wspomnieć w tym miejscu, że jest on całkowicie bezpłatny, a więc Gmail może okazać się pomocnym narzędziem dla małych firm i przedsiębiorstw, które chcą rozszerzyć lub zacząć swój marketing mailowy.

Zapoznaj się więc z poniższymi radami, dotyczącymi tej formy bezpłatnego marketingu mailowego i mailingu Gmail.

 

1. Skonfiguruj Gmaila

Poczta Gmail przeznaczona jest głównie do obsługiwania indywidualnych i prywatnych kont e-mailowych. Nie powstała ona w celu marketingowym, ale może być bardzo pomocna, jeśli wykorzystamy ją we właściwy sposób. Pomocne w tym celu może być dostępne darmowe narzędzie, takie jak np. GMass. Jest to w pełni bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które może nam skutecznie pomóc w korzystaniu z poczty Gmail, w celach marketingu e-mailowego.

To ciekawe narzędzie, które umożliwia efektywny mailing z Gmail dla marketingu mailowego, bowiem pozwala nam ono na wysyłanie spersonalizowanych, masowych wiadomości mailowych nawet do 500 dziennie – zgodnie z ustanowionymi limitami wysłania wiadomości e-mail Gmaila – z konta pocztowego. Po zainstalowaniu tego dodatkowego rozszerzenia w przeglądarce oraz dodatku BEE do Gmaila (o tym za chwilę), będziesz mógł tworzyć pięknie zaprojektowane, masowe kampanie e-mailowe bezpośrednio na swoim koncie Gmail.

 

 

2. Stwórz listę kontaktów

Utwórz listę mailingową przy pomocy Kontaktów Google. Wybierz adresy, które chcesz dołączyć, a następnie dodaj je do nowej lub istniejącej etykiety. Gdy skończysz, możesz wysłać wiadomość Gmail do każdej osoby na tej liście za pomocą GMass.

Alternatywnie możesz użyć Arkuszy Google do utworzenia korespondencji seryjnej Gmail lub możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia do marketingu e-mailowego, takiego jak Yet Another Mail Merge, które pobiera adresy z Arkusza Google, a następnie śledzi kampanie e-mailowe.

 

3. Pamiętaj o przepisach RODO

Pamiętaj w tym miejscu o Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie RODO, gdyż zawiera ono kilka cennych wskazówek, których musisz przestrzegać jako twórca. Dla przykładu, przed wysłaniem użytkownikowi e-maila promocyjnego, musisz uzyskać na to jego zgodę. Chociaż niektóre ESP mają wbudowane funkcje pomagające zachować zgodność z tymi przepisami, Gmail do nich niestety nie należy. Oznacza to więc, że w przypadku wysyłania masowych wiadomości e-mailowych w Gmailu, musisz dokładnie i skrupulatnie sprawdzić, czy wszyscy na Twojej liście e-mailowej wyrazili zgodę na powyższe i nie zrezygnowali z subskrypcji. To zajmuje wprawdzie trochę czasu i pracy, ale jest to nasze bardzo ważne i podstawowe zadanie do wykonania.

 

4. Wysyłaj masowe wiadomości mailowe

Na samym początku warto przypomnieć, że Gmail ma wbudowany limit wysyłania wiadomości, który ogranicza nas do wysyłania maksymalnie 500 e-maili w ciągu 24 godzin. Dotyczy to również tego, czy wysyłasz wiadomości mailowe do 500 odbiorców z jedną treścią maila, czy tworzysz 500 oddzielnych wiadomości w ciągu jednego dnia. Biorąc pod uwagę powyższe limity Gmail mailing jest najlepszy dla firm i przedsiębiorstw o stosunkowo małej liście kontaktów mailowych.

Bezpłatna możliwość wysyłania wiadomości e-mail w Gmailu to zdecydowanie doskonały wybór dla małych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem mailowym.

 

5. Wysyłaj automatyczne odpowiedzi, czyli autoresponder Gmail

Obecny kontakt za pomocą poczty e-mail z klientami, odgrywa bardzo istotną rolę, bez względu na to, czym firma się zajmuje. Odpowiadanie na wiadomości na bieżąco w godzinach pracy nie stanowi zwykle problemu, jednak inaczej wygląda sytuacja w momencie, gdy wiadomości przybywa w momencie urlopu lub w święta.

W tych przypadkach najlepszym rozwiązaniem może okazać się funkcja Autoresponder Gmail. Narzędzie to pozwala na ustawienie wybranej wiadomości o konkretnej treści, którą klienci, bądź pracownicy otrzymają po przesłaniu do nas e-maila. Możemy w treści z powodzeniem umieścić stosowną informację o naszej nieobecności oraz podać przybliżoną datę kontaktu, bądź też kontakty mailowe lub telefoniczne do innych osób, którzy zajmują się obecnie naszymi obowiązkami i zadaniami.

 

6. Przemyśl nazwę

Jeżeli wyślesz masową wiadomość mailową ze swojego osobistego adresu poczty e-mail, a więc takiego, który kończy się na @gmail.com, to istnieje duża szansa na to, że wiadomość ta zostanie oznaczona, jako wiadomość spam i nigdy nie dotrze ona do naszego adresata.

Warto przypomnieć więc w tym miejscu, że dzieje się tak dlatego, że platformy takie jak Gmail są tak naprawdę przeznaczone wyłącznie do użytku osobistego i indywidualnego, a nie do celów marketingowych i sprzedażowych. Dlatego więc zdecydowanie upewnij się, że adres nadawcy zawiera nazwę Twojej domeny. To nada mu zarówno bardziej oficjalnego wyglądu i wzbudzi większe zaufanie, jak i zwiększy zdecydowanie szanse na to, że wiadomości trafią z powodzeniem i bez przeszkód do skrzynki odbiorczej Twojego odbiorcy.

 

7. Użyj szablonów 

Gmail, jako ESP ma jedną wielką wadę – w zasadzie nie daje żadnych możliwości projektowych. Na całe szczęście jest tutaj rozwiązanie. Dodatki lub rozszerzenia to jedyny, ale skuteczny sposób na tworzenie pięknych i przejrzystych e-maili w formacie HTML za pomocą Gmaila. BEE ma całkowicie bezpłatny dodatek do poczty Gmail, a posiadanie konta BEE nie jest w tym celu potrzebne. BEE oferuje dziesiątki ciekawych i przyciągających szablonów wiadomości mailowych dla Gmaila i wiele z nich jest całkowicie darmowych.

 

 

Jeżeli jednak posiadasz konto w BEE Pro i chcesz skorzystać z jego możliwości, możesz w tym celu połączyć się z Gmailem z poziomu pulpitu BEE. Umożliwia to sprawne zaprojektowanie szablonów wiadomości mailowych dla Gmaila w edytorze BEE (gdzie masz dodatkowe możliwości edycji), a następnie przeniesienie ich na konto Gmail.

 

Podsumowanie

To kilka z najbardziej przydatnych i istotnych funkcji związanych z mailingiem Gmail i marketingiem mailowym. Ich poprawne skonfigurowanie zdecydowanie wpłynie na pozytywne zwiększenie efektywności oferowanych rozwiązań. Gmail mailing w użyciu dla marketingu e-mailowego to doskonały wybór dla małych, początkujących firm z łatwymi do zarządzania listami kontaktów e-mailowych. A kiedy połączysz Gmaila z bezpłatnymi narzędziami do marketingu e-mailowego, takimi jak BEE czy GMass , Twój marketing e-mailowy może wznieść się na zupełnie nowy poziom!

4.9/5 - (12 votes)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Przewiń do góry