Mailing z Gmail – jak wykorzystać jego funkcje?


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Gmail to jedna z dostępnych usług pocztowych, ciesząca się niesłabnącym zainteresowaniem pośród różnego rodzaju użytkowników.

Jest to jedno z najczęściej wybieranych kont pocztowych dla użytkowników. Czy używając konta Gmail do celów prywatnych, kiedykolwiek rozważałeś wykorzystanie poczty Gmail w celu marketingu e-mailowego?

Jeżeli szukasz nowego ESP, ten wybór z pewnością nie jest Twoją pierwszą myślą, gdyż ta platforma pocztowa przeznaczona jest w zasadzie dla indywidualnych kont e-mailowych, a nie do celów marketingowych. Warto wspomnieć w tym miejscu, że jest on całkowicie bezpłatny, a więc Gmail może okazać się pomocnym narzędziem dla małych firm i przedsiębiorstw, które chcą rozszerzyć lub zacząć swój marketing mailowy.

Zapoznaj się więc z poniższymi radami, dotyczącymi tej formy bezpłatnego marketingu mailowego i mailingu Gmail.

 

1. Skonfiguruj Gmaila

Poczta Gmail przeznaczona jest głównie do obsługiwania indywidualnych i prywatnych kont e-mailowych. Nie powstała ona w celu marketingowym, ale może być bardzo pomocna, jeśli wykorzystamy ją we właściwy sposób. Pomocne w tym celu może być dostępne darmowe narzędzie, takie jak np. GMass. Jest to w pełni bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które może nam skutecznie pomóc w korzystaniu z poczty Gmail, w celach marketingu e-mailowego.

To ciekawe narzędzie, które umożliwia efektywny mailing z Gmail dla marketingu mailowego, bowiem pozwala nam ono na wysyłanie spersonalizowanych, masowych wiadomości mailowych nawet do 500 dziennie – zgodnie z ustanowionymi limitami wysłania wiadomości e-mail Gmaila – z konta pocztowego. Po zainstalowaniu tego dodatkowego rozszerzenia w przeglądarce oraz dodatku BEE do Gmaila (o tym za chwilę), będziesz mógł tworzyć pięknie zaprojektowane, masowe kampanie e-mailowe bezpośrednio na swoim koncie Gmail.

 

 

2. Stwórz listę kontaktów

Utwórz listę mailingową przy pomocy Kontaktów Google. Wybierz adresy, które chcesz dołączyć, a następnie dodaj je do nowej lub istniejącej etykiety. Gdy skończysz, możesz wysłać wiadomość Gmail do każdej osoby na tej liście za pomocą GMass.

Sprawdź również:  CTA w cold mailingu, które konwertuje lepiej niż inne

Alternatywnie możesz użyć Arkuszy Google do utworzenia korespondencji seryjnej Gmail lub możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia do marketingu e-mailowego, takiego jak Yet Another Mail Merge, które pobiera adresy z Arkusza Google, a następnie śledzi kampanie e-mailowe.

 

3. Pamiętaj o przepisach RODO

Pamiętaj w tym miejscu o Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie RODO, gdyż zawiera ono kilka cennych wskazówek, których musisz przestrzegać jako twórca. Dla przykładu, przed wysłaniem użytkownikowi e-maila promocyjnego, musisz uzyskać na to jego zgodę. Chociaż niektóre ESP mają wbudowane funkcje pomagające zachować zgodność z tymi przepisami, Gmail do nich niestety nie należy. Oznacza to więc, że w przypadku wysyłania masowych wiadomości e-mailowych w Gmailu, musisz dokładnie i skrupulatnie sprawdzić, czy wszyscy na Twojej liście e-mailowej wyrazili zgodę na powyższe i nie zrezygnowali z subskrypcji. To zajmuje wprawdzie trochę czasu i pracy, ale jest to nasze bardzo ważne i podstawowe zadanie do wykonania.

 

4. Wysyłaj masowe wiadomości mailowe

Na samym początku warto przypomnieć, że Gmail ma wbudowany limit wysyłania wiadomości, który ogranicza nas do wysyłania maksymalnie 500 e-maili w ciągu 24 godzin. Dotyczy to również tego, czy wysyłasz wiadomości mailowe do 500 odbiorców z jedną treścią maila, czy tworzysz 500 oddzielnych wiadomości w ciągu jednego dnia. Biorąc pod uwagę powyższe limity Gmail mailing jest najlepszy dla firm i przedsiębiorstw o stosunkowo małej liście kontaktów mailowych.

Bezpłatna możliwość wysyłania wiadomości e-mail w Gmailu to zdecydowanie doskonały wybór dla małych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem mailowym.

 

5. Wysyłaj automatyczne odpowiedzi, czyli autoresponder Gmail

Obecny kontakt za pomocą poczty e-mail z klientami, odgrywa bardzo istotną rolę, bez względu na to, czym firma się zajmuje. Odpowiadanie na wiadomości na bieżąco w godzinach pracy nie stanowi zwykle problemu, jednak inaczej wygląda sytuacja w momencie, gdy wiadomości przybywa w momencie urlopu lub w święta.

W tych przypadkach najlepszym rozwiązaniem może okazać się funkcja Autoresponder Gmail. Narzędzie to pozwala na ustawienie wybranej wiadomości o konkretnej treści, którą klienci, bądź pracownicy otrzymają po przesłaniu do nas e-maila. Możemy w treści z powodzeniem umieścić stosowną informację o naszej nieobecności oraz podać przybliżoną datę kontaktu, bądź też kontakty mailowe lub telefoniczne do innych osób, którzy zajmują się obecnie naszymi obowiązkami i zadaniami.

Sprawdź również:  Jak wyznaczyć cele sprzedażowe na 2021 rok

 

6. Przemyśl nazwę

Jeżeli wyślesz masową wiadomość mailową ze swojego osobistego adresu poczty e-mail, a więc takiego, który kończy się na @gmail.com, to istnieje duża szansa na to, że wiadomość ta zostanie oznaczona, jako wiadomość spam i nigdy nie dotrze ona do naszego adresata.

Warto przypomnieć więc w tym miejscu, że dzieje się tak dlatego, że platformy takie jak Gmail są tak naprawdę przeznaczone wyłącznie do użytku osobistego i indywidualnego, a nie do celów marketingowych i sprzedażowych. Dlatego więc zdecydowanie upewnij się, że adres nadawcy zawiera nazwę Twojej domeny. To nada mu zarówno bardziej oficjalnego wyglądu i wzbudzi większe zaufanie, jak i zwiększy zdecydowanie szanse na to, że wiadomości trafią z powodzeniem i bez przeszkód do skrzynki odbiorczej Twojego odbiorcy.

 

7. Użyj szablonów 

Gmail, jako ESP ma jedną wielką wadę – w zasadzie nie daje żadnych możliwości projektowych. Na całe szczęście jest tutaj rozwiązanie. Dodatki lub rozszerzenia to jedyny, ale skuteczny sposób na tworzenie pięknych i przejrzystych e-maili w formacie HTML za pomocą Gmaila. BEE ma całkowicie bezpłatny dodatek do poczty Gmail, a posiadanie konta BEE nie jest w tym celu potrzebne. BEE oferuje dziesiątki ciekawych i przyciągających szablonów wiadomości mailowych dla Gmaila i wiele z nich jest całkowicie darmowych.

 

 

Jeżeli jednak posiadasz konto w BEE Pro i chcesz skorzystać z jego możliwości, możesz w tym celu połączyć się z Gmailem z poziomu pulpitu BEE. Umożliwia to sprawne zaprojektowanie szablonów wiadomości mailowych dla Gmaila w edytorze BEE (gdzie masz dodatkowe możliwości edycji), a następnie przeniesienie ich na konto Gmail.

 

Podsumowanie

To kilka z najbardziej przydatnych i istotnych funkcji związanych z mailingiem Gmail i marketingiem mailowym. Ich poprawne skonfigurowanie zdecydowanie wpłynie na pozytywne zwiększenie efektywności oferowanych rozwiązań. Gmail mailing w użyciu dla marketingu e-mailowego to doskonały wybór dla małych, początkujących firm z łatwymi do zarządzania listami kontaktów e-mailowych. A kiedy połączysz Gmaila z bezpłatnymi narzędziami do marketingu e-mailowego, takimi jak BEE czy GMass , Twój marketing e-mailowy może wznieść się na zupełnie nowy poziom!


Przewiń do góry