Synergius CRM – opinie i recenzja

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Obecnie praktycznie każda, mniejsza lub większa firma stara się maksymalnie zautomatyzować swoje procesy sprzedażowe.

Wdrażanie systemów CRM jest, można powiedzieć, na porządku dziennym. Przed rozpoczęciem procesu wdrażania, każda firma staje jednak przed trudnym wyborem. Który z systemów CRM okaże się najlepszy i najbardziej dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa?. Popularnym wyborem jest mobilny system Synergius, wyprodukowany przez firmę Questy. Nie tylko zwiększa on efektywność prowadzonych działań, ale także pozwoli budować perspektywiczne relacje z klientami. Poznajmy zatem Synergius CRM.

 

Początki z systemem Synergius

Twórcy systemu, sami opisują go jako niezwykle proste i intuicyjne narzędzie. Zapewniają też, że nie są wymagane żmudne i czasochłonne szkolenia, a pracownicy bez większych problemów będą wstanie wykorzystać potencjał systemu w stu procentach. Pojawia się więc pytania czy można wdrożyć Synergius CRM na własną rękę?. Czy rzeczywiście jego obsługa będzie łatwa i w miarę intuicyjna?. Zapoznajmy się więc z tym systemem krok po kroku. Oczywiście po pierwsze wchodzimy na stronę, gdzie w oczy od razu rzuca się przycisk CTA- „Wypróbuj teraz”. Da się zauważyć, że nie musimy ubiegać się o wersję demo systemu, przez wypełnianie długich formularzy na stronie. Wystarczy się więc zarejestrować i przez 30 dni, możemy za darmo rozpocząć przygodę z systemem Synergius. Tak więc, po utworzeniu konta, naszym oczom ukazuje się przejrzysty i czytelny, a przede wszystkim prosty pulpit startowy. Zauważamy na nim lejek szans sprzedaży, a także wykres informujący nas o przyczynach utraty wspomnianych szans. Dodatkowo strona główna przedstawia nam następujące zakładki:

  • moje zadania
  • aktywność handlowców
  • raporty ze sprzedaży
  • faktury do opłaty

Istotnym faktem jest również to, że pulpit możemy w pełni zmodyfikować i dopasować do potrzeb. Mamy także łatwy dostęp do menu, które znajduje się na górze strony. System oferuje też szereg podstawowych modułów takich jak:

  • szanse sprzedaży
  • kalendarz
  • lista klientów
  • produkty
  • raporty
  • dokumenty

Dodatkowo mamy także z tego podstawowego poziomu dostęp do zdarzeń, zadań, kontaktów, zamówień i ofert. Różnorodność zakładek świadczy o tym, że jest to naprawdę kompleksowe narzędzie.

 

 

Systemowe integracje

Synergius CRM i opinie o nim, mówią iż proces integracji jest niezwykle prosty i logiczny. Standardowo rozpoczynamy od kalendarza i skrzynki pocztowej. Integracja kalendarza, wymaga kontaktu z konsultantem, w wersji próbnej, by ta opcja została nam udostępniona. Mimo wszystko wygląda to dość dobrze. Integracja ze skrzynką mailową wymaga od nas wejścia w zakładkę ustawienia, a następnie „wiadomości email”. Może nam zając to kilka minut, a także musimy posłużyć się protokołem IMAP. System Synergius ma także dostępne API, jednak integracja z VOIP będzie niemożliwa, co dla niektórych przedsiębiorstw może być utrudnienie. Jednak system wyróżnia się gotowymi integracjami takimi jak:

  • Symfonia Handel
  • Symfonia ERP
  • Comarch Optima
  • Subiekt GT
  • Subiekt Nexo
  • Asseco Wapro Wf-Mag

 

Zarządzanie szansami sprzedaży

Synergius CRM na tym polu radzi sobie naprawdę znakomicie. Mamy gotową zakładkę, oznaczoną jako szanse sprzedaży, więc nie musimy szukać już odpowiedniego modułu. Prosta i przyjemna dla oka tablica kanban, umożliwia nam za pomocą metody drag&drop migracje szans, oczywiście w zależności od etapu na którym się one znajdują. Dodanie nowej szansy również jest niezwykle proste i szybkie. Po wybraniu konkretnej szansy sprzedażowej, pojawia się widok, dający podgląd na wszystkie, niezbędne informacje, dzięki którym możemy sfinalizować sprzedaż. Dodatkowo z tego poziomu możliwe jest dodatnie ofert, zamówień, wysłanie maila, a także inne zadania. Dobry system CRM powinien charakteryzować się nie tylko szybkim dodawaniem szans sprzedaży. Powinien nam także umożliwić prowadzenie bazy danych klientów, a także zebranie wszystkich informacji w jednym miejscu.

Synergius oczywiście daje nam tą funkcjonalność. Każdego kontrahenta, możemy łatwo dodać po numerze NIP, a jego dane zostaną pobrane z GUSu. Do wyboru mamy jednak znacznie więcej. Możemy z łatwością tworzyć katalogi produktów, a także przygotowywać dokumenty jak np. oferty sprzedażowe, faktury czy zamówienia. Nie sposób pominąć raportów, dzięki którym mamy możliwość bieżącego monitorowania efektów pracy i wyciągania odpowiednich wniosków. Działania te pomogą nam zoptymalizować procesy sprzedażowe. System oferuje na początek 14 raportów, które możemy modyfikować w zależności od dostępnych parametrów. Wykresy i opcje ich przedstawienia, również można skonfigurować. Należy pamiętać, że procesy sprzedażowe są żmudne i często wymagają osobistego spotkania, w siedzibie klienta. Jest to bowiem jeden z najważniejszych etapów budowania relacji biznesowych. Jak możemy się domyślić, koszty takich spotkań są wysokie, a ich organizacja, może nieść za sobą pewne trudności, szczególnie jeśli przedsiębiorstwo działa ogólnokrajowo.

Lokalizacja klientów i partnerów biznesowych jest więc tutaj kluczowa. System oferuje nam więc funkcje, dzięki której na mapie pojawią się nasi kontrahenci. Dzięki temu można będzie zaplanować podróż, zoptymalizować czas pracy, a także przejazdu pracowników. Pozwoli to też na zaoszczędzenie czasu handlowca i zredukuje koszty paliwa, czy innych środków transportu.

 

Systemowa aplikacja mobilna

Dobry system CRM, powinien posiadać aplikację mobilną. System Synergius mobilny, jest kompatybilny z systemem bazowym. Interfejs aplikacji jest mocno intuicyjny. Jego kluczowymi funkcjami są:

  • przejrzysta baza danych i osób kontaktowych, a także możliwość bezpośredniego wykonania połączenia
  • łatwe dodawanie notatek
  • szybkie dodawanie nowych czynności, co umożliwi planowanie zadań
  • dostęp do listy zadań, zarówno tych bieżących jak i zaległych.

 

Synergius CRM- plusy i minusy

Synergius CRM i jego opinie są z reguły zachęcające, jednak nie oznacza to, że system pozbawiony jest wad. Zacznijmy jednak od plusów:

  • dostęp do nieograniczonej przestrzeni na pliki
  • łatwy dostęp w oparciu o role
  • szybka integracja z pocztą
  • gotowe integracje z innymi programami handlowymi
  • szanse sprzedaży w podglądzie graficznym
  • szybkość dodania nowej szansy
  • dodanie katalogów produktów
  • łatwa możliwość zmian dedykowanych
  • wspieranie wielu walut
  • dostępność API
  • moduł do ofertowania

Minusów systemu jest niewiele, jednak dla niektórych firm, mogą one być kluczowe. Do wad systemu Synergius zaliczyć można:

  • brak możliwości integracji z VOIP
  • długi czas synchronizacji ze skrzynką pocztową
  • nie dal wszystkich, jego użytkowanie może okazać się tak proste, jak mówią o tym producenci.

 

Synergius CRM – podsumowanie

Nie ma wątpliwości co do tego, że system ten jest przystępny dla użytkowników. Proces przyswajania jest przyjemny, jednak pozornie prosty interfejs, może wzbudzić wiele pytań. Na tle konkurencji system ten znacznie wyróżnia się procesem zarządzania sprzedażą, a także łatwo łączy się z innymi narzędziami handlowymi. Jeśli więc zależy nam na prostocie, a rozwiązania proponowane przez producentów systemu są dla naszego przedsiębiorstwa wystarczające – Synergius jest systemem dla Twojej firmy.

4.9/5 - (15 votes)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Przewiń do góry