Czas czytania artykułu: 12 minut(y)
Jak wiadomo nie od dziś, podstawą sukcesu niejednego biznesu są odpowiednio zaplanowane działania marketingowe.
W dobie Internetu i rządzącego światem big data, wielu przedsiębiorców decyduje się na rozszerzenie swojej działalności i przeniesienie się do przestrzeni online, budując tam swoją stronę internetową, a następnie szukając sposobów na podniesienie aktywności użytkowników danego sklepu online oraz oczywiście, w rezultacie także na wzrost sprzedaży prezentowanych na stronie www produktów i usług.
Bardzo często rozwiązaniem dla osób czy firmy poszukującej odpowiedzi na tego typu potrzeby, jest automatyzacja marketingu. Dzięki temu jak działają systemy marketing automation nie tylko możesz doprowadzić do optymalizacji swoich działań marketingowych, ale także zagwarantujesz sobie sprawniejsze działanie swojego e-commerce w ogóle, pozyskując i zatrzymując klientów dzięki odpowiedniemu użyciu zbieranych na ich temat danych. Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak działa marketing automation i w jaki sposób pomaga wielu biznesom odnieść sukces? Przeczytaj nasz wpis i już dziś zacznij zdobywać nowych potencjalnych klientów!
Spis treści, czyli co dokładnie znajdziesz w tym artykule:
Marketing automation – co to jest?
Marketing automation bądź automation marketing to specjalnie zaprojektowane oprogramowanie, bardzo często dostosowane indywidualnie do konkretnej strony, potrzeb danego przedsiębiorcy oraz jego grupy targetowej. Marketing automation w bardzo prosty sposób pozwala skategoryzować poszczególnych klientów. Umożliwia również określenie, jakiego produktu szuka konsument, poczynając od typu produktu, aż po jego charakterystykę, co pozwala na przykład na dopasowane do poszczególnych klientów kampanie marketingowe.
Przedstawmy przykład działania automatyzacji marketingu na konkretnej sytuacji. Powiedzmy, że zajmujesz się sprzedażą mebli i właśnie ich sprzedaży poświęciłeś twoją stronę www. Używany przez ciebie system marketing automation zbiera dane na temat zachowania każdego potencjalnego klienta (inaczej tzw. lead) odwiedzającego twój sklep online. Przyjmijmy, że dana osoba odwiedziła owy sklep internetowy kilkukrotnie, najwięcej czasu spędzając na przeglądaniu podstrony z fotelami, a dodatkowo najdłużej zatrzymując się na fotelu obitego zamszem, w kolorze niebieskim. Może nawet produkt ten został dodany do koszyka, ale nie doszło do finalizacji zakupów. W oparciu o właśnie tego typu dane na temat zachowania klienta na stronie www, zbierane przy użyciu różnych narzędzi i funkcji marketing automation, jesteś w stanie dokładnie zaplanować swoje działania marketingowe, w bardzo krótkim czasie tworząc oferty i kampanie idealnie wbijające się w potrzeby leadów.
Jak dokładnie możesz wykorzystać te informacje w automatyzacji? Pewne działania klientów w obrębie twojego sklepu internetowego mogą wyzwolić konkretne akcje, jak na przykład dopasowane do klienta mailingi z kuponem rabatowym właśnie na niemal już kupioną przez konkretne leady niebieskiego, zamszowego fotela. Program również dostosowuje wyświetlane treści do poszczególnych użytkowników, a ponadto nie tylko zachęca potencjalnych kupców do finalizacji zamówienia, ale także daje możliwość utrzymania z nimi stałego, regularnego, kontaktu.
Dbanie o tak wysoki poziom komunikacji, dopasowanie oferty , wysyłanych wiadomości i innych działań marketingowych do konkretnych leadów, a do tego to wszystko automatyzacja wszystkich tych procesów, skutkuje wzrostem prawdopodobieństwa sukcesu twoich kampanii marketingowych i sprzedażowych. Tym samym prawdopodobieństwo nowej, czy ponownej sprzedaży wzrasta.
Tak w skrócie i na jednym przykładzie możemy zdefiniować, jak działa marketing automation. Jego cel powinien być już dla ciebie jasny, jednak w celu lepszego poznania i zrozumienia działania i możliwości tego oprogramowania, powinniśmy skupić się na poszczególnych narzędziach do automatyzacji marketingu oraz ich funkcjach, dzięki którym jesteś w stanie osiągnąć sukces w branży e-commerce, a twoje kampanie reklamowe wejdą na zupełnie nowy poziom.
System marketing automation – od wiadomości e-mail do automatyzacji sklepu internetowego
Oprogramowania marketing automation mają całkiem szeroki zakres dostępnych narzędzi i funkcji, których celem są skuteczne kampanie marketingowe, ostateczny wzrost sprzedaży oraz rozszerzenie, a także utrwalenie kontaktu na linii sprzedawca-klient. Możliwości są tutaj naprawdę duże. Jesteś w stanie nie tylko przyciągnąć klientów poprzez różne kanały, ale także w wyniku odpowiednio zaplanowanych i zautomatyzowanych kampanii oraz pewnych działań będących wynikiem zbieranych przez ciebie danych, zachęcić do zakupienia tych, którzy się wahają i ponad to skłonić ich także do powrotu na twoją stronę www i kolejnych zamówień.
Marketing automtion pozwala na wykształcenie takiej techniki marketingu, reklamy i sprzedaży, który będzie nie tylko przynosił zyski i wzrost dla twojej firmy, ale także zadba o dobre doświadczenia klientów, poczynając od pierwszego wrażenia po wejściu na twoją stronę, przez ewentualny proces komunikacji, do całego procesu na etapie koszyka i finalizacji zamówienia. Oprócz tego, narzędzia marketing automation znacznie ułatwią pracę sprzedawców, marketingowców, czy doradców, którzy dzięki optymalizacji i automatyzacji pewnych czynności i procesów będą mogli poświęcić więcej czasu na inne działania, mające na celu rozwój firmy.
Do podstawowych narzędzi marketing automation, które być może chcesz zaimplementować w działalności swojej firmy należą między innymi te opisane poniżej. Sprawdź, czy któreś z nich pasują do potrzeb twojego biznesu i czy chcesz włączyć je w swoje działania marketingowe.
Śledzenie aktywności na stronie
Niezależnie, czy ktoś odwiedza twoją witrynę po raz pierwszy, czy jest stałym bywalcem, oprogramowanie marketing automation monitoruje wszystkie działania każdego z użytkowników na twojej stronie www. Na podstawie tych danych jesteś w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów w taki sposób i z dokładnie taką ofertą, która skłoni ich do zakupów, a może nawet i powrotu na twoją stronę, jeśli twoje działania marketingowe sprawią, iż klient poczuje, że masz ofertę dostosowaną do jego potrzeb i uzna, że to właśnie do twojej firmy chce wracać i właśnie u ciebie powtórnie robić zakupy.
Jak we wspomnianym na początku przykładzie, w przypadku potencjalnych klientów, którzy spędzili określoną ilość czasu na przeglądaniu określonych zakładek lub wykonali pewną liczbę kliknięć w dany produkt (np. niebieski, sztruksowy fotel), dzięki marketing automation możesz dopasować każdego e-maila i inne treści z ofertą dla klienta, którego aktywność na stronie www śledzisz. Możesz ustawić np. liczbę pięciu lub więcej kliknięć jako trigger, który sprawi, że automatycznie wysłana zostanie pewna forma wiadomości z zachętą do dokonania określonego zakupu.
Ramki rekomendujące
Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, program marketing automation śledzi wszystkie kliknięcia użytkownika, to jakie produkty przeglądał, a nawet to, ile czasu spędził na oglądaniu poszczególnych części dostępnej w twoim sklepie online oferty. Na tej podstawie, algorytm tworzy indywidualny profil konsumenta, dzięki czemu nie tylko możesz dokonać personalizacji i targetowania swoich kampanii sprzedażowych, ale także w czasie gdy dany potencjalny klient jest wciąż na twojej stronie, mogą wyświetlić się mu propozycje produktów, które według jego prześledzonej aktywności interesują go najbardziej, a co za tym idzie, których prawdopodobieństwo udanej sprzedaży rośnie.
Jeśli ktoś oglądał sukienki, wyświetlić może mu się więcej podobnych pozycji lub takie, pasujące do tych przez potencjalnych klientów oglądanych, czy też produkty je uzupełniające (obroża dla psa – smycz, karma – miska na karmę, itp.). W wyniku takich działań klient nie tylko obejrzy większość twojej oferty, z której będzie miał coś wybrać, ale może też kupi więcej niż jedną rzecz. Jeśli to właśnie taki efekt chcesz osiągnąć, zdecydowanie zainteresuj się właśnie tym rozwiązaniem oferowanym przez narzędzia i system marketing automation.
Pop-upy i formularze
Dzięki marketing automation, użytkownikowi, który pojawia się na twojej witrynie po raz pierwszy, jak i stałemu bywalcowi, wysyłać można komunikaty pojawiające się na przeglądanej przez niego zakładce w formie pop-upów oraz formularzy. To krótkie wiadomości, których główną zaletą jest to, że w przeciwieństwie do kampanii marketingowych, takich jak mailingi, czy kampanie SMS, nie można przeoczyć, ponieważ pojawiają się tuż przed oczami użytkownika, w czasie, kiedy przegląda on daną stronę, zasłaniając przy tym część wyświetlanej na ekranie treści.
Oprócz tego, takie krótkie, wyświetlane w czasie, gdy użytkownik wciąż jest na naszej stronie wiadomości nie wymagają wcześniejszego pozyskania jakichkolwiek danych kontaktowych. Wręcz przeciwnie, celem ich działania jest uzyskanie takich danych, najczęściej imienia, nazwiska oraz adresu e-mail, aby móc utrzymać z nim regularną interakcję i budować bazę leadów. Najczęściej polega to na tym, że konsument udostępnia swoje dane, w zamian za np. 10% rabat na pierwsze zakupy, wyrażając przy tym zgodę na przesyłanie mu treści marketingowych. Tak zdobyty lead może później być także kontaktowany w formie mailingów, SMS-ów, czy bezpośrednio przez sprzedawcę, w formie telefonu, co jest najczęstsze jeśli chodzi o sprzedaż usług.
Pop-up może pojawić się także w sytuacji porzuconego koszyka, to znaczy gdy niedoszły klient na etapie produktów dodanych do koszyka, ale jeszcze niezakupionych, decyduje się opuścić naszą stronę. Może wtedy pojawić się na stronie komunikat, wyzwolony dzięki śledzeniu ruchów kursora, zawierający jakiegoś rodzaju CTA (call to action), np. „Zaczekaj!” i kod rabatowy oraz guzik z opcją powrotu do koszyka lub na stronę główną sklepu, automatycznie po kliknięciu w niego.
Zautomatyzowany e-mail marketing
W swojej najbardziej podstawowej formie, marketing automation pozwala przede wszystkim na rozbudowywanie bazy mailingowej firmy oraz zarządzanie nią. Umożliwia nie tylko regularne potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą osób o możliwych promocjach i rabatach, ale także pomaga tworzyć indywidualnie dopasowaną zawartość wiadomości e-mail, np. dzięki zwracaniu się do użytkownika po imieniu, oraz oferta zawiera informacje o produktach, które mogą go zainteresować, na podstawie jego indywidualnego profilu.
Możesz więc budować wysoce spersonalizowane kampanie mailingowe, skupiając się na ich jakości, nie musząc martwić się przy tym ich obsługą, ponieważ wiadomości będą trafiać do odbiorców automatycznie, zgodnie z ustalonymi przez ciebie wytycznymi. Taki sposób komunikacji i dostosowania oferty i przedstawianych w niej produktów do konkretnych kontaktów z twojej bazy danych i ich potrzeb sprawi, że twój e-mail marketing nie stanie się jedynie drażniącym spamem, ale przyjemną niespodzianką w skrzynce mailowej twoich potencjalnych, bądź też stałych klientów, w tym samym czasie ułatwiając pracę twoim sprzedawcom.
Specjalna data wysyłki e-maila także pomoże odnieść sukces. Prawdopodobnie każdego klienta zadowoli otrzymywanie marketingowych około-okazyjnych wiadomości, zawierających rabaty z okazji urodzin, walentynek, czy dnia kobiet, wysyłanych w oparciu o zebrane przez system informacje. Zachęci ich to do zakupu, być może poprawi im humor, a tobie podniesie wskaźniki sprzedaży. A to wszystko dzięki marketing automation.
Ratowanie koszyka
Funkcja ta się uaktywnia już przez nas sytuacji, gdy potencjalny kupujący ma już artykuły w koszyku, ale z jakichś powodów decyduje, że chce opuścić stronę bez faktycznego dokonywania zakupu. To dość częsta sytuacja, tzw. „window shopping”, czyli jedynie oglądanie produktów, a nawet dodawanie ich do koszyka, bez zamiaru ich kupienia, jest obecny także w świecie sklepów online. Warto więc mieć w zanadrzu naszych sprzedażowych sztuczek coś, co temu zaradzi.
W momencie, gdy dany program do marketing automation zauważy, że koszyk może zostać porzucony, uwaga klienta będzie zatrzymana, poprzez wyświetlenie mu właśnie pop-up z informacją, że wybrane przez niego produkty wciąż czekają w koszyku lub że otrzymuje dodatkowy rabat na zakupy. Jeśli natomiast i to nie zadziała, program, jeśli posiada dane kontaktowe danego użytkownika w bazie leadów, automatycznie może wysłać mu e-maila z informacją o tej samej lub podobnej, ale rozbudowanej treści.
Celem tego narzędzia jest przyspieszenie podjęcia decyzji w sprawie zakupów, a w przypadku gdy niedoszły klient wciąż nie jest go pewny, umożliwia powrót na stronę sklepu i przemyślenie decyzji o zakupie ponownie.
Lead scoring
W świecie opanowanym przezsystemy marketing automation, gdzie najbardziej liczą się informacje i nawigować musimy czasem pomiędzy dużymi ilościami tzw. „big data”, lead scoring to bardzo przydatne narzędzie, będące dużym ułatwieniem dla marketingowców i sprzedawców, planujących strategie oraz mających za zadanie wychodzić z ofertą do leadów poprzez telefony i maile.
Po pierwsze, wiemy, który z leadów, czyli potencjalnych zainteresowanych, rzeczywiście wart jest tego, aby włączać go w działania marketingowe i sprzedażowe. Przykładowo, jeśli scoring danych leadów nie przekracza 20 (tzn. różne ich działania na naszej stronie nie otrzymały wystarczająco punktów lub wykonywane były zbyt mało razy), nie zostaną one włączone do grupy targetowanej w danej kampanii.
Po drugie, system taki ułatwia życie sprzedawcy, zwłaszcza takiemu, który z potencjalnym klientem chce skontaktować się jak najszybciej, gdy ten wciąż zastanawia się nad dokonaniem zakupu. Pozwala to udzielić dodatkowych informacji, czy też zachęcić specjalną ofertą, jak dodatkowa, darmowa rozmowa ze specjalistą, docelowo mogąca zakończyć się finalizacją procesu zakupów. Jeśli leady mają wysoki scoring, sprzedawca widzi, że warto kontaktować się z nimi w pierwszej kolejności. To, które leady otrzymują jaką ilość punktów scoringowych zależy od ciebie.
Lead scoring jest także częścią procesu lead nurturing. Polega on na stopniowym, dobrze zaplanowanym procesie pozyskiwania wartościowych, choć nie do końca przekonanych do do zakupu leadów, mających jak najwyższą szansę aby przekształcić się w prospects (leady nieco dalej w lejku sprzedażowym, zakwalifikowane już przez ciebie, jako potencjalni klienci), a następnie w opportunities (osoby, które mają wysoką szansę zamienić się w klientów, wykazały znaczne zainteresowaniem nabyciem produktu czy usługi).
Taka automatyzacja pozwalająca na lead nurturing sprawia, że leady płynnie przesuwane są w dół lejka sprzedażowego, pozwalając oddzielić potencjalnego klienta od osób niezainteresowanych, co jest dużą pomocą dla sprzedawców i ogólnie usprawnia pracę systemu. Scoring pokazuje więc które leady warte są tego aby zastosować lead nurturing, ponieważ mimo, iż na danym etapie nie są do końca zdecydowane, istnieje szansa, że przy odpowiednim z pomocą pewnych działań marketingowych i dostarczania im odpowiednich treści, zamienią się w klienta.
Autoresponder
Należy pamiętać, że e-mail marketing to nie tylko newslettery, okolicznościowa wiadomość urodzinowa, czy kod rabatowy, zachęcający klientów do zakupów. To także droga komunikacji na każdym etapie transakcji, przygotowania, czy wysyłki towaru. Możliwości automatyzacjo tego procesu najlepiej przedstawia autoresponder.
Jest to kolejna funkcja systemu automation marketing, będąca niemałą pomocą w usprawnianiu i przyspieszaniu pracy twojego działu marketingu i sprzedaży. Działa ona w ramach poczty e-mail, która umożliwia wysłanie przygotowanej wcześniej odpowiedzi do klientów bądź potencjalnych klientów automatycznie, w przypadku odebrania przez nas od nas wiadomości. Może również informować o postępie realizacji zamówienia lub cyklicznie informować o nowych ofertach.
Marketing automation to też więc pomoc w budowaniu relacji i działań mających na celu utrzymać klientów oraz skłonić do ponownego zakupu, dzięki przyjemnego dla nich procesu wyszukiwania, zamawiania, płacenia, a później także śledzenia statusu płatności i przesyłki. Systemy marketing automation oferują narzędzia pozwalające na łatwiejsze i szybsze, a w przypadku autorespondera w zasadzie natychmiastowe dotarcie do odbiorców, co sprawia, że czują się bezpieczniej. Każdy z nas niecierpliwie czeka przecież na wiadomość o zaakceptowaniu płatności, przygotowywaniu zamówienia, czy wysyłce paczki.
Landing Page
System marketing automation pozwala również na łatwe tworzenie stron docelowych, czyli landing pages, dzięki którym jesteś w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Landing page przedstawi mu najważniejsze informacje oraz zachęci go do konkretnego zachowania, podjęcia działania, czyli np. zakupów.
Tego typu strona posiada przyciski CTA (call to action), których zadaniem jest nakierowanie na wskazaną czynność, jak właśnie zakup, czy wpisanie danych do formularza w zamiast za pewnego rodzaju gated content, czyli przykładowo e-book dostępny jedynie dla klientów, którzy w zamian udostępnili swoje dane kontaktowe, jak adres e-mail, numer telefonu, nazwisko, czy nazwa firmy (co jak już opisaliśmy jest w marketing automation ważne, ponieważ sprawia, że tego typu systemy mają podstawę do faktycznej automatyzacji na podstawie bazy danych). Landing page pełni zatem w marketingu bardzo ważną rolę, przyciąga uwagę klienta, skłania do oczekiwanych przez nas działań, służy do pozyskiwania leadów i wywiera dobre lub też złe wrażenie, pod względem funkcjonalności, ale także estetyki.
Wiele osób szybko ucieknie, jeśli uderzy ich nagle blok tekstu, zbyt duża ilość zbędnych informacji, czy formularz ze zbyt dużą ilością okienek do wypełnienia. Dlatego warto zainwestować w system, który pozwoli nam dopracować landingi, przyjemne dla oka potencjalnego klienta, aby przyciągał odbiorców naszych kampanii marketingowych, budował naszą bazę kontaktów, a w rezultacie także bazę klientów.
Treści dynamiczne
Treści, które wyświetlają się użytkownikowi, zmieniają się nie tylko zgodnie z jego działaniem w obrębie danych stron internetowych , ale również wraz ze zmieniającą się jego lokalizacją, czy statusem na stronie (np. różna treść strony dla klientów niezarejestrowanych i dla klienta, który posiada konto w danym sklepie internetowym), przy czym adres URL takiej strony pozostaje taki sam. Marketing automation pozwala na użycie treści dynamicznych także w kampaniach e-mailowych wysyłanych do naszych kontaktów. Jak to dokładnie wygląda i jaką pełni funkcję w automatyzacji marketingu?
Przede wszystkim, treści dynamiczne, chociaż z pozoru podobne do treści personalizowanych, różnią się od nich, właśnie poziomem spersonalizowania i dostosowania do potencjalnego klienta. Przykładowo, systemy marketing automation dają możliwość wysyłania wiadomości e-mail zawierających zarówno treść spersonalizowana, jak i dynamiczna. Przy czym np. zwrócenie się do klientów po imieniu, to personalizacja, a pokazanie im określonej oferty w oparciu o ich lokalizację, czy wybory, to już treść dynamiczna.
Przykładowo: „Cześć Anno!”, to personalizacja, „Mamy dla ciebie kilka propozycji, które także mogą ci się spodobać.”, (w oparciu np. o wcześniej wyszukiwane przez daną osobę w naszym sklepie internetowym frazy, czy przeglądane oferty), to treści dynamiczne. Obie mają swoje miejsce w marketing automation i są świetnymi narzędziami o wysokiej skuteczności.
Analityka i raporty
Systemy marketing automation sukcesywnie zbierają dane, analizują je oraz tworzą raporty, na podstawie których możemy stopniowo i skutecznie wprowadzać zmiany i ulepszenia w naszych strategiach sprzedażowych i marketingu. Analityka w marketing automation pozwala między innymi na badanie tego, jakie zachowania są najbardziej popularne i w których grupach docelowych, jakie decyzje są podejmowane przez naszych klientów, jak często i w odpowiedzi na jakie nasze działania. Dostajemy więc jeszcze dokładniejszy obraz grup docelowych.
Na postawie tych samych raportów możemy odnotować wzrost sprzedaży i aktywności użytkowników, co jest oczywiście jednym ze świetnych wskaźników sukcesu i tego, że obraliśmy właściwą drogę. Analityka i raporty dostarczone nam przez system marketing automation na przykład po przeprowadzonej kampanii malingowej lub zmianie sposobu przejścia przez proces koszyka, pokazują, jak wygląda stopień konwersji i czy przykładowo użytkownik naszego sklepu internetowego odebrał wprowadzone przez nas zmiany pozytywnie, będąc tym zachęcony do zakupów.
Testy A/B
To bardzo przydatna opcja z wachlarza narzędzi marketing automation. Testy A/B pozwalają określić, która z dwóch stworzonych przez nas wersji e-maili, landing pages, czy stron internetowych jest najbardziej dla nas korzystna oraz w jakim stopniu przyczynia się do wzrostu stopnia konwersji.
Testowe wersje, A i B, wysyłane są do określonej, wybranej grupy odbiorców, a w wyniku analizy otrzymanych w taki sposób informacji, podejmuje się decyzję, która wersja witryny zostaje ostatecznie zaakceptowana, czy która wiadomość e-mail wysłana do szerszego grona odbiorców. Testy tego typu pomagają również zweryfikować, jak zmienia się natężenie ruchu na naszej witrynie, o jakiej porze ruch się nasila, a kiedy spada.
Integracja z innymi systemami
Chociaż niesamowicie usprawniają pracę i gwarantują lepsze jej wyniki, nawet najlepsze systemy marketing automation nie zapewnią nam możliwości organizacji absolutnie każdego aspektu prowadzenia biznesu online, obsługi sklepu internetowego i budowania strategii naszego marketingu.
Jednak marketing automation to również możliwość integracji, która pozwala na skonfigurowanie danego oprogramowania z innymi systemami i narzędziami, jak np. Google Analytics, oprogramowania do prowadzenia sklepów internetowych, czy chociażby Facebook. Korzyści płynące z integracji w obszarze marketing autmation to po prostu większe zasięgi a co za tym idzie, większe zyski.
Cross-selling
To mechanizm, który, prosto mówiąc, umożliwia zwiększenie marży. Użytkownik sklepu online, który zdecydował się na zakupy, dostaje od systemu marketing automation ofertę dodatkowych produktów. Warunkiem jest to, że muszą dopełniać wybrany przez konsumenta artykuł, np. klient chce kupić laptop, a od systemu dostaje ofertę myszki, klawiatury, czy zasilacza.
Ta metoda działania w obszarze marketing automation ma tą zaletę, że nie jest obarczona żadnym ryzykiem. Daje za to szansę na zwiększenie sprzedaży w ramach tej jednej transakcji.
Up-selling
Po cross-sellingu, up-selling to z kolei mechanizm, który proponuje użytkownikowi produkty o wyższej cenie i lepszej jakości, ale w tej samej kategorii, którą jest już zainteresowany. Konsument ma przez to szansę zdecydować się na ofertę droższą, ale być może na dłużą metę korzystniejszą, a w tym samym czasie nasze zyski i opinia rosną, a takie właśnie jest zadanie marketingu.
Sprawdź również: Jak przechytrzyć algorytm LinkedIn w 2020 i zyskać większe zasięgi?
Przyciąganie potencjalnych klientów i inne korzyści marketing automation
Wiemy już więc w jaki sposób działa oprogramowanie marketing automation. Podsumujmy więc jeszcze jakie korzyści w sprzedaży i marketingu przynosi:
- Personalizacja oferty do użytkowników — personalizacja działań w marketingu sprawia, że stworzona przez nas oferta trafi do właściwych osób, we właściwym czasie i miejscu, co przełoży się na wyższą konwersję.
- Wiarygodne dane — raporty wygenerowane przez program marketing automation tworzone są na podstawie rzeczywistych danych z twojej strony, dzięki czemu możesz z łatwością monitorować jej rozwój oraz planować dalszy rozwój.
- Zaawansowane testy A/B – pozwolą poprawić wyniki i sprawdzić efektywność niektórych działań, ulepszać je, budować coraz lepsze strategie i plany kampanii.
- Koniec ze spamem – dzięki personalizacji możesz wysyłać tylko istotne komunikaty, które mogą wywołać konkretną interakcję odbiorcy.
- Oszczędność czasu – po zaplanowaniu kampanii różnego rodzaju nie ma potrzeby ponownego ich tworzenia z każdym kolejnym razem, marketing zostaje zautomatyzowany, a raz stworzone kampanie musisz już tylko optymalizować opierając się na zbieranych przez system marketing automation danych i w razie potrzeby edytować, nanosząc niezbędne poprawki.
- Strategia i planowanie – zamiast wysyłania pojedynczych wiadomości i pilnowania kalendarza, możemy działać wielozadaniowo i strategicznie, co także oszczędza czas i ułatwia pracę. Marketing automation to w zasadzie synonim optymalizacji.
- Większe przychody – są możliwe jako następstwo wszystkich działań marketing automation jakie zastosujesz, zwiększających efektywność kampanii marketingowych, stopień konwersji, zasięgi i kontakt z klientami.
Automatyzacja marketingu – podsumowanie
Świat pędzi do przodu, także świat biznesu. Możemy się przed tym wzbraniać, jednak faktem jest, że Internet ma ogromną siłę i jego umiejętne użycie może wynieść działanie każdej firmy na kompletnie nowy poziom. Marketing automation jest czymś w rodzaju syntezy wielu różnych narzędzi i funkcji, zebranych w jednym miejscu, aby usprawniać i optymalizować co tylko się da, a to wszystko dla większych zysków, większych zasięgów, większego i szybszego wzrostu.
Widzimy więc, że to nie tylko jakiegoś rodzaju trend, który szybko przeminie, ale zupełnie nowy, oparty na odpowiednich algorytmach i sztucznej inteligencji sposób prowadzenia działań w marketingu i sprzedaży. System marketing automation przede wszystkim zaopatruje pracowników działów marketingu, sprzedaży i reklamy w nieocenione dane na temat użytkowników. Potrafi zidentyfikować potencjalnego klienta, buduje bazy kontaktów, precyzyjnie wskazuje, jaki produkt i kiedy należy zaproponować której osobie, aby próba sprzedaży zakończyła się sukcesem.
Marketing automation ułatwia życie nie tylko przedsiębiorcom, marketingowcom i sprzedawcom, ale także klientom, którzy otrzymywać mogą oferty dostosowane do swoich zainteresowań i potrzeb, a następnie przejść cały proces zakupów dużo sprawniej i przyjemniej. Kontakt z obsługą klienta jest łatwiejszy, oferty dopasowane personalnie, polecane produkty mają rzeczywiście szanse wstrzelić się w ich gust. Prowadzony w taki sposób marketing ma dużo większą szansę nie tylko przynosić zyski firmie, ale także być dobrze odebrany przez klientów, którzy, zadowoleni, po prostu do nas wrócą.