Pipedrive CRM wspierający sprzedaż – opinie praktyków


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Szukając dla siebie systemu CRM, spotkamy się ogromną ilością ofert i instalacji, które mają niesamowicie dużo funkcji i teoretycznie niezbędnych narzędzi.

Problem w tym, że większe systemy średnio nadają się dla małych i średnich przedsiębiorstw. Naprzeciw oczekiwaniom nieco mniejszych biznesmenów wychodzi system Pipedrive CRM, za którym przemawia prostota i przejrzystość. Czego można spodziewać się po tym systemie?

 

Pipedrive – do czego dokładnie służy, komu najbardziej się przysłuży?

Pipedrive CRM jest przeznaczony głównie dla przedsiębiorców, którzy działają w sferze małych i średnich usług sprzedaży internetowej. U podstawy strategii zarządzania Pipedrive leży prostota. Twórcy chwalą się, że ich narzędzie umożliwia skrócenie o połowę procesu realizacji zamówienia, dlatego nie jest to system typowy dla branży – podczas, gdy inni rozwijają i rozwarstwiają funkcjonalności, w większości i tak zbędnych w sklepach należących do grupy małych i średnich firm, autorzy maksymalnie upraszczają swój system, dbając jednocześnie o jego intuicyjność.

To również spora zaleta Pipedrive – system ten nie wymaga zbyt długiego czasu nauki. Wiele portali oferujących sprzedaż internetową, a także spersonalizowanych systemów CRM ma wysoki próg wejścia – aby opanować obsługę danej platformy, potrzeba wielu godzin spędzonych na poznawaniu różnych funkcji i struktury portali sprzedażowych. Jest to zatem system, dla osób, które nie potrzebują rozbudowanych narzędzi do prowadzenia biznesu, a także dla tych, którzy poszukują intuicyjnej, prostej i przyjaznej platformy do handlu. Jego prostota powinna przemówić również to tych, którzy nie znają się za bardzo na komputerach, a chcą rozbudować swoją działalność o handel internetowy.

 

Funkcjonalności Pipedrive

Wiele systemów CRM oferuje swoim potencjalnym klientom różne funkcjonalności i możliwości. W wielu przypadkach lwia część narzędzi nie jest lub prawie nigdy nie będzie wykorzystywana przez osoby zarządzające projektami i sprzedażą internetową. W przypadku Pipedrive CRM nie ma na to miejsca – autorzy chwalą się, że ich platforma spłyca pewne procesy do niezbędnego minimum, stawiając na prostotę i przejrzystość.

  • Największą zaletą Pipedrive jest prezentacja procesu szans sprzedaży. Czym są szanse sprzedaży? Jest to schemat założeń, wytycznych i zadań do realizacji, potrzebnych do sfinalizowania transakcji. Twórcy Pipedrive zastosowali tu tablicę kanban, która w bardzo czytelny sposób umożliwia użytkownikom korzystanie z zasobów bazy danych (założeń, schematów rozmów z klientami), a managerom dokładne sprawdzenie realizacji założeń i intuicyjne zarządzanie procesami szans sprzedaży, oparte na systemie drag&drop.
  • Z wyżej opisanym, pierwszym plusem system Pipedrive, związany jest kolejny – sprawdzanie prognoz i analiz. System wykorzystuje informacje wprowadzone do systemu i przetwarza je w taki sposób, aby zarówno osoby decyzyjne, jak i te, które nie mają większego wpływu na działania firmy, mogły podejrzeć przewidywane prognozy w postępie sprzedażowej i monitorować cele.
  • Synchronizacja jest kolejną zaletą Pipedrive – pojawia się kilkanaście prostych w założeniach, ale bardzo przydatnych opcji. System synchronizuje się z ponad 200 aplikacjami w Sklepie Google, a dzięki wbudowanym narzędziom, nie wymaga ciągłego korzystania z aplikacji zewnętrznych. Istnieje także możliwość integracji Pipedrive z systemem VOIP (nagrywanie rozmów). Pipedrive ma świetny e-mali tracking oraz dwukierunkową synchronizację kalendarza, co wbrew pozorom, zdarza się całkiem rzadko.
  • Twórcy oferują swoim klientom nielimitowaną przestrzeń na pliki zawarte w ich stronach internetowych. Warto wspomnieć również o wsparciu dla wielu walut – znajdziemy tu zarówno polskie złotówki, jak i euro, ruble, dolary amerykańskie czy funty. System posiada także aplikację mobilną, co umożliwia zarządzanie działaniami z poziomu smartfona.

Co wyróżnia Pipedrive?

Główną wyróżniającą na tle innych systemów zaletą Pipedrive jest jego prostota. Choć nie pozwala operować na zbyt dużej ilości etapów sprzedaży, to nadaje się odpowiednio dla mniejszej liczby spełnienia wymaganych algorytmów.

Kolejnym aspektem są wspomniane już możliwości synchronizacyjne. Pipedrive pozwala na zarządzanie ilością i treścią wymienianych między poszczególnymi programami danych – rzecz jasna, wszystko przy odpowiednich zezwoleniach. Pipedrive CRM jest dostępny aż w szesnastu wersjach językowych, w tym oczywiście w języku pokskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, a nawet estońskim!

 

Ile to kosztuje?

Dochodzimy do najbardziej emocjonującej kwestii – ile kosztuje przyjemność korzystania z tego systemu? Twórcy oferują trzy pakiety – od podstawowego, do opcji profesjonalnej.

  • Pakiet podstawowy – cena: 12.50 euro/miesiąc, pakiet ten oferuje praktycznie wszystkie podstawowe funkcjonalności systemu Pipedrive, wycinając z niego niektóre rzeczy tj. poszczególne dodatkowe zabezpieczenia lub bardziej rozbudowane modele i możliwości analizy poszczególnych procesów, niska automatyzacja procesów.
  • Pakiet standardowy – cena: 24.90 euro/miesiąc, tutaj mamy do dyspozycji wszystkie możliwości z pakietu podstawowego oraz dodatkowo zabezpieczenia i narzędzia analizy, średnia automatyzacja procesów.
  • Pakiet profesjonalny – cena: 49.90 euro/miesiąc, oferuje wszystkie funkcjonalności sytemu, a także pełną automatyzację.
  • Pipedrive ma w swojej ofercie propozycje dla przedsiębiorstw (odpowiednik enterprise) – cena: 99.90 euro/miesiąc, wszystkie funkcjonalności z pakietu profesjonalnego, dodatkowe wsparcie supportu, minimum dla dziesięciu stanowisk.

Autorzy systemu Pipedrive mają w swojej ofercie bardzo dobry i przydatny moduł, którzy może posłużyć rozwojowi platformy – LeadBooster, czyli czat na żywo, pozwalający na utrzymywanie kontaktu z klientami przez 24 godziny na dobę. Za to rozszerzenie autorzy życzą sobie jedyne 32.50 euro za miesiąc (przy rozliczeniu rocznym) lub 39 euro za miesiąc przy rozliczeniu miesięcznym. Jest to kosztowny dodatek, ale pozwala na o wiele sprawniejszy kontakt z klientami i potencjalnymi kontrahentami.

System Pipedrive to jedna z najlepszych dostępnych na rynku opcji prowadzenia sprzedaży internetowej, a także zarządzania poszczególnymi projektami w firmie. Jest bardzo intuicyjny, a mimo to nie odstaje funkcjonalnością od swojej konkurencji. Jest to świetny wybór dla przedsiębiorstw, które nie potrzebują bardzo rozbudowanych systemów, aby z sukcesem prowadzić swój biznes.

4.8/5 - (11 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.


Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top