TOP10 sposobów na zwiększenie sprzedaży w 2021


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż? W takim razie nie mogłeś trafić w lepsze miejsce!

Obecnie przedsiębiorcy mają do wyboru naprawdę wiele kanałów komunikacji i strategii marketingowych, które są naprawdę skuteczne – zaczynając od optymalizacji strony internetowej i kończąc na remarketingu. Spójrzmy zatem na skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w 2021, które pomogą Twojej firmie zwiększyć zyski i wyprzedzić konkurencję!

 

SEO i optymalizacja strony internetowej to podstawa

Dlaczego ważne jest, aby uporządkować witrynę sklepu internetowego z punktu widzenia SEO? Ponieważ ma to bezpośredni wpływ na to, czy klient znajdzie witrynę przez wyszukiwarkę. Zdobywanie klientów bezpośrednio dzięki pozycji strony internetowej to najlepszy sposób na zwiększenie sprzedaży dla przedsiębiorców, którzy nie mają środków finansowych na przeprowadzenie wysokobudżetowej kampanii marketingowej w Google lub mediach społecznościowych. SEO jest właściwym krokiem na początek, ponieważ to właśnie optymalizacja strony pomaga w zwiększeniu organicznego ruchu na stronie. Każda podstrona produktu i kategorii musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google: trzeba używać słów kluczowych w tytule i opisie, zawsze publikować oryginalny opis, zadbać o strukturę wszystkich tekstów (nagłówki H1, H2 itd.), dodać obrazy z tytułami i dodać linki do innych produktów i kategorii na stronie. Nie można też zapomnieć o metatagach i tytule. Optymalizacja strony nie przyniesie natychmiastowych rezultatów, jednak w dłuższej perspektywie jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży w internecie.

 

Zlokalizuj problem na rynku i rozwiąż go

Sukces w sprzedaży zależy od tego, czy oferowane produkty rozwiązują powszechny problem potencjalnych klientów oraz od tego, czy Twoja oferta jest lepsza od oferty konkurencji. Do promowania swoich produktów warto więc wykorzystać sam problem i pokazać potencjalnym klientom, jak mogą sobie z nim poradzić – np. jeśli sprzedajesz środki czyszczące, pokaż, jak sprzedawane produkty przyśpieszą pracę firmy sprzątającej. Ciekawym sposobem na znajdowanie nowych pomysłów i problemów do rozwiązania jest czytanie opinii klientów na platformach społecznościowych oraz interesowanie się aktualnymi problemami społeczeństwa.

 

Wykorzystaj reklamę na Facebooku

Wymienione przez nas pomysły na zwiększenie sprzedaż nie byłyby realistyczne bez wykorzystania kampanii reklamowych na Facebooku. Generowanie sprzedaży za pośrednictwem platformy reklamowej Facebooka to ważny element promowania każdej firmy. Facebook ma jedne z najlepszych funkcji reklamowych i jest kanałem, który powinni wypróbować wszyscy przedsiębiorcy z branży e-commerce. Trzeba jednak pamiętać, że pomimo świetnych opcji targetowania, trzeba zacząć od dokładnego wybrania grupy docelowej. Jeśli dopiero zaczynasz z reklamami na Facebooku, to prawdopodobnie na początku odnotujesz pewne straty, zanim zdobędziesz w ten sposób pierwszych klientów, jednak w dłuższej perspektywie Facebook to bardzo ważny kanał sprzedażowy.

 

Zwiększ sprzedaż z Google Ads

Google Ads to prawdopodobnie najpopularniejsza sieć reklamowa online. Co ważne, zazwyczaj wyświetla się ona internautom, którzy są zainteresowani konkretną branżą, problemem lub produktem. Kluczem do sukcesu z Google Ads (post na blogu w języku angielskim) jest regularne monitorowanie i dostosowywanie kampanii na podstawie statystyk dostępnych w profilu Google Analytics. W sieci reklamowej Google można również stosować reklamy w YouTube. Skutecznie zaplanowana kampania reklamowana Google Ads to jeden z najpopularniejszych sposobów na zwiększenie efektywności działu sprzedaży.

 

Cross-selling i up-selling

Cross-selling i up-selling to potężne strategie marketingowe. Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) to marketingowa technika sprzedaży produktów (lub usług) komplementarnych (uzupełniających). Up-selling polega z kolei na oferowaniu (w odpowiednim momencie) produktów lub usług w wyższej cenie i większym zakresem funkcji, jeżeli klient wyrazi zainteresowanie tańszym produktem. Spersonalizowany wybór produktów można zaoferować np. poprzez wyświetlanie podobnych produktów w bocznej kolumnie strony ze sprzedawanym produktem. Co ważne, cross-selling i up-selling nie są wcale “czarnymi” technikami sprzedaży – bardzo często „nowa” oferta jest rzeczywiście lepsza od początkowej (np. mała różnica w cenie pozwala na zakup kilku sztuk produktu).

 

Uprość zakupy na stronie internetowej

Największe zalety zakupów w Internecie – szybkość i łatwość dokonania zakupu. Powinieneś zatem zadbać, aby proces zakupowy na stronie był maksymalnie prosty i szybki. Nie pytaj klientów o zbyt wiele swoich – najlepiej, jeżeli osoba, która zdecydowała się już na zakup, musi tylko sfinalizować zamówienie. Finalizacja zakupu powinna wymagać podania jedynie koniecznych danych jak imię i nazwisko, adres i numer telefonu. Warto również zadbać o optymalizację samej strony, np. przez przyśpieszenie czasu ładowana strony, zapewnienie responsywności na różnych urządzeniach, przejrzystość strony, łatwo dostępne dane kontaktowe i czytelną treść.

 

Remarketing – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie

Nie można oczekiwać, że każdy klient natychmiastowo zdecyduje się na dokonanie zakupu. Wiara w natychmiastowe konwersje jest zgubna, dlatego skutecznym sposobem na zwiększenie efektywności działu sprzedaży jest remarketing. Remarketing to kierowanie reklamy do osób, które odwiedziły witrynę lub wyraziły zainteresowanie produktami lub usługą w inny sposób, ale nie zdecydowały się na zakup. Wyświetlenie spersonalizowanej reklamowy często zachęca niezdecydowanych internautów do sfinalizowania transakcji.

 

Zwiększenie efektywności działu sprzedaży dzięki współpracy z influencerami

Media społecznościowe są obecnie jednym z najlepszych kanałów marketingowych, dlatego warto współpracować z ludźmi, którzy mają największych wpływ na odbiorców – influencerami. Kiedy influencerzy chwalą konkretny produkt lub usługę, to często staje się to trendem i ulubionym produktem wśród ich odbiorców. Reklama na koncie influencera, który ma duże zasięgi wśród członków określonej grupy odbiorczej, może doprowadzić do napływu wielu potencjalnych klientów na stronę internetową. Zobacz, jakie inne pomysły na zwiększenie sprzedaży możemy Ci zaproponować!

 

Content Marketing

Termin content marketing opisuje proces marketingowy, który polega na tworzeniu i regularnemu publikowaniu wartościowych i oryginalnych treści skierowanych do określonej grupy docelowej. Celem contant marketingu jest przyciągnięcie potencjalnych klientów poprzez treści oraz zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Content marketing można też wykorzystać do budowy i poprawy wizerunku firmy lub zwiększenia poziomu świadomości marki wśród obecnych i potencjalnych klientów.

 

Pochwal się opiniami i referencjami

Potencjalni klienci znacznie bardziej ufają opiniom innych klientów niż reklamie i materiałom przygotowanym przez oddział marketingowy. Każdy przedsiębiorca musi więc pamiętać, że opinie i rekomendacje klientów są dzisiaj ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Rzeczywiste dowody w postaci pozytywnych opinii można zdobyć np. przez wysłanie maila z zapytaniem o opinię np. dwa tygodnie lub miesiąc po dokonaniu zakupu. W branży B2B bardzo duże znaczenie mają referencje, szczególnie jeżeli pochodzą od popularnej firmy.

4.9/5 - (7 ocen/y)

Autor artykułu:

  • hotLead.pl

    Pozyskiwanie klientów, generowanie leadów sprzedażowych (B2B), outsourcing sprzedaży w Polsce i zagranicą. Skup się na obsługiwaniu, a nie pozyskiwaniu klientów i zajmij się tym, co naprawdę ważne dla Twojej firmy.

    View all posts

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top