Budowanie procesu sprzedaży – 23 narzędzia, które powinieneś znać


Czas czytania artykułu: 14 minut(y)

Technologia, z która pracujesz na co dzień, ma bezpośredni wpływ na zawierane przez Ciebie transakcje. To fakt.

Wg badań przeprowadzonych przez Linkedin, aż 73% sprzedawców korzysta z dobrodziejstw technologii, aby zwiększyć liczbę zawieranych transakcji. 97% sprzedawców stwierdziło, że technologia w ich procesie sprzedaży jest „bardzo ważna“ lub „ważna“.

Firmy coraz częściej wdrażają technologie, aby zwiększyć produktywność sprzedaży i zamykać większą ilość transakcji. Badanie przeprowadzone przez Miller Heiman Groupe wskazuje, że przeciętna organizacja zajmująca się sprzedażą, używa około 10 narzędzi, a w przyszłym roku planuje wdrożyć kolejne 4.

Innymi słowy: ilość narzędzi, która ma wspomóc sprzedaż przeciętnego biznesu, stale rośnie.

Czy orientujesz się, z ilu narzędzi wsparcia sprzedaży aktualnie korzysta Twój zespół sprzedażowy? W dzisiejszym artykule wskażemy te, które na pewno powinny znaleźć się w zakresie waszego zainteresowania. Dla ułatwienia podzieliliśmy je według funkcjonalności:

  • Narzędzia komunikacji wewnętrznej
  • Kontakt z klientem
  • Narzędzia analityczne i automatyzacyjne
  • Oprogramowanie dokumentacyjne
  • Wsparcie zespołu sprzedażowego

Zastanawiasz się, o jakich narzędziach mówimy? O wszystkich tych, które pomagają w zbieraniu i przechowywaniu danych, tworzeniu ofert, umożliwiają komunikację w zespole oraz z klientami. Sytuacją idealną byłaby ich wzajemna integracja, wtedy Twój zespół w każdym momencie mógłby z łatwością korzystać ze wszystkich zebranych przez Was informacji.

Jak wybrać pakiet narzędzi, które będą realnym wsparciem sprzedaży w Twojej firmie? Przede wszystkim nie wybieraj ich na chybił-trafił. Skup się na procesie, który już faktycznie zachodzi w Waszej firmie i buduj wokół niego cały system. Tylko taka kolejność ma sens i umożliwi Wam podniesienie wydajności już istniejącego procesu, bez konieczności tworzenia wszystkiego od zera.

Tak, więc zanim naprawdę zaczniesz wybierać narzędzia dla swojego zespołu, sprawdź, czy macie jasno zdefiniowany proces sprzedaży i czy macie na czym pracować.

Te 7 prostych kroków pomoże Ci zrozumieć proces sprzedaży i zbudować wokół niego bazę narzędzi wspierających sprzedaż:

  1. Zdefiniuj jasno profile klientów.
  2. Sprawdź, skąd pochodzą leady, z których korzystasz.
  3. Określ jedną, najlepszą metodę prezentacji produktu potencjalnym klientom.
  4. Zbuduj strukturę, która ułatwi Ci obsługę typowych zastrzeżeń.
  5. Określ idealne ramy czasowe dla działań następczych.
  6. Określ, które wskaźniki sprzedaży mają największe znaczenie dla Twojej firmy.
  7. Sprawdź, które działania prowadzą do największej ilości zamkniętych transakcji (np. cold calls, SMS’y, mailing itd.)

Kiedy już przebrniesz przez te 7 punktów, możesz zacząć budować bazę narzędzi, które będą dopasowane do systemu, który już masz. I docieramy w końcu do meritum sprawy – jakie to magiczne narzędzia?

 

1. Narzędzia komunikacji wewnętrznej

Komunikacja wewnątrz zespołu jest tak samo ważna (o ile nie bardziej!), jak komunikacja z klientami. W momencie, kiedy sytuacja wymusiła na wielu firmach wprowadzenie pracy zdalnej, stała się jeszcze bardziej istotna. Jakie narzędzia mogą Was wesprzeć w tym zakresie?

Na co zwracać uwagę przy wyborze narzędzi komunikacji wewnętrznej?

  • gotowość do pracy w zespołach rozproszonych: spotkania osobiste są w ostatnim czasie znacznie ograniczone, więc aż 81% sprzedawców prowadzi spotkania online. Dlatego tak ważne jest, aby Twoje narzędzia były dostosowane do takiej pracy.
  • łatwe, proste i osobiste: bez względu na to, z jakiego miejsca Twoi sprzedawcy będą korzystali z tych narzędzi, powinny one pomóc im poczuć się zjednoczonym z pozostałą częścią zespołu, podczas realizacji wspólnych celów sprzedażowych.

 

1. ZOOM

 

Czasem e-mail nie wystarczy. Możliwość prowadzenia rozmowy twarzą w twarz jest ważna w kontekście budowania kultury zespołowej i koleżeństwa. Zoom jest idealnym rozwiązaniem, kiedy chcemy widzieć naszego rozmówcę, ale nie możemy tego zrobić, spotykając się w jednym biurze.

Narzędzie to oferuje możliwość zorganizowania wysokiej jakości, bezpiecznej wideokonferencji. Jest prosty w obsłudze i na pewno każdy szybko się z nim zaprzyjaźni. Zoom można wykorzystywać także do prowadzenia rozmów sprzedażowych lub demonstracji produktów – damy głowę,  że wielu z Twoich kontrahentów korzysta właśnie z tej platformy.

Koszt: bezpłatny do 100 uczestników i 40min rozmowy. Abonament od 13.99$ miesięcznie.

 

2. SLACK

 

 

Jeśli męczą Cię niekończące się wątki mailowe, koniecznie wypróbuj Slacka. To idealny czat do pracy, który umożliwia ekspresowe rozmowy z innymi członkami zespołu. Możesz tutaj tworzyć grupy widoczne tylko dla poszczególnych użytkowników, ogólne chaty, tablice z pomysłami. Możesz także zintegrować go z innymi narzędziami i przenieść dużą część obsługi klienta w jedno miejsce. To naprawdę fantastyczne rozwiązanie!

Koszt: bardzo wszechstronna wersja bezpłatna. Abonament od 8$/os. miesięcznie.

 

3. LOOM

 

W przypadku zespołów zdalnych komunikacja asynchroniczna może być nieco nudna. Niezależnie od tego, czy wysyłasz maile, czy SMS’y, ton i emocje Twoich wypowiedzi mogą wiele stracić, a nawet zostać źle odebrane.

Loom jest dedykowany dla asynchronicznej komunikacji zdalnych zespołów. Platforma do przesyłania nagrań video umożliwia udostępnianie filmów podczas nagrywania twarzy. Oznacza to, że możesz równocześnie mówić (pokazywać twarz) i prezentować pomysły na osobnym filmiku. I chociaż Twoja wiadomość może być odczytana dopiero, jak zaśniesz, wszystkie emocje, ton głosu i mimika, zostaną przekazane odbiorcy 1:1.

Dzięki pracy z Loom, pomimo braku fizycznej obecności drugiego rozmówcy, udaje się zachować osobisty charakter spotkań i utrzymać bliższe relacje w zespole.

Koszt: podstawowy plan bezpłatny lub abonament od 10$ miesięcznie (platforma pobiera opłatę jedynie za osobę nagrywającą film – osoba tylko oglądająca robi to za darmo).

 

2. Kontakt z klientem

W jaki sposób Twój zespół dociera do potencjalnych klientów? Zasięg odgrywa tutaj istotną rolę, bo jak można coś sprzedać, bez rozmowy z kupującym? Oto narzędzia, które powinny zasilić Twoją bazę narzędzi w kontekście kontaktu z klientem.

Na co zwrócić uwagę, wybierając narzędzia do kontaktu z klientem?

  • narzędzie ułatwia łączenie się z potencjalnymi klientami: płynna komunikacja jest teraz niezbędna. Potencjalni klienci oczekują, że będą mogli bez przeszkód rozpocząć rozmowę na jednym kanale i kontynuować ją na innym. Dlatego musisz upewnić się, że Twoje narzędzia działają dobrze na wszystkich kanałach komunikacji,
  • narzędzie umożliwia osobisty kontakt z każdym klientem – chociaż zasięg jest ważny, niezbędny jest zasięg spersonalizowany. Twoja baza powinna zatem zawierać narzędzia, które ułatwią Ci nadanie osobistego charakteru każdej rozmowie z potencjalnym klientem.

 

4. DRIFT

 

Drift to fantastyczne narzędzie do prowadzenia rozmów na wielu kanałach. Umożliwia rozpoczęcie rozmowy w mailu, następnie przeniesienie jej na stronie firmowej, aby zakończyć ją ponownie w formie mailowej. Drift oferuje także chatbota, który z automatu kwalifikuje potencjalnych klientów. Nieźle, prawda?

Wisienką na torcie jest możliwość przesłania filmu już w trakcie rozmowy sprzedażowej. Tyle opcji w jednym narzędziu. Aż żal nie skorzystać!

Koszt: bezpłatny dla czatu na żywo. Płatne plany zaczynają się od 400$ miesięcznie.

 

5. INTERCOM

 

Kolejne narzędzie do rozmowy konwersacyjnej, która jednak nie opiera się jedynie na chacie na żywo, to Intercom. System ten oferuje połączenia z chatbotem AI, połączenia na żywo, narzędzia samoobsługowe dla klientów korzystających z witryny internetowej oraz wiadomości w aplikacji.

Jakby tego było mało, pomaga zarządzać wszystkimi rozmowami z potencjalnymi klientami, oferując skrzynkę odbiorczą dla zespołu, a także szczegółowe raporty. Posiada także pomocne dodatki dla zespołów sprzedażowych, jak np. Product Tours, który pozwala na pokazanie potencjalnym klientom, co potrafi nasz produkt.

Koszt: plany zaczynają się od 87$ miesięcznie.

 

6. CALENDLY

 

Dla sprzedawców, którzy regularnie spotkania i prezentacje z potencjalnymi klientami, Calendly to MUST HAVE.  Trudno znaleźć bardziej skuteczny, a przy tam tak niesamowicie prosty program do planowania spotkań z klientami.

Sprzedawca ustawia w aplikacji możliwe terminy i godziny spotkań i przesyła link do klienta. Jego zadaniem jest jedynie wybranie dogodnej dla siebie opcji. Jeden klik i w kalendarzu rezerwuje się spotkanie! Nie znajdziesz nic szybszego, naprawdę.

Koszt: bezpłatna wersja działa z ograniczonymi integracjami, płatne plany zaczynają się od 8 $ na użytkownika miesięcznie.

 

7. 99inbound

 

Kolejne narzędzie będzie dla Ciebie wybawieniem, jeśli większość kontaktów pochodzi z Twojej strony internetowej. 99inbound przechwytuje i gromadzi dane od osób, które pojawiły się w witrynie.

Ten intuicyjny program jest łatwy w użyciu i integruje się z wieloma innymi narzędziami, których używasz na codzień (np. Slack, Close itd.). 99inbound przesyła Ci informacje po wypełnieniu formularza przez klienta: wysyła wiadomość e-mail, aktualizuje dane w CRM, wysyła wiadomość na Slacku lub automatyczną odpowiedź do osoby, która wypełniła formularz.

Koszt: bezpłatnie do 2 formularzy, abonament od 7$ miesięcznie.

 

8. CUSTOMER.IO

 

To narzędzie to o wiele więcej niż wysyłanie maili, SMSów i powiadomień push. Jest przede wszystkim narzędziem marketingowym, które może wspomóc zespoły marketingu i sprzedaży w poprawie komunikacji z klientami, a do tego bardzo dobrze integruje się z innymi narzędziami sprzedażowymi, np. z Close. Jeśli planujesz wysyłać inteligentne kampanie do potencjalnych klientów na podstawie wydarzeń w czasie rzeczywistym, Customer.io jest właśnie dla Ciebie.

Narzędzie opiera się na łatwej i logicznej segmentacji: aktualizuje profile klientów na podstawie najświeższych informacji, w tym wszystko to, co robili w witrynie oraz innych informacji, które zechcesz zintegrować za pomocą prostego interfejsu API. Oznacza to, że Twoi potencjalni klienci są podzieleni na segmenty na podstawie działań, które podejmują w czasie rzeczywistym.

Customer.io zawiera również intuicyjne narzędzie do automatyzacji przepływu pracy, które daje możliwość ustawiania określonych wyzwalaczy i tworzenia złożonych przepływów pracy dla kampanii e-mailowych w prosty, wizualny sposób.

Koszt: od 150$ miesięcznie.

 

9. HELP SCOUT

 

Help Scout to narzędzie przede wszystkim do obsługi klienta, ale dzięki możliwości łatwych integracji z innymi aplikacjami, może z powodzeniem służyć wsparciu sprzedaży.

Narzędzie to tworzy wspólne skrzynki odbiorcze zespołu, do których spływają wszystkie maile. W tych skrzynkach członkowie zespołu mogą się nawzajem oznaczać, wpisywać komentarze, prosić o pomoc, a także przejmować skrzynkę, kiedy inny członek zespołu przebywa na urlopie. Ponieważ Help Scout integruje się z innymi narzędziami sprzedaży, umożliwia łatwe przekazywanie zapytań do zespołów sprzedaży.

Help Scout pozwala także na generowanie raportów, które wspierają liderów zespołów w monitorowaniu pracy przedstawicieli handlowych.

Koszt: 25$/użytkownik miesięcznie.

 

3. Narzędzia analityczne i automatyzacyjne

Twój proces sprzedaży może być doskonale zorganizowany. Aby jednak poważnie skalować ten proces i zwiększać wyniki przy takim samym wysiłku, potrzebne są dwie rzeczy: analiza sprzedaży i automatyzacja. Dzięki odpowiednim narzędziom do analizy sprzedaży możesz zrobić więcej niż tylko gromadzić dane – możesz przekształcić te dane w przydatne informacje dla swojego zespołu.

Korzystając z narzędzi automatyzacji i analiz, możesz uzyskać jasny obraz tego, na jakim poziomie znajduje się aktualnie Twój zespół sprzedażowy i zmaksymalizować wysiłki, aby uzyskać lepszy wynik.

Czego szukać w narzędziach analitycznych i automatyzacyjnych?

  • Raportowanie – ale tylko takie dopasowane do Twoich faktycznych potrzeb. Możliwość dostosowania jest tutaj kluczowa. Im bardziej edytowalne narzędzie do analizy, tym lepiej.
  • Możliwe bezpośrednie połączenie z Twoim CRM i innymi narzędziami, których używasz do zbierania danych. Bez tego cały ten proces nie ma sensu.

Jakie narzędzia automatyzacji i analiz powinny zasilić Twoja bazę?

 

10. ZAPIER

 

Jeśli choć trochę interesujesz się oprogramowaniem, na pewno słyszałeś o Zapier. W wielkim skrócie – jeśli chcesz skomunikować ze sobą dwa narzędzia, które będą wzajemnie udostępniały sobie dane, Zapier sprawdzi się tu idealnie. Wszystko działa na zasadzie „jeśli TUTAJ zdarzy się COŚ, to TAM dzieje się TO“- tzn. gdy w jednym narzędziu wystąpi określone zdarzenie, w drugim narzędziu wystąpi określony wynik. Idealne w swej prostocie, prawda?

Koszt: bezpłatna wersja umożliwia do 5 automatyzacji, płatne plany zaczynają się od 25$ miesięcznie.

 

11. PROCESS STREET

 

Jest to narzędzie do zarządzania przepływem pracy, które umożliwia tworzenie standardowych procedur operacyjnych, do których dostęp mają wszyscy współpracownicy i według których mogą pracować. Ale, ale! To nie tylko nudna lista kontrolna.

Process Street zapewnia swobodę tworzenia łatwych, wspólnych przepływów pracy, w tym logiki warunkowej lub bogatej zawartości, takiej jak pomoce audio oraz wizualne. Wszystko można zaplanować w trybie dziennym, tygodniowym albo miesięcznym oraz zautomatyzować cały proces zatwierdzania.

Koszt: od 15$ miesięcznie

 

12. GONG

 

Jeśli Twój zespół często prowadzi rozmowy sprzedażowe i chcesz im się bliżej przyjrzeć, Gong jest dla Ciebie stworzony. Jest to bardzo rozbudowane narzędzie do analizy połączeń i nie mamy tutaj na myśli tylko rejestrowania rozmów.

Gong daje możliwość sprawdzenia, jak klienci reagują na pierwsze słowa sprzedawcy, ile sprzedawcy czasu poświęcają na mówienie, a ile na słuchanie. Aplikacja daje nawet sygnały ostrzegawcze, że transakcja zaraz się zakończy, na podstawie analizy wzorców i rzeczywistych danych z połączeń. Brzmi kosmicznie, ale to działa!

Koszt: wycena tylko na życzenie 😉

 

13. CHARTMOGUL

 

Jeśli Twój zespół zajmuje się sprzedażą SaaS lub prowadzisz działalność opartą na zakupach subskrypcji, jest to narzędzie, które warto poważnie rozważyć.

Firmy korzystające z subskrypcji mają własny, unikalny zestaw wskaźników i danych, a ChartMogul zbiera te dane i przekształca je w coś, co można łatwo zrozumieć. To narzędzie pomaga zobaczyć miesięczne przychody cykliczne, wskaźnik rezygnacji, wartość klienta od początku śledzenia i wiele innych, użytecznych danych. Co więcej, możesz dostosować sposób wyświetlania danych za pomocą intuicyjnych filtrów oraz udostępniać wszystkie potrzebne dane nieograniczonej liczbie użytkowników.

Koszt: bezpłatnie, jeśli Twoja firma ma mniej niż 10tys. $ miesięcznych cyklicznych dochodów, a płatne plany od 100$ miesięcznie.

 

14. CLARI

 

Ta ciekawa aplikacja zapewnia wgląd w  gotowość potencjalnego klienta do zakupu lub prawdopodobieństwo, że klient odejdzie – wszystko na podstawie jego zachowania w witrynie firmowej, z produktem oraz w zespole sprzedażowym. Clari wykorzystuje analizę przychodów opartą na sztucznej inteligencji, aby pomóc Ci dokładniej prognozować i ostrzegać zespoły sprzedaży o wzorcach wskazujących, że transakcja zmierza w złym kierunku.

Aplikacja integruje się z innymi narzędziami do zbierania i rozszyfrowywania sygnałów za strony kupujących, a następnie przekształca je w informacje o aktywności i dane prognozujące.

Koszt: wycena tylko na życzenie 😉

 

15. GECKOBOARD

 

Warto gromadzić duże ilości danych, ale jeszcze lepiej, jeśli możemy te dane w łatwy sposób wizualizować i udostępniać. Taka jest właśnie idea Geckoboard.

To narzędzie umożliwia utworzenie w pełni edytowalnego pulpitu sprzedażowego, w którym cały zespół jest informowany o najważniejszych wskaźnikach KPI. Za pomocą kilku kliknięć można zaimportować odpowiednie dane i zobaczyć je w formie wizualnej, co oznacza, że Twój zespół sprzedaży i przełożeni mogą łatwo sprawdzić, jaki wpływ sprzedaż ma na resztę firmy.

Koszt: od 39 do 599$ miesięcznie.

 

16. GOOGLE SHEETS

 

My tu gadu-gadu o danych i analityce, a nikt nie wspomniał jeszcze o Arkuszach Google! Narzędzie do arkuszy kalkulacyjnych jest niezbędne w każdej bazie narzędzi wsparcia sprzedaży, zaufaj nam. Jeśli cały zespół pracuje w tym narzędziu śledzenie, przepływ i eksport danych staje się dziecinnie prosty.

Dodatkowo prawie każde z narzędzi, o których pisaliśmy powyżej, integruje się z Arkuszami Google, więc jest to idealne miejsce do zbierania danych do dalszej analizy. Małe, dopiero raczkujące firmy mogą wykorzystać to narzędzie w charakterze CRMu – na początek będzie jak znalazł.

Koszt: darmowy z ograniczonymi funkcjami, płatne plany od 6$ miesięcznie.

 

4. Oprogramowanie dokumentacyjne

Tworzenie ofert, tworzenie umów oraz podpisywanie i zatwierdzanie dokumentów to Wasz chleb powszedni. Dlatego szczególnie ważne jest, aby dodać do swojej bazy narzędzi wspierających sprzedaż odpowiednie oprogramowanie do dokumentacji.

Czego szukać w oprogramowaniu do dokumentacji?

  • maksymalne uproszczenie procesu przygotowywania i obsługi dokumentacji – po co poświęcać temu więcej czasu, niż jest to absolutnie konieczne? Zanim zdecydujesz się na któreś narzędzie, sprawdź, czy łatwo się go obsługuje i czy faktycznie usprawni Twój przepływ dokumentacji. Jeśli nie – nie jest wart swojej ceny.
  • ma odpowiednie możliwości projektowe – upewnij się, że narzędzie, które wybierasz, umożliwi Ci przygotowanie ładnych i przykuwających wzrok dokumentów, bez konieczności ślęczenia nad nimi dniami i nocami. Postaw na prostotę.

W czym możesz wybierać?

 

17. PANDA DOC

 

Tworzenie dokumentacji do obsługi klientów, to never ending story. PandaDoc zapewnia, że może skrócić czas przygotowywania dokumentów aż o połowę. Co więcej! Dokumenty będą prezentowały się, jak milion $.

To narzędzie to prawdziwa skarbnica wspaniałych funkcji do przygotowywania dokumentacji – zaczynając od szablonów i narzędzi do tworzenia dokumentów na zasadzie „przeciągnij – upuść“, po raportowanie w czasie rzeczywistym zaangażowania i aktywności w dokumentach. Dokumenty to nie są zwykłe PDF‘y – możesz dodawać do nich multimedia, linki, edytowalne tabele cenowe dla klientów. Do wyboru, do koloru.

Koszt: bezpłatnie w przypadku funkcji podpisu elektronicznego lub od 25$ na użytkownika miesięcznie.

 

18. GETACCEPT

 

To kolejne świetne narzędzie dla zespołów sprzedażowych do tworzenia, zarządzania i śledzenia dokumentacji sprzedażowej. W narzędziu do tworzenia dokumentów możesz dodawać spersonalizowane filmy lub użyć jednego z pięknych szablonów.

To narzędzie umożliwia również tworzenie niestandardowych przepływów pracy i automatyzacji, które pomagają realizować transakcje. Na przykład, jeśli wyślesz dokument, który się nie otwiera, możesz utworzyć automatyczną wiadomość na czacie na żywo, aby przypomnieć potencjalnemu klientowi, że dokument jest gotowy do zatwierdzenia.

Koszt: 25-60$/użytkownik miesięcznie.

 

19. HELLOSIGN

 

Podpisy elektroniczne są niezbędne w nowoczesnym biznesie, a zwłaszcza w zdalnych zespołach sprzedaży. Dzięki HelloSign masz do dyspozycji łatwe w użyciu szablony, które możesz zapisywać i wysyłać, co pozwala szybko odzyskać podpis tam, gdzie go potrzebujesz. HelloSign wysyła również automatyczne przypomnienia, aby Twoi potencjalni klienci wiedzieli, gdzie jest potrzebny ich podpis.

Koszt: 13 – 120$ miesięcznie.

 

20. BETTER PROPOSALS

 

Jeśli chcesz pobić na głowę konkurencję w temacie wysyłanych ofert – Better Proposals na pewno Ci się przyda. Jak sama nazwa wskazuje – dzięki tej aplikacji stworzysz ofertę, która z miejsca przykuje uwagę potencjalnego klienta. 160 unikatowych szablonów do wykorzystania robi tutaj niezłą robotę. A dodatkowo każdy z szablonów jest responsywny.

Najlepsze funkcje Better Proposals to biblioteka treści, w której możesz przechowywać swoje ulubione oferty, łatwy w użyciu edytor ofert, inteligentne tabele cenowe i raportowanie w czasie rzeczywistym, które pomaga zobaczyć, co dzieje się z Twoimi propozycjami i gdzie każda z nich znajduje się w Twoim lejku sprzedaży

Koszt: 19 – 129$ miesięcznie.

 

5. Wsparcie zespołu sprzedażowego

Umożliwienie zespołowi sprzedaży bardziej sprytnej i efektywniejszej pracy, bazuje przede wszystkim na dostarczaniu wartościowych treści, wsparciu w podnoszeniu produktywności, coachingu i szkoleniach sprzedażoweych Dlaczego to takie ważne?

Ma to bezpośredni wpływ na wielkość sprzedaży. Firmy, które wspierają swoje zespoły sprzedażowe na różnych polach, mogą pochwalić się ponadprzeciętnym wskaźnikiem wygranych transakcji, który wynosi 49%!

Czego szukać w narzędziach wspierających zespół sprzedażowy?

  • Zapewnia zespołowi handlowemu to, czego potrzebuje, aby skutecznie sprzedawać, nawet w gorsze dni. Treści wspierające sprzedaż, takie jak skrypty zimnych rozmów lub szablony wiadomości e-mail, mogą pomóc przedstawicielom osiągnąć lepsze wyniki.
  • Utrzymuje motywację zespołu bez względu na wszystko – odpowiednie narzędzia wspierające sprzedaż powinny pomóc w motywowaniu zespołu. Ale pamiętaj, że każdy zespół jest inny, poszukaj więc metod motywacji, które najlepiej sprawdzają się w Twoim środowisku, a następnie znajdź narzędzie, które pasuje do tego unikalnego schematu motywacji.

Aby uzyskać tak świetny wynik, skorzystaj z poniższych narzędzi:

 

21. SHOWPAD

 

Jest to platforma szkoleniowa bogata w treści, które z powodzeniem pomogą w trenowaniu umiejętności sprzedawców oraz szybkim wdrażaniu nowych pracowników. Showpad pomaga łączyć marketing i sprzedaż, przechowując wszystkie istotne treści w jednej, łatwej do przeszukiwania bazie danych. W ten sposób przedstawiciele handlowi mogą wyszukać odpowiednie treści i wykorzystywać je w kontaktach z potencjalnymi klientami.

Platforma ta daje także możliwość przeprowadzania szkoleń i coachingów na dużą skalę. Wszystkie materiały są dostępne dla sprzedawców w dowolnym momencie – po ukończeniu szkolenia mają do nich dostęp, jeśli ponownie będą chcieli odświeżyć jakiś temat. Kierownicy mogą w ciekawy sposób (ankiety, quizy) sprawdzić wiedzę uczestników szkolenia i zbadać, gdzie należy położyć większe siły w trakcie zajęć.

Showpad umożliwia także analizę całego procesu szkolenia i wykorzystania zdobytej wiedzy i materiałów w trakcie pracy. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że możesz zobaczyć, jak przedstawiciele korzystają z Twoich materiałów coachingowych i szkoleniowych i jak pomaga to poprawić ich umiejętności sprzedażowe.

Koszt: wycena dostępna tylko na życzenie 😉

 

22. AMBITION

 

Ambition opiera się na założeniu, że główną częścią możliwości sprzedaży jest coaching i odpowiednie motywowanie zespołu sprzedażowego. Jest idealne do wdrożenia zdrowej rywalizacji w grupie.

Po pierwsze – platforma określa, które wskaźniki mają największy wpływ na sprzedaż w firmie. Następnie na tej podstawie tworzy konkursy, aby motywować pracowników. Istnieje możliwość przygotowania tabeli, pulpitów nawigacyjnych czy kart wyników, które pobudzą do większej odpowiedzialności za ostateczne wyniki oraz do stawiania sobie ambitniejszych celów zespołowych.

Koszt: wycena dostępna tylko na życzenie 😉

 

23. BRAINSHARK

 

To oprogramowanie wspomagające sprzedaż opiera się w dużej mierze na treściach wideo, które można łatwo tworzyć i udostępniać zespołowi. Brainshark pomaga stworzyć bibliotekę niezbędnych szkoleń oraz poradników wideo, które są dostępne dla przedstawicieli, zawsze, gdy tego potrzebują. Platforma udostępnia również karty wyników pokazujące, co działa, a czego brakuje w szkoleniach zespołu i warto się nad tym pochylić.

Koszt: wycena dostępna tylko na życzenie 😉

 

Omówiliśmy 23 narzędzia, które z powodzeniem mogą znaleźć się w Twojej bazie aplikacji wsparcia sprzedaży.

Ale nie powiedzieliśmy o jednym, najważniejszym narzędziu –  Twoim CRMie. 

To właśnie tutaj znajduje się cała Twoja wiedza o klientach, nagrane rozmowy, aktywność handlowa, prognozy, szanse sprzedaży i wiele, wiele innych danych, bez których Twój biznes nie istnieje. Prawdę mówiąc CRM obejmuje tyle aspektów, że moglibyśmy wpisać go w każdą wymienioną wyżej sekcję. Pamiętaj – dobry CRM to podstawa, pozostałe narzędzia są elementami pomocniczymi. Dlatego tworząc bazę narzędzi wsparcia sprzedaży, upewnij się, że będą one kompatybilne z CRMem, w którym pracujecie.

Dobry CRM powinien:

  • umożliwiać łatwe importowanie i organizowanie danych o klientach
  • posiadać funkcję automatycznego nagrywania rozmów
  • posiadać intuicyjny lejek sprzedażowy
  • być zintegrowany z narzędziami, z którymi pracujesz na co dzień
  • być prosty w obsłudze

Czas na małe podsumowanie:

  1. Po pierwsze, Twoja baza narzędzi wpierających sprzedaż, powinna zawierać takie narzędzia, które zmaksymalizują proces sprzedaży i zwiększają produktywność zespołu w zakresie zawierania transakcji.
  2. Po drugie, baza powinna być dostosowana do konkretnych metod i procesów, które Twój zespół już stosuje, aby zawierać transakcje.
  3. Po trzecie, narzędzia powinny obejmować obszar:
  • Narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • Kontaktu z klientem
  • Narzędzi analitycznych i automatyzacyjnych
  • Oprogramowania dokumentacyjnego
  • Wsparcia zespołu sprzedażowego
  1. I czwarte, najważniejsze – fundamentem pracy jest CRM. Baza pozostałych narzędzi jest elementem wspierającym.

No to co, zaczynamy?


Przewiń do góry