LiveSpace polski CRM – opinie i koszty


Czas czytania artykułu: 4 minut(y)

Live Space okazuje się bardzo ciekawym i intuicyjnym narzędziem na rynku systemów CRM.

Do czego i komu służy? Jak większość tego typu systemów – do sprzedaży i kontroli jej jakości. Jego intuicyjność i prosty interfejs to doskonałe narzędzie dla handlowców, którym z zasady ułatwia pracę na każdym etapie transakcji, jak i managerów, którzy chcą mieć czarno na białym, jak przebiegał proces sprzedaży na poszczególnych szczeblach lejka sprzedażowego. W LiveSpace CRM mamy ten komfort użytkowania, że sam interfejs zakłada wykonanie przez użytkownika określonych kroków. Wszystkie poszczególne czynności są sumą sukcesu.

CRM sam klasyfikuje dany etap sprzedaży – to nie użytkownik ocenia, co zostało zrobione, a sam system. Z praktycznego puntu widzenia, jest to więc narzędzie pomocne kadrze managerskiej – daje obraz realnych wyników, niekonieczne uzależnionych od oceny handlowca. Gdyby przyjrzeć się jednak samemu interfejsowi, jest niemalże identyczny, jak w innych systemach – daje jednak możliwość kontrolowania tego, co dzieje się na danym etapie sprzedaży – handlowiec odznacza wykonane czynności, dzięki czemu inni użytkownicy wiedzą, w jakim punkcie znajduje się cały proces.

 

LiveSpace funkcjonalności, czyli łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów?

Pod niektórymi względami LiveSpace CRM wybiega znacząco przed szereg. Taką kwestią jest na pewno nieliniowy proces sprzedaży. Większość narzędzi zakłada sprzedaż liniową, a więc założenie, że skoro coś się kolokwialnie mówiąc „udało sprzedać”, oznacza, że czynności poprzedzające dane zjawisko zostały wykonane prawidłowo. Każdy, kto chociaż przez chwilę pracował w dziale sprzedaży wie, że nie zawsze tak jest. Co więcej, tego typu działanie praktycznie uniemożliwia przekazania procesu np. innemu użytkownikowi, który poza informacją, że coś zostało zrobione – tak naprawdę nie wie, czy realnie w ogóle do tego doszło. Nie wiemy, co zostało wykonane, w jaki sposób, a tym bardziej, czy było to skuteczne.

Nie jest również możliwe wyciągniecie wniosków, w jakim stopniu nasze metody sprzedażowe i konkretne kroki były skuteczne, a jak bardzo zadziałała siła przypadku (aktualne potrzeby klienta etc.). Nieliniowość daje ten komfort – najprościej mówiąc, wiemy co dzieje się w naszym zespole i kto pracuje skutecznie, a jakich metod i praktyk unikać. Segmentacja klientów i możliwość dopasowania do branży, monitorowanie i analiza lejka sprzedażowego to tylko niektóre z zalet LiveSpace CRM. Gdyby przyjrzeć się uważniej podstawowym funkcjom warto również wspomnieć chociażby o możliwości prognozowania zysków, czy oczywistościach takich jak przejrzysta karta klienta, które w codziennym użytkowaniu znaczenie podnoszą komfort wykonywanej pracy.

 

LiveSpace, możliwości w dobie komunikacji 2.0?

Inną pomocną kwestią, która mogłaby wydawać się oczywistością, jest komunikacja wewnętrzna tj. chat, wzmianki, czy chociażby przestrzenie. Jeżeli dodamy do tego automatyzację korespondencji mailowej, narzędzie wydaje się idealnym rozwiązaniem dla firm, które opierają swoją działalność na sprzedaży. Jeżeli mówimy o zaletach, to LiveSpace CRM zapewnia również możliwość wręcz błyskawicznej integracji z innymi narzędziami automatyzującymi codzienną pracę zespołu np. zarządzanie plikami, zbieranie leadów, czy telefonii VOiP oraz w zasadzie każdego dowolnego narzędzia.

Szukając kolejnych plusów, warto zwrócić uwagę, że w LiveSpace CRM użytkownik ma wszystko w zasięgu ręki – notatki ze spotkań, ustalenia, kosztorysy. Daje to ogromne możliwości pod względem przygotowania do następnego etapu lejka sprzedażowego, a co za tym idzie, zwiększa prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu. Nie bez znaczenia jest również kwestia samego generowania statystyk. Dzięki transparentności systemu liderzy zespołów na bieżącą śledzą działania handlowców. Przekłada się to nie tylko na skrócenie czasu pracy, ale też daje możliwość szybszego rozwiązywania problemów. Samo generowanie raportów również odbywa się szybko i nie wymaga dużego nakładu pracy. LiveSpace CRM to więc nie tylko skuteczne osiągnie celów, ustalanie budżetu, ale przede wszystkim dostrzeżenie wartości małych kroków w całym procesie sprzedaży.

 

Języki, koszty i opłaty dodatkowe w LiveSpace

LiveSpace CRM dostępny jest aktualnie w trzech wersjach językowych – polskiej angielskiej i rosyjskiej. Jest to program produkcji polskiej z 14-dniową możliwością bezpłatnych testów. Po upływie wskazanego okresu, aby dalej korzystać z programu, należy wykupić abonament.

LiveSpace CRM to również prosty system rozliczeń w dwóch możliwych wariantach – płatność za rok z góry lub płatność co miesiąc. Jeżeli użytkownik płaci z góry za cały rok, dostaje 15% rabat i ma do wyboru trzy pakiety: Base – 59 PLN/mies., Automotion – 119 PLN/mies., Professional 179 PLN/mies.. W przypadku płatności miesięcznych, pakiety są identyczne, jednak cena nieco wyższa.

Jakie są zalety poszczególnych pakietów? 

Opcja pierwsza – Base –  to narzędzie głównie dla małych firm, które potrzebują uporządkować swoje zasoby, efektywnie zarządzać lejkiem sprzedaży, podłączyć skrzynkę e-mail lub sprawnie i szybko generować raporty. Optymalny z punktu widzenia średnich firm wydaje się pakiet Automotion. Zawiera on bowiem wszystkie funkcje typu Base i dodatkowo możliwości, takie jak zarządzanie strukturą zespołów i wyznaczania celów, stworzenie jednocześnie trzech procesów sprzedaży, czy usuwanie i wyszukiwanie duplikatów. Pakiet Professional to rozwiązanie z kolei dla większych organizacji, które potrzebują złożonych rozwiązań, a co za tym idzie uprawnień na szerszą skalę.

Drugi model płatności, czyli opcja abonamentu miesięcznego, w perspektywie długofalowej wypada mniej korzystnie, niż opcja opłaty za cały rok z góry. I mówiąc o wadach Live Space CRM, moglibyśmy wskazać właśnie cenę, jako spory minus. Jeżeli nie jesteśmy w stanie opłacić abonamentu rocznego, a więc nie przeznaczyliśmy pewnego budżetu na ten cel – koszt miesięczny wydaje się dość duży w porównaniu do innych programów tego typu. W tym przypadku za pakiet Base zapłacimy 69,41 PLN/mies., odpowiednio za Automotion 150 PLN/mies., natomiast Pakiet Professional to koszt rzędu 210,59 PLN/mies. Podane ceny to oczywiście kwoty za jednego użytkownika.

Producent przewidział również ofertę indywidualną o nazwie Enterprise, która umożliwia m.in. wprowadzenie indywidualnych zmian w aplikacji, wdrożenie na serwerze klienta lub ustalenia SLA dopasowanego do wymagań biznesowych. Wymaga to jednak dodatkowych ustaleń, a płatności za tego typu usługę nie dokonujemy z automatu za pośrednictwem strony internetowej.

Live Space CRM został tak zaprojektowany, aby zwrócić uwagę nie tylko na końcowy efekt sprzedaży, ale także po to, aby podkreślić wagę wszystkich jego elementów składowych. Każdy kolejny krok uzależniony jest od poprzedniego np. to, jaką przekażemy ofertę, jest uzależnione np. od prawidłowego zdefiniowana potrzeb itd. Choć jest to system stosunkowo drogi, z całą pewnością będzie prawdziwym wsparciem sprzedaży w każdej firmie.


Przewiń do góry